صفحه 1:
بازى و مغز؛ دوست يا دشمن؟
تأثير بازىهاى ويدئويى بر ساختار و عملكرد مغز: تحليل علمى و روانشناختى
49
صفحه 2:
مغز انسان پلاستیک است: مکانیسمهای عصبی بازی
تقویت مسیر یاداش
و تسریع یادگیری
صفحه 3:
تحلیل نتایچ مطالعات ]۷11 و شناختی: تأثیرات ساختاری و عملکردی
بهبود عملکرد شناختی
a
تأثيرات بلندمدت و انواع بازی
٠-0 7 + قم
© , بازىهاى استراتزيى
FPS 4
حل مسئله 9
تغییر ذهنی ۳۰ بهبود
کند شدن
زوال زوال حافظه
Ri 3
© © ae
توجه انتخابی حافظه مکانی
تغییرات ساختاری مغز
هفته
ف ۳
بازی سهبعد ۱
SS 3 => هم ح Ee
=
افزایش ماده خاکستری
جح
صفحه 4:
کاربرد بازیهای ریتمیک تاثیر بازیهای اکشن بر مغز
SEN
Coys
0
/
بعد از بازی قبلازبازى
S افزایش فعالیت نواحی بینایی-حرکتی و توجه ۰ کاهش زمان واکنش
مفید در توانبخشی سکته مغزی ۰ افزایش هماهنگی چشم-دست
صفحه 5:
مکانیسمهای عصبی اعتیاد به بازیهای ویدئویی
تحلیل تأثیر بازی بیش از حد بر سیستم پاداش و تحمل
تحمل و علائم ترک چرخه دوپامین و جبران خطر بازی روزانه > ۳ ساعت
افزایش foe | ۳+ساعت
دوپامین پس از
کاهش تحمل واقعی. مرحله ٠ | افزایش دو برابری خطر اختلال
y | اینترنت-گیمینگ (160).
افت سریع دوپامین و «نوک پایین».
تلاش براى جبران با بازی مجدد.
علائم ترى ب
فعاليت مشابه اعتياد به مواد
(الكل/قمار).
نیاز به محرک بیشتر برای همان
تأثیر و بروز علائم در غیاب بازی.
سح تا 63 2x
|
صفحه 6:
یافتههای پژوهش ۲6ا۱2: تغییرات ساختاری مغز و پیامدهای آن
کاهش ۳۸ (آنیزوتروپی کسری) در op, کاهش ۱۸0 (نفوذپذیری متوسط)
جسم يينهاى (Corpus Callosum) ~“ با افزایش ساعات بازی
ب
1 0
تضعیف اتصال بین پیشپیشانی
es
ae همراستا با کاهش ۱0
ب 0 و کنترل تکانه
افزايش احتمال اختلال
اختلال توجه-بيش فعالى a WN ۳
مسار بص لالنخاع ١
صفحه 7:
تأثير نوع بازی و مدت زمان بر عملکرد مغز
بازیهای پازلی
بازیهای ۳۳5 (تیراندازی)
دوز و مدت زمان
AX 10 ساعت/هفته
pea
69 4 افزایش حافظه کاری
جل تأثیر کمتر بر توجه انتخابی
دوز تعبین میکند که بازی دوست يا دشمن است.
صفحه 8:
تفاوتهای فردی و ژنتیکی در پاسخ مغز به بازیها
ES ET
site
: اه op a
یادگیری سریعتر دختران: بازیهای اجتماعی مب( os
AS 9 3
خطر بیشتر اعتیاد حالتپذیری بالا
غربالگری و مصرف کنترلشده برتری در مهارتهای . 2 بسران: 1
فضایی وظایف چرخشی:مکانی
افراد با حالتپذیری بالا بيشتر در معرض اعتياد قرار مىكيرند.
غربالگری ژنتیکی میتواند مصرف کنترلشده را هدایت کند.
صفحه 9:
کاربردهای درمانی و پزشکی بازیهای ویدئویی
واقعیت مجازی (۷) برای ۲50
2
)2
We
7 درمان ترس از ارتفاع و اختلال
استرس پس از سانحه (PTSD)
8 جایگزین بالقوه برای داروهای
سنگین با شبیهسازی کنترلشده
بازی ۲۱022۷۵۲۳۱ و ۸۲۲۷۱ بازی 06۱/55100 و سرطان
5
250 افزایش 1۲۰ پایبندی به دارو در
در نوجوانان سرطانی
7 اولین تجویز دیجیتال Gly FDA
کودکان ۱۲-۸ سال
7 آموزش و توانمتدسازی بیماران
از طریق بازی
“i
7 بهبود ۳۰ توجه پایدار
صفحه 10:
یادگیری از طریق بازی: نمونههای عملی و کاربردهای آموزشی
2 A 2 5 3 ١ a
<a 5 5 2
بازىهاى سازماتى مانند 510011 برنامهريزى شهرى و كلاس رياضى با 1117665316 هندسه فضايى را ۲۲ بالا
مهارتهاى STEM را تقويت مىكنند. شبيهسازى براى مى برد. ساخت وساز خلاقانه درك هندسى را تقويت میکند.
یادگیری استراتژیک.
Beye ere
معلم باید مراحل انگیزشی بازی را تقلید کند تا
joel silo در جریان یادگیری باقی بماند. بازخورد فوری
صفحه 11:
راهکارهای استفاده سالم از بازیهای و
q
۰
3
٠ جایگزینی ۳۰ دقیقه ۰ بدون بازی در ۶ ساعت قبل ٠١ ٠ ساعت بازى مفيد در
فعالیت بدنی به ازای هر از خواب هفته
ساعت بازی ۰ استفاده از فیلتر نور آبی ٠ حداکثر ۲۰ ساعت
۰ پیشگیری از آسیبهای الزامی است * استفاده از اپلیکیشنهای
اسکلتی-عصبی و ۱
Screen Time اختلال خواب
صفحه 12:
مدیریت تأثیر: استفاده آگاهانه از بازیهای ویدئویی
مصرف زیاد (دوز بالا) مصرف مناسب (دوز کم)
+ کندی و آسیبهای ٠ انتخاب ژانر مناسب
aes ۰ محدودیت زمانی
۰ نظارت خانواده
IO :سس ده سوت