برق، الکترونیک و مخابراتعلوم مهندسیمکانیک،هوافضا و مهندسی پزشکیتکنولوژی

aeb خودرو چیست؟ مقاله ای جذاب درباره این سیستم پیشرفته

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۶ اسلاید سیستم aeb در خودرو امروزه یکی از شایع‌ترین انواع تصادفات جاده‌ای، برخورد با خودروی جلویی است که معمولاً به خاطر عدم تمرکز راننده اتفاق می‌افتد. ازآنجایی‌که تعداد این نوع تصادفات زیاد بوده و امنیت جاده‌ای را درخطر قرار می‌دهد، فنّاوری جدیدی با عنوان سیستم ترمز اتوماتیک (Autonomous Emergency Braking یا AEB) برای کنترل و پیشگیری از چنین مشکلاتی در نظر گرفته‌شده

احمد

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
موضوع پروژه تشریح عملکرد سیستم ۸۶5 7 09979 و

صفحه 4:
زه یکی از شایع ترین انواع تصادفات جاده‌ای. برخوردبا خودروی جلهیی است معمولا یه خاطر عدم تمرکز راننده اتفاق می‌افتد. از آنجایی‌که تعداد اين نوع زیاد بوده و امنیت جاده‌ای را درخطر قرار می‌دهد. فتاوری جدیدی با لزان النبيستم ترمسز اتوماتيك ‎Autonomous Emergency)‏ ‎Braking‏ 8 برای کنترل و پیشگیری از چنین مشکلاتی در نظر گرفته‌شده shossrirasiar

صفحه 5:
دقیقاً شبیه به سیستم کروز کنترل. ترمز اتوماتیک نیز مجهز به حس گر رادار -لیزری است(در انتها کاملا در باره لین سیستم توضیح داده شده است) که جاده و مولنع موجود در لّن را بررسی می‌کند؛ درواقع کروز کنترل و ۸۴8 هردو از یک نوع حس‌گر بهره می‌بیند. البته بلید اشاره‌کنیم که ترمز اتوماتیک مجهز به دوربینی است که افراد پیاده را نیز تحت نظر قرار می‌دهد. 999

صفحه 6:
کدلم خودروها لین آیشن راردلرند؟ رگن #لبی مثل یورو ۱16۸۸۴ می‌توانند اجبار نصب لین سیستم روی اتومبیل‌ها را قوی‌تر کنند. لین ارگان برای مدل‌هلیی که از اين فناوری بهرهمند هستند و ۵ ستاره‌ی یورو را می‌گیوند رقلبت داغی رابه وجود آورده است و همین سبب شده سازندگان متعهستر شوند.با نگاهی به تحقیقات آنجام‌شده متوجه می‌شهیم که 1۴۱ از مدل‌هلیی که در انگلیس به فروش می‌رسند.( ۲۴ به‌صورت آپشنال و ۸۱۷ به‌صورت کمپائی) از این فناوری بهره‌مند شده‌اند. eee shossrirasiar

صفحه 7:
تشریح سیستع ترمن[تومالیک چکونم کارمی_ کند؟ 8 است که آغلب در نزدیکی بالای شيشه جلو قرار دارد وبه طور مداوم پرش نور لیزر چشم امن‌.به محیط یست است. هنگامی که پرتوبا یک هدف. نور منعکس شده است تجزیه و تحلیل و بر اساس چه مدت آن را گرفته به میزان فاصله اشیاء می باشد.با اسکن کردن محیط چند بار در هر انیه ن می تولند تا اخت نمایش از محیط اطراف خودرو, و کشف کردن سرعت نسبی از اشیاء است که آن را دیدن. با شت. سیستم می تواند ت !) یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که از طییق روشن کردن هدف‌با لیزر و تجزیه ‎٠‏ رادار ليزرى ناميده می‌شود. 3 ‎sheosrirasas7

صفحه 8:
گونمی شهری و برون‌شهری ترمز خودکار از نقطه نظر ماهیت سنسورهای مورد استفاده و نوع مولنع قلبل تشخیص عملکرد مشابهی دارند. گونمی شهری برای سرعت‌های کم در محدودمی شهری استفاده می‌شود در حالیکه گونه‌ی برون‌شهری قابلیت استفاده در سرعت‌های بالا برای اتوبان‌ها و جاده‌ها را نیز دارد. نوع شهری: سنسورهای مورد استفاده در گونه‌ی شهری عمدتً از نوع رادار ُردکوتاه بوده و برد و زاویهی دید ن بسته‌به کارخلنه سازنده‌به ترتیب حدود ۶۰ متر و ۶۰ درجه از جلوی خودرو است. بنابرلین گونه شهری بیشتر مناسب سرعت‌های کم‌تر از 50 10/1 | است و می‌تولند مولنع را در گستره دید نسبتاً وسیعی تشخیص دهد. سنسورهای | مود استفاده در لین گونه تنها قابلیت تشخیص وسایل نقلیه چهار چرخ را دارد و ‎ple vile Lal las ۱‏ بياده. وسايل نقلیه دوچرخ. درخت. حیوانات و گاردریل جاده را | shossrirasiar نمی تواند ‎ante‏ بدهد.

صفحه 9:
برون شهری: درگونه‌ی برون شهری سنسورهای مورد استفاده از نوع راداربا ُرد بالا است و بسته‌به نوع کارخانه سازنده بُرد و زاییه دید آن‌به ترتیب حدود ۲۰۰ متر و ۲۰ درجه است.به دلیل پُرد پیشتر سنسورهای گونمی برون‌شهری, لین سیستم قابلیت استفاده در سرعت‌های بال تا حدود 1600/9200 را نیز دارد. لمانبه دلیل زاهیه دید کمتر. برای استفاده در محیط شلوغ شهری مناسب نیست. در نسل جدید سنسورهای رادار. زاویه و بُرد سنسوربه صورت تطبیقیبا سرعت خودرو تنظیم می‌شود و می‌توان از آن هم برای درون شهر و هم برای بیرون شهر استفاده نمود. گونهی برون‌شهری همانند گونه شهری تنها قابلیت تشخه. خه‌د؛ه‌هاء. حها: ‏ خ دا د. shossrirasiar

صفحه 10:
doa ۱ ۹۸ 5 ۲۰۰۰۰۰۱ ‏وج‎ ~ ‘Opening angle: 60° ‘Opening angle: 20° | Sensor: Long-range Radar sheosriresssr

صفحه 11:
محل نصب سنسور رادار محل نسب سنسور رادار معمولاً در جلوپنجره خودرو و کنار آرم جلو است. اغلب برای بالا بردن دقت و قابلیت اطمینان سیستم از دوربین فیلمبرداری نیز استفاده می‌شود. در لین صورت اطلاعات رادار و دوربین‌با استفاده از روش ادغام ‎pe data fusion) Loose‏ ترکیب می‌شهند و ضریب اطمینان عملکرد سیستم افزایش مى يابد. محل نصب این دوربین معمولاً پشت شيشه جلو در کنار آینه عقب خودرو است. shossrirasiar

صفحه 12:
تشخيص عابر يبادلا اکثر سیستم های 0000) به طور فعال عابرین پیاده يا دوچرخهسواران پیگیری نمی کند 7 نه

صفحه 13:
لك ۳606:6197 ۸۴5) ترمز زضطراری_خودکار برای_عابر پیاده و وسایل نق كعاب پهره‌گیری از دوربین نصب شده در پشت شیشه اوشلهاق بْدَازّش تصوير. نوع مولنع روبرو (عابر بياده ويا وسايل را تشخیص می‌دهد و در صورتی که راننده واكنش بموقع انجام 8 ورت خودكار اقدام به ترمزگیری می‌کند. دوربین‌های مورد می‌توانشد.به صورت ۷]0190 ویا ‎٩16160‏ باشند. در صورتی که مجهژبه دوربین 516160 باشد (یعنی دو دوربین,با فاصله مشخص 3 سیستم قابلیت سنجش عمق مولنع را نیز خواهد داشت. در غیر 4 | ۱ 99 آژتیک سنسور رادار نیز جهت سنجش فاصله‌با مولنع نیز استفاده ‎OSS ce‏ اگرچه راد قابلیت تشخیص بالایی در تفکیک نوع موانع ندارد. اما

صفحه 14:
ه گیری فواصل دارد و به دلیل عدم تأثیرگذاری شرایط جوی در عملکرد آن. اغلب برای افزایش دقت سیستم از ترکیب از رادار استفاده می‌شود. بسته‌به مدل دوربین مورد استفاده بُرد و زاویه دید دوربین متفاوت است. لما در انواع معمولی اج تصویربه اندازه‌ای است که مولنع تا فاصله ۴۰ متریبا دقت خوبی قلبل تشخیص هستند. نوع پیشرفتهتر و گران‌تر این بالایی که دارند. موانع را تا فاصله ۵۰۰ متری نیز تشخیص می‌دهند. ‘Opening angle: 40° Opening angle: 40° sensor: Camera

صفحه 15:

صفحه 16:

39,000 تومان