تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 36 اسلاید

محمدرضا

صفحه 1:
OFD

صفحه 2:
عا چند دهه قبل محصولات و دمات ازلله شده ازسوي سازمانها بیش از آنکه نطبق با خواسته ها و نيازهاي مشتریان آنها باشد نتیجه فکرخلاق مهندسان وطراحان آنها به شمار مي‌رفت.

صفحه 3:
فوايد قابل انتظاردرصورت استفاده مناسب از ‎QFD‏ ‎creer ECE LY‏ 6 1 لمم ‏۴ کاهش تعدآد دفعات تغییز در طرحهاي مهندسي(25 تا 50 درصد) ۱ ‏۴ رضایت مشتریان از تأمین خواسته ها ونیازهایشان ا رل ‎OS ee rate ee tere See SEC ‎COSTE ome rome ye ‏ا‎

صفحه 4:
1966 1912 178 Be 21980 1983 ‏ا‎ ‎21985 1997 QFD ‏تاريخجه‎ ا ا ل تست 0 ال ۳ تشكيل كميته اي مستقل در مؤسسه كنترل كيفيت زاين( جاب اولين كتاب 010 gel CI ees ESA NYS| .01”1( ‏انتشار اولين مقاله امريكاي شمالي ( آشنايى 80 مدير)‎ ‏بركزاري اولين دوره يك روزه درامريكا ل[01"1.‎ رت در رن انتشار کتاب توسط جان ترنینکو.

صفحه 5:
نقش مشتري در فرايند ‎QFD‏ برای تناسایی و درک دقدق فواسته های متتری چه باید کرد؟ به عنوان مثال: در يك كارانه خودروسازى ,در يكىار خودروها 17911 فده 2987 د قا ‎aed‏ ا 3.3 تغییر مهندسي براي هر قطعه خودرو.

صفحه 6:
مقایسه طراحی سنتی و طراحی به کمک ‎FD‏ منابع مورد استفاده طراحی ستتی طراحى به كمك ‎ora‏

صفحه 7:
سازمان ل ا ا سي 1) شناساني مشتربان داخلي و خارجي 2) فهم درک دقیق و انتظارات مشتریان. 3) ارائه کامل خواسته هاي مشتریان به طور پیوسته در ستانده هاي طراحي ‎es Ure Ce see‏ م ‎BUN Eon SSS eves Yes rene pee perry C0)‏ ا ل 00

صفحه 8:
معرفی (0۳71) به 7. يكبارجكي كامل فرايند طراحي ازطرحريزي طراحي توليد فروش تا خدمات بعداز فروش. ‎Bere meee SIC ne Spee er Be)‏ 9. انطباق ستانده هاي طراحي با خواسته هاي تولید بساخت و مونتاژ. 0. وجود فرايند ارتباطي مناسب بين مشتري و شازمان براي ترجمه هاي خواستار مشتري. 1 . حداقل بودن احتمال بركشت محصول از نزد مشتري و كاهش هزينه هاي ضمانت. ‎Tena RC Ties ts 2‏ 000 و

صفحه 9:
نمودار رادار 1 مشتريمان جه ی ات 2. ستانده های طراحی قابل کاربرد ‎Gu:‏ ‎fee oD ese Sn)‏ وا كله ا تا سین 2 نار ۵.از زمینه های مختلف کاربرد محصول آكاهيم؟ وال ‎eee‏ ا دار ‎Gta)‏

صفحه 10:
مرور اجمالي یک پروژه به وسیله نمودار علت و معلول (ستخوان ماهي) ا اه مرحله دوم: تعیین ابزارها و روش هاي مورد استفاده به منظور شنیدن نداي مشتریان. مرحله سوم: تحلیل نداي مشتریان. ۱ ak ec eee es Ce eS a aaa رد

صفحه 11:
[. مشتری چه کسی است؟ ۳ 2111111011 er ees sq 2 ‏ا‎ UNECE! ‏شوب‎

صفحه 12:
Cause-and-Effect Diagram : Graphs > Cause-and-effect diagram Cause-and-Effect Diagram Measurements Other Personnel Shows Staff absences Surveys Routine maintenance \ Training Stop Watch Unplanned repairs Staff error ‘Wait Time Cards New Rides Attendance = Wait Time Time of day Grouping {Maintenance downtime نان داز موش ‎‘Unloading‏ ‎Rain‏ Guest Control Cycle Time Temperature Capacity Environment Methods Machines Switching

صفحه 13:
جدول نداي مشتري :0 مصرف کننده چه کسي مي‌باشد؟ :7 موارد گت :۰ محص ۱ 4 رگ

صفحه 14:
تدای مشتری سهولت استفاده (USE) esau! Fale تقطه قابل تنظیم باشد شکل ۲-۲: جدول تدای مشتری برای آفتابگیر خودرو

صفحه 15:
طبقه بندي اطلاعات حاصل از جدول نداي ‎Gr‏ ‎er ee‏ 2- ويژگيهاي کيي‌مورد تقأضا. لبود وی ی 4- حالتهای شکست. ۳

صفحه 16:
1- خصوصیات الزامات اساسي ‎BQ‏ ‏2- الزامات عملكردي 10 9

صفحه 17:

صفحه 18:
Be Ia I ea eed eR ee Cae] 5 ‏ل‎ 0 les QED clale yo shez 9) 1- طرح ريزي محصول ( خانه کیفیت ) 9 3- طرح ريزي فرآیند 4- برنامه ريزي کنترل فرآیند

صفحه 19:
از ( با در نظر كرفت فواسته هاى كنل الزامات فنی ومهندسسى iste) ماتريس ارتباطات مقادير هدف ا ل 9۳ مهندسى) خوا سته ها و الزامات کیفی مشتریان نفل ييا

صفحه 20:
ال كانه كفيت خانه كيفيت ابزاري توانمند براي ترجمه نداي مشتري و خواسته هاي كيفي او از محصول بسالزامات کهی می باه . 211000 2- ارزياني رقبا با در نظركرفتن خواسته ها eG EY errr ea eae Rear Rae ON PT ree ea nes Renee)

صفحه 21:
ال كانه كفيت ۱ eye) ‏توسعه وبهبود خواسته ها والزامات كيفي مشتريان‎ -6 7- الویت بندي مشخصه هاي فني و مهندسي محصول 8- بررسي رابطه مشخصه هاي فني و مهندسي محصول با يكديكر 9- تعیین موارد هدف براي خصوصیات فني

صفحه 22:
ve === alzhislele 3 ١ 3 خعل 4-۳ لحاظ نمودت میزات همیسعگی اه رویگردی > 1 1۳ 1 ‎hapa ela 3‏ ‎ERE‏ دا خاخاه وا جاخاه 3 خاخاد ]5 چا ۶ ‎31 58 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Tia ‎ ‎io ‎oe‏ هه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏مقادیر هدف برای آتها ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏الرانات فض ‎aes‏ ‏= ‎ ‎Aree eee ‏سم‎ ‎ ‎[ese ‎a ‎ ‎es ‎ ‎eae ‎a ‎ ‏لكوي ةارع ‎ ‏مشخصههاى قتى و مهتدسى با يكديكر و درج ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
۱ 2- وجود ستون خالي 3- وجود سطري بدون داشتن ارتباط قوي پا ستونهاي ماتریس 0 5- وجود بلوکهایی در ماتریس ارتباطات 6- وجود سطري با ارتباطات زیاد با ستونهاي ماتریس 7- وجود ستوني با ارتباطات زیاد سطرهاي ماتریس ‎es ey ee‏ ی مور ۰ ety eee eaye)

صفحه 24:
1- دستيابي به اطلاعاتي با ارزش درباره مشتریان و محصولات و خدمات توسط دواق ‎Ear OM Ee‏ ل ل 1 رس ای از ‎od‏ ل اا ا ا ا ل الل ل 2 0ك فرآیند طراحي محصول. Rew rete eel pcre Tee en opel Reereriaa)

صفحه 25:
معایب استفاده تنها از خانه كيفيت ا ا ا ا ل ا ‎CREE bap eee ieee‏ كر فم ‏3- کاهش امکان برزسي و پاسخگویی مناسب بهآنداي مشتري

صفحه 26:
رویکرد چهار مرحله‌ای به 011

صفحه 27:
رویکرد چهار مرحله اي ‎Cab)‏ مرحله اول : طراحتي خانه کیفیت 9 مشخصه هاي کينی- خصوصیات فني و مهندستي - از ستون "هاي ماتریس طرح ريزي محصول به عنوان سطرهاي ماتریس طراحي محصول در نظر ۳

صفحه 28:
QFD ‏رویکرد چهار مرحله اي‎ : ‏وزودي هاي اين مرمحله عبارتند ا(‎ ‏ا لاد‎ ee ees oC CoD tot Sea Re eae ROBT IE NCR SDSS Ree eel eens SIC aie RU ere ‏ا‎ خروجي حاصل از مرمله دوم : 1 2- انتخاب بهتزين طرح ممكن براقي رسيدن به خواسته مُشتري

صفحه 29:
رویکرد چهار مرحله اي ‎Cab)‏ 20111 پاک قامهای مرقله دوم (۱ ادتطور لاه مي كند: 1- تا آنجا که مي‌توانید طرح هاي مختلفي به عنوان طرح بالقوه انتخاب کنید 2- براي قضاوت بين طرح هاي مختلف شاخص هاي مناسبي را تعيين كنيد. 3- يکي از طرح ها را به عنوان طرح مرجع در نظر بكيريد. 4- تمام طرج ها را با طرح مرجع مقليسة لناوا

صفحه 30:
eet fe ند ey fe PRIS as Se oO Se كان بودن قطر نول م مسرر فترع مات ستتی ‎a‏ | یات بودن عیب کر بیکت با باید عم مفعون غثر توت ات ‎ae‏ تر فرق SS ‎Sa esate dae‏ = سس وذ 5 ‎oT = 0% 5 PVG Base‏ خحاست بل جروم. 5 مروت ‎ ‏سقاوست حارف ‎BME its‏ 5 = عمل 2 22 22 - ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Samer ca beetle ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 31:
رویکرد چهار مرحله 5 ‎QFD‏ 1 Aves ‏نوس‎ ‎Bee ee a ee ene eer es ee reese)

صفحه 32:
رویکرد چهار مرحله اي ‎Cab)‏ ورودي هاي این مرمله : Petes PS OE IN ees Se Ca een Ee ‏ا ا 4 و 1ج‎ 3- قابلیت فرآیند هایی که در ستون هاي‌این مرحله قرار میگیرند. 4- خطاهاي بالقوه شناسابى شده در فرآيند. خروجي هاي اين مرهله : 1- شناسايى و تعيين مشخصه هاي كليدي فر آيند كه بايد كاملا تحت كنترل باشد. 2- مقادير هدف ‎or‏

صفحه 33:
Pham للم ۳/۳ 5 م or PVG Gi ne Oe حتحرل مقاوست حرارتی ررکتس خرن ‎ee a‏ صرق مسوعه ۳ تعره جد ررم ری ند سرع تراقى ميلة مسوار 97 چباندن قريم روي الفبج ابكارى ميقه اع NN ا ‎LEE‏ | اع ‎he Fake et‏ 9 ‎rel el Ee‏ ماع | ‎ele‏ ‏2 2 داج طرح د يزى ‎PRLS‏ & خن 5 عع ‎fee! 3‏ درچت تربی‌رعرهی داعم ۵" ‎ ‎ ‎ ‎S| = ‏ب‎ ‏ع‎ rn ‏اعتلات راستاى دو‎ ZI oe er ‏اإالة ۱۱۸ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 34:
ا م مرحله چهارم : برنامه ريزي کنترل فرآیند در لین مرحله چهار معیار ارزيلبي براي هر یک از سطرهاي ماتریس برنامه ريزي کنترل و 1- غير بحرا اني 2- بحرانى ار واس 4- شدیدا بحراني وجود دارد. هدف إز اين مرحله تعيين و نموه مكونكي ثابت نكه داشتن مشخصه هاي كليدي فرآيند است و هدف اين نيست كه كداميك ‎[١‏ مشخصه هاي فرآيند باید کنترل شوند بلکه هدف میزان کنترل مورد نیاز مي باشد.

صفحه 35:
0 5 ۳ نت افیا = = اح جمد ‎TEED AS‏ ‎ay ee‏ ‎=a‏ ‏هدم لان ‎SSS a‏ ‎So GT ine‏ ‎SS‏ ‎IST eo‏ امد ae Soe ea ‏آرتقای کیضی ابزار و تجهیراست.‎ SE eT SS a oe ‏میم‎ a aes gigs a afala lal ae | erro ۱111000۳1۳0 0 ۱۱۳/۸) طرح ر یزی کتترد قرایند

صفحه 36:
مک 222001100 سمقابلتوجهیاز خولسته هایمشتریان‌در ف ليندهاىتوليدى گرو رضایت مشتری و رضایت در نظر گرفته ROT ‏ا‎

39,000 تومان