صفحه 1:
وی و

صفحه 2:
تعازیف کیفیت و/کینلت در آموزش اولین بار کیفیت در صنعت بکار برده شده است کیفیت به معنای زیبایی و خوبی با ذهنیت سروکار دارد . به معنای آستانه است استاندازد خا ص و معیار تعریف می کند به عبارت دیگر تضمین رسیدن به اندارد كيفيت مى باشد . سازمان جهانی استاندارد کیفیت را عبارت است از مجموعه ویژگی های و خصوصيات يك فرآورده يا خدمت می داند که بیانگر توانایی آن در برآوردن خولسته ها بیان شده است . کیفیت یک نقطه ثابت و ایستا نیست کیفیت یک حرکگرمستمر است و یکی از پیشگامان این نهضت بو د یک آمارشناس آمریکایی لست که در دهه ۱۹۵۰میلادی ضمن توجه به کیفیت کالاهای ژاپنی «محصولات صنعتی این کشورها را که دارای کیفیتی نامطلوب بود به درجه ای از کیفیت ارتقاء داد به بازارها ی جهانى سيره كرد . البته بعضى از كارشناسان سرجشمه آن را ظهور نظريه روابط انساتى التون مايو معرفى نموده اند | صمح ۳۳

صفحه 3:
‎CTD‏ مناسب بودن با تت ]رت به معنای پیشرفت ]یت به معنای تعالی ‎RS‏ ‎aay‏ معنای دگرکونی ‎BS‏ ‏لت به معنای اشتباهات صفر 2991917 ‎

صفحه 4:
رفتار یادگیرنده است کیفیت در همه ابعاد رفتاربارگیرنده ‎wo ce‏ . شود یعنی از نوعی جامعیت و کلیت برخودار است هم سم

صفحه 5:
4/ مد نيه 5 ضرورت تضمين كيفيت در آموزش به طور كلى شيوه هاى تضمين كبقوو 1و لز ا 0 الف) ممیزی کیفیت اراك كك جاعتبار سنجى | ۲ ارزيابي كيفيت در آموزش فرایند تعیین .گردآوری ,داگ رل راطلاعات برای قضاوت درباره دزوندادها .فرایننها و وفتدادها ی یک نظام ‎SS cas ea gsi lira ay‏ به عنوان سه عامل اساسی همواره مورّکرتوجه موترد توجه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بوده است اما کیفیت بیش از دوعامل دیگر مورد توجه بوده ام به نقل صدیقی معتقد است ؟الزام حرفه ای اخلاقی, رقابیت و مسئولیت پذیری «ضرورت تضمین کیفیت در آموزش عالی را آشکار می کند . 0 ۱

صفحه 6:
ارژشیابی در مدیریت کیفیت کنترل کیفی به عنوان اولین فن برای ‎GAT‏ کیفیت در اوائل ۱۹۳۰بوده است واژه کنترل جامع کیفیت توسط فایگن باوم در سال ۱۹۸۳مطرح شده است کنترل کیفیت در گسترده ترین مفهوم به طیفی ازروش های مدیریتی برای تلاش در جهت حفظ کیفیت . کالاهای صنعتی در سطوح مورد تقاضا است بنابراین کنترل کیفیت می تواند به معنای اجتناب از کیفیتَ بسیار بالا و پائین به عبارت تعریف شده است شاخه دیگر تین کیفیت فرم تضمین . کیفیت است ‎aad‏ راک نس ‏+تسهیه 1 لها وج ضلیدلخلی فولیند و روش ارزیابیمحصولتسمام شده -6) تسجزیه و تحلیلشسکایاتمشتروو ادعای‌مجوز وتعهد در قبللحصول -6

صفحه 7:
7 ‏کیت دمینگ يك رویگرد مدیریتی است که به دهه ۱۹۵۰ برالى‎ ٩ 1335 ‏رش سازمان مربوط به شرکتی که تلاش می کند ت با فراهم‎ ۳ ‏خدمات .مشتریانی را یدست آورد که نیازهای آنان را ارضا نماید‎ ۱ ۱۶۵ ‏میت های که در فعالیت سازمان ایجاد مشکل می کند بررسی و آقدام‎ ٠ ۱

صفحه 8:
در این زنجیره اساس کار افزایش کبفیگردر کرموحله ۲گروه اساسی شامل مشتریان. کار کنان جانمط و سهامداران تمام تلاش رضایت همه جانبه اسآ لز دیدگاه دمینگ کیفیت «کیفعیت پیش بینی نیازهی/آبنده متریان است در واقع هدف اولیه یک سازمان بایه دست یایی به بالاترین: سطح رضایت مشتریان اش نه سود بیشتر زیرا رضایت آنان به خودی خود رضایت مشتری را به همرله خواهد آمد. ۱

صفحه 9:

صفحه 10:
2 اجه گرا مشترىمدايى- © رغيروو تإتدر مقاضي © مدیریتسر مباولقعیت‌ها و-8) فرلیندها مشاركتو توسعه مناب ع لنساح © يادكيرىو نو آويعو بهود-20) = توسعه ش رکد8؟ مسئولیتجتماعیسایمان-3)

صفحه 11:
:برای هر نیاز یک مشخصات وقتی برنامه های راهبردی به تائید رسید طراحان و لفطل ندگان برنامه راهبردی يا استراتژیک را به برنامه عملیاتی تبدیل ۰ ۳ ۱ رز پس از اینکه طرح رامبردی ۱+ ۳۳ " و و وه دستیابی باید ازیابی شود ۱

صفحه 12:
اصلی این مدل عبارت از رهبری بر3

صفحه 13:
استوار می باشد تاکید اساسی خودارزیابی به منظور 1 5 )3 70[ ابزاری برای خودارزیابی دانشگاهها است که بازنگری منظم ؛سیستماتیک و جامع از فعالی بارت دیگر دانشگاه ها را فراهم می ساز الو 55 را شناسایی :

صفحه 14:

صفحه 15:
۲۲ ۰ ۰ ۰ > تدوین و طراحی مدل فراخون به دانشگاهها جهت شرکت در طرحٌ جمع بندی و تهیه فهرست دانشگاههای داوطلب برگزاری جلسات و گارگاه های آموزشی برای دانشگاه های داوطلب انجام خودارزیابی توسط دانشکده ها و مراکز آموزشی براسانی معیارها مدل اجرای برنامه های بهبود و استقرار مدل ارزشیابی دوره ای نحوه اجرا انتخاب دانشکده ها و مراکز آموزشی برتر بر مبنای پیشرفت و بهبود کیفیت آموزش ارئه جایزه کیفیت آموزش به برترین دانشکده با مراکز آموزشی

صفحه 16:
کنترل کیفی بازرسی. .استفاده از فرايتد كتتزل أمارى. تاكيد بر بيشكيرى اعتبار خارجی بررسی بعد از تولید بازسای عودت دادن كنترل نيزوى كار محدود كردن توليدات فيزيكى

صفحه 17:
چارچوب ارزشیابی کیفیت آموزشی در دانشگاه ها دارای مرکز آموزش به طور سنتی مطالعه رضایت کاربر از کاربرد فناوری .مقوله متداولی در حوزه ارزشیابی فناوری اطلاعات است . صاحبنظران مختلف مانند کان و همکازان توجه صرف به مطالعه رضایت یادگیرنده را برای بررسی کیفیت دورهای الکترونیکی ناکافی دانسته ازاین روباید توجه داشت برای ارزشیابی کیفیت دوره الکترونیکی از یک نگاه نظام مب باید دروندادها » فرایندها و برون دادهاو عناصر مربوط به هریک از آنها و چگونگی روابط بینآنها مورد بررسی قرار گیرد البته باید توجه داشت که تنها رضایت یادگیرنده محدود نمی شود بکه کسب دانش و مهارت های خاص موضوعی .شکل گیری مدل ذهنی برای تحلیل و تفسیر"هاي منظم وکسب مهارت ها مورد نیاز قرن حاضر را در بر می گیرد. ارزشیابی کیفیت آموزش در دانشگاه های دارای مراکز آموزش الکترونیکی از حیطه های مدیریتی »پداگوژیک وفناورانه قابل بررسی است لیکن برای تعیین کیفیت یک دوره یادگیری الکترونیکی باید مجموعه عناصر تشکیل دهند این سه بعد در کنار هم قرار داده شود تا با توجه به آن بتوان کیفیت عناصر تشکیل دهنده آموزش للکترونیکی ءرولبط بین آنها در نهایت کیفیت .کل دوره مشخص شود ‎Ky‏ 6 اج eo +

صفحه 18:
به طورکلی عتاصری كه باید برای ارزشیابی کیفیت یک دوره یادگیری الکترونیکی دانشگاهی مد نظر قرار گیرد عبارتند از ” محتوادی یادگیری الکترونیک طراحی آموزشی دوره فناوری % نظارت و ارزشیابی دوره ۲ پشتیبانی از یادگیرنده پشتیبانی از معلم 7 رضایت یادگیرنده

صفحه 19:

صفحه 20:
نحوه در کنار هم قرار دادن عناصر برنامه درسی و برقراری ارتباط بین آنها با توجه به مبانی خاص برای کمک به تحقق هدف های یادگیری را طراحی برَامه ذرسی گویند ملاک های ارزشیابی عبارت است: ‎LBRO ESTOS ees)‏ ۲ فعالیت ها و راهبردهای آموزشی ۲-ارتباط و تعامل ۲ منابع و مواد یادگیری ۵- ارزشیابی یادگیرنده ۶ بازخوردها ی ای

صفحه 21:
مدیریددوره الکترونیکی در تضمیم های پداگوژیک و فناورانه تأثیر غير قابل انکار دارد بنابراین باید مولفه های مدیریتی توجه شود .خرده عامل های ارزشیابی کیفیت مولفه های ۰ یتی در دوره :الکترونیکی عبارتند ساشتار سازمانی شاخص‌هاومربوط به ارزیابيک یفیتس اختر ساومانین_ ال مبزلزتبوجه به تسنظيم طرح و بسرنامه هاورلهودی‌ستد و مدین‌سولن‌نوجه به ت-عییزوقیقن_قش‌ها بوظایفو مسولیطفراد دستندار کرو دلشترهلرج و روش ن_ظاممدبراعرویارویبا تفییر لنلجتماعی فعا یتهای سرناعه ویزوو لمور. اخص‌مربوط بسه لیخرده عامل-8 عبیتند ازتنسهيه روندهایلجرلییروشرو عینی‌تسهیه مسیستمیرلیارزیابیمعلمان و سایر کسلرکنازو تداوکروش‌هایی-رلی|ستفادم حدلکثر از مابع 7

صفحه 22:
يادكيرنده. الکترونیکی از جنبه های گوناگون به پشتیبانی نیاز دارند ملاک های مربوط به ارزشیابی کیفیت پشتیبانی از یادگیرنکه در دوره بادگیری الکترونیکی شامل موارد زیر است : پشتیبانی‌دار ی:۵_اخصهایو))] عارتاستميزانتوجهبا | يشتياتوفتئ شاخصرهاع© لطلاع رسائيياك مربوط بسه آنعبیتلستزمیزلن یادگیرندگان‌سرعو ۳۱ پاسخگوییسه سوا-لتفنیو رسیدگییسه درخ فيا تسکنولوچیکیادگیرندگانو ميزلن يادكيرندكانوميزانت وج نع ۲ توجه به ارلثه رلهنمایی‌های به ارلنه خدمات‌شاورم ی ی ادگیرندگان-لکترونیکیاز. ی .تاکید کرد ‎١‏ طریقرله لندازیتا-لاهای. غیررسمی ‏ ۳

صفحه 23:
پشتیانی رای رل أمويش شاخصهاء[ زع برتلستميزلنت_وجه به ارلثه رلهنمايئها در -0 ‎ob b‏ مويه معلم.ميزلنتوجه به تناركزوندها نمونه كايها جه:؟_مكبة معلم ۲- پشتیبانی اداری و خدمانی :شاخص مربوط به اين خرده عامل شامل:ميزان توجه به تعیین حجم کار موظفی معلم با توجه به ویژگی های محیط الکترونیکی ۳- پشتیبانی حرفه اي و تخصصی:شاخص مربوط به آن عبارت است برمیزان توجه به تدارک منابع علمی 6 غنى براى كمك به معلم و ميزان برگزاری دوره هاي ضمن خدمت برای کمک به معلم توجه دارد

صفحه 24:
فناوری بستر طراحی و ارائه دورهاالکترونیکی است این دوره ها باید با استفاده از بوخی ابزارها و امکانات .گرافیکی کاربر پسند در اختیار یادگیرنده قرار گیرد تا امکان دسترسی افراد به دوره آموزشی فراهم گردد شاخص های مربوط به ارزشیابی کیفی فناوری در دروه یادگیری الکترونیکی شامل موارد زیر است : ۱- معماری فناوری دوره ۲- رابطه های گرافیکی ۴- نیازهای فناورنه و عاملیث چندکانه ۴ قابلیت دسترسیٌ

صفحه 25:
ات برای کمک به ارتقاء کل دوره بهتر است مکانیزم ارزشیابی در حین آن تعبیه شودتاسیستم به صورت خود ارزیابی بخش هایی از نقابص خود را رفع و اصلاح نماید برای انجام ارزشیابی در دوره یادگیری الکترونیکی می توان از خرده عامل های زیر بهره كرفت ١-اجراى‏ ارزشيابى تكوينى ؟-اجراى ارزشيابى يايانى ۳-رضایت یادگیرنده درارتباط با عملكرد معلم ؟-رضايت يادكيرنده از دوره ‎hare‏ ات یی

صفحه 26:
ابى فعال با تعيين مقاصد راهبردى به عنوان اول برنامه يادكيرى الكترونيكى “www fppt info.

صفحه 27:

62,000 تومان