کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

یادگیری در نتیجه تحول: مطالعه استراتژی شرکت ایسر

صفحه 1:
بادکبری درنتسجه تحول : #طالعه استراتزی شرکت ابسر ۱ ارائه دهنده : علیرضا احمدی زاده یر ۱۳۶۶

صفحه 2:
و ‎even)‏ 000 eaten dee

صفحه 3:
۱ ۳ CE odd 3 ۳ TES eee)

صفحه 4:

صفحه 5:
‎ly by Wes‏ ار ‎ils Seedy‏ كار ¢ ‎ ‎00

صفحه 6:
۱ اقتصادى. مقررات تاثير كذار بر صنعت. الكداف رشد شركت. و تعلمل ميان شركت

صفحه 7:

صفحه 8:
:11 ‏های استراتژیک شرکتهای‎ Joo ‏شرکتها در فازهای مختلف چرخه حیات خود. استراتژی های‎ : ‏مختلفی را به کار می بندند‎ ۱ ایده محصول از نوآوری درونی نشات می گیرد. و منابع شرکت حول توسعه و بازاریابی محصول متمرکز می شوند 2.7 فاز رشد : تلاشها برای ب بالا انجام مى كيرد یلبی به منظور دستیابی به سهم بازار ۳ موفقیت :.به محض اينکه شرکت‌به موفقیت دست یلفت. رقابت شکل حی گیرد.به علاوه. شرکت ناچار است برای بقا «توسعه يافته . و شروع به ایجاد تنوع نماید

صفحه 9:
مدل های استراتژیک شرکتهای 17: * همزمان با رشد رقلبت و منلبع محدود(مزیت ها). شرکت شروع به همکاری و اتحاد مشترک نموده و واحدهای تجاری و شرکتهای تابعه را بوجود می آورد. مدبریت تواوری در محصول در این مقطع بسبار سعت می شود

صفحه 10:
چشم انداز اقتصاد جهان و آسیا * بسیاری از شرکتهای چند ملیتی به شناسایی بازارهای جهانی , تا محلی, اقدام می کنند و به دنبال فرصتی برای حضور فعال در تمام مناطق هستند * چالشهای بسیاری در حوزه اقتصاد آسیا وجود دارد که اگر آسیا به دنبال ادامه رشد پویای خود در دهه بعد باشد.می بایست آنها را برطرف نماید : < اقتصاد بيش انكيخته فساد سیاسی. فعالیتهای تجاری غیر اخلاقی.... و مديريت بى كفايت سرمایه گذاری های سنگین در صنعت مانند خودرو سازی. صنایع الکترونیک و شیمیایی به ظرفیت بلا استفاده و رقابت قیمتی شدید منجر شده است عضویت در سازمان تجارت جهانی مقررات بلند افزایش بهای نیروی کار و نیاز به مهار تهای سطح بالاتر ضعف سیستم مدارس و کمبود تفکر خلاق ۲ ۲ ۷ ۷ ۲

صفحه 11:
چشم انداز اقتصاد جهان و آسیا شرکتهای نو پای خانوادگی آسیایی موفقیت هاي مالى مبهوت كننده خود را بر مبنای آرتباطات فردی. پیوندهای خانوادگی و توسعه های فرصت طلبلنه قرار داده اند. اما آکنون آنها مجبور به تطلبق خود با راه كاملا جدیدی از آذاره کسب و کار هستندا خانواده ها تلاش می کنند تا سازمانهای پیوندی بوجود آورند که بهترین جنبه های مدیریتی شرق را با بهترین های غرب ترکیب نمایند. کلید موفقیت این شرکتها اینست که نقاط قوت آسیایی را حفظ نموده و بر رفتار کار آفربنانه تاکید کنند. نوعی فرهنگ سازماني را افزلیش دهند که بر حس خانواده بودن در ‎ee‏ یک 3 استراتژیک رسمی و اجرایی تهیه کنند. حسابداری شفاف و سازگاری را ایجاد نمایند. مانند لیزر بر روی نوآوری. خدمات به مشتری» و بمانند

صفحه 12:
ينج قانون مدیربت تحول 1 1 ۳:۷*: نسیاز بسه تسکیه بسر روی‌خطی‌مشی‌نه‌لفراد . زیرا ما درحللتسوسعه خط مشی‌هستیمو نه لفراد ‎REM 2.2‏ بسه کنترلنوآویعدر خطمشی .صول‌آنتروپی یاد آویمی‌کسند کسه مواحلسینظمی‌سیشترونسبتبسه مولحل پایا وجود دارد..لمکان‌سیشترووجود دارد که نوآوییدر خط مشی‌جد ید بسه شولیط بسد تریسنتیهی‌شود. بستابولیرساید در نوآوری‌خط مشی وقفه هلیی‌را دینظر بسگیرند. ‏3 3 111711 نیاز به ارتباطات پرورشی؛ ترکیبی از افراد در كنار یکدیگر. یادگیری از یکدیگر پایه کار تیمی است. از طریق ترکیب افراد با یک سیاست خوب تکامل سریعتر خط مشی های بهتر را افزایش می دهد. ‎

صفحه 13:
پنج قانون مدبریت تحول 4 28114 :نيز به يادكيرىإنتخلبىوشركتها نيز به دلشتن يهبرىدايند كه بستواند محيطورا فيلهمنمايد كه در آزهيكيلن بسولی یب ادگیریاز وهبرلشتیاق‌دلشته بساشند 5 5 11۳1 : شرکتها بایدبه لفراد خود کسمککسنند تا آنها بهلهدلفو آرزوهای‌خود دستبابند و خط مشی‌های‌ش رکتمی بليسظيومر رالمفزليش داهم و حملييه لين

صفحه 14:
رشد شرکت ابسر : برای موفقیت در محیط بازار متغیر. شرکت ایسر ناچار بود تا راهی برای پیاده سازی سریع تصمیمات خود در مواجهه با رقابت شدید و دستیابی به تولید کم هزینه بر اثر صرفه جویی ناشی از مقیاس, بيدا كند - اين شركت مجبور بود مدل غير يكيارجه كسب و كار خود را ايجاد نمايد * یکی از اولین تغییراتی که ایسر در مسیر مهندسی مجدد خود . ایجاد نمود . شکل دهی واحد های کسب وکار مستقل بود.: ‎20.١‏ واحد های تجاری استراتژیک ‎)٩191[(‏ مسوّل تحقیق و توسعه. مدیریت محصول, تولید. و فروش ]60171۷ هستند. ‏۲ واحدهای تجاری منطقه ای ([18181) مسوّل توزيي خدمات. و عملیات بازاریابی بودند ‎

صفحه 15:
رشد شرکت ایسو: ‎wis *‏ ساختار جدید ایسر : ‏مالکیت و مسوّلیت مستقل مشوق های قوی ایجاد نمود تصمیمات سریع تر اتخاذ می شد ‏مديريت متمركز تر شد ‏درك بهترى از بازارهاى برون مرزى حاصل شد ‏سد بذ بهذ بهد

صفحه 16:
الا ال ا ا 0 ‎ors‏ يي ‎TORR‏ پر ار مقیاس اقتضادی را ممکن ‏حی کند. ضمن اينکه هر محصول منفرد را برای ارضای نیاز هر مشتری منفردبا هم ترکیب قابل توليد است. هه ‎ ‎Ca OIE eS le ‎

صفحه 17:
۱ ل و ———

صفحه 18:
SES Ee soe

صفحه 19:
0 انون 0 M ‏داز‎ ‎5 ‎3 و ار عو دارد. کت ین ی

صفحه 20:
تكنولوزّى تازه براى همه افراد Rae 0 pee Cae Pre reed Pon Oe eC Fe Pee es een One ced 00 he me ESS) ie ا ا ا اا اا ‎Te pee Seay‏ ا ‎POPES‏ ‏قابل خريدارى نيست. خصوصاً براى كشورهاى در حال تونزكةااقة 2 تازه به عنوان فناورى تاييد شده. داراى ارزش بالا و ريسك يايين كه قابل خريدارى توسط همه مى ‎le Ni cea ee Se‏ ل ل ل ‎BOS‏ ‎iad tata‏ را ا | eA nee Ln ewec Tel “BSc arch | ها و نه افراد دارند

صفحه 21:
شبكه كسب و كار كاربر - سرور - قابليت منعطف و سريع بودن با استفاده از چنین طراحی کاربر - سروری ایسر توانست یک ساختار سازمانی جهت 1 BS ac DY al ‏ی‎ ‎PS Sd NE earl ae a SC ed eT i dd Pe NC cSt Sed a MCL a I) aes Ie oe ‏بدست آمده ناشى از بكاركيرى منابع جهانى (كه اين امكان را به شبكه هاى بزرك جهت‎ ‏فعالیتهای مختلف کسب و کار می دهد)‎

صفحه 22:
ل ا الث م ۱ od 1 ها ۳ و توليد قطعاتكا. ها اوس سج مي ا ا 0 بازاريلبوهستند - رس ‎PA peony eee re‏ 0 ات یل تیه تیاده سس اس ‎Eee‏ ‎Ya ew and‏ ا Cael a poe Ma ee Ree Raat hs a Wee Sale ol 1 ‏سازند. دسترسى دوجانبه محصولات و كانال ها درون كروه ايسر ممكن ساخته. و فرصت‎ 5000 7 7 ‏ی‎ ee eile far IE Sethe yOmns

صفحه 23:
Pe ‏پل‎ ۱ oo cet Dy ee ae eee Reed) meme ORT RRS perenne ogee ca epee ee Pee ‏شرکت. بخش اعظم درآمد های خود را از آن کسب می کرد گزدید.‎ = ‎t‏ ا ا ‎For Pre‏ تکنولوژی, بنشتر به کیشیت حساس شده انداو ایسر در مقوله کیقیت, رهبر بازار نیست. 2 ۱ لذا رقابت سخت ترى را براى ايسر بوجود آورده اند. ‎ecm sg‏ ا ا لل ا ا ‎ASTIN AT rem Re IOP ope ee ge PTE)‏ ‎

صفحه 24:
استراتژی خرده فروشی و سازماندهی مجدد وب سایت جدید ایسر. حاوی اطلاعات زیر است : اطلاعات درباره برنامه ها و سیاستیهای خرده فروشی را برای خرده فروشان اطلاعات محصولات. ابزا ات محصو ارهای بازاریابی و فروش. منابع خدمات و يشتيبانى؛ و بست الکترونیک و شماره تلفن ارتباطات ایسر اطلاعات منتشر شده به روز. بیانیه های مرتبط با محصولات. ترفیعات و تغییرات قیمتها > خبرنامه هفتگی الکترونیکی که اطلاعات به روز درباره فعالیتهای شرکت و کسب وکار را فراهم می کند

صفحه 25:
استراتژی خرده فروشی و سازماندهی مجدد ۶ کاتالوگ الکترونیکی محصولات که اطلاعات به روز محصولات. محصولات تکمیل شده و اطلاعات خدمات و ضمانت ها را ارائه می دهد > لیست قطعات و قيمتهاء مقالات تکنولوژی. سوالات متداول و اطلاعات خدمات و پشتیبانی

صفحه 26:
+ شراکت و برون سپاری * ایسر یک اتحاد استراتژیک با 200111-۲) به منظور یکپارچه سازی تکنولوژی ها و محصولات شبکه سازی برقرار نمود * ايسر و 00111-17) برنامه هاى فروش و بازاريابى مشتركى را در سراسر دنيا ودر قلمرو واحدهاى كسب و كار مطقه اى ابسر يياده سازى فى کنند ایسر کامپیوترهای شخضی را همراه با کارت های واسطه شبکه عرضه می کند

صفحه 27:
+ چشم انداز : پارک روبایی *_ ایده پیروی از مدل آمریکایی برند گذاری و تحقیق و توسعه است. ایسر در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در ۱۳ سال آینده جهت توسعه نزدیک به ۱۰۰ نرم افزار ‎0p Start‏ جزيره است. *_ پارک رویایی به دنبال آن است که که نه تنها خانه های نرم افزار. بلکه شرکتیهای ت بنگاههای معماری و حتی هنرمندان منفرد را نیز جذب نماید *_ این چشم انداز استراتژیک مانند 111713 است که لزوم ترکیب افراد با بهترین خط مشی ها را به منظور تسهیل رشد محصولات / خدمات بهتر را عنوان می کند.

صفحه 28:
جدول , خلاصه ای از تصمیمات استراتژیک ایسر و چگونگی ارتباط آنها با قوانين 80800 را نشان می دهد

صفحه 29:
+ اينكه ايسراستراتؤى خود را از روزهاى ابتداى شكل كيرى خود در تمام تصميماتش از ساختار سازمانى. مديريت منابع انسانى: تصميمات خط مشى. استراتزى هاى كسب وكار و غيره به صورت بند بند مورد بررسى قرار داده است ايسر تكنيكهاى مديريت نوآورى را براى عمليات. مديريت منابع انسانى؛ و استراتزى هاى تنوع و كانال توزيع خود به كار برده است

صفحه 30:
ار ¥ مدیریت عملیا ‎iv‏ + نتیجه گیری ایسر قادر است. قدرت کلمل تصمیم گیری رابه واحدهای کسب و کار خود بدهد در حالیکه همچنان از صلاحیت و مزایای لین واحدهای خودگردان از طریق موارد زیر بهره برداری نماید: آنقا یک سبک مدیریت که رشد فردی را افزایش می دهد وری با استفاده از مفاهیم 17[ اد یک سازمان کار اطات باز و انتقال دانش را دارد - سرور که توان ار ۷ انتخاب عاقلانه شرکا از شرکتهای موفق مانند ]191۷ ر آمریکا و 51 در اروپا

صفحه 31:
منبع : ‏این ارائه ترجمه ای بود از مقاله‎ * Learning from evolution : A study of Acer’s Corporate strategy Anil Kumar Sahai System Design and Management Sloan School of management Massachusetts Institute of Technology (M.1.T)

صفحه 32:
3 GOOD LUC

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان