تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۶ اسلاید توضیحاتی در مورد رویکرد مدیریتی QCDsm برگرفته از منابع معتبر انگلیسی زبان

mahloji76

صفحه 1:

صفحه 2:
0 (کیفیت هینه , تحویلا که گام به 0605۸ (کیفیت هینه , تحویل, روحیف , لیمنی) گسترش‌یابد رویکرد مدیریتی سک ه در لبتدا براعک مکبه شرکنتط در بخش‌خودروسازواٍنگلیس‌ت_وسعه دادم شدم است تجزیه و تحلیلت۵ برای ارزیابی موّلفه های مختلف فرایند تولید استفاده می شود. همچنین بازخورد را در قالب واقعیت ها و ارقام ارائه می دهد که به مدیران کمک می کند تا تصمیمات منطقی بگیرند. با استفاده از داده های جمع آوری شده , سازمانها راحت تر می توانند اهداف آینده خود را در اولویت قرار دهند. ‎VE‏ ‎QCD‏ به تجزیه یکچیز بزرگدر موارد کوچکتر کمکمیک ند , لین‌لمر ٍ سازماندهیو اولویمتین ندیی لاش‌ظ کمکمیک ند و از نظر رولنشناختی‌مانع از احسا ۵0 یکرویکرد سه بعدی است‌لگر حتىدر ب نیز مشکلیَوجود باشد, ناگزیر دیگران‌نیز رخخ. مىبرند. يكبعد رلاتمخٍ توانبه خاطر دو قربانی‌کرد. ا 1ل

صفحه 3:
مدیریت ‎shia‏ ‏فرایند /2۳050) مخصوصاً برای مشاغل کوچک و متوسط سودمند است زیرا آنها غالبا بودجه کافی برای کار بر روی فرصتهای بهبود را ندارند. در حالی که شرکت های بزرگ می توانند منابع لازم را برای رسیدگی به یک مسئله بزرگ را بلافاصله اختصاص دهند , معمولا در مورد شرکتهای کوچکتر اینگونه نیست. با استفاده از فرآيند /0510 06 , مسائل بزرك به مراحل بسيار كوجكتر. تقسیم می شور سپس شرکت می تواند با گذشت زمان بودجه لازم را برای هر یک از اين مراحل داشته باشد به دنبال این استراتژی , حتی مسائل بزرگ را می توان بدون گرفتن بدهی یا مواجه شدن با سایر مسائل برطرف کرد. علاوه بر این , موضوعی که زمانی بزرگ بود , پیشرفت های افزایشی را با گذشت زمان خواهد دید نه اینکه فقط سالهاست که یک مشکل باقی بماند. شرکت ها غالباً دریافتند که اين استراتژی می تواند تقریبا بلافاصله به آنها مزایایی برساند , و سیس به مرور زمان مزایای

صفحه 4:
درک ‎QCDSM‏ ‎Quality >‏ - 5 یفیتهحصولاتیک 4 ت-ولید می‌شوند ب اید ب سیار ب الاب اشد به همان‌لندان كه كيفيشايدبه طور مداوم كو اشد بسیاریاز شرکمتط از یکلسترتژوهوز5 دزد بط د كيفيستهكا م اجیلق/۲05۱ استفادم ه 0605 ‏هزيته ظ التفروختف نس‎ - Cost (QUALITY COST + DELIVERY» SAFETY » MORALE ‏باید رقابتینگه داشته شود. مهم نیست‎ EE ‏که کیفیتیک محصول با الا‎ ‏نعم‎ oa ‏باشد , ب سیاریاز مردم لگر هزینه زیادی‎ داشته باشند آن‌را خریداری‌نمیک نند.. ت۳5 مديريتؤينه ها مى تواند ‎nals Ly‏ ۱ 0۷۲۲۵ ~ (oN Wha Cn ‏ضایعات بهبود كارايىو بسياروموارد‎ | Sa oe ae ‎Delivery >‏ - مشتربا نب اید محصولاتخود را | ماحشمحك ‎Bee‏ ‏به موقع تحویلب گیرند یا ‎ae‏ ‏پیدا میک نند که بتولندنیازهایآنها را ‎SR‏ ‎2 ane Regn len wlan easel ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
< 52660 - با تمرکز داخلی‌بیشتر , ایمنبه نفع هه لفراد در تأسیساتخواهد بود. شناسایی‌خطراتموجود در تاسیسانو از بینب ردن‌آنها باید برلی‌همه افرادی كه روئه نوع محصول‌کار میک نند اولوینبباشد. << ۱۸۵/۵16 - ب الانگه داشتنروحیه ک ارم تلنمی واند ت ‎yl‏ مثبتی‌در ب سیاریاز مین هعییگر تجارنداشته باشد. شرکتهاییکه روحیه کارم تانب الم‌دارند به طور مداوم عملکرد ب-هترین سب سم شرکتهاییکه روحیه پایین‌دارند , دارند و لینموضوع را به یکنکته اساسیپراءتم رکز ‎BLS abi‏ هنگامی که در مورد هر یک از اين موارد و يا همه موارد پیشرفت هایی حاصل شد , یک شرکت قادر به خدمت رسانی بهتر به مشتریان خود خواهد بود. علاوه بر این , حاشیه سود بهبود خواهد یافت , اين یعنی یک شرکت بهتر اداره شده برای همه افراد درگیر. بر خلاف بسیاری دیگر از استراتژی های بهبود محل كار ‎٠‏ سيستم ۸ به منظور ارائه یک رویکرد بسیار واقع بینانه برای حل هر نوع مشکل يا ناکارامدی موجود است. این یک سیستم قابل فهم بسیار آسان | است و می تواند در کنار ه همه به راهکارهای دیگری که امروزه

صفحه 6:
مزایای 0۵0 روش /0۲۳50 مزایای مختلفی را به مشاغل مختلف ارائه می دهد. کیفیت بهتر , هزینه های پایین تر , تحویل مطمئن تر , ایمنی بهتر و روحیه بهبود یافته فقط موارد مشهود هستند كه از اين نام خارج می شوند. 0225000000007 0ن مزلياى ثانويه يا غيرمستقيم دیگری را برای شرکت به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال کر خر جريمه , مجازات و حتی بازرسی های انجام شده توسط 05۳1۸ یا آژانس های دیگر کمک می کند. هر تلا که یک شرکت می تواند برای بهبود ایمنی در محل کار انجام دهد , مزایای دراز مدت برای تجارت , کارمندان , مشتریان و حتی جامعه خواهد داشت. پیشرفت هایی که در مورد چگونگی تحویل به موقع محصولات انجام می شود , در جلوگیری از نیاز به ذخیره سازی محصولات نهایی یا قطعات برای دسته بعدی , هنگامی که در حال استفاده نیستند, کمک خواهد کرد. این اغلب به عنوان استراتژی "فقط در زمان" توصیف و و اه نو لباز سودمند است. اجرای مناسب 66090500 مسیری طولائی را در رسیدن به اهداف مرتبط با استراتژی های صرفا زمانی انجام می دهد.

صفحه 7:
نحوه اجرای 06050۸ روش های زیادی وجود دارد که یک شرکت می تواند استراتژی های /0605 را پیاده سازی کند. در بسیاری از موارد , کمک می کند تا حداقل یک نفر را به یک کلاس آموزش رسمی يا سمینار بفرستید تا دانش و تجربه لازم برای انجام صحیح آن را بدست آورید. ._ استخدام شخصی با تجربه در این زمینه غالبا معمول است. آن شخص می تواند برای تکمیل و اجرای چندین پروژه کمک کند تا همه از نحوه کار همه چیز آگاه باشند. آموزش همه فرايند »0605 جيزى نيست كه فقط يك نفر بتواند آن را اداره كند. درعوض , این موضوعی است که همه افراد در یک مرکز باید برای دستیابی به آن با ۶ با توجه به این نکته , باید به هر یک از کارمندان آموزش های لازم داده شود ) تا بفهمد 062510 جيست و نقش آنها جه مى تواند باشد

صفحه 8:
در بیشتر مواقع , کارکنان خط مقدم کسانی هستند که مواردی را که باید اصلاح شوند. شناسایی می کنند و همچنین کسانی که اجرای این تغییرات را انجام می دهند. حتي اگر آنها راه حل های بالقوه يا لیست مراحلی را که باید برداشته شود را پيشنهاد کنند , آنها کسانی حورهند بود که بیشترین تأثیر را دارند. * مشارکت کارمندان در تصمیم گیری ها ۲ این واقعیت که کارمندان کسانی خواهند بود که به احتمال زیاد تغییرات را اعمال می/ کنند , باید بخشی از برنامه ریزی و تصمیم گیری باشند. اين امر نه تنها به ایجاد تغییرات د مشکلات کمترکمك می کند بلکه می تواند به شناسایی موضوعات آینده قبل از وقوع آنها نیز كمك کند. هنگامی که یک مدیر یا شخص دیگری که کار را روزانه انجام نمی دهد , ایده ای به وجود می آورد , ممکن است برای همتایانش عالی به نظر برسد. با اين حال , هنگامی که یک کارمند خط مقدم آن را می شنود , ممکن است بلافاصله مشکلی را مشاهده کند که رخ خواهد داد. درگیر شدن این افراد در طی فرایند به جلوگیری از ابتلا به اين نوع مسئله کمک

صفحه 9:
برای تجزیه و تحلیل فرایندهای تجاری یک شرکت با هدف افزایش سودآوری , هفت مرحله وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این هفت اندازه گیری کلیدی برای بهبود مستمر , افزایش سطح رضایت مشتری و بهبود مدیریت کل را هايتتولبرایب ملد عمفکید — تولید در سراسر صنعت تولید از Quality صنعت خودرو گرفته تا الکترونیک , هوافضا , اتباطات از راه دور , پارچه , محصولات ساختمانی , مواد غذایی و مواد شیمیایی استفاده کرد. 666 6 © 6 ۶: ee © ©

صفحه 10:
مرحله 1: اولین بار درست نیست ۱۹ کیفیمحصولانوا مطااعه می‌کند. هو چند وقتینکبار مشخصانمشتریان‌شر کنیا به دستیرآورد ۲ را مرتوازيا اندازه كيرئة عداد "قطعاتمعيوب ت_قسیم برتم ام قطعات ککمیلد ده بدسنورد. لینرقم باید در10۸6 ‎obs Li sgt ys‏ كلانه قن میلیون‌حاصل‌شود. اولین اندازه گیری مناسب نیست ‎sly‏ اندازه گیری ۱۷۳۲ دو امکان وجود دارد: قبل از (داخلی) یا بعد از رسیدن به مشتری (خارج) اگر یک شرکت چهار قطعه معیوب در هر هزارقطعه تولید کند به این معناست که 4000 قطعه معیوب در میلیون تولید کرده است

صفحه 11:
مرحله 2: دستاورد برنامه تحویل ۸ تجزيه و تحلیل می کند که مشتریان چه چیزی و چه موقع به آن نیاز دارند , ارائه می کند. هدف تحویل 100 و به موقع محصولات صحیح است. این هدف باید تا حد امکان مقرون به صرفه باشد بنابراین باید از تحویل های گران قیمت و یا پرداخت اضافه کاری پرهیز شود اندازه گیری دستاورد برنامه تحویل یک شرکت در هر هفته 100 بار تحویل می دهد که شامل هشت تاخیر و پنج مورد مقادیر نادرست است نسبت تحویل صحیح و نادرست برای اندازه گیری چگونگی عملکرد شرکت در تحویل نیاز مشتریان است تحویل نادرست شامل تحویل های زودتر و یا دیرتر از موعد است همچنین سرا ها ه ‎ole‏ یا کم ماهتا ادا

صفحه 12:
مرحله 5 بهره وری افراد بهره وری افراد (۳۳) با نگاه کردن به مدت زمان (ساعات کاری) برای تولید مطلوب با کیفیت رضایت بخش اندازه گیری می شود. برای تحقق اندازه گیری۳ لازم است تعداد قطعات تولید شده مناسب را بر ساعات کاری اپراتور تقسیم کرد / اپراتورهای مستقیم پرسنلی هستند که برای فرایند تولید اساسی ‎Pitas‏ ‏اندازه كيرى 17 کمک می کند تا روی هزینه اصلی محصول یعنی حقوق کارکنان تمرکر شود ۱ برای دستیابی به یک مقدار بالا برای۳۲ کاملا لازم است که بیشتر کارکنان ارزش افزوده را به محصول اضافه کنند. فعالیتهای غير ارزش افزوده بايد به حداقل برسد.

صفحه 13:
مرحله 4: گردش انبار 7 به عنوانن سب مفوجودیی ه کاافنهاییت عریفمیشود هر جه سریعتر یک شرکت مواد اولیه را به محصولات نهایی تبدیل می کند و به سرعت آنها را می فروشند , با سرعت بیشتری درآمدهای ارزشمند فروش را دریافت می کنند. ۳ نسبت آ5نشان می دهد که شرکت چگونه از بودجه استفاده می کند. ‎ye‏ ‏هرچه این عدد بیشتر باشد برای شرکت بهتر است گردش انبار پایین به این معنات که پول در انبار شرکت گیر کرده است و شرکت بودجه کمتری جهت سرمایه گذاری در بخش های دیگر کسب و کار خود دارد

صفحه 14:
‎ale yo‏ 5: اثربخشی کلی تجهیزات ‏به طور کلی 02 میزان استفاده مناسب شرکت از تجهیزات و کارکنان را بیان میکند که شامل سه ورودی است : دسترسی , راندمان عملکرد و میزان کیفیت ‏1.برای تعبیه در دسترس بودن دستگاه , داشتن میزان خرابی بدون برنامه دستگاه ضروری است. ‏اگر برنامه ریزی شده است که دستگاه 100 ساعت در هفته کار کند اما در واقع 50 ساعت کار کند میزان دسترسی 5076 است ‏2. عملکرد را با خروجی واقعی نسبت به خروجی ایده آل مقایسه می کند. اگر یک فرایند مفروض است 10 دقیقه طول بکشد , اما در عوض 20 دقبقه طول می کشد پس عملکرد//7 50 اجرا می شود. ‏3 برای نمایش کیفیت کالاها , لازم است که تعداد قطعات خوب تولید شده را با کل اگر یک شرکت در یک ساعت 50 قطعه تولید کند و فقط 25 مورد از آنها قابل فروش هستند ,این نان معت است كه كيفيت 50 است. ‎

صفحه 15:
مرحله ششم: ارزش افزوده به ازای هر نفر ‎VAPP‏ نشانمی‌دهد کم چگونه افراد کارآمد ب رای بدیلمواد اولیه به محصولانشهایی‌مستقر می‌شوند. ورودی های ۷/۸۳۳ هزینه محصول نهایی و هزینه های مواد خام را محاسبه میکنند علاوه بر این دانستن تعداد کارکنانی که در پروسه تولید تاثیرگذار هستند ضروری است 7 محاسبه ۷۵۳ برای یک شرکت تولید کننده ۱۷۳3 که آنهارا به قیمت 606 میفروشد و هر واحد 10 هزینه و 20 کارگر برای مونتاژ نیاز است ۳ ب الا رزش‌افزودم ب سیاروی 4 محصولرا با یککارگر نشانمی دهد

صفحه 16:
مرحله 7: استفاده از فضای کف ۲ میزان‌درامد ف روش‌حاصلاز « مترمرع. از کارخانه و یا دفتررا لندازه گبرکهیکند. فضای کف کارخانه و یا اداره نشانگر هزینه تعمیر گران قیمتی است. لاد ب راعپیدا کردن‌درآمد ی کمنطقه منحصر بفرد یا تمام فضایک ارخانه/دفتر استفادم میشود به منظور افزایش درامد در هر متر مربع معمولا از کاهش میزان فضای ‎De‏ ‏میشود. تغیرات چیدمان نیز ضروری است برای مثال برطرف کردن موجودی جهت کاهش فضای انب اگر شرکت موفق به کاهش میزان فضای مورد استفاده شود , مى تواند بدون نیاز به خرید و یا اجاره ساختمان جدید گسترش یابد. اندازه گیری استفاده از فضای کف در مثال کاری: یک شرکت دارای کارخانه 2000متر مربعی است. گردش مالی فروش 10.000 > در ماه است.

39,000 تومان