صفحه 1:
صفحه 2:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
کانال تلگرامی بانک پاور پوینت
PptBank@
https://telegram.me/joinchat/CrBIZTHeCOx3IRhxgl_5g
صفحه 3:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
حسابها و مبالغ دريافتى و برئاختى روزانه خود را قبت نمائيد.
چکهای صادره و دريافتى مشتريان را بت نمائيد.
دسته جكهاى حسايهاى حسابهاى جارى خود را ثبت تمائيد.
نما ثنها ابن موارد را تبت و نرم اقزار بربال به صورت هوشمند عمليات حسابدارى مربوطه را برلى شما انجام مى دهد.
صفحه 4:
کانالکرامبانکهاور @PptBank
230107 پوینت
كزارش سود و زيان روزانه هفتكى, ماهاه (كلا هر بازه زمانى دلخوام؛ فاكتور به فاكتور و كالابه كاد
.وضعيت مانده حساب افرادى كه با شما طرف حساب هستند(يدهكاران: بستانكاران» كاركتان و ).
وضعيت جكهاى صادره (ياس شده و ياس نشده) و جكيهاى درياقتى (موجود و خرج شدها.
وضعیت پرگ چکهای مربوط به هر دسته چک تعريف شده.
وضمیت مندوق و دخل ماه در هر لحظه از و
وضعیت کالاهای خریداری و فروخته شده و موجودی کالاها
lass ى و مورد نیز شم
گر
v
3
3
v
2
3
3
* در دسترس بودن اطلاعات مورد نياز شما (از قبيل مانده حساب افراد موجودى كالا و ..) در يك نگاه
۰ ۷ مه ۰
04 اف ال ول Yale Mola
دریافت اطلگ شترا شماره ۰۹۱۲۴۹۹۲۰۱۵ تگاس حام8فرمائيد ...40
تغاوت ما پشتییانی پرتر مامت
صفحه 5:
5
۳
استرس و
صفحه 6:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
ِ_ بسوینت
کار گروهی
* دانشجویان عزیز لطفا به ۶ گروه ۸ نفره تقسیم شوید و در مورد
یک شرایط استرس زا به سوالات پاسخ دهید.
* درپایان پاسخ های جمع بندی شده شما توسط یکی از اعضای
گروه برای سایر دانشجویان بیان می گردد.
صفحه 7:
کاند اکیلم انکیاور @PptBank
2
جند نمونه از موقعيت هاى استرس زا
-١ انجام عمل جراحى بزرك
۲- برنامه تحصيلى و امتحانات فشرده
۳- جر و بحث با هم اتاقی
۴- شنیدن خبر تومور مغزی یکی از دوستان صمیمی
۵- ازدواج
۶- مهاجرت به شهر دیگر
صفحه 8:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
پوینت
استرس چیست؟
پاسخ و علائم جسمی و روانی فرد در مواجهه با استرس مورد نظر را
بیان کنید.
جهت مدیریت استرس چه راهکاری را به کار خواهید برد؟
آیا راهکار مورد نظر استرس را برطرف می کند؟
اگر راهکار مناسب نبود چه اقدامی را انجام می دهید؟
صفحه 9:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
BE استرس 5-59
Ber cape ا rr ene |
| (epee on) ey re eT
صفحه 10:
روانی- اجتماعی:گرفتاری
های روزمره (جروبحث)»
تغییرات مهم(مهاجرت)
صفحه 11:
@PptBank il
عوامل استرس زای مراحل مختلف زندگی
نوزادی: عوامل استرس زای محیط خانواده. اعتماد(انتظار برآورده شدن
نیازهای شخص». کناره گیری از اجتماع و محدود شدن ارتباطات بین
فردی
نوپایی: توانایی انجام کارها بوسیله خودش, احساس وابستگی شدید به
دیگران
دوران قبل از مدرسه: توجه به کارهای مثبت کودک. احساس طرد شدگی
صفحه 12:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
دوران مدرسه: احساس کفایت و شایستگی, ترس طولانی مربوط به
جدایی از خانواده و-حمایت شانواده
بلوغ و نوجوانی: هویت. پذیرش توسط دوستان و خانواده. تعارضات.
انتظارات نوجوان از اجتماع و خانواده و تغییرات سریع هورمونی. عدم
تصمیم گیری» سردرگمیء طغیان. افسردگی» اضطراب. بزهکاری
جوانی: ازدواج انتخاب شغل و تصمیم كيرى مستقلء تعارضات بين
انتظارات اجتماع از فرد و خواسته های او عدم تصمیم گیری» اضطراب.
عدم تعهد
صفحه 13:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
* میانسالی: وظیفه پدری یا مادری» تصمیم گیری های خانوادگی
و مسئولیت های سنگین
* افزاد حسن؛ اتقییر ساعت, تانوادهه تغییرات فیژیکی ظاهره
تاثیرات اجتماعی
صفحه 14:
ور @PptBank
ند كولم بادكيا
3 بوينت
تسگی, حاملگی, _
نی: بیماریهاء یا
زندگی
شکلات |
z ات محيطى. مشكلا
بیرونی: تغییرا ;
Sita ی های خانوادگی و شغلء
گرفتار
و
استرس زا
عوامل ۱
صفحه 15:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
ویژگی های عوامل استرس زا
* کنترل پذبری: تصاویری از قتل های وحشیانه
بینی پذیری: دانشجویان آشنا با قوانین
* ضرورت برای سازگاری: فصل امتحانات
* تجربه گذشته
ویژگی های شخصیتی: شخصیت های تیپ all وسواسی
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
پاسخ های روانشناختی
* پاسخ های هیجانی: اضطراب. بی احساسی, افسردگی. درماندگی,
احساس تاامیدی
پاسخ های رفتاری:پرخاشگری(نوجوان)» خواب آشفته. سوءمصرف
lye رژیم غذایی ناسالم» مشکلات کاری و تحصیلی
* تخریب عملکردهای شناختی:اختلال تمرکز, توانایی تفکر منطقی»
اختلال یادگیری. قضاوت ضعیف
صفحه 20:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
۳ مدیریت استرس وت
راهبرادهایی که برای از بین بردن یا به حداقل رساندن استرس است
راهبردهای مدارایی آگاهانه
صفحه 21:
@PptBank 4
ند لکرلمیبانکه اور
كا Say
أل مهارت هاى مدارايى
٠
١ سي فعاليت هاى بدنى (ورزش, تفريم
۱ نذرو نياز
١ به طور موقت كنار كشيدن
مشغول شدن به كار و فعاليت
پیاده روی ۱
طلب حمایت عاطفی از دیگران
صفحه 22:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
| 77 مهارت های مدارلیی 5
¢
خودکشی
تخریب اموا
i انزوا
مصرف دا
4 3 وهای روان گردان
فرار
مصرف مواد مخدر
صفحه 23:
fi] مهارت هاى مدارليى
انذإيلكيلموبلنكياور @PptBank
كا بویت
أولويت بندى كارها و
برنامه دیزی کردن
تغییر هد
تغییر سبک زندگی
حل مساله
برنامه ها
مشورن
صفحه 24:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
3 پسوینت
مهارت های مقابله ای
جک بی سا
سار فریب دیگران
9 فا ۱ 5 کدی
و وعده هاى بى |
استفاده از 3“ ب ساس دادن
٩ لم کارهای شتاب زدم
ae #رداری و سرقت
استفاد,
مقطعی
صفحه 25:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
مکانیسم های دفاعی "
* زیگموند فروید
* رفتارهای ناخودآگاه که سبب حمایت روانی شخص در یک
حادثه استرس زا می شوند.
تغییر و تحریف واقعیت ها
صفحه 26:
کاند اکیلم انکیاور @PptBank
: بوينت
سرکوبی(86۵|0۲6551010) یا واپس زنی: رأیج ترین. فرستادن
احساسات و خاطرات ناراحت کننده و ترسناک به ناخودآگاه. عدم ورود
تمایلات ناخودآگاه به خودآگاه. آتش زیر خاکستر» پیش نیاز. عصبانیت خود
را به درون خود بریزیم.
jl lel Sa Ce gol Gav (Displacement) oat
موضوع خطرناک به موضوع امن» تنبیه پسر بزرگتر» محیط های اداری؛
شکستن ظرف ها
برون فکنی(۳۲۵[66110۳0) يا فرافکنی: نسبت دادن خصوصیات
نامقبول و ناپسند خود به دیگران. تمایلات پرخاشگرانه پارانوئید
صفحه 27:
کاندقاکرلمیب انکهاور @PptBank
go S 26 (Compensation),|,> یک نقص يا کمبود با رفتارهای
افراطی به منظور تقلیل احساس حقارت. معلولیت جسمی
والایش(5۱0011۳081010) یا تصعید:پخته ای. ارتقاء سالم و بی تعارض یک
تکانه کودکانه به یک هدف اجتماعی پخته» میل به پرخاشگری, گرایش به خودنمایی
a (Denial) isi! ناخودآگاه یک فکر یا واقعیت که برای خودآگاه نامقبول
است. سرطان
فرونشانی(0]۵۲655]010] 0 5): عمل آگاهانه يا نیمه آگاهانه مهار کردن یک
عقيده براى فراموش كردن جيزىء تفاوت با سرکوبی؛ نمی خواهم به آن موضوع فکر
کنم.
صفحه 28:
کاندقاکرلمیب انکهاور @PptBank
cob cus Untrojection) £53 49)> أحساساتة ارزش ها یا
ویژگی های دیگران به خود. سخنرانی. مرگ همسر در اثر سکته قلبی, در
مراحل رشد قابل اهمیت
همانندسازی(101610]16168]010): فرد ناخودآگاه خود را جای کس
دیگری قرار می دهد و مانند او رفتار می کند. لباس بازیکن مورد علاقه.
کاهش درد جدایی یا فقدان
دلیل تراشی(۳۵10۵06۱1281010): ارائه توضیحات نادرست اما
ظاهرا قانع کننده برای توجیه رفتارهای نامقبول خود. اخراج از کاره حفظ
حس احترام به خود و دوری از احساس گناه
صفحه 29:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
تبدیل(6۰01۱۷6۲500): تعارضات سرکوب شده ناخودآگاه به صورت
شکایت های حسی- حرکتی, مشاجره زن
cla kd, jl ae (Undoing) jie! نامقبول گذشته به صورت نمادی و
به شکل معکوس در می آید. فعالیت های خیر خواهانه فرد رباخوار
شوخی(۳۷۸۲۵۲): ابراز آشکار احساسات بدون ناراحتی و تاثیر نامطلوب
بر دیگران
جداسازی(15018]1010): حذف هیجانات و احساسات یک فکر پا رویداد و
سرکوب آن. یادآوری فکر بدون احساس همراه آن, واقعه دردناک
صفحه 30:
کاندقاکرلمیب انکهاور @PptBank
واکنش سازی(۴۵۲۳۸۵۱0۲ 568۵10۲) پا معکوس نمایی: فرد
میل یا آرزویی را که از ابراز آن می ترسد. سرکوب می کند و رفتاری در خلاف
جهت آن انجام می دهد. احترام بیش از حد کارمند به رئیس, اختلال وسواسی-
جبری
تثبیت(۴۵]1010): باقی ماندن در یکی از مراحل رشد روانی- جنسی,
وابستگی بیش از BAG AA Ly gh Bly dy dm شب اقزازی گزذاگ
بازكشت(186©16551011) ليا يسرفت: بازكشت ناخودآكاه به مرحله روانى
بايين تر يا رفتارهاى كودكانه. كريه. قهر
خيال بردازى(لا1210835): تصاوير ذهنى يا توالى رويدادهاى ساختكى.
شخصيت هاى اسكيزوئيد
صفحه 31:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
فرایند پرستاری در استرس پوینت
پررسی: بررسی علاثم و نشانه ها
فیزیولوژیکی: افزایش علائم حیاتی» بی قراری, تکرر ادراره احساس فوریت در
دفع
روانشناختی: اضطراب. افسردگی» ترس. سوءمصرف مواد. افزایش تحریک پذیری»
تغییر در خواب و اشتها
شناختی: کاهش توانایی در کسب معلومات و مهارت های جدید. کاهش توانایی
حل مشکل, اختلال در تمرکز
اعتقادی و معنوی: عصبانی شدن فرد و خشم نسبت به خدا و عوامل
ماوراءالطبیعه
صفحه 32:
کانالکرامبانکهاور @PptBank
تشخیص های پرستاری: a
تغییر تغذیه به صورت کمتر از نیاز بدن
سازگاری فردی غیرموثر
خطر خودکشی
آشفتگی در الگوی خواب
اضطراب
تخریب تعاملات اجتماعی
ترس
خطر خشونت
صفحه 33:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
بسوینت
* برنامه ریزی:
- طرح ریزی اهداف واقعی و قابل اجرا برای کمک به مواجهه با عوامل
استرس زا
لزوم وجود یکی از اعضای خانواده
7 اطلاع از منابع سازگاری در محیط زندگی بیمار
صفحه 34:
كاك اکیلم انکهاور @PptBank
اجرا و ارزشیابی
کاهش موقعیت های استرس زا: اجتناب از تغییر(زلزله» مدیریت زمان.
اصلاح محیط زندگی(تغییر مسیر رفت و آمد در ترافیک)
کاهش پاسخ های فیزیولوژیکی استرس: ورزش.آرام سازی. تصویرسازی
ذهنی هدایت شده. تنفس عمیق, تغذیه مناسب. خواب و استراحت
ارتقاء مهارتهای مدارایی: استفاده از حمایت های اجتماعی, منبع کنترل
درونی. داشتن عقاید مثبت. استفاده از منابع معنوی
صفحه 35:
