QFD
اسلاید 1: QFD
اسلاید 2: تا چند دهه قبل محصولات و خدمات ارائه شده ازسوي سازمانها بيش از آنکه منطبق با خواسته ها و نيازهاي مشتريان آنها باشد نتيجه فکرخلاق مهندسان وطراحان آنها به شمار مي رفت. نقش مشتری
اسلاید 3: زمان کوتاهتر توسعه محصول ( 30 تا 50 درصد)کاهش تعداد دفعات تغيير در طرحهاي مهندسي (25 تا 50 درصد)کاهش هزينه هاي اوليه معرفي محصول به بازاررضايت مشتريان از تأمين خواسته ها ونيازهايشانبهبود قابليت هاي ساخت محصولايجاد يک زبان مشترک بين واحدهاي مختلف سازمانايجاد يک بانک اطلاعاتي مناسب براي استفاده و کاربردهاي آنيفوايد قابل انتظاردرصورت استفاده مناسب ا ز QFD
اسلاید 4: 1966 : آغاز اولين تلاشها به منظور استفاده از مفاهيم گسترش کيفيت. 1972: معرفي روش تکامل يافته در شرکت کشتي سازي کوبه .QFD1978: تشکيل کميته اي مستقل در موسسه کنترل کيفيت ژاپن( چاپ اولين کتاب ).1980: اهداي جايزه دمينگ به شرکت کابايا.1983: انتشار اولين مقاله امريکاي شمالي ( آشنايي 80 مدير) QFD.1984: برگزاري اولين دوره يک روزه درامريکا QFD.1985: استفاده از اين روش در شرکت فورد. 1997: انتشار کتاب توسط جان ترنينکو.تاريخچه QFD
اسلاید 5: به عنوان مثال:در يک کارخانه خودروسازی در يکي از خودروها با1791 قطعه 5987 تغيير فني مهندسي انجام شد يعني 3.3 تغيير مهندسي براي هر قطعه خودرو.نقش مشتري در فرايند QFDبراي شناسايي و درک دقيق خواسته هاي مشتري چه بايد کرد؟
اسلاید 6: مقايسه طراحی سنتی و طراحی به کمک QFDطراحی به کمک QFDطراحی سنتیزمانمنابع مورد استفاده
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.