مدیریت و رهبری

(primavera project planner (P3

barname_riziye_hedayate_porojeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “(primavera project planner (P3”

(primavera project planner (P3

اسلاید 1: primavera project planner (P3)

اسلاید 2: مراحل برنامه ريزي و هدايت پروژهبرنامه ريزي پروژهمهندسي پروژهمديريت پروژهكنترل پروژه

اسلاید 3: تشريح روند انتقال داده ها به نرم افزار

اسلاید 4: 1- تعريف پروژهاضافه كردن و ايجاد يك پروژه در فهرست پروژه ها

اسلاید 5: 1- تعريف پروژهفهرست پروژه ها جهت انتخاب

اسلاید 6: 1- تعريف پروژهايجاد گروه پروژه يا پروژه مستقلگروه پروژه : با توجه به اينكه هر پروژه بزرگ ميتواند از تعدادي پروژه كوچكتر تشكيل شده باشد به مجموعه پروژه هاي كوچكتر كه يك پروژه بزرگ را تشكيل ميدهند و زير پروژه نام مي گيرند گروه پروژه اطلاق ميشود. ويژگي (1) :قابليت تشكيل يك گروه پروژه يا تعريف يك يا چند زير پروژه براي پروژه هاي بزرگ.

اسلاید 7: 2- انتقال ساختار شكست مصوبگام اول : تهيه ساختار درختي

اسلاید 8: 2- انتقال ساختار شكست مصوبگام دوم : تعريف سطوح ساختار

اسلاید 9: 2- انتقال ساختار شكست مصوبتا 20 سطح قادر به تعريف سطح هستيم

اسلاید 10: 2- انتقال ساختار شكست مصوبگام سوم : تعريف كد و عنوان براي هر سطح

اسلاید 11: 3- انتقال و سازماندهي ساختار در نماي bar chartويژگي (2) : قابليت سازماندهي فعاليتها به دو صورت: - مبتني بر ساختار شكست - مبتني بر آيتمهايي كه ميتوان براساس آنها فعاليتها را دسته بندي نمود

اسلاید 12: 3- انتقال و سازماندهي ساختار در نماي bar chartسازماندهي مبتني بر ساختار شكست

اسلاید 13: 3- انتقال و سازماندهي ساختار در نماي bar chartLevel1Level2Level3Level4

اسلاید 14: 4- تعريف كدها و IDهاي پروژه جهت دسته بندي فعاليتها

اسلاید 15: 4- تعريف كدها و IDهاي پروژه جهت دسته بندي فعاليتهااز اين پنجره براي تعريف :IDبراي هر فعاليت (شناسه فعاليت)كدهاي پروژه (مثل : كدهاي مسئوليت ، كدهاي مراحل ، كدهاي محل و ...)كدهاي تلفيقي (در مواقعي كه لازم است دو يا چند كد باهم تلفيق شوند) ميتوان استفاده كرد.

اسلاید 16: 4- تعريف كدها و IDهاي پروژه جهت دسته بندي فعاليتهاID ها وكدهاي تلفيقي

اسلاید 17: 5-زمان بندي و تعريف نوع فعاليتهاActivity form

اسلاید 18: 5-زمان بندي و تعريف نوع فعاليتهاويژگي (3) : امكان تعيين نوع فعاليت به 8 صورتمبتني بر تقويم پايه بدون وابستگي به منبعمبتني بر منابع تعريف شده و تقويم آن منبعمطابق با مشخصات ساختار شكستدر صورتيكه لازم باشد همه منابع در يك زمان در دسترس باشندشروع و پايان يك واقعه مهم( بدون زمانبري )شروع و پايان يك زنجيره فعاليت مهم (بدون زمانبري)فعاليتهايي كه زمانبري آنها با زمانبري كل فعاليتهاي هم گروه ازآغاز تا انتها برابر است

اسلاید 19: 6-تعريف روابط پيش نيازي و تعيين توالي كارهاتعريف روابط پيش نيازي به دو روش قبل انجام است: - تعريف روابط در نماي bar chart - تعريف روابط در نماي pert ويژگي (4) : نماي pert با امكانات متعدد و انعطاف پذيري بالا

اسلاید 20: 6-تعريف روابط پيش نيازي و تعيين توالي كارهاروش اول : تعريف روابط در نماي bar chart - گام اول : فعال كردن خطوط ارتباطي - گام دوم :قرار گرفتن در ناحيه تعريف روابط - گام سوم : تعيين نوع روابط

اسلاید 21: 6-تعريف روابط پيش نيازي و تعيين توالي كارهافعاليت پيش نيازفعاليت پس نيازنوع رابطهتا خير زمانيحذف رابطهFinish to start

اسلاید 22: 6-تعريف روابط پيش نيازي و تعيين توالي كارهاروش دوم : تعريف روابط در نماي pert - گام اول : فعال كردن خطوط ارتباطي - گام دوم :قرار گرفتن در ناحيه تعريف روابط - گام سوم : تعيين نوع روابط

اسلاید 23: 6-تعريف روابط پيش نيازي و تعيين توالي كارهانمايي از يك شبكه گره اي

اسلاید 24: 6- به روز كردن پروژهفرآيند به روز كردن پروژه (update) با هدف محاسبه درصد پيشرفت فعاليتها و كل پروژه به دو روش انجام ميگيرد: روش اول : به روز كردن اتوماتيك(automaticaly ) روش دوم : به روز كردن دستي(progress )

اسلاید 25: 6- به روز كردن پروژهروش اول : به روز كردن اتوماتيك

اسلاید 26: 6- به روز كردن پروژهData date: تاريخ مبنايي ميباشد كه محاسبه درصد پيشرفت تا تاريخ مذكور صورت ميگيردو كليه فعاليتهايي كه تا اين تاريخ شروع شده، در حال پيشرفت است يا پايان يافته در محاسبه اين درصد موثر خواهند بود.ويژگي (6) : با استفاده از خاصيت تجمعي (كركره اي) ميتوان در صد پيشرفت را براي: - كل پروژه - زير بخشهاي پروژه (به تفكيك براي هر دسته) - وهر فعاليت محاسبه كرد.

اسلاید 27: 6- به روز كردن پروژهData date lineفعاليتهاي انجام شدهفعاليتهاي در حال پيشرفت (نيمه كاره)فعاليتهاي انجام نشدهtimescale

اسلاید 28: 6- به روز كردن پروژهدرصد پيشرفت كل پروژهدر صد پيشرفت زير بخشهاي سطح2

اسلاید 29: 6- به روز كردن پروژهدر صد پيشرفت زير بخشهاي سطح3در صد پيشرفت زير بخشهاي سطح4

اسلاید 30: 6- به روز كردن پروژهدر صد پيشرفت زير بخشهاي سطح 5 (سطح آخريا فعاليتها)

اسلاید 31: 6- به روز كردن پروژه روش دوم : به روز كردن دستي در روش اول با منطق به روز كردن خودكار پروژه و فعاليتها، براي هر فعاليت پس از قرار گرفتن آن در منطقه پيشرفت، در صدي از طريق P3 محاسبه مي شد.در اين روش كه براي هر فعاليتي به طور جداگانه اجرا ميشود،اگر فعاليتي به پيشرفت متفاوتي نسبت به برنامه ريزي دست يابد و يا تاريخ شروع و پايان آن تغيير كند ميتوان از اين روش جهت اعمال تغييرات لازم در تاريخهاي شروع و پايان وهمچنين در صد پيشرفت آن فعاليت در پروژه بهره جست.

اسلاید 32: 6- به روز كردن پروژهProgress

اسلاید 33: 7- برنامه ريزي منابعمراحل برنامه ريزي منابع در P3تعريف منابع (RESOURCE DEFINITION)تخصيص منابع (RESOURCE ASSIGNMENT)تسطيح منابع(RESOURCE LEVELING)

اسلاید 34: 7- برنامه ريزي منابعتعريف منابع

اسلاید 35: 7- برنامه ريزي منابعويژگي (7) : امكان تعريف منابع مستقل و ايجاد گروه منبعگروه منبع چيست ؟ متناسب با منابع مورد نيازجهت انجام پروژه و به منظور تخصيص آنها به فعاليتها به صورت بهينه،گاهي شرايط حاكم بر فعاليتها ايجاب ميكند كه مثلا“از يك نوع تخصص چند متخصص به عنوان منابع جداگانه تعريف شده و به فعاليتهاي پروژه تخصيص يابند. اين فرآيند به اين جهت انجام مي گيرد كه گاهي لازم است كه مشخصا“تعيين شودكه كداميك از اين متخصصين به كدام فعاليت تخصيص داده مي شوند . مجموعه اين متخصصين كه جداگانه تعريف شده اند تشكيل دهنده گروه متخصصين مربوط به آن رشته ميباشند. به عنوان مثال : گروه مهندسي مكانيك كه شامل :مهندسي مكانيك 1 xمهندسي مكانيك 2 yمهندسي مكانيك 3 z گروه منبع برنامه نويسي

اسلاید 36: 7- برنامه ريزي منابعتخصيص منابع

اسلاید 37: 7- برنامه ريزي منابعتخصيص منابعActivity formفرم فهرست منابع تخصيص يافتهفرم تخصيص منابع}فهرست منابع تعريف شده

اسلاید 38: 7- برنامه ريزي منابعتسطيح منابع

اسلاید 39: انتخاب منابع جهت تسطيحجهت تعيين ترتيب

اسلاید 40: 7- برنامه ريزي منابعويژگي (8) : ارائه گزارش تفضيلي تسطيح منابع

اسلاید 41: 8- تقويمهاي پروژهدر P3 براي هر پروژه اي دو نوع تقويم قابل تنظيم و استفاده ميباشد كه عبارتند از:تقويم پايه (base calendar)تقويمهاي منابع (resource calendars)ويژگي (9) : قابليت تعريف يك تقويم براي هر منبع به منظور تعيين روزهاي استفاده از آن منبع در طول زمان اجراي پروژه و امكان چاپ اين تقويمها به تفكيك براي هر منبع. مثال : روزهاي حضور پيمانكار جوشكاري در محل پروژه

اسلاید 42: 8- تقويمهاي پروژهتقويمهاي پايهاضافه كردن تقويم جديدتعيين روزهاي تعطيل در طول پروژه حذف تقويمتعيين تقويم پايه استانداردفهرست تقويمهاچاپ تقويمها

اسلاید 43: 8- تقويمهاي پروژهتقويمهاي منابع

اسلاید 44: 8- تقويمهاي پروژه

اسلاید 45: 9- نمودارهاي منابعنمودارها و جداول منابع براي هر منبع بطور جداگانه تريسم ميشود.ويژگي (10) : با استفاده از اين نمودارها ميتوان چگونگي تخصيص هر منبع را در يك روز(مقطع زماني)مشاهده نمود و در مواردي كه اين فرآيند خارج از منطق و بدون توجه به محدوديتها تعريف شود با بكارگيري روشهاي تسطيح يا تعديل نمودن روند استفاده از آن منبع شرايط منطقي را ايجاد مينماييم.

اسلاید 46: 9- نمودارهاي منابعمنحني (نمايه) منابع

اسلاید 47: 9- نمودارهاي منابعتنظيم نمودارها

اسلاید 48: 9- نمودارهاي منابعجدول منابع

اسلاید 49: 9- نمودارهاي منابعتنظيم جداول

اسلاید 50: 10- گزارشات زمان بندي

اسلاید 51: 10- گزارشات زمان بنديويژگي (11) : قابليت گزارشگيري از آخرين شرايط پروژه تا تاريخ data date و اطلاع از وضعيت فعاليتها با تعيين نكات مورد نظر جهت لحاظ شدن در متن گزارش.نكاتي كه ميتوان در متن گزارش مشاهده نمود عبارتند از :چگونگي تعريف محدوديت براي فعاليتها (فعاليتهاي داراي محدوديت).وضعيت فعاليتهايي كه هيچگونه روابط پيش نيازي براي آنها تعريف نشده است .فعاليتهاي خارج شده از توالي پيشرفت پروژه.

اسلاید 52: 10- گزارشات زمان بندينمونه اي از يك گزارش زمان بندي

اسلاید 53: 11- محدوديتهاتعريف محدوديت نيز از جمله اقداماتي است كه به تفكيك براي هر فعاليت انجام مي گيرد .ويژگي (12) :قابليت تثبيت و قطعي نمودن زمانهاي شروع و پايان يك فعاليت و تاكيد بر تغيير ناپذير بودن اين زمانها تحت هر شرايطي و امكان گزارشگيري از فهرست اين محدوديتها .

اسلاید 54: 11- محدوديتهاRight click

اسلاید 55: 12- تغييرات عموميويژگي (13) : اعمال تغييرات سراسري پس از تعريف شرايط و خواصي كه فعاليتها جهت اعمال تغييرات ميبايست دارا باشند و يا انتخاب تعدادي فعاليت با شرايط تعريف شده و گزارشگيري از آن.(فيلترگذاري)(از ابزارهاي جديد P3 به منظور كنترل و مديريت داده ها)

اسلاید 56: 12- تغييرات عموميفهرست عناوين و شناسه هاي تغييرات

اسلاید 57: 12- تغييرات عموميتعريف تغييرات مورد نظر

اسلاید 58: 12- تغييرات عموميتعريف شرايط براي انتخاب فعاليتهاي مورد نظر

اسلاید 59: 13- آيتمهاي سفارشيويژگي (14) :قابليت تعريف و ايجاد آيتمهاي سفارشي متناسب با نياز منديهاي پروژه به اين آيتمها مثل تعريف و ايجاد يك ستون جديد با عنوان جديد جهت ثبت اطلاعات مربوطه.

اسلاید 60: 14- وزندهي به فعاليتهاوزن فعاليت : در صدي است كه نشان دهنده ميزان تاثير گذاري و اهميت يك فعاليت در روند پيشرفت پروژه ميباشد. تخصيص اين درصد را به هريك از فعاليتهاي پروژه وزندهي گوييم. ويژگي (14) :امكان بهره گيري از ابزارهاي تعريف و تخصيص منابع جهت تعريف وزن فعاليتها طي مراحل زير : مرحله اول :تعريف يك منبع با مقدار نرمال و حداكثر 100 مرحله دوم : تخصيص عددي از 100 به هر فعاليتمرحله سوم: كنترل ميزان تجمعي در صد پيشرفت پروژه

اسلاید 61: 14- وزندهي به فعاليتهامرحله اول :تعريف يك منبع با مقدار نرمال و حداكثر 100

اسلاید 62: 14- وزندهي به فعاليتهامرحله دوم : تخصيص عددي از 100 به هر فعاليت

اسلاید 63: 15-تنظيم وچاپ Layout فعاليتها و فيلتر گذاري روي Layoutهابا توجه به اينكه در P3 طرق متعددي جهت چيدن و سازماندهي فعاليتها تعريف شده است ،هريك از چيدمانهاي تهيه شده را ميتوان در قالب يك گزارش به چاپ رساند و آن را ذخيره كرد.ويژگي (14) : قابليت مرتب نمودن ، حذف يا اضافه نمودن مجموعه اطلاعات يك صفحه ( هم در نماي بار چارت و هم در نماي پرت ) مثل سطرها ، ستونها ، رنگها، دسته بنديها و... و نام گذاري آن و چاپ كليه اطلاعات ملحوظه جهت ارائه گزارش.

اسلاید 64: 15-تنظيم وچاپ Layout فعاليتها و فيلتر گذاري روي Layoutها

اسلاید 65: 16- هزينه و بودجهگزارشات هزينه

اسلاید 66: 16- هزينه و بودجهبودجه تخصيص يافته به هر فعاليتRight click

اسلاید 67: 16- هزينه و بودجههزينه هر فعاليتRight click

اسلاید 68: 16- هزينه و بودجهتنظيم قوانين محاسبه خودكار هزينه ها

اسلاید 69: 17- معرفي كاربرد چند پنجره

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید