علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

‌طراحی و پیاده‌سازی سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه فردوسی مشهد

hesabdary_taahody

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “‌طراحی و پیاده‌سازی سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه فردوسی مشهد”

‌طراحی و پیاده‌سازی سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه فردوسی مشهد

اسلاید 1: بسم الله الرّحمن الرّحيم

اسلاید 2: ‌طراحي وپياده‌سازي سيستم حسابداري تعهدي در دانشگاه فردوسي مشهدزمستان 1393

اسلاید 3: فهرست3412دستاوردهاي اجراي سيستممراحل اجراويژگي‌هاي خاص سيستماهداف سيستم5موضوعات ارائه شده به صورت تفصيلي

اسلاید 4: اهداف سيستم1- تامین رضایت حداکثری مشتریان بخش مالی (دانشجویان، اعضاي هیات علمی و كارمندان، پیمانکاران ،دیوان محاسبات و ....) از طریق ارائه خدمات با کیفیت در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه2- دستیابی به یک سیستم جامع اطلاعاتی مدیریت که نیازهای اطلاعاتی مدیران را در سطوح مختلف دانشگاه تامین نماید

اسلاید 5: 3- بهینه سازی مصرف منابع بویژه منابع انسانی از طریق: بکارگیری حداکثری قابلیت های فناوری اطلاعات( IT )مکانیزه نمودن فرایندهای اجرایی و مالی 4- بسترسازی طراحی و استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)بودجه ریزی عملیاتیاهداف سيستم

اسلاید 6: 5- فراهم نمودن امکان گزارشگری برای هر یک از دانشکده ها و واحدهای دانشگاه به عنوان یک واحد گزارشگری مستقلاهداف سيستم

اسلاید 7: فهرستدستاوردهاي اجراي سيستممراحل اجراويژگي‌هاي خاص سيستماهداف سيستمموضوعات ارائه شده به صورت تفصيلي34125

اسلاید 8: * طراحی الگوی گزارشگری و صورت های مالی نمونه بر اساس استانداردهای بخش عمومی شامل: صورت وضعیت مالیصورت تغییرات در وضعیت مالیصورت جریان وجوه نقدصورت مقايسه بودجه و عملكردیادداشت های همراه صورت های مالیدستاوردهاي اجراي سيستم

اسلاید 9: *تهیه کدینگ شامل:1- کدینگ اموال 2- کدینگ انبار3- کدینگ حسابداری1-3 كد دفاتر مستقل دانشكده2-3 حساب هاي وابسته مالي3-3 كد تفصيل4-3 مراكز توجهدستاوردهاي اجراي سيستم

اسلاید 10: تدوین دستورالعمل های دارایی های ثابت شامل:تحصیل و تعيين بهاي تمام شده مخارج پس از بهره‌برداري و برکناریاستهلاک پلاک کوبی اموالكنترل هاي داخلي دارايي هاي ثابتدستاوردهاي اجراي سيستم

اسلاید 11: * طراحی و استقرار زیر سیستم های مرتبط با حسابداری تعهدی شامل:اموال و انبار حقوق و دستمزدبودجه و اعتباراتدرآمدها (در جريان)متمرکز خرید و تدارکاتسیستم قراردادها (در جريان)دستاوردهاي اجراي سيستم

اسلاید 12: * لیست برداری و پلاک کوبی اموال* تدوین دستورالعمل نحوه ثبت رویدادهای مالی در مبنای تعهدی و نقدی* تدوين دستورالعمل کنترل های داخلی بصورت کلی و خاص برای هر یک از سرفصل های صورت های مالی* مکانیزه نمودن فرایندهای مالی و حذف گردش کاغذی از بخش مالی دستاوردهاي اجراي سيستم

اسلاید 13: فهرستدستاوردهاي اجراي سيستممراحل اجراويژگي‌هاي خاص سيستماهداف سيستمموضوعات ارائه شده به صورت تفصيلي34125

اسلاید 14: 1- فرایند محور بودن سیستم طراحی شده ويژگي‌هاي خاص سيستم2- شناسایی و ثبت رویدادهای مالی بر اساس قوانین و مقررات حاکم و ناظر بر هر فرایند3- شناسایی رویدادهای مالی بصورت خودکار و الکترونیکی در دل فرایندها و همزمان با اجرای عملیات واقعی (Real time reporting)

اسلاید 15: 4- ثبت همزمان رویدادهای مالی بر اساس مبنای نقدی و تعهدیويژگي‌هاي خاص سيستم6- تعیین گزارشات قابل استخراج برای هر فرایند5- تدوین کدینگ رویدادهای مالی

اسلاید 16: فهرستدستاوردهاي اجراي سيستممراحل اجراويژگي‌هاي خاص سيستماهداف سيستمموضوعات ارائه شده به صورت تفصيلي34125

اسلاید 17: مراحل اجرا1- مرحله مقدماتي* تشكيل كميته راهبري پروژهنام و نام خانوادگیسمتمدرک تحصیلیمحل فعالیتمحمد جواد وریدی(از 1386 تا 1392)معاون اداری مالی اسبقدکتریدانشگاه فردوسیابوالفضل باباخانی(از 1392 تاکنون)معاون اداری مالیدکتریدانشگاه فردوسیمرتضی خادمیمعاون طرح و برنامه اسبقدکتریدانشگاه فردوسیمحمد لگزيانمعاون طرح و برنامهدکتریدانشگاه فردوسیمصطفی جهانبانی-فوق لیسانسحسابدار رسميمحسن کاهانیمدیر فناوري وارتباطات دانشگاهدکتریدانشگاه فردوسینادرمراغه چیمدیرمالی اسبقفوق لیسانسدانشگاه فردوسیمحمدهادی مویدمدیربودجهدکتریدانشگاه فردوسیمحمد مهدي فراحيمدير فرايندها و ساختاردكتريدانشگاه فردوسیمحمدعلی باقرپورولاشانیمدیرپروژه و مدير ماليدکتریدانشگاه فردوسی

اسلاید 18: مراحل اجرا*تشكيل تيم هاي اجرايي پروژه در:معاونت طرح و برنامهمديريت فرايندها و ساختارمركز فناوري اطلاعات و ارتباطاتمديريت برنامه و بودجهمعاونت اداري و مالي مديريت مالي* شناسايي و مستندسازي فرايندهاي دانشگاه

اسلاید 19: 2 – مرحله طراحي و استقرار پروژه حسابداري تعهدي1-2 مطالعه، بررسی و تدوین مبانی تئوریک مربوطه2-2 کسب شناخت نسبت به دانشگاه، فعالیت ها و فرایندهای مختلف آن از منظر مالی و پاسخگویی (درون سازمانی و برون سازمانی) * جمع آوري و بررسي اطلاعات كلي * كسب شناخت نسبت به فرآيند ها و ساير فعاليت هاي دانشگاه* مشاهده عيني و بازديدهاي ميداني * بررسي ساختار، تشكيلات سازماني و سیستم های حسابداری بخش امور مالي * مطالعه و شناخت مجموعه قوانين، مقررات و رويه هاي ناظر و حاكم بر تشكيل، اداره و فعاليت سازمان

اسلاید 20: 3-2 تجزیه و تحلیل فرایندها جهت تعيين و شناسایی رویدادهاي مالی * بررسي و تعيين فعاليت هاي داراي رويداد مالي* بررسي و تعيين قوانين و مقررات حاكم و ناظر بر هر فعاليت * بررسي مدارك و مستندات مبناي شناسايي و ثبت رويدادهاي مالي در هر فعاليت * شناسايي و ثبت رويداد هاي مالي و تعيين گزارشات قابل استخراج از هر فعاليت * تعيين فرم هاي مورد استفاده در هر فعاليت مراحل اجرا

اسلاید 21: 4-2 تدوين کدینگ و دستورالعمل های مورد نیاز* طراحي كدينگ هاي مورد نيازكدينگ حسابداريكدينگ اموال كدينگ انباركدينگ مراكز توجه* تهيه و تدوين دستورالعمل هادستورالعمل دارایی های ثابتدستورالعمل انبارساير دستورالعمل هاي مورد نيازنظامنامه مالي مراحل اجرا

اسلاید 22: 5-2 مكانيزه نمودن دستورالعمل هاي تدوين شده(سيستم حسابداري تعهدي)6-2 برگزاری کارگاه های آموزشیمراحل اجرا

اسلاید 23: 7-2 جمع آوری اطلاعات برای ورود به سیستم جدید (تعهدی)*اطلاعات مربوط به اموال و دارايي هاي ثابت*اطلاعات مربوط به موجودي هاي انبار*اطلاعات مرتبط به درآمدها*اطلاعات سنواتي مربوط به بدهكاران و بستانكاران*اطلاعات مربوط به حساب هاي بانكي *اطلاعات مربوط به ساير حساب ها *سايرمراحل اجرا8-2 پیاده سازی و استقرار سیستم برطرف نمودن اشکالات احتمالی در فرایند اجرا

اسلاید 24: فهرستدستاوردهاي اجراي سيستممراحل اجراويژگي‌هاي خاص سيستماهداف سيستمموضوعات ارائه شده به صورت تفصيلي34125

اسلاید 25: 1- شناسايي و مستندسازي فرايندهاي دانشگاه2- كدينگ حساب ها3-ساماندهي اموال دانشگاه متناسب با سيستم تعهدي4- بررسي و شناسايي درآمدهاي اختصاصي دانشگاه5- مکانیزه نمودن فرایندهای مالی و حذف گردش کاغذی از بخش مالی 6-سيستم اعتبارات7-معرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهديموضوعات ارائه شده به صورت تفصيلي

اسلاید 26: 1-كدينگ حسابداريبا توجه به نيازهاي قانوني و گزارشگري مالي، كدينگ حساب هاي دانشگاه فردوسي با در نظر گرفتن دو محور زير تدوين گرديده است:بستر پردازش گزارشگري مالي بر مبناي استانداردهاي حسابداري بخش عمومي2) بستر سازي امكان تعيين، تفكيك و تخصيص اطلاعات در راستاي محاسبه بهاي تمام شده فعاليت، تهيه گزارشهاي مختلف براي مديران دانشگاه و استقرار بودجه ريزي عملياتي.كدينگ حساب ها

اسلاید 27: با توجه به مطالب فوق، كدينگ حسابداري طراحي شده در مبناي تعهدي شامل چهار بخش ذيل مي باشد:الف) كدينگ دفاتر مالي به دليل شخصيت گزارشگري مستقل كه براي هر دانشكده مد نظر قرار گرفته، لذا كدينگ فوق در ابتداي ورود به سيستم توسط حسابدار هر دانشكده با كد كاربر مرتبط شده و كليه عمليات مربوطه در سرور به نام همان دانشكده بطور اتومات ثبت مي گردد.ب) كدينگ حسابهاي وابسته مالي كه در چهار سطح طراحي و عبارتند از : گروه حساب، كد كل، كد معين و جزء معين. ج) كدينگ حساب شناور اشخاص شامل اشخاص حقيقي و حقوقي درون و برون سازماني مي باشد.د) كدينگ حسابهاي مراكز توجه كه براي گزارشات مديريتي و همچنين بهاي تمام شده ارائه خدمات طراحي شده و در سه سطح طراحي شده كه عبارتند از: فرايندها، چرخه ها و ساير قسمتهاي دانشگاه. كدينگ حساب ها

اسلاید 28: جدول شماره 1 – سطوح كلي كدينگ حسابداري كدينگ حساب ها

اسلاید 29: 1-1 كدينگ دفاتر ماليبر اساس مصوبه شماره 3 مورخ 1390/08/30 كارگروه حسابداري تعهدي، هر دانشكده و واحد مي بايست داراي شخصيت مستقل گزارشگري باشد كه به منظور تحقق اين هدف لازم مي نمود براي هر كدام از اين قسمتها دفتر جداگانه اي طراحي گردد. در واقع كدينگ ارائه شده براي 19 دفتر ذيل به ترتيبي كه در ادامه به آن اشاره مي گردد طراحي شده است.كدينگ حساب ها

اسلاید 30: جدول شماره 2 – كدينگ دفاتر دانشكده ها و واحدهاكدينگ حساب ها

اسلاید 31: 2-1- كدينگ حساب هاي وابسته ماليدر اين قسمت هر سرفصل كه نياز به توضيحات تكميلي بيشتر در حسابداري تعهدي داشته بر اساس تعاريف ارائه شده در استانداردهاي حسابداري و ساير منابع قابل اتكاء از قبيل آيين نامه دانشگاه و غيره معرفي شده است.سپس كدينگ حسابها و شماره هاي متناظر با آنها ارائه گرديده است.كدينگ حساب ها

اسلاید 32: جدول شماره 3- كدينگ ماتريسي گروه حساب ها و حساب هاي كلكدينگ حساب ها

اسلاید 33: جدول شماره 4 – كدينگ حساب هاي وابسته ماليكدينگ حساب ها

اسلاید 34: بررسي هاي كلي انجام گرفته در خصوص كدينگ ارائه شده در نظام حسابداري بخش عمومي(صادره توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي) نشان مي دهد كه تشابه زيادي بين كدينگ مذكور و كدينگ طراحي شده در دانشگاه فردوسي وجود دارد به نحوي كه براي 8 گروه از 9 گروه حسابهاي دو مجموعه از يك شماره گذاري و نام استفاده شده است. موارد افتراق جزئي از قبيل وجوه ارسالي به خزانه در نظام حسابداري بخش عمومي وزارت دارايي مشاهده مي شود كه تاثير رويدادهاي مالي مربوط به اين حساب در دانشگاه فردوسي و ساير حسابها از قبيل تعديلات سنواتي يا برگشت از درآمد قابل رديابي است. لذا تاثيرات نهايي از اين بابت در هر دو مجموعه بر روي ارزش خالص يكسان خواهد بود. كدينگ حساب ها

اسلاید 35: 3-1- كدينگ حساب هاي تفصيلاين قسمت شامل نحوه تعريف و شماره گذاري حساب تفصيل مي باشد. براين اساس واحدهايي كه مجاز به ايجاد اين حساب ها و چگونگي گردش عمليات مربوطه مي باشند به همراه كنترل و اضافه نمودن تفصيل جديد توسط فرم هاي مربوطه ارائه شده است.لذا 9 گروه تفصيل1 به شرح ذيل ارائه و نسبت به تعريف و شماره گذاري آنها اقدام شده است:كدينگ حساب ها

اسلاید 36: جدول شماره 5 – ساختار كدينگ حساب هاي تفصيل 1 و 2 اشخاصكدينگ حساب ها

اسلاید 37: 4-1-حساب تفصيل 2حساب تفصیل 2 در ارتباط با شماره قراردادهای پیمانها بوده و منطبق با سیستم قراردادها می باشد. همچنین، در ادامه حساب های بانکی که در تفصیل 1 به آن اشاره شده حساب های مستقل در سطح 2 تفصیل قرار می گیرند.كدينگ حساب ها

اسلاید 38: 5-1- حساب مراكز توجهمراكز توجه مديريت درسيستم حسابداري تعهدي دانشگاه فردوسي به گونهاي طراحي شده كه لايه اول آن شامل 11 فرايند اصلي دانشگاه، لايه دوم شامل فعاليتها لايه سوم براساس مراكز هزينه اي مي باشد كه در ادامه تشريح مي گردد. اين مهم به منظوربستر سازي جهت محاسبه بهاي تمام شده فعاليت ها(ABC) درآينده پيش بيني شده است.كدينگ حساب ها

اسلاید 39: 1-5-1- حساب مراكز هزينهبا توجه به 19 دفتر مستقل دانشكده ها و واحدها، براي هر دفتر مي بايست به طور جداگانه مراكز هزينه كد بندي گردد. به همين منظور نظام طراحي اين مراكز بر اساس آنچه كه در ادامه مي آيد براي دانشكده ادبيات دكتر شريعتي دانشگاه فردوسي به صورت نمونه ارائه مي گردد. كدينگ حساب ها

اسلاید 40: جدول شماره 6 – ساختار كدينگ مراكز هزينه دانشكده ادبياتكدينگ حساب ها

اسلاید 41: 2–كدينگ رويدادهاي ماليبا توجه به وقوع رويدادهاي مالي مشابه در فرايندهاي مختلف و به منظور سهولت در شناسايي و ثبت آنها كدينگ يكنواختي رويدادهاي مذكور در 9 گروه به شرح ذيل تدوين گرديده است.لازم به ذكر است، دستورالعمل ثبت حسابداري رويدادهاي مذكور در دفاتر ستاد مركزي و دانشكده ها ارائه شده است.كدينگ حساب ها

اسلاید 42: 1- رويدادهاي مالي مرتبط با درآمدهاي عمومي، اختصاصي و...2- رويدادهاي مالي مرتبط با حقوق و مزاياي كاركنان و بازنشستگان3- رويدادهاي مالي هزينه اي4- رويدادهاي مالي مرتبط با موجودي هاي كالا5- رويدادهاي مالي مرتبط با پيمان هاي بلند مدت6- رويدادهاي مالي مرتبط با داراييهاي ثابت مشهود7- رويدادهاي مالي مرتبط با داراييهاي نامشهود8- رويدادهاي مالي مرتبط با عمليات دريافت پرداخت9- رويدادهاي مالي مرتبط با عمليات افتتاح و بستن حساب هاكدينگ حساب ها

اسلاید 43: جدول شماره 7- نمونه اي از رويدادهاي مالي مرتبط با درآمدهاي عمومي، اختصاصي و...كدينگ حساب ها

اسلاید 44: نمودار شماره 1- ثبت حسابداري رويداد شماره 117:دريافت وجه از محل رديفهاي ابلاغي-بابت برگزاري آزمون ها، طرح پايش و ...كدينگ حساب ها

اسلاید 45: ساماندهي اموال دانشگاه متناسب با سيستم تعهدي اقدامات انجام شده:1- دريافت اطلاعات اموال دانشگاه از سيستم قديم اموال2- طبقه بندي كدينگ اموال بر اساس اطلاعات مذكور و مطابق استانداردهاي حسابداري3- تعيين نرخ وروش استهلاك مطابق با ماده151قانون مالياتهاي مستقيم براي هر طبقه اموال4- تدوين دستورالعملهاي پلاك كوبي-تحصيل-استهلاك-بركناري-كنترلهاي داخلي مربوط به دارائيها مطابق با استانداردهاي حسابداري و رهنمودهاي موجود5- آموزش دستورالعملها به امناي اموال 6- تهيه امكانات لازم براي ليست برداري اموال، ازجمله: چاپ برچسب باركددار با سريال يكسان7- انجام فرآيند ليست برداري از اموال كل دانشگاه

اسلاید 46: 8- طراحي و استقرار سامانه ثبت اطلاعات ليست برداري 9- برقراري ارتباط بين سامانه فوق الذكر با سيستم قديم دانشگاه10- تعيين مغايرات احتمالي بين اموال ليست برداري شده و اموال موجود در سيستم قديم11- بررسي ماهيت و علل مغايرات مذكور و انجام اقدامات لازم جهت برطرف نمودن آنها12- قيمت گذاري و ارزيابي اموال بر اساس نظريه كارشناس خبره و منتخب دانشگاه با نظارت كارشناس مستقل13- باز طراحي و صحه گذاري فرآيندهاي مرتبط با اموال متناسب با سيستم تعهدي14- يكسان سازي كدينگ اموال سيستم خريد با سيستم اموال و برقراري ارتباط بين دو سيستم15-طراحي و استقرار سيستم اموال و انتقال اطلاعات از سامانه ليست برداري به آن ساماندهي اموال دانشگاه متناسب با سيستم تعهدي

اسلاید 47: شناسايي درآمدهاي اختصاصياقدامات انجام شده:1- بررسی آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها جهت تعیین سرفصل هاي درآمدهاي اختصاصي2- تهیه و ارسال فرم خود اظهاری جهت شناسایی سایر درآمد های هر یک از دانشکده ها و واحدهای تابعه3-جمع آوری فرم های خود اظهاری مذکور و تعیین سرفصل4- درآمدهای مربوط برای هر یک از دانشکده ها و واحدهای تابعه5-احصاء و مستند سازی فرایندهای مربوط به هر یک از درآمدها6- مکانیزه نمودن فرآیند های مستند شده

اسلاید 48: مكانيزه نمودن فرايندهاي مالي و حذف گردش كاغذي از بخش مالي1- فراهم نمودن امكان ايجاد حواله هاي مربوط به حقوق و دستمزد به صورت مكانيزه2- ايجاد سامانه ماموريت به منظور انجام فرايند ماموريت به صورت مكانيزه3-ايجاد سامانه ديون به منظور انجام فرايند ديون به صورت مكانيزه4-انجام فرايند پرداخت حق‌التدريس به صورت مكانيزه5- ايجاد سامانه قراردادهاي دانشگاه به منظور مكانيزه نمودن فرايند انعقاد و اجراي قراردادها6-مكانيزه نمودن فعاليت هاي مالي مربوط به آزمايشگاه هاي دانشگاه

اسلاید 49: مكانيزه نمودن فرايندهاي مالي و حذف گردش كاغذي از بخش مالي7-مكانيزه نمودن فعاليت هاي مالي مربوط به دوره هاي نوبت دوم8-مكانيزه نمودن بخش مالي فعاليت هاي پژوهشي و مرتبط ساختن آن با سيستم حسابداري 9-مكانيزه نمودن ورود اطلاعات مربوط به توزيع تخصيص دريافتي از مديريت بودجه10- تجميع چك هاي صادره مربوط به حواله هاي ارسالي

اسلاید 50: ساختار کلی نرم افزار های دانشگاهپایگاه داده سدفLDAPهسته اصلی سدفزیرسامانه 1زیرسامانه nپویا (پرتال ورورد یکپارچه اعضا)نرم افزارهای کاربردی و سیستمی غیر سدفپایگاه داده‌های غیرسدفمعرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 51: سامانه های سدفپرتال ورود يکپارچه اعضا(پويا)کارمنددانشجواستادسايرينپژوهشیانبار و اموالحضور و غيابارزشيابيمديريت نيروي انسانيتشکيلات سازمانيتغذيهنظام پيشنهادهامديريت جلساتمديريت پروژهفرم‌ها و پرونده‌هاي الکترونيکگزارشاتمرکز مشاورهمديريت پيامکماليآموزشیمديريت زيرساختحراستبانک اطلاعات جامع و يکپارچهمعرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 52: یکپارچگی داده ها در سطح عملیاتیارزشيابيدبيرخانهتغذيهحراستمدیریت مالياموال و انبارآموزانهپرسنلي…آموزشیپژوهشیکميته انضباطيبانک اطلاعات جامع دانشگاه(بیش از 2000 جدول اطلاعاتی مرتبط با هم)معرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 53: سامانه هاي مالي:سامانه تشکیلات سازمانیسامانه کارگزینیسامانه حقوق و دستمزدسامانه اموال و انبارسامانه جامع متمرکز خریدسامانه جامع مالیسیستم حسابداری واحد هاسیستم حسابداری دریافت و پرداخت و دفترداریسیستم اعتباراتمعرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 54: دریافت پرداختشمای کلی از ارتباطات سامانه های مالیکارگزینیثبت اطلاعات پرسنلی و احکام حقوق دستمزددریافت احکام و محاسبه حقوقصدور سند اتوماتیک دریافت و پرداخت و ثبت دریف های دفترداریخرید متمرکزتامین اعتبار درخواست های خرید بر اساس اعتبارات تخصیصی اعتبارات به هر واحدحسابداری واحدهاصدور سند اتوماتیک و تنظیم حوالهاموال و انبارصدور قبض انبار بر اساس درخواست خرید و فاکتور صادرشدهاعتبارتارسال ابلاغ ها و تخصیص هامعرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 55: مشخصات سامانه های مالییکپارچگی کامل سامانه ها مجتمع بودن کلیه اطلاعات در میان سامانه هاگردش اطلاعات میان سامانه ها بدون نیاز به ثبت در هرسامانه به صورت مجزانگهداری از سابقه گردش اطلاعات در هر واحد و هر سامانهمعرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 56: اقدامات انجام شده در راستای پیاده سازی حسابداری تعهدیشناسایی کلیه فرایندها و چرخه های دانشگاه توسط طرح برنامه دسته بندی چرخه ها بر اساس میزان مکانیزه شدن آنهاتعیین رویدادهای مالی مربوط به هر چرخه توسط تیم تعهدیپیاده سازی سیستم حسابداری تعهدی بر مبنای فرایند، چرخه و کدینگ جدید تعهدیذخیره اطلاعات رویداد های مالی چرخه های مختلف تا ریز ترین سطح ممکن (سطح دانشجو،کارمند و ....)پیاده سازی درگاه هایی برای اجرای رویداد های مالی در چرخه های دانشگاهدر بعضی از چرخه ها رویداد مالی بدون تغییری در اجرای چرخه انجام می گیرد به عنوان مثال پرداخت های الکترونیکی از جمله پیش پرداخت ثبت ناممعرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 57: در بعضی دیگر از چرخه ها گام هایی به چرخه برای ثبت هزینه ها و اجرای رویداد مالی ایجاد گردید.در بعضی دیگر از چرخه ها که هنوز مکانیزه نشده اند به صورت موقت درگاهی طراحی گردیده است تا عامل مالی بتواند بر مبنای رویداد مربوطه اطلاعات مالی چرخه را ثبت کند.معرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 58: طراحی مجدد سامانه جامع اموال و انباربا توجه به رویکرد تعهدی و به منظور یکپارچه شدن این سیستم با سیستم های موجود ( سامانه متمرکز خرید و سامانه جامع مالی، نرم افزار این سامانه طراحی مجدد و پیاده سازی گردیده است.معرفي زيرساخت ها و سيستم هاي نرم‌افزاري مرتبط با حسابداري تعهدي

اسلاید 59: با تشکر از حسن توجه شما

اسلاید 60: - تعریف کدینگ و نگهداری حساب در هفت سطح -یکپارچه بودن کدهای حساب در ادارات اعتبارات ، دریافت و پرداخت و تنظیم حسابها سيستم اعتبارات

اسلاید 61: - توزیع تخصیص بین 27 دانشکده و واحدهای مختلف بر اساس کدینگ یکپارچه و مدیریت دسترسی به قسمت های مختلف جهت درخواست خرید و صدرو سند هزینه -ارتباط کدینگ حساب با کدینگ تفضیلی 1 و 2 جهت انطباق نوع هزینه با فصول هفتگانهسيستم اعتبارات

اسلاید 62: جمع آوری داده ها در زمان تولید و بقیه مراحل صرفا تایید می گردد .سيستم اعتبارات

اسلاید 63: -امکان گزارش گیری مدیریتی در کلیه سرفصل ها و به تفکیک بودجه های مختلف -امکان گزارش تفریغ بودجه جهت اداره تنظیم حسابها و دیوان محاسبات و دارایی -امکان تهیه بیش از 1000 نوع گزارش به تفکیک بودجه ،برنامه،فصل،واحد مرکز هزینه و ........ سيستم اعتبارات

اسلاید 64: یک نمونه از گزارش اعتبارات دانشگاه به تفکیک بودجه و سال مالی سيستم اعتبارات

اسلاید 65: نمونه ای از گزارش عملکرد یکی از دانشکده ها به تفکیک نوع هزینه (تفضیلی 1 و 2)سيستم اعتبارات

اسلاید 66: یک نمونه از گزارش هزینه مصرف برق دانشگاه به تفکیک دانشکده به صورت صعودیسيستم اعتبارات

اسلاید 67: تلاش ها در جهت مستند سازي فرايندهااز نيمه دهه 1380شكل گيري ضرورت استقرار نظام مديريت فرايندهاشكل گيري ديدگاه فراينديمستند سازي فراينداستقرار چرخه بهبود فرايندبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندياحصاء رويدادها و اطلاعات ماليتشكيل تيم استقرار (با نگاهي فرايندي، يكپارچه و جامع)شناسايي و مستندسازي فرايندهاي دانشگاه

اسلاید 68: شناسايی و مستندسازیفرايندهاتحليل فرايندهابهبود فرايندهاآماده‌سازی و استقرار فرايندهاارزيابی و کنترل فرايندها12345استقرار چرخه بهبود فرايند

اسلاید 69: فرايند كلانمجموعه‌اي ساخت‌يافته از گروه‌هاي فرايند كه بخشي از اهداف و رسالت‌هاي سازمان را محقق مي‌نمايند.گروه فرايند(Process Group) مجموعه‌اي از فرايندها كه به صورت متوالي و يا موازي بخشي از زنجيره فرايند كلان را شامل مي‌شوند.فرايند(Process) به مجموعه فعاليت‌هاي مرتبط و يا متعامل گويند كه با بهره‌گيري از منابع دروندادها را به بروندادها تبديل و اهداف مشخصي را محقق مي‌سازند.زيرفراينددسته‌اي از فعاليت‌ها كه خروجي معيني را توليد نموده و يا خدمت مشخصي را ارائه مي‌نمايند.فعاليت (Activity)مجموعه مراحل و گام‌هاي جزئي و متوالي كه تحقق يك موضوع يا اقدام را در قالب دستورالعمل بيان مي‌كند.سطوح فرايند در دانشگاه فردوسي مشهد11 فرايند كلان46 گروه فرايند137 فرايند191 زير فرايند522 فعاليتبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 70: مديريت پژوهش و فناوريمديريت آموزشمديريت فرهنگي و اجتماعيمدیریت تعالي سازمانيمدیریت منابع انسانیمدیریت منابع مالیمدیریت دارايي‌هامدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطاتمدیریت ارتباطات دانشگاهاصلي (عملياتي)پشتيباني و مديريتيمدیریت خدمات دانشجوييمديريت استراتژيكفرايند كلانبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 71: خاتمه تحصيلارزیابیخدمات آموزشیپذیرشبرنامه‌ريزيدوره‌های روزانه و نوبت دومواحد بین‌المللآموزش مجازی (غیرحضوری)استعدادهای درخشاندانشجويان خارجي و انتقال از خارج كشورآموزش عالی آزادرسيدگي به مسائل آموزشيانتخاب واحد، حذف و اضافه دروسبرنامه‌ریزی نیمسال/ دوره تحصیلیبرگزاری کلاس‌ها و دوره‌هابرگزاری امتحاناتارزيابي مدرس و دورهدانش‌آموختگيانتقالانصرافاخراجتدوین برنامه جامع آموزشیمديريت آموزشبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 72: برنامه‌ريزيبازنگري و تغيير سرفصل دروسايجاد رشته‌ها، گرايش‌‌ها و مقاطع جديدتعيين ظرفيت پذيرش دانشجو در مقاطع مختلفتدوين و بازنگري ضوابط و مقررات آموزشيبرنامه‌‌ريزي فعاليت‌هاي آموزشيايجاد، توسعه، ادغام و حذف واحدهاي آموزشيخاتمه تحصيلارزیابیخدمات آموزشیپذیرشتدوين و بازنگري ضوابط و مقررات آموزشيتدوین برنامه جامع آموزشیايجاد، توسعه، ادغام و حذف واحدهاي آموزشيتوليد، خريد و ارزيابي محتواي دروس الكترونيكيبارگذاري، ويرايش و ارزيابي محتواي دروس الكترونيكيمديريت آموزشبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 73: پذيرش دوره‌های روزانه و نوبت دومپذيرش استعدادهای درخشانپذيرش برگزيدگان علمي در دوره تحصيلي کارشناسي پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد بدون شرکت در آزمون ورودي پذيرش دانشجو در مقطع دکتري Ph.D) ) بدون شرکت در آزمون وروديخاتمه تحصيلارزیابیخدمات آموزشیبرنامه‌ريزي پذيرش و ثبت‌نام دانشجويان متقاضي مهماني در مقطع كارشناسي ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان دانشگاه فردوسي مشهد پذيرش و ثبت‌نام دانشجويان متقاضي انتقالي در مقطع كارشناسيپذيرش دانشجويان ممتاز در دو رشته تحصيلي به‌صورت همزمان در مقطع كارشناسيپذيرش دوره‌های روزانه و نوبت دومپذيرش استعدادهای درخشان پذيرش و ثبت‌نام دانشجويان متقاضي مهماني در مقاطع تحصيلات تكميلي پذيرش و ثبت‌نام دانشجويان متقاضي انتقالي در مقاطع تحصيلات تكميليپذیرشمديريت آموزشبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 74: رسيدگي به مسائل آموزشيانتخاب واحد، حذف و اضافه دروسبرنامه‌ریزی نیمسال/ دوره تحصیلیخدمات آموزشیبرنامه‌ريزي درسي و کلاسي نيمسال تحصيليتامين استاد از ساير واحدهابرگزاری کلاس‌ها و دوره‌هاخاتمه تحصيلارزیابیپذیرشبرنامه‌ريزيبرنامه‌ریزی نیمسال/ دوره تحصیلی کدگذاري درس، رشته، گروه آموزشي، مقطع و دانشکده جديدانتخاب واحد، حذف و اضافه دروسانتخاب و حذف واحدهاي درسيانتخاب واحد ويژهتمديد سنوات تحصيلي و بورس دانشجويانارائه درس به صورت الكترونيكيبرنامه‌ریزی نیمسال/ دوره تحصیلیتغيير رشته دانشجويانرسيدگي به مشكلات آموزشيانجام امور كارآموزي و كارورزي دانشجويانتغيير رشته دانشجويانانتقال توام با تغيير رشتهدرخواست تمديد سنوات تحصيلي دانشجويان تحصيلات تکميليرسيدگي به اشکالات آموزشي در کميته منتخب آموزشي دانشگاهرسيدگي به مشکلات آموزشي در کميسيون بررسي موارد خاص دانشگاهتمديد بورس دانشجويان دكتريرسيدگي به عدم مراجعه دانشجويان براي انتخاب واحدارائه درس مطالعه انفراديانجام امور كارآموزي دانشجويانانجام امور كارورزي دانشجويانتهيه گزارشاتگزارش وضعيت تحصيلي دانشجويان بورسيهاعلام اسامي دانش آموختگان رتبه اولاعلام رتبه دانش آموختگانپاسخگويي به دانش آموختگان و استعلام سازمان ها در خصوص دانش آموختگانمديريت آموزشبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 75: برگزاری امتحاناتارزیابیبرگزاري آزمون جامع دكتريبرگزاري امتحانات پايان نيمسال تحصيليجايگزيني آزمون جامع دكتري با ارائه مقالهخاتمه تحصيلخدمات آموزشیپذیرشبرنامه‌ريزيارزيابي دورهنظارت بر تشكيل كلاس‌هابرگزاري امتحاناتارزيابي دورهنظارت بر كيفيت و محتواي ارائه دروسمديريت آموزشبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

اسلاید 76: ارزیابیخدمات آموزشیپذیرشبرنامه‌ريزيخاتمه تحصيلدانش‌آموختگيانتقالانصرافاخراجانجام امور دانش‌آموختگيصدور مدارك دائم دانش‌آموختگيصدور مدارك موقت دانش‌آموختگيانتقالانتقال موقت و دائم دانشجويان از دانشگاه به ساير موسسات آموزش عاليانصرافصدور حكم مرخصي تحصيلي دانشجويانصدور حكم ترک تحصيل دائم دانشجوياناخراجصدور حكم اخراج دانشجويانمديريت آموزشبازنگري و تدوين نقشه كلان فرايندي

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید