پزشکی و سلامت

گزارش صبحگاهی

صفحه 1:
گزارش صبحگاهي 7 ما جلتبخق ماس 7 فش رف نید اعطگروجاد ,010101۲۲۲۲0 ‎CODON Ss‏

صفحه 2:
گزارش صبهگاهي واقعیات گزارش صبحگاهي تقریبا"" در تمامي گروههاي داخلي وجراحي برگزار مي شود . برگزاري آنرا براي اعتبار بخشي دوره هاي دستياري ضروري می دانند. در بین گروههاي مختلف ورشته هاي تخصصي براي نحوه اجراي ان توافقي وجود ندارد.(سليقه اي بركزار مي شود) تعریف همگوني از گزارش صبحگاهي در دسترس نیست . اهداف گوناگوني در گزارش صبحگاهي پيگيري مي شود.

صفحه 3:
گزارش صبهگاهي واقعیات کیفیت اجرا در گروههاي مختلف یکسان نیست. حضور اساتید در گزارش صبحگاهي هم ارز یکدیگر ارزيابي نمي شود. حاضرین در گزارش صبحگاهي انتظارات گوناگون دارند.

صفحه 4:
گزارش صبحگاهي هدف * آموزش به كي؟ * كنترل درمان جكونه؟ * كنترل كيفيت اقدامات انجام شده ‏ به جه وسيله؟

صفحه 5:
گزارش صبهگاهي مشحدت اجا اجرا معرفي بیمار بحث شرکت کنندگان نحوه اجرا حضور بیمار؟ پيگيري بیماران

صفحه 6:
گزارش صبحگاهي گروه داخلي دانشكاه كرمان براي رفع مشکلات موجود آموزشي اقدام به برگزاري جلسات منظم و هدفمند نموده وبراي شروع گزارش صبحگاهي را در برنامه خود قرارداد. در مرحله اول اقدام به نظر سنجي از مخاطبان نمود. در مرحله دوم اقدام به بررسي مشکلات موجود نمود. همزمان مرور متون علمی را برا یافتن کارهای انجام شده و اطلاعات وشواهدروز دنیا انجام داد. درمرحله بعد اقدام به تعریف عملی از گزارش صبحگاهي نمود تا بر ‎lal‏ آن احخاف و نحوه‌اجزا وملزوعات ‎salad "abba, AS‏

صفحه 7:
موضوع و اهداف * بررسي نقاط قوت و ضعفه گزارش صبحگاهي بخش داخلي از نظر شرکت کنندگان غیر هيأت علمي * بررسي روشهاي مختلف اجراي برنامه با توجه به میزان علاقه مندي شرکت کنندگان * ارتقاء کیفیت برنامه با استفادة مستقیم و کاربردي از نظرات شرکت کنندگان

صفحه 8:
جدول فراواني پاسفگویان به تفکیک مقطع تمصيلي

صفحه 9:
نظر کل پاسخگویان در مورد اجراي برنامه به شيوة فعلي آن

صفحه 10:
میزان رضایت پاسفگویان از شرکت در جلسات گزارش مبمگاهي كاملاناراضي . ناراضي . نظرونارم راضي كاملاراضي

صفحه 11:
نظر پاسفگویان در مورد پرداختن به مسائل تشضيصي و درماني ‎pigs le aol‏ .. موافم کاملاموافقم

صفحه 12:
نظر پاسفگویان در مورد معرفي بیمار توسط رزیدنت کشيت و ارشد ‎pigs le aol‏ .. موافم کاملاموافقم

صفحه 13:
نظر پاسخگویان در مورد معرفي بیماران مسئله دار ‎alle‏ نظي ندارم موافقم کاملاموافقم

صفحه 14:
میزان تمقق اهداف و انتظارات شرکت کنندگان در گزارش مبمگاهي پاسخگویان | درصد تحقق اهداف لطا ۲ بلى 900 نسبعاً 907/85 73566 رزيدنت 5 ۲ بلی ۹67/6 نسبتاً ۹03/53 8/33% اینترن 1 7 بلي 960 نسيتاً 963/73 3/26% دانشجو ی بلى 966/2 نسيتاً 901/64 1/31% جمع 5

صفحه 15:
درصد رضايتمتدي از گزارش صبمگاهي در هر يك از روزهاي هفته از تومور برد ژورنال كلاب نظر كروههاي ياسفكويان رزيدنتها | اينترنها 0/60 8/42 6/34 7/35 8/30 0 1/58 8/72 9/42 4/41 0/28 4/36 دانشجویان 8/62 2/50 3/22 6/59 1/40 4/33

صفحه 16:
گزارش صبحگاهي * بررسي مشکلات موجود: "مشکلات فيزيكي صدا - نور لاعدم مشارکت فعال رزيدنتهاي سال بالا وگاه رزیدنت کشیک در ‎v‏ ‎v‏ نقش رزیدنت ارشد؟ نداشتن انگیزه براي شرکت در گزارش صبحگاهي براي دانشجویان ”معرفي صادقانه بیماران !

صفحه 17:
گزارش صبحگاهي * بررسی مشکلات موجود:ادامه از ساعت 1 تا صبح چه می گذرد؟ حجب حیا دربازخواست از رزیدنت و انترن در حضور دانشجویان عدم شرکت همه اساتید در گزارش صبحگاهی به روز نبودن اساتید ۱ معرفی بیماران نا مربوط با تخصص اساتید حاضر نداشتن آزمایشگاه رزيدنتي در شب براي کشیک عدم حضور همکاران راديولوزي وآزمایشگاه وپاتولوژي در گزارش صبحگاهي مشکلات مالي بیماران که سبب نارسايي در اقدامات تشخيصي و درماني مي گردد. {ALKA SK

صفحه 18:
یی سای Google roming ep | [Bese] Advanced Scholar Search Scholar Results 1 - 10 of about 58,100 for morning report. (0.04 seconds) The principles and practice of moming report TA Parrino, AG Villanueva - Cited by 11 -» The principles and practice of morning report. TA Parrino and AG Villanueva. Morning Feport is a traditional ritual on academic medical services. JAMA, 1986 - jama.ama-assn org - nebi.nim.nih.gov Evidence-based moming report: a popular new format in a large teaching hospital B Reilly, M Lemon - Cited by 13 Click here to read Evidence-based morning report: a popular new format in allarge teaching hospital. Reilly B, Lemon M. Cook County... ‘Am J Med, 1997 - nebi.nlm.nih.gov - nebi.nim.nih.gov ance adverse event detection Use of morning report CH Welsh, R Pedot, RJ Anderson Use of morning report to enhance adverse event detection. Welsh CH, Pedot R, Anderson RJ. Department of Medicine, Department of J Gen Intern Med, 1996 - nebi.nlm.nih.gov Morning report: a survey of resident attitudes MWays, K Kroenke, J Umali, D Buchwald - Cited by 9 ... Morning report. A survey of resident attitudes. ... BACKGROUND: Moming reportis a a a ۳3

صفحه 19:
و ‎of Medicine Kt‏ ‎pen‏ نب 9 ‎“init Engi ‏سوم‎ summany ‏مصصس9 معا نوات‎ ‎‘ame 2-20 of 752 ‏العم‎ | of 8 nn ‎11 ‏ات امامت میس منطو[ ‎he 95 Oe SEND‏ ‎1605 bein procee] ‏ی 3 عم هد ا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Bp Maui crt, aad eprint ete (Opt) ce ean oF eres pea dna el pes ‎Teaches en 93033070 ‎[Pda‏ تن ام ‎ ‎ ‎stoi PoruypR,Colbgneil Fano Fos A, tes ‎Doi 04 Cecedan Raps ot ene Fates Paty Liha aed Factor VIL Acme.‏ ]=[ لل لا وه میت تس ملد تم ‎fae‏ ملد وه ‎ars‏ ‏ا ‎HE Seis Peed‏ ‎(Cs agp ca Lan ha, ‏ی یت ل ا‎ wi pecnenopma and posinspni eon wee, rnd mice, eeu | ay ‎ies (nT 4 Deas 196 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
مج اند ‎Library (i‏ ‎of Medicine Kt‏ ~ Jf mening wpe ‏جنس‎ Prevewndax ۳ ‏مجه‎ ‎il Tit, isis Publication Date frm 2000711 to 2005/1, English (aso | ‏امسخاته _ معا ات سس‎ 3 ‏مر‎ One pee Ci: as tai, ‏اه هو‎ Like ‏موجه موه لا ام هلاه سوه امه ی اف روت هچ‎ Gute e Montesa ‏هد تیاس‎ ۱ ۱۳ ‏پوس مر موی وس هر سر‎ PAID 147503 Pued-tadorod on MEDLINE) [ic in sowing saliva ome aeeciared wih abdominal chest in se a peeliiaay reper. 0-0-6 ۳ ‏مات لگ‎ PED 1a ‏اقا ری عیسسی کد سا‎ مس رت 5 دا ‎sl eg ese Bl eee based acl ersten‏ ساد انرو و مط ا مس30 و ا ا رسای ک بلاط ۱ ما Adminstration ‏امک سین موف طواه‎ aber ewakenng prevents a oming sin hypertensive pabets, Case ‏ماه موم‎

صفحه 21:
alae cis inks Aisin fa i Cnc a ‏یج‎ ar sa Ne NaC Cat en led ton Sup 08 Mg. LGD. aS! ‏یتنا‎ or MEDLS] Erato (6: Dunes Sean st 6 ‘Morng Repost an sales of cumculr conteat end companion to national ‏معط ضع‎ Teach ed 292 Winey 54-4 PROD (E20 Ded ded oy EDL] 7, Seem AB, dose? سمه روسناس ‎ep‏ مضه همه کال موه مق ‎Site: roses‏ ۳ 4 PEG ‏2لا کشک‎ or MEDLDS] ۳9: ‏ادوس تمس کش اسلا‎ ate aie Like BB em ‏لو و‎ caps pear ees othe ances Board feel Med Ears en ten ed 208 Mae) 29 a PROD 11D (doe MEDLDB) ‏و[‎ elated a |] Resign Moning Report in Pepin Taig Deven ofa Model ad a Survey cf Resides Asus ‏دوه لمق‎ 12 Marae S16 bit Hosen peed a spol by pulses) io: Rona ela a 05 Morita Rayo TenaMe, 20 Ape 44) 118.10 about elo PID 113582 Puede ie CLINE) Linke cle, Links با 00 ‎Peon ead‏ عملم ممست :11ص 9 ‏ماه اعد عم عرو تاي‎ day 0 9

صفحه 22:
ne Eat Yor Foes Tos 2 ها ها ۵ سیم sie lhl bitch eee AEDOF! 15011: enopedor Peas dc BE fatabtog marstacmar a uadnstn’ ecm day eek esmded 0, Waar 1D. PAID 1127800 Pubted- indeed fer MEDLANE) 1512: pica Ryan Maney hd Fab, elas Lik ۳ ‏ارم شمه و3‎ ane ofience rite we ie een prograne {Gee aa hl. 20 Nosy | يهنا يماقم سما ‎None‏ هه تسا ‎Hagen‏ همع :۲۳19 “Edonce-besed morangsepet for ipatiest pasate eotstons 2 ‏ات ختددمي اند رمدم‎ ‏ی‎ Ys Ain ‏ماو‎ Wiaaeai ‏ها لو‎ dem Morning pea: ‏ود‎ and metho over the past tice decades ‘AowdM ad Oss Sag 3-5. ew. Noes ea. 0 er SOEDLINE] Ruka AE Mn ate aie Like “More pros for he outpaest orn epest ‘Acad Mea 200 $5790) 2557 No abate alee ‏سما کساج مرح‎ ir EOLA) 16; Losec, arent. Fela mls, Linke DD) ‏يه نابو ع‎ oct Mopatie pbrserte asthe ial mannan flaps ‏دشر‎ ‏ای تیوه داد لک فلوم ار ماه‎ | CDF; Wma son ela a ‏و‎ Beep Rape yg st ys geste eng ena Med 00 ur 10,15 1 eae are PRMD 1141 PubMed dsc MEDLINE) Links

صفحه 23:
تساو ‎Tone Heb‏ وس هی ‏ها ها ۵ سیم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‘More praise for he outpabest using ‏ممت‎ ‎KE] enone sn 9:75 2857 Ka datas eu AMD mers Pod odd ir EOLA) ‏یه عم ‎“Vande moming report Idiopttic plpmgo sis as the inal ‏عدخمامگتممت‎ flops enthematosu ‘Teale, 00 Aug ‏یی یو داد لک‎ | ‎۲۳15: wena ‏اسف‎ ‏و]‎ Meter ig Rape yg sn yt geste eng ane 200 M8310, 15 Te tect arabe. PAD i061" PubMed ‏سما‎ 1 1130101 DUS: Neloioet, Thoms Aco Scipio A, ‎[Dy ‏مط وممصم بو عات ع ل‎ oni ep. | ] ss686 Ped. edeed er OEDLINE) ‎Sou od Hale Bi Outpace sneming reper anew educational wens ‎۳ 7 AMD 100385 Pubes scm ie tOEOLNE) ‏۰ اه سا تاو ...مسق ‎(one ne Hata nse ‏لا دقع‎ ‎ ‎ ‎ ‎Sressom‏ اه هو ‎ ‎

صفحه 24:
Evidence-based Morning Report for npatient Pediatrics Rotations Alan Schwartz, PRD, Jordan Hupert, MD, Anuar S. Eten, PAD, and Petes Noronha, MD A foxmal evaluation of the ecation’ fice on pactcgans’ sl apppng evidence to cincal decision moking i cureaty underway. Since coe of the mae joe lls of EBM is the ality to ‏تسعد‎ ‎‘he quality finrmation, she evan ‏امه‎ on the degree to which ‏جم‎ ‎‘dent ler thir bliss inthe valde a clival decsion following expose ‏د‎ ‎cog vers weak evidence. Our iii findings sugges that afer the ‏باه‎ ‎resets re moe likey to appropriately alc tect when expse to stone cents evidence than they were beiee the race” De. Sta sae ‏مت رسارس‎ of ‏اسان نی ماد عم اقا‎ reo Pars: Dr. Hope asp, Dako of Pals Eins ps, De ures of Mad Elan: ond De, Non ‏خ‎ ‎alana pf andrea of be Din of the Libary of Health Sciences patici- pate, ln addition, the head of the De- partment of Pais and the inpatient mmolica dector participate in these con ferences, and thei presence lends EBM sesion song ‏نها‎ ‘The fist week’ sesion acqusits eam- es wth the PICO (patent, interventicn comparison, outcome) method foe fir rmuating an answerable clinical qution’ and introduces ‏تا کل وتا همق‎ ing each ofthe flloning weeks a dif ‏لسلست تملس يوت‎ team (f about foun) is esposile for senting a cuent pa vient ease aout which they have aque tion, fommulating the ution xing IO, mecting with the Hori co fer> fon a literatu sea, and selecting an article that they believe hestansnerstheit question They then present the details of tic research proces, a cstcal approisal of tha ania an dae lo. ‘ABSTRACT. The authors describe a ‏عتمم‎ ‎centered method for teaching evi ence hase medicine that is part of the iopaient momine report fr pediatrics residents atthe Univer sity of Hlinois at Chicago. With li- brary spt, resides search fr evidence to answer their own ques- tions about patients, and present it a morning rept Acad. Med, 2000751229. The pedis ‏دنا بلتم‎ of Iincs a Chicago Cailege of Medicine inclds montblong ‏مس نموه‎ for reside in ther fist and tid yea and an eight-week rotation for medical stufzets. A daily hourlong mcening ‏ع‎

صفحه 25:
Outpatient Morning Report: A New Educational Venue Anderson Spickind IM, MD, MS, Jeff B. Hales, MD, and Shelley Elis, MD ADSTRACT exe; and allonseesidents and students che case proves a five-minute sum who are rotating in geographically dif- mary of che topic and a review aticle Increasingly, medical educa are | fereot sites to share their experiences or handout. Afterward, the presenter locking foe ways o tain eesidees | and learn from cach other: The one- adds the diagnosis and bandeut infor and metal stunts ‏مره مز‎ | hour conferences ae held four meen mation othe Weh ste to archive modiciae. One novel idea, cua | ings cach weck and are facilitated by a learning points for fature reference tient morning report, ams upon | faculty member in general internal Ina tecent 12-month prospective theconceptfinpatent momingee- | medicine or by one of our two chief study at our institution, residents and portend applies a smiarconfrence | medical ‏رنه ها میم‎ care, salen rated te eicational vale of ‏چيه ما هم‎ setting, | Participants include fst and second- the outpatient moening eport 47 on a The authors descre cunpatinr | year soreral medicine esdents taking five-point scale. They partially liked sncening pot andl comment ea is | par ia acne or rwo-menth ambiatory the learning atmosphere, the leadeship succes us in their institution. | lock rotation and fourth-year mecical ofthe ciel resilents, the practicality of ‘Acad. Med, 2000,75:197, students completing a coquired four- he cases and the oppoctuity to review week clerkship i primary care mick copies not covered ehewhere in their cine. Internal medicine cesidents on training. While othe formas for mom. The neighhorhood of mesial taining ore rotations are ako welcome to at- ing rperts might be succesful, patici- is changing. Much of patient care is tend, The residents attend all four ses- PANS’ responses support a more partic~ ‘mowing out of the hospital, physicians sions each week and the medical su ipatry sole for medical stants and ae working more in teams and less dentscome ance or twice a week. Every ‘sidents anda facilitating rte fr chiet

صفحه 26:
Moderator: Dawid Steward, MD Parens @ REVIEW PAPER Moning Report: Focus and Methods over the Past Three Decades ‘ZUBAIR AMIN, JESUS GUAJARDO, WLODZIMIERZ WISNIEWSKI, GEORGES BORDAGE, ‘ARA TEKIAN, and LEO G. NIEDERMAN four major ateas for review: purpose of moming ‏یه ,جنر‎ tion, instructional methods, ard educational oatcoms. Each topic area's presented followed by an overall discussion at the end. Purpose of Morning Report Histeically, noming tepeetprokahly was ceated to meet the de- mands of ure hicrachical ystems of public hospital In many ees, there were no wand attendings, and the chief of service had eo ensure the health and safety of all the patients, Morning report provided the chief of service with the information nesded to achieve this level of oversight.” Bodh the purpose and the audience of moming report have evolved over the yeas, and moming report is now conducted for diverse purposes with a wide variety of a dlences. The various purposes were evident in the literaune re- viewed, with education becoming the main ‏سر مت کته‎ poses were aio mentioned, such as evaluating rsklents and the ‘quality of services, detecting adverse events, and socal interaction. ‘The multiple purposes were evident in Parrino and Villanuevals sarvey of faculty and chief residents from 124 departments of med icine. Half ofthe tescondents considered momnine report “an im- Residens rank moming report 2 the most important educational activity of theie residency ersining” Although there is lace of documented evidence as to the educational value of momning re- zt, the practice is ubiquitous across almost all primary care tee dency programs in North America, The ever-changing practice of medicine and ongoing demands for evidence in medial education force us to examine essential agpects of morning report in order ‏م‎ ‎tose furue decisions akot moraing ‏ماه تسه ده موی‎ evidence, Thus, 2 systematic review ofthe published literature on morning repor was done in onder eo identify the various purposes and meadlitis of moming rept, to find evidence in support of es ehucational value, and wo discuss possible future dtections for ‏عع‎ ‎search on morning ror: ‘The term “mnomning report” is used to describe ense-hased com> fernces where residents attending physicians, and others meet ‏م‎ ‏میم‎ and discuss clinical eae. The term includes resident re- tts, moming or housetaf conferences, and maming sesions but excludes work ours or teaching rounds In « ‏ینوی اون‎ report, the team on. dury during the sighe presents recently admit ted patients, folloned by a general discusion of the cases and ‏لع‎ ‎lated topics.

صفحه 27:
گزارش صبحگاهي » تعریف كزارش صبحكاهي: گزارش بیماران مراجعه کننده به بيمارستان ويا مسئله دار بخش در 06۳ ساعت گذشته توسط رزیدنت ارشدومعرفي بیماریان منتخب* توسط کشیک**به حضار *** به منظور اطمینان از صحت تصمیمات تشخيصي ودرماني براي بیماریان و ارزيابي اقدامات انجام شده. * كدام بيمان؟ ** انترن يا رزيدنت؟ *** جه كسي شركت كند؟ تا جلسه بعد!!

62,000 تومان