پروژه معماری بیوگرافی و تحیل آثار معماری حسین امانت این پروژه (100 اسلاید)شامل: زندگی نامه: آثار و پروژه‌ها: سبک معماری: تحلیل و بررسی تعدادی از آثار این معمار مانند: سفارت ایران در پکن، چین دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) دانشکده مدیریت بازرگانی – دانشگاه تهران مرکز میراث فرهنگی ایرانی- تهران، ایران میدان آزادی-شهیاد عدالت خانه ی جهانی مرکز مطالعات بهائی تحلیل کلی آثار بالا شامل: مشخصات پروژه ویژگی های معماری روند طراحی اجزا و عناصر طراحی ارتباطات فضاها و.... پلان طبقات، نما، برش، تصاویر از محیط های داخلی و خارجی

azam

101 صفحه
147 بازدید
27 اردیبهشت 1404

برچسب‌ها

صفحه 1:
:آمانء: :معمار ايرانى

صفحه 2:
نام: حسین امانت تولد: ۸ شهریور ۱۳۲۱ محل تولد: تهران, ایران تحصیلات: فارغ‌التحصیل از دانشگاه تهران حرقة: طراح و معمار ایرانی. محل اقامت: كانادا . تحصیلات: حسین امانت در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصيل کرده و پس از پایان تحصیلات خود به عنوان معمار مشغول به کار شد. حسین امانت دانش‌آموخته دانشكدة هنرهای زیبا دانشگاه تهران و از شاگردان حیدر ‎wilt‏ 9 هوشنگ سیحون بوده‌است.

صفحه 3:
* آثار و پروژه‌ها: * برج آزادی: حسین امانت به عنوان معمار اصلی برج آزادی, اين بنا را طراحی کرده است که به عنوان نمادی از تهران و ایران مدرن شناخته می‌شود. اين برج در سال ۹ به پایان رسید و به یکی از نمادهای ملی تبدیل شد. * دانشگاه صنعتی شریف: امانت همچنین مسئول طراحی ساختمان‌های اولیه اين دانشگاه معتبر بوده است که در سال ۱۳۴۶ تأسیس شد. موزه بزرگ پاسارگاد: پس از موفقیت در پروژه‌های قبلی, نظارت و سرپرستی ساخت موزه بزرگ پاسارگاد به او واگذار شد. این موزه در نزدیکی آرامگاه کوروش کبیر قرار ذارد.ونتتحقط وتمایتن, میات فرهتگی ابران احتضاصدارد. * کتابخانه و مراکز صنایع دستی: طراحی در ایران. * مدرسه در شهرک تفریحاتی: واقع در ساحل دریای خزر. * سنارت آیوان:جن پکن؟متمایوترین رسفارت‌قانه در باحسوييلم اكه حسین امانت با طراحی بناهای مختلف در ایران و خارج از کشور, تأثیر زیادی بر معماری معاصر داشته است.

صفحه 4:
۲ ‏معماری‎ Saw * nalts Sa? * حسین امانت به طراحی‌های مدرن و در عین حال الهام‌گرفته از معماری سنتی ایرانی معروف است. * او توانسته است با ترکیب این دو سبک, آثار منحصر به فردی خلق کند. 7 توجه به نور و فضا: * یکی از ویژگی‌های بارز طراحی‌های امانت, استفاده هوشمندانه از نور طبیعی و ایجاد فضاهای باز و دلپذیر است.

صفحه 5:
تحلیل و بررسی ‎Solas‏ از آثار اين معمار يررك اسان

صفحه 6:
اولین پروژه (سفارت |ايران در پکن؛ چین): آدومین پروژه (دانشگاه ۲ ريا مهر اصنطنى شريف)): سومين بره وژه (دانشکده Hobe ۳ میراث فر ایرانی- Moll calves | | چهارمین پر ژه (مرکز ینجمین پروژه (میدان |ابادی -شهیاد): خانه ی جهانی): هفتمین پروژه (مرکز ‎eel‏ بهائی):

صفحه 7:
cc Re ees OR Si emer eg ‏جين):‎ Poet ‏ا ا ا ا ل ا‎ rn)

صفحه 8:
نام: سفارت ایران در پکن؛ جين موقعیت: پکن, جين شرکت معماری: دفتر معماری امانت معمار: حسین امانت تاريخ ساخت: ‎۱۹۷۹٩‏ (۱۳۵۸) تاریخ بهره‌برداری: 1983 مساحت سایت: ۲۹۰۰۰ متر مریع مساحت طبقه همکف: ۲۹۰۰ متر مریع مساحت ساخته شده: ۸۰۰۰ متر مریع

صفحه 9:
* معماری دیپلمات: معمارى دييلماتيك به دليل حساسيتهاى ويزهاى كه داردء بايد ا 0 نمايانكر هويت فرهنكى و ملى كشورها باشد. سفارتخانهها بوعنوان نمادهاى ‎Ferree SC)‏ ل ل براى تعاملات ‎sl‏ ‎eerey‏ ا 0

صفحه 10:
اج ‎a‏ فرهنگ 0 اين سفارت نه تنها به‌عنوان یک مرکز دیپلماتیک عمل می‌کند. ‎cemrteme | erat ter‏ ا ل اإيرانى در جين نيز شناخته مى شود. ‎oreL)‏ 0 0 ا 20 اين مكان به ترويج فرهنك ايرانى کمک می‌کند و زمینه‌ساز

صفحه 11:
۳ رات رین مایت سین بای رال ره رای اسان ا ل ‎Oe Sar eer BC MC‏ ال ا 00 فرد و متناسب با هوبت ملی ایران ایجاد کرده است. 5 ‏لل ل ا 0ت‎ gente any Pye tyra] eve Prema re ert ‏فضاهاى فرهنكى است كه بهطور مؤثر نيازهاى عملكردى و دييلماتيى را برآورده‎ م ىكند.

صفحه 12:
* طراحی و الهام: *بخش شمالی-جنوبی این مجموعه: 7 صفویه است. «تمامی واحدهای طراحی شده رو به جنوب قرار 0 0000 ‎٠‏ حياط بيرونى: فضايى براى بازديدكنندكان. ‎ICs‏ ل ل ال ا لا ‎eC we er‏ ل 0 ا ل ‎Pee rerr pre eric ne) bCSrm‏

صفحه 13:
506 | 5 1 0 * اجزای مجموعه: *جایگاه #9 صدارت: 0 ۳۳ ‎ego‏ ‏براى مديريت و هدايت امور “محل سكونت مستشاران و ‎SLi oxy borb len‏ لازم براى | 2 دييلماتها و مهمانان. *مدرسه کوچک به ركان فارسى: ترويج زبان و فرهنكّ ايرانى در خارج از کشور. ‎Ug pw?‏ بهداشتى و امکانات شنا: ‎ello‏ ای را

صفحه 14:

صفحه 15:
ی ‎yee‏ ‎ao‏ ‎Ls‏ ‏حى و لد 0 ۳۹3 ۱ ‎Lr‏ ‏ظ [ 0 .4 ۳ تت ‎Hooch oe‏ 3 0 از 0 3 00 ۲ : نماي و ‎ow‏ ‏شنا ‎ww.‏ ‏۳/۳ ‏نى ‎ie‏ ‏0

صفحه 16:
و “حياط خصوصى: مختص سفير. 0 ‏ا‎ | F Fey eras eee ene ۱ Pep i ‏«"استفاده از مر درختان و‎ ‏بومی.‎ 0 0 ‏آرامش و ارتباط‎ P| re

صفحه 17:
cae ce pre 522000 Tiny -mo) ple] b *ایجاد گفت‌وگوی بصری میان معماری ایرانی و چینی

صفحه 18:
۳ فضاهای أمنيتى و ‎iu basses‏ <جالشهاى ‎gerry‏ ‏“طراحى جند دالان و فضاى "ورودی غيرمس ققيم براى ‎pes‏ 0 “يادآور معماری ‎whol‏ با ورودی‌های پیچیده ‎Joi’‏ فضتاهای داخلی و سلسله‌مراتب دسترسی ‎

صفحه 19:
‎A‏ عنصر ایرانی در طراحى د نما: ‏<استفاده از كك و و فرم ‏“تاكيد 5 2 "هم‌راستایی با محیط اطراف [ ‏در پکن ‎

صفحه 20:
* ۵ مجموعه امکانات و نقش دیپلمانیک: lees walle Ol a ok "مجموعه ورزشی 1 *ايجاد فضاى فر ‎Aa)‏ و اور براى ايرانيان و چینی‌ها

صفحه 21:
‎te‏ پلان ‎S300‏ (1): ورودی اصلی ساختمان که به یک ايوان رفیع ‏منتهی می‌شود. ‏حیاط‌ها: ‏2.حياط بیرونی (2): فضایی برای بازدیدکنندگان, شامل آب‌نماها و فضای سبز. ‏آرام و خصوصی. تامحل سکونت: 4.قامتكاه سفير (4): شامل اتاقهاى خواب, نشيمن و آشيزخانه. 5 5.محل سكونت مستشاران (5): اتاق‌های مجزا برای مستشاران و کارکنان. تافضاهاى ادارى: 6.دفتر کار (6): برای مقام‌های دیپلماتیک و اداری. ۱ 7.دفتر خانه سلطنتی (7): مکانی برای برگزاری جلسات رسمی. ۳ تا فضاهای فرهنگی و آموزشی: 8,مدرسه کوچک به زبان قارسی (8): فضایی برای آموزش زبان و فرهنگ ایرانی. 9.کتابخانه (9): مجموعه‌ای از منایع فرهنگی و علمی. تا قضاهای رقاهی: ‎ ‎ ‎ ‎ ‏3.حیاط اندرونی (3): محل سکونت خصوصی سفیران, فضایی ‎I‏ = ‎é ‎ ‎ ‎) ‎ ‎ ‎“YASIR ‏موس‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
“سفارت ايران در يكن با طراحى ل كين از عناصر معمارى ايرانى,. ‎etree‏ بارز از تقويت دیپلماسی فرهنگی است. «*حسين امانت با استفاده از اصول باغسازى ايرانى و تزئينات سنتى, ارتباط موثرى ميان هويت ايرانى و نيازهاى دييلماتيك ايجاد كرده “اين ‎leslie‏ نه تنها سوا طايه دیپلماتیک عم ‎enter)‏ اكه

صفحه 25:
2)دومين يروزه (دانشكاه آريا مهر (صنعتى 1 ‎Pye)‏ داح و است که با ‎Sear) Carp ere) eg) ee pee)‏ 0( ‏,۰ ۳ برای 9 است.

صفحه 26:
۳ نام: دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) موقعیت: آیزان: عهزان زقت رکب تفتارزخة اذفتر معماری امانت معمار: حسین امانت سعما وظراج؛ مهتدسس قلت :رضايف کاربری : آموزشی تاريخ ساخت: 2020(۱۳۵۴) تاریخ بهره‌برداری: 2025 عتاحت‌ تا به: 120 هار مساخت کل ویزیتا: 300,000 مترمریع دوره تاریخی : پهلوی

صفحه 27:
‎٠‏ تعداد ساختمان‌ها: 35 ساختمان اصلى ‏۲ مصالح اصلى: ‎sel‏ اكلم جوب ‎1 ‎300,000 ‏مساجت کل زیربنا:‎ ٠ ‏مترمریع‎ ‏2 ظطرفیت دانشجویی: 20,000 ‎1B‏ ‎٠‏ تا سیسات: + سیستم‌های حرارتى, ‎EEL DY‏ لت ا ‎

صفحه 28:
* امکانات 3 فضاهاى اصلى: 0 0 Fe MeL OC] Dm ‏پایه, هنر و معماری‎ ‏جلد كتاب‎ 0 1 ‏ك0‎ ١ ‏ظرفیت 2,000 نفر‎ ‎٠‏ مجموعه آزمايشكاههاى تخصصى و پژوهشی ‎٠‏ مراكز رفاهى شامل: خوابكاه, ‎Bree)‏ 0 ‎٠‏ فضاهاى سبز و باز شامل: ياركهاء ‎es eae ople‏ ‎

صفحه 29:
tla ‏حا‎ دانشگاه صنعتی آریامهر در سال ۱۳۴۴ به ‎los‏ الل ا ا ا 0 علی مجتهدی تأسیس شد. 2 00 ‏ا‎ Gl Pees rr ‏دانشكاه صنعتى شريف تغيير نام داد.‎ * اين دانشكاه در مقايسه با بسيارى از ار ار ار 1 رشد است. ۰دارای پردیس بین‌الملل در جزیره کیش که در بت رای رای ارات ارت و

صفحه 30:
‎oo‏ ویژگی‌های معماری: ‎Pee Bre nC Yo leve emer] Rt Ct eee ‏وهس‎ ‎CSTD 7] to‏ ا درس عمومی, کتابخانه, ‎ir we neers)‏ 00 ‎٠‏ طراحى با هدف ايجاد فضياهاى سيال و ‎sly solaidl‏ ال 10 ‏*ترکیب ساختمان‌ها و فضاها به شکلی که حياطهاى بسته با ستونها و طاقها ايجاد می‌شود. ‏“الهام كرفته از معمارى سنتى ايرانى و مدارس سكن ‎

صفحه 31:
دانشگاه تهران به عنوان «نماد رن عالى» شناخته می‌شود. معمارى دانشكده ۱ آجری ‎aS cl‏ ‎Es See a‏

صفحه 32:
نام: دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران آدرس: تهران, تقاطع دو بزرگراه شهید چمران و جلال شرکت مشاور: مهندسین مشاور امانت و همکاران معمار: حسین امانت تیم طراحی: گیتی افروز کاردان تاریخ: ۱۳۵۶- اوایل دهه شصت مساحت زمین: ۴۲۲۰۰ مترمربع مساحت ساخته شده: ۱۱۰۰۰ مترمریع تعداد طبقات: دو و سه تعداد پلوک: شش بلوک نوع: آموزشی _ کارفرما: دانشگاه تهران مدلسازی: علیرضا زند, مژده گودرزی, امیرحسین رضایی چراتی (سال ۱۳۹۸) گرافیک: علیرضا زند عکاسان: امیرحسین رضایی چراتی (تصاویر جدید), جاسم غضبانپور (تصاویر کتاب معماری ععاضر یزان ۷۵ سال تجویه بتاهای عمویی«جلد ۲), ساینتتضاویر از ایترتت (وستزسن عمومى) 2 2

صفحه 33:
لعز و 0 ا ا جمران و جلال آل احمد ۶ محدوده‌ها: ‎Le‏ بزرگراه جلال آل احمد و کاربری‌های مسکوی ‎oD Pe ores) 0 ‏شرق:‎ ۰ ‎*٠‏ جنوب: دانشكده زبانهاى خارجى دانشكاه تهران ‏ا ا ا ل 6ت ۳ ‏دسترسی‌ها: ‏* بزركراههاى شهيد دكتر جمران و جلال آل احمد ‎eas‏ ا ا ‎Ce ee‏ اللا | ‎

صفحه 34:
۳ yl ,aiwl ogau ~ | eae * ساختمان: دانشكده علوم ادارى و اك ‎٠‏ شكل زمين: ينج ضلعى نامنظم ‏*پارکینگ: ترکیب با فضای سبز و آب‌نماها <هندسه و عوارض طبیعی: شیب زمین: ۲ درصد از شمال به جنوب ا ‎eC‏ 2 <* شبكه ارتباطى درون مجموعه: 9 ‏* دسترسى: تنها از طريق يياده به حياط مركزى ‎Sree tree so) |‏ ‎

صفحه 35:
3 ۷ 9) Sob ju tla Sob olasie “مواد 7 00 ار و ترکیب بازشوها و فضاهاى ير و خالى ٠ويزكىها:‏ عدم تقارن و ارتفاع بلند ‎la Sob wile crows‏ <سامان‌دهی فضایی *هدف طراحى: ايجاد فضاهاى آموزشى: خدماتى و يشتيبانى با دسترسی آسان و اد سح سل مستطيل شكل با محور A eo

صفحه 36:
dE ‏ا‎ eee :۳ ‏<بلوئكهاى 8 و‎ الك ل ا ا اك 000 رو ال ا لا ار ۳ رام متقارن <«بلوک د۲: ره فضاهاى ادارى 9 خدماتی طراحى: ورودى اصلى و فضاى ميانى يا

صفحه 37:
<سبک و روحیه حاکم: “تاثير معماری مدرن: سادئی و خلوص احجام ۱ و از مصالح بومی: آجر به عنوان مصالح اصلی

صفحه 38:
«تنوع عملکردی: "“نقش حياط مركزى: مفصل اصلی ساختمان *دسترسى: از طريق رواقها و

صفحه 39:
00 Se SETS E SLC ۳ نوركيرها: ‎Bere‏ روشنایی طبیعی 9 ‎lou!‏ 0(

صفحه 40:
ao ee ساختمانهاى بىارزش 3-] ورودی اصلی از خیبان به دانشکده( تاج

صفحه 41:
tol I tare ‏ی‎ Vt ۳ 50 3 و

صفحه 42:
1 ورودی 2 كلاس درس 52 ۳ 520000 سرویس ‎Perel re a}‏ 7 حياط 8 سرویس بهداشتی 9 آشيزخانه Ground Floor Plan 1 Entrance

صفحه 43:
First Floor Plan 7 Yard awe

صفحه 44:
3 / 9 نس

صفحه 45:
بلان طبقه اول بال غربى بلوى ؟ سم 1 5 7 577 ‎relay‏ ۲ اتاق استاد ۱۳ ta enon Cas ‏تا ۴ کلاس 70 نفری‎ ea ‏انبار‎ 5 ‏سرويس بهداشتى‎ 6 20000

صفحه 46:

صفحه 47:
| 8 هشتی 9 انبار

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:
هدف ن امانت در طراحى اين ساختمانء بيوند معنايى با تاريخ معمارى ايران و ت 7 حسين حى اين إن بيو الى ‎(oy‏ ری ایران ‎re)‏ ‏ا ‏ا ا ا ا 0 0

صفحه 54:
0 53 ns. 0 * eo 1094 ‏مشخصات‎ نام پروژه: ساختمان مرکزی میراث فرهنگر طراح: حسین امانت مهندس معمار: حسین امانت مکان پروژه: ایران-تهران گازفزها: میرات فزهنگی متناحت: 30000 فترفریع بلوک 10000 نلمترمریع: سه طیقه بلوک1000 : 8مترمریع. سالن اجتماعات 0 )450053 ت‌گرسریع:سه: طبقه سبک پروژه: مدرن کاربری: فرهنگی موقعیت: تقاطع خیابان آزادی و زنجان طراحی اولیه: 1352 توسط حسین امانت, متوقف شده به دلیل انقلاب طراحی مجدد: مهدی حجت و باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی,

صفحه 55:
5 2 ‎Se‏ مت طراحی: بكار کوشه شحال سرفی ‏'باركيتف: اختصاص داده شده به بافت ‏وف ‏<ورودی اصلی: ‏ا ا ل ا 0 ‎owe] |‏ ‎UEC OD Oe ‏ا‎ ECT CPCS ST ‏است.‎ 99 p20 ‎2 PERS a ar ta ‏ح‎ ‏ال ا الا ا الاك ا ‎

صفحه 56:
46 هدف ۳۳ 4 ل هين ‎ave‏ و نگهداری میرات ۳۹ ايرانى ‎pO ee SER SNS Ory‏ ".بركزارى نمايش كاودها و رويداذهاى فرهن ‏9-۹۹ حسین امانت بیان کرده که این - ساختمان در ابتدا به عنوان يى 5-0-7 فرهنكّى طراحى شهده بود وارتيباط ‎heey‏ بارعا ظاق ‏موجود در آن مرتبط است. ‎

صفحه 57:
90 * ساختار و نمای ساختمان: *ارتفاع: حداکثر سه طبقه *مواد ساخت: نمای آجری #طراحی: * ساختمانها در ميان حياطهاى متعدد استقرار يافته و نسبت به يكديكر يس و بيش نشستهاند. ۰ سقف‌های گنبدی و نورگیرهای شیشه‌ای متعدد. "يس و ييش نشستن احجام موجب ايجاد ظاهرى ‎CeO‏ ا ‎Bye Tee estate‏ <اجزاء: * ساختمان اصلی * سالن اجتماعات * ساختمان چایخانه

صفحه 58:
ل 7 ای رل لا ار را ار ا ا ا ل ‎y | Fe oe ves ene e-C‏ ا ا ‎Bree‏ 5 ‎ee ee‏ ۳ ‎ee See nee‏ ۶ کاربری‌ها: " نمايشكادهاى دائمى و موقت *فضاهای آموزشی و پژوهشی * کتابخانه و آرشیو ‎geist) get tel) ell wry =‏ ‎lc tig‏ ا ا 200

صفحه 59:
* ويزكىهاى طراحى: 1۳ *ردیف نورگیرهای ممتد در بخش میانی (راسته بازارچه) * سقف‌های مدور کوچک و بزرگ که حالت بافت گونه بنا را تشدید می‌کند. = ( انسجا ‎ip‏ ‏استفادم از آجر در تمامی با اب یر ار ‎٠‏ طراحى نماها با زبان و لحن ثابت براى يكيارجكى. * حياط ورودى: ا ‎٠‏ ارتفاع: تقریباً به اندازه یک طبقه بایین‌تر از پیاده‌روی شمالی (خیابان آزادی). ویزیی‌ها: ی و دو اتاقى طرفين كه سكويا صفهدهايى در تراز بيادهرو ايجاد ‎wails sloil 9 baxtl Lg lite » uwair iebie blo cb:‏ ‎i‏ جداره‌های ‎tb‏ ‎٠‏ جداره 0 ساختمان در آمفى تثاتر كه نس شك 2 تا 202 eye: (Ur Sash te ‏ول ا‎ 7 aa 7 arent Sieh

صفحه 60:
ص9۳ دو طرفه: 1 *نقش: نقطه مکثی در مسیر حرکت ناظر از ورودی به دیگر فضاهای مجموعه. <راسته بازارچه: *مکان: اب اداری و خدماتی ختم می‌شود. | كم : طاق و تويزههاى تكرار شونده و فضاهاى حجرممانند ايجاد تحرى و <هال مرکزی: *شکل: هشت ضلعی نیمه منظم 1 eh e re ois ‏و۳۹ هنری:‎ 0

صفحه 61:
9 9 4 ۳ | 988 0 0 : a 0 8 تانتتنل 0 : 0 : ‎LU‏ هه ور ۱۰ هس سس ‎hed Years‏

صفحه 62:
۵ راهنما: 1 ورودی اصلی 2) حياط ورودى 3) ايوان دو طرفه 4) حياط جنوبى 5) راسته بازارچه/ نمایشگاه 6) فضای اداری 7 کارگاه هنری 8) نمایشگاه 9 آرشیو 0)غذاخوری 1)ساختمان چاپخانه 2)ساختمان آمفی تثاتر 3)فضای اداری 4)سرویس بهداشتی 5)کارگاه هنری 6)ورودی از سمت پارکینگ www.GomArch.blogir

صفحه 63:
۵ راهنما: 1( ورودی اصلی 2) حياط ورودى 3) ايوان دو طرفه 4) حياط جنوبى 5) راسته بازارجه/ نمايشكاه 6) هال مركزى 7 حیاط کارگاه ها ۸ 8) کارگاه های هنری 9) هال زری بافی 0)سردر هال زری بافی 11)فضاهای اداری 5 2)آزمایشگاه ۱۵۵۵۵۲2۵9 اس

صفحه 64:
5 2 ۵ ۵ ۵ ۵ ono) ۵ ۵ ۲ 0 ۲ 0 ‏هه‎

صفحه 65:

صفحه 66:

صفحه 67:
ميدان آزادى (سابقاً میدان تهران و خاور در سال 11864 توتسط كتين اقانت به ‎She‏ 26 پات طراحی وسات

صفحه 68:
* مشخصات پروژه: بهره‌برداری: 26 دی ماه 1350 ه.ش طراح و ناظر: مهندس حسین امانت سرپرست پروژه: مهندس ایرج حقیقی با همکاری مهندس کمره‌ای پیمانکار: مهندس محمد پورفتحی با همکاری مهندس ایرانپور و مهندس نیک خصال طراحی فضای سبز: مهندس شفایی, مهندس قائم مقامی تأسیسات برج: مهندس کتیرایی تأسیسات قنی: مهندس محتشمی, مهندس ساسان تأسیسات برق: مهندس اخروی سنگ: قنبر رحیمی, غفار داورپناه, استاد محمود اندازه‌گیری و محاسبات سنگ: آقای تخم پاش نجار: استاد احمد شجاعی

صفحه 69:
‎٠‏ تاریخچه: ‎0200 ‏ا ل‎ ۱ ape veer e rT] FS ‏عمليات ساخت: از ‎١١‏ آبان ‎١8‏ آغاز ودر ل 0 ‏*برج آزادی را ساختم تا بگویم (ایران از را رت ار ار کر ‎ ‏آيندهاى درخشان مىرسد). در اين ‎ ‏تردیدی تست

صفحه 70:
‎4٠‏ ويزكىهاى معماری: ‎1 Pe Ore ‏ال ا ا‎ BL oe ‎0 ‏ا‎ YAF 9 gull jlgz sai aw shyls ‏مساحت زير بناى ميدان حدود 8 هزار مترمريع و ارتفاع برج 10 متر است. ‏سبك معمارى: تركيبى از معمارى اسلامى و معمارى مدرن. برج داراى ويزكىهاى خاصی است که به آن هویتی منحصر به فرد می‌بخشد. ترکیبی از معماری هخامنشى, ساسانى و اسلامى. ‏ارتفاع: ۴۵ متر از سطح زمين و ۶۲ متر طول. ‎Pro] Ping careers eed | ea Far end erento] Er‏ فضاهای زیرین: شامل سالن‌های نمایش, نگارخانه, کتابخانه و موزه. ‎ae‏ هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده, با بتن و آهن ضد زنگ . از نكّهاى سفيد و سبز استفاده شده است كه نماى برج را زيبا م ىكند. ‎

صفحه 71:
پلان: هشت‌ضلعی با اضلاع منحنی و استفاده از سنگ‌های معادن جوشقان اصفهان. فونداسيون: عميق و محاسبات دقيق براى استحكام بنا. مواد ساخت:۴۶ هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده, با بتن و آهن ضد زنگ . از سنگ‌های سفید و سبز استفاده شده است که نمای برج را زیبا می‌کند. ال كنبد: كنبدى با كاشىكارى معرق و ارتفاع قابل مشاهده از بام. ساختار: برج داراى سه طبقه است 5 فضاى باز براى ديدن مناظر شهر وجود دارد.

صفحه 72:
SIZ S Sie : 1 / ‏ره‎ > Sse age زئينات: برح آرادى داراى نفوش و ‘ 2 اس کم در طراحی آن به آزادى: برج در ميدان آزادى واقع شده است كه يكى از بزركترين مب است.

صفحه 73:
twLlSol 9 alegre * میدان آزادی: بزرگ و بیضی شکل, با فضای سبز ری ۳ الهام: از باغ سازى ايرانى و معمارى سنتى. محوطه میدان ۶۵۰۰۰ مترمریع باغچه‌بندی و ( ۰ قطعه سنگ و ‎٩۰۰‏ تن آهن در ساخت برج ۳ [۱ 0 eae ‏مس‎ ean a OES eer hae eB DOCU LAr TRIE] Sete AS ES Tre OSS See ALR cel eAy متصل است. موره دارای تکه ستنی ار کره ماه است که توسط ربجارد یکسون به این موره

صفحه 74:
۷ * پلان:. | ناگ موزه آثار و طبقاتا ‎a‏ و ورودی 7 تشریفات 8 ایران فضا و ايران شناسی 0 بلیط فروشی 32 3 اطلاع رسانی

صفحه 75:

صفحه 76:
b I ‏اصح رك ا 22 ا‎ a a a 11

صفحه 77:
Roo i ۳" Mii | \ 0 XK ۷ RN 4D ۷ 9 ای EONS | ‏ات‎ ‎۳

صفحه 78:
الگوی سقف در تراز 33 ] پلان معکوس سقف در تراز 33

صفحه 79:
بلان ها: هندسه 0 1000 رسع كنند و اتناف أن ها دائم و منخام تقييو مى. اكند.

صفحه 80:

صفحه 81:
گرفتگی فولاد ضد زنگ ‎j‏ سنگ به عنوان قالب دائمی قالب موقت روکش سنگی به عنوان کرکره دائمی گنجانده شده است 11111111111 1

صفحه 82:

صفحه 83:

صفحه 84:
۱ ۳ عدالتخانه جهانى به عنوان يى اثر معمارى برجسته. نه تنها از نظر طراحى و زیبایی شناسی مهم است, بلکه به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز شناخته می‌شود.

صفحه 85:
« مسحصات ۱ نام ساختمان: عدالتخانه جهانى معمار: مهندس حسين امانت تاريخ ساخت: اوايل قرن بيست و يكم نوع ساختمان: گنبدی شکل سبک معماری: الهام گرفته از شهر قدیمی قرنت مات که ۳اه مر مرو تعداد طبقات: ۶ طبقه الهام: اصول معماری کلاسیک و مدرن یونسکو: به فهرست میراث جهانی اضافه شده‌اد

صفحه 86:
زار را را تا ال سا را ‎ay GEL‏ و به عنوان دومين ساختمان از ينج ساختمان كنبدى شكل طراحى شده ترا ین انانی, ار شن بانس لا الات ‎Al‏ حول اون اش ر رن ی ار ری کر ارت ۰ موقعیت: این ساختمان در یک محیط طبیعی زیبا واقع شده است که به a ee

صفحه 87:
۳ ‏اهداف و‎ ٠ * هدف اصلی: ایجاد فضايى براى ‎Stee‏ ا 00 فعاليتهاى اجتماعى براى جامعه بهایی و دیگر مهمانان. 0 ‏ا ا‎ SD ‏ساختمان به عنوان مركزى براى‎ 2 SER LDS

صفحه 88:
ا ۳ 7۳۹ ال 0 ا ل 0 * سالن ضيافت: محلى براى بركزارى مراسم و ضيافتها * اتاق اصلی مشاوره: فضایی برای جلسات مشاوره ‎opty ee)‏ ور ‎Perl‏ OIE vec rarer ea] -PC Bree eC nC eLe ve Fone MO) Yee UPSD) CMC pene 6c ‏ل‎ rDe ‏ا‎ WoC ‏رئیسه‎ FEC Pte RON CLC Ta INT CS) CSC) PRN ‏ا‎ * مركز يردازش اطلاعات: فضايى براى مديريت و يردازش اطلاعات * محل نكهدارى دستخطها: فضايى براى نكهدارى اسناد و دستخطهاى مهم * اقامتگاه کارکنان: محلی برای استراحت و اقامت کارکنان ۰ تهارخوری‌ها: فضایی برای صرف غدا و استراخت.

صفحه 89:
PCC) SR SOT is ‎pe we CLC TOL Tet) 2‏ * ارتفاع ستون: ‎٠١.8‏ متر (ع فوت) ا 2 020 000 كي * نقش ستونها: اين ستونها به دروازه ورودى اصلى راه دارند و به ا الت ‎EOS te Lec e at Toi‏ ‎i‏ ا 1 ساحتمان بجب تاثیر یک معماری مسایه قرار دارد که به ایجاد هارمونی و زیبایی کمک می‌کند. ‎

صفحه 90:
ی جزئیات معماری: < گنبد مرکزی: ‎GO‏ ا ل 0 ۱ 1۹( 27 ‏طراحى كنبد تس و‎ ٠ ‏فصابی روش و دلیدیر ابجار كنذا‎ [0 olgo » 9 loo ay aS satin 9 po po Siw alo> jl YL cuss L olgo jl orlainul ° ecu! 099591 Yloixly wolyj POSS Per ere eel et ae ee levi peeve Tr ne Ca ee pee 1 ek ei

صفحه 91:
* امکانات 17 peice pe renee reper er Viren’ ait) peer ne erin ‏تمام فصول.‎ ‎ea‏ از فناورىهاى نوين در مديريت انرزى و منابع براى كاهش مصرف نرژی. ‏۶ فضاهای جندمن ‎Appt‏ ‎٠‏ سالنهاى جندمنظوره كه قابليت تغيير كاربرى دارند و مىتوانند براى انواع ‎me men) berg‏ ا ل 0

صفحه 92:

صفحه 93:

صفحه 94:
7)هفتمين بروزه (مركز مطالعات بهائى): ا , با طراء و رن» به عنوان یک اک 1 ۳ و ترشكى در سطة حيانى كمى مركلد

صفحه 95:
تاريخ ‎“lial‏ سال 2001 میلادی متشاحيه 9[ :7750 مت ميرنة معمار: مهندس حسين امانت نوع ساختمان: گنبدی شکل

صفحه 96:
* ۷ و کاربردها: *هدف اصلی: ایجاد فضا اى تحقيقا اجتما در راستای ‎ee Peer‏ 9 ۲۳ مس ‎ol ue revere De TCSP ESI BULB)‏ ار براى جامعه بهايى و جوامع. * ترویج همکاری و تبادل دانش بین دانشمندان و 00 ارات فرهنگی و اجتماعی: * مركز تجمع علمى: مركز جهانى بهايى به عنوان يى نقطه تجمع براى دانشمندان و محققان در زمينههاى مختلف شناخته مىشود. هب در جامعه: ‎ae‏ ان و همکاری بین ملت‌ها و ‎

صفحه 97:
ی ویژگی‌های معماری: طراحی ایوان در بخش جلویی که به ا كت ‎Corrie‏ 0 ساختمانهاى مجموعه هماهنكق ‎woul‏ * استفاده از مواد با كيفيت بالا براى ساخت و زیبایی نمای ساختمان.

صفحه 98:
رای سای ربا اسر ‎pene CTe ei‏ ل ا ‎Pee 7 ae‏ ‏* کتابخانه‌ای جامع با منابع غنی برای تحقیق و مطا * دفتر خانه: ‎٠‏ فضايى ادارى براى كاركنان و مديربت مركز. ‎Benne] eet‏ ‎VAPOR OCS Se OC Tov] ELI enV eT ee meee] Pty Per ‎

صفحه 99:
\7 ~~ نورپردازی و محیط: "تور طبیعی: + دفاتر ساختمان از نور طبیعی به طور مستقیم يا از طریق پاسیوها و نور 0 ۱۳ به گونه‌ای ‎aS cul‏ نور طبیعی در تمام فضاها به خوبی نفوذ كند و فضايى دليذير ايجاد كند.

صفحه 100:

صفحه 101:

حسین :امانت :معمار ایرانی زندگی نامه: نام :حسین امانت تولد ۲۸ :شهریوِر ۱۳۲۱ محل تولد :تهران ،ایران تحصیالت :فارغ‌التحصیل از دانشگاه تهران مذهب :بهایی حرفه :طراح و معمار ایرانی. محل اقامت :کانادا . تحصیالت :حسین امانت در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده و پس از پایان تحصیالت خود به عنوان معمار مشغول به کار شد. حسین امانت دانش‌آموخته دانشکدٔه هنرهای زیبا دانشگاه تهران و از شاگردان حیدر غیایی و هوشنگ سیحون بوده‌است. آثار و پروژه‌ها: برج آزادی :حسین امانت به عنوان معمار اصلی برج آزادی ،این بنا را طراحی کرده است که به عنوان نمادی از تهران و ایران مدرن شناخته می‌شود .این برج در سال ۱۳۴۹به پایان رسید و به یکی از نمادهای ملی تبدیل شد. دانشگاه صنعتی شریف :امانت همچنین مسئول طراحی ساختمان‌های اولیه این دانشگاه معتبر بوده است که در سال ۱۳۴۶تأسیس شد. موزه بزرگ پاسارگاد :پس از موفقیت در پروژه‌های قبلی ،نظارت و سرپرستی ساخت موزه بزرگ پاسارگاد به او واگذار شد .این موزه در نزدیکی آرامگاه کوروش کبیر قرار دارد و به حفظ و نمایش میراث فرهنگی ایران اختصاص دارد. کتابخانه و مراکز صنایع دستی :طراحی در ایران. مدرسه در شهرک تفریحاتی :واقع در ساحل دریای خزر. سفارت ایران در پکن :متمایزترین سفارت‌خانه در ناحیه دیپلماتیک. حسین امانت با طراحی بناهای مختلف در ایران و خارج از کشور ،تأثیر زیادی بر معماری معاصر داشته است. سبک معماری: سبک طراحی: حسین امانت به طراحی‌های مدرن و در عین حال الهام‌گرفته از معماری سنتی ایرانی معروف است. او توانسته است با ترکیب این دو سبک ،آثار منحصر به فردی خلق کند. توجه به نور و فضا: یکی از ویژگی‌های بارز طراحی‌های امانت ،استفاده هوشمندانه از نور طبیعی و ایجاد فضاهای باز و دلپذیر است. تحلیل و بررسی تعدادی از آثار این معمار .بزرگ ایرانی 1 اولین پروژه (سفارت ایران در پکن ،چین): 2 دومین پروژه (دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف)): 3 سومین پروژه (دانشکده مدیریت بازرگانی – دانشگاه تهران): 4 چهارمین پروژه (مرکز میراث فرهنگی ایرانی- تهران ،ایران): 5 6 7 پنجمین پروژه (میدان آزادی-شهیاد): ششمین پروژه (عدالت خانه ی جهانی): هفتمین پروژه (مرکز مطالعات بهائی): )1اولین پروژه (سفارت ایران در پکن، چین): سفارت ایران در پکن ،چین؛ نمادی از هویت ایرانی در معماری دیپلماتیک مشخصات پروژه: نام :سفارت ایران در پکن ،چین موقعیت :پکن ،چین شرکت معماری :دفتر معماری امانت معمار :حسین امانت تاریخ ساخت)۱۳۵۸( ۱۹۷۹ : تاریخ بهره برداری1983 : مساحت سایت ۲۹۰۰۰ :متر مربع مساحت طبقه همکف ۲۹۰۰ :متر مربع مساحت ساخته شده ۸۰۰۰ :متر مربع معماری دیپلمات: • معم{{{{{اری دیپلماتی{{{{{ک ب{{{{{ه دلی{{{{{ل حساس{{یت‌های وی{{ژه‌ای ک{{ه دارد ،بای{{د عالوه ب{{ر ت{{أمین نیازه{{ای عملک{{ردی، نمای{{{{انگر ه{{{{ویت ف{{{{رهنگی و ملی کشورها باشد. • س{{{{فارتخانه‌ها به‌عن{{{{وان نماده{{{{ای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی ،فض{{ایی ب{{{{{رای تع{{{{{امالت و گفت‌وگوه{{{{{ای دیپلماتیک فراهم می‌کنند. اهمیت فرهنگی: • این سفارت نه تنها به‌عن{{وان ی{{ک مرک{{ز دیپلماتی{{ک عم{{ل می‌کن{{د، بلکه به‌عنوان نش{{انه‌ای از ه{{ویت ای{{{{رانی در چین ن{{{{یز ش{{{{ناخته می‌شود. • فعالیت‌های ف{{رهنگی و ه{{نری در این مکان به ترویج فرهنگ ایرانی کم{{{{{ک می‌کن{{{{{د و زمینه‌س{{{{{از ویژگی‌های معماری: طراحی :طراحی این سفارت به‌دست حسین امانت ،معمار برجسته ایرانی ،انجام شده است .او با استفاده از المان‌های فرهنگی و معماری ایرانی ،فضایی منحصر به فرد و متناسب با هویت ملی ایران ایجاد کرده است. ساختار :ساختمان شامل چندین طبقه با فضاهای اداری ،سالن‌های مالقات ،و فضاهای فرهنگی است که به‌طور مؤثر نیازهای عملکردی و دیپلماتیک را برآورده می‌کند. طراحی و الهام: • بخش شمالی-جنوبی این مجموعه: ترکیبی از فرهنگ شهر ممنوعه و معماری اصفهان در دوران صفویه است. • تمامی واحدهای طراحی شده رو به جنوب قرار دارند و به حیاط‌ها متصل می‌شوند: • حیاط بیرونی :فضایی برای بازدیدکنندگان. • حیاط اندرونی :محل سکونت خصوصی سفیران. • استخر :فضایی برای آرامش و تفریح. • دفتر خانه سلطنتی :مکانی برای برگزاری جلسات رس{{می و دیپلماتیک. اجزای مجموعه: •جایگاه مقام ص{{دارت :فض{{ایی مهم ب{{{رای م{{{دیریت و ه{{{دایت ام{{{ور دیپلماتیک. •مح{{{{{ل س{{{{{کونت مستش{{{{{اران و مهمانس{{را :فراهم‌آورن{{ده امکان{{ات الزم ب{{{رای اق{{{امت دیپلمات‌ه{{{ا و مهمانان. •مدرس{{ه کوچ{{ک ب{{ه زب{{ان فارس{{ی: ت{{رویج زب{{ان و فرهن{{گ ای{{رانی در خارج از کشور. •سرویس بهداشتی و امکان{{ات ش{{نا: تس{{هیالت رف{{اهی ب{{رای کارکن{{ان و طراحی و ساختار فضایی سفارت ایران در پکن .۱ طراحی و عناصر معماری: ‏ایوان رفیع: •عنصر آغازین در طراحی بنا •جلب توج{{{{{{ه مراجعه‌کنن{{{{{{دگان و تعریف ورودی ساختمان •نمایانگر نمادی از معماری ایرانی •به‌ک{{{{ارگیری در زیبایی‌شناس{{{{ی و مقیاس انسانی فضا حیاط‌ها: •حیاط خصوصی :مختص سفیر. •حیاط عمومی :برای بازدیدکنندگان. •طراحی بر اساس اص{{ول باغ‌س{{ازی ایرانی. •اس{{{تفاده از آب‌نماه{{{ا ،درخت{{{ان و گیاهان بومی. •انتقال آرامش و ارتباط با طبیعت .۲ تزئینات و ارتباط فرهنگی: ‏گنبد اصلی: •برداشتی مدرن از کاربندی‌های سنتی ایرانی •اشارات ضمنی به فرهنگ چین •ایجاد گفت‌وگ{{وی بص{{ری می{{ان معماری ایرانی و چینی .۳ فضاهای امنیتی و ساختار پالن: ‏چالش‌های امنیتی: •ط{{{راحی چن{{{د داالن و فض{{{ای هشتی •ورودی غیرمس{{{{{تقیم ب{{{{{رای مراجعه‌کنندگان •ی{{{ادآور معم{{{اری ای{{{رانی ب{{{ا ورودی‌های پیچیده •کن{{{{{{ترل فض{{{{{{اهای داخلی و سلسله‌مراتب دسترسی .۴ عنصر ایرانی در طراحی نما: ‏استفاده از طاق‌ها: •در حجم‌ها و فرم پنجره‌ها •رن{{گ خ{{اکی در مص{{الح نم{{ای ساختمان •تاکید بر هویت ایرانی بنا •هم‌راستایی ب{{ا محی{{ط اط{{راف در پکن .۵ مجموعه امکانات و نقش دیپلماتیک: ‏فضاهای موجود: •محل اقامت سفیر •ساختمان پذیرش •مجموعه ورزشی •مدرسه‌ای برای فارسی‌زبانان ‏نقش فرهنگی: •تامین نیازهای روزمره دیپلمات‌ها •ایج{{اد فض{{ای ف{{رهنگی و آموزش{{ی ب{{رای ایرانی{{ان و چینی‌ها پالن: .1ورودی اصلی ( : )1ورودی اصلی ساختمان که به یک ایوان رفیع منتهی می‌شود. حیاط‌ها: .2حیاط بیرونی ( : )2فضایی برای بازدیدکنندگان ،شامل آب‌نماها و فضای سبز. .3حیاط اندرونی ( : )3محل سکونت خصوصی سفیران ،فضایی آرام و خصوصی. محل سکونت: .4اقامتگاه سفیر ( :)4شامل اتاق‌های خواب ،نشیمن و آشپزخانه. .5محل سکونت مستشاران ( :)5اتاق‌های مجزا برای مستشاران و کارکنان. فضاهای اداری: .6دفتر کار ( :)6برای مقام‌های دیپلماتیک و اداری. .7دفتر خانه سلطنتی ( : )7مکانی برای برگزاری جلسات رسمی. فضاهای فرهنگی و آموزشی: .8مدرسه کوچک به زبان فارسی ( :)8فضایی برای آموزش زبان و فرهنگ ایرانی. .9کتابخانه ( :)9مجموعه‌ای از منابع فرهنگی و علمی. فضاهای رفاهی: طراحی داخلی نتیجه‌گیری: •سفارت ایران در پکن با طراحی منحصر به‌ف{{رد و اس{{تفاده از عناص{{ر معماری ایرانی ،نمونه‌ای بارز از تقویت دیپلماسی فرهنگی است. • حسین امانت با استفاده از اصول باغ‌سازی ای{{رانی و تزئین{{ات س{{نتی، ارتباط م{{وثری می{{ان ه{{ویت ای{{رانی و نیازه{{ای دیپلماتی{{ک ایج{{اد ک{{رده است. • این سفارتخانه نه تنها به‌عنوان نماینده دیپلماتی{{ک عم{{ل می‌کن{{د ،بلک{{ه )2دومین پروژه (دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف)): در مجموع ،دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) یک پروژه بزرگ و مدرن اس{{ت ک{{ه ب{{ا ط{{راحی معم{{اری خ{{اص خ{{ود ،عالوه ب{{ر زیب{{ایی بص{{ری ،ب{{ه دنب{{ال ایج{{اد فض{{اهای آموزشی ،پژوهشی و رفاهی کارآمد برای دانشجویان و کارکنان است. مشخصات پروژه: نام :دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) موقعیت :ایران ،تهران شرکت معماری :دفتر معماری امانت معمار :حسین امانت معمار طراح :مهندس علی رضایی کاربری :آموزشی تاریخ ساخت)2020(۱۳۵۴ : تاریخ بهره برداری2025 : مساحت سایت 120 :هکتار مساحت کل زیربنا 300,000 :مترمربع دوره تاریخی :پهلوی مشخصات فنی: • تعداد ساختمان‌ها 35 :س{{اختمان اصلی • مصالح اصلی :آجر ،سنگ ،چوب • تعداد طبقات 2 :تا 6طبقه • مس{{احت ک{{ل زیربن{{ا300,000 : مترمربع • ظ{{{رفیت دانش{{{جویی20,000 : نفر • تأسیسات :سیستم‌های ح{{رارتی، برودتی و الکتریکی پیشرفته امکانات و فضاهای اصلی: • دانشکده‌های مختلف :مهندسی ،علوم پایه ،هنر و معماری • کتابخان{{{{ه مرک{{{{زی :ب{{{{ا ظ{{{{رفیت 500,000جلد کتاب • مرک{{ز همایش‌ه{{ا و نمایش{{گاه‌ها :ب{{ا ظرفیت 2,000نفر • مجموع{{ه آزمایش{{گاه‌های تخصص{{ی و پژوهشی • مراک{{{ز رف{{{اهی ش{{{امل :خوابگ{{{اه، رستوران ،مرکز ورزشی و درمانگاه • فضاهای س{{بز و ب{{از ش{{امل :پارک‌ه{{ا، میادین و آب‌نماها تاریخچه و ویژگی‌ها: • دانش{{گاه ص{{نعتی آری{{امهر در س{{ال ۱۳۴۴ب{{ه فرمان محمدرضا پهلوی و به دست دکتر محم{{د علی مجتهدی تأسیس شد. • پس از انقالب اس{{{{المی ،در س{{{{ال ۱۳۵۸ب{{{{ه دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد. • این دانش{{{{گاه در مقایس{{{{ه ب{{{{ا بس{{{{یاری از دانش{{گاه‌های ای{{ران و جه{{ان ،ج{{وان و در ح{{ال رشد است. • دارای پردیس بین‌المل{{ل در جزی{{ره کیش ک{{ه در س{{ه مقط{{ع کارشناس{{ی ،کارشناس{{ی ارش{{د و دک{{تری رش{{ته‌های ف{{نی و مهندس{{ی و م{{دیریت دانشجو می‌پذیرد. ویژگی‌های معماری: • مجم{{{{{وعه‌ای از س{{{{{اختمان‌های آموزش{{{{{ی و پژوهشی. • ش{{{امل کالس‌ه{{{ای درس عم{{{ومی ،کتابخان{{{ه، آمفی‌تئاتر و ساختمان‌های تخصصی. • ط{{{راحی ب{{{ا ه{{{دف ایج{{{اد فض{{{اهای س{{{یال و اقتصادی برای فعالیت‌های دانشگاهی. • ت{{رکیب س{{اختمان‌ها و فض{{اها ب{{ه ش{{کلی ک{{ه حیاط‌ه{{ای بس{{ته ب{{ا س{{تون‌ها و طاق‌ه{{ا ایج{{اد می‌شود. • الهام گرفته از معماری سنتی ایرانی و م{{دارس سنتی. )3سومین پروژه (دانشکده مدیریت بازرگانی – دانشگاه تهران): دانشگاه تهران به عنوان «نماد آموزش عالی» شناخته می‌شود. معماری دانشکده شامل بلوک‌های دو طبقه با نمای آجری است که حول یک حیاط مرکزی قرار گرفته‌اند. مشخصات پروژه: نام :دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران آدرس :تهران ،تقاطع دو بزرگراه شهید چمران و جالل آل احمد شرکت مشاور :مهندسین مشاور امانت و همکاران معمار :حسین امانت تیم طراحی :گیتی افروز کاردان تاریخ -۱۳۵۶ :اوایل دهه شصت مساحت زمین ۴۲۲۰۰ :مترمربع مساحت ساخته شده ۱۱۰۰۰ :مترمربع تعداد طبقات :دو و سه طبقه تعداد بلوک :شش بلوک نوع :آموزشی کارفرما :دانشگاه تهران مدلسازی :علیرضا زند ،مژده گودرزی ،امیرحسین رضایی چراتی (سال )۱۳۹۸ گرافیک :علیرضا زند عکاسان :امیرحسین رضایی چراتی (تصاویر جدید) ،جاسم غضبانپور (تصاویر کتاب معماری معاصر ایران ۷۵ ،سال تجربه بناهای عمومی ،جلد ، )۲سایر تصاویر از اینترنت (دسترسی عمومی) بررسی کاربری اراضی اطراف مجموعه: موقعیت جغرافیایی: • مک{{ان :جن{{وب ش{{رقی تق{{اطع بزرگراه‌ه{{ای ش{{هید دک{{تر چمران و جالل آل احمد محدوده‌ها: • شمال :بزرگ{{راه جالل آل احم{{د و کاربری‌ه{{ای مس{{کونی ( ۴تا ۵طبقه) • شرق :دانشگاه تربیت مدرس • جنوب :دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران • غرب :بزرگراه ۷۶متری شهید دکتر چمران شبکه ارتباطی دسترسی‌ها: • بزرگراه‌های شهید دکتر چمران و جالل آل احمد • حریم‌ه{{ای ش{{مالی و غ{{ربی ب{{ه فض{{ای س{{بز اختص{{اص دانشکده مدیریت بازرگانی نحوه استقرار مجموعه در سایت: طراحی و استقرار: • س{{{{اختمان :دانش{{{{کده عل{{{{وم اداری و م{{{{دیریت بازرگانی • شکل زمین :پنج ضلعی نامنظم • پارکینگ :ترکیب با فضای سبز و آب‌نماها هندسه و عوارض طبیعی: • شیب زمین ۲ :درصد از شمال به جنوب • عوارض طبیعی :فاقد عوارض طبیعی شبکه ارتباطی درون مجموعه: دسترسی‌ها: • دسترسی :تنه{{ا از طری{{ق پی{{اده ب{{ه حی{{اط مرک{{زی امکان‌پذیر است. طرح معماری مجموعه: توصیف کالبدی: • تعداد بلوک‌ها :شش بلوک دو طبقه • م{{واد س{{اخت :آج{{ر و ت{{رکیب بازش{{وها و فضاهای پر و خالی • ویژگی‌ه{{ا :ع{{دم تق{{ارن و ارتف{{اع بلن{{د قسمت میانی بلوک‌ها سامان‌دهی فضایی • هدف طراحی :ایجاد فض{{اهای آموزش{{ی، خدماتی و پشتیبانی با دسترسی آس{{ان و نور طبیعی. • محور ط{{ولی :مس{{تطیل ش{{کل ب{{ا مح{{ور بررسی کیفی فضاها: بلوک‌های Cو :F • ک{{{اربری :کالس‌ه{{{ای درس و فض{{{اهای مدیریت آموزشی • ویژگی‌ه{{{ا :ارتب{{{اط فض{{{ایی و ط{{{راحی متقارن بلوک :D • کاربری :فضاهای اداری و خدماتی • طراحی :ورودی اصلی و فضای میانی ب{{ا پالن مستطیلی عناصر و تکنیک‌های شاخص مجموعه: ‏سبک و روحیه حاکم: • تأثیر معماری م{{درن :س{{ادگی و خلوص احجام • استفاده از مص{{الح ب{{ومی :آج{{ر به عنوان مصالح اصلی تحلیل و ارزیابی نماها: ‏تنوع عملکردی: • نقش حی{{{اط مرک{{{زی :مفص{{{ل اصلی ساختمان • دسترس{{ی :از طری{{ق رواق‌ه{{ا و ایوان‌ها نور و روشنایی: • منابع نور :پنجره‌ها و نورگیرها • تأثیر نورگیرها :ت{{أمین روش{{نایی طبیعی و ایجاد فضاهای دلباز نقشه راهنما راهنما محوطه مجتمع ساختمانی ساختمان‌های ارزشمند ساختمان‌های بی‌ارزش ورودی اصلی از خیابان به دانشکده سایت پالن پالن طبقه همکف 1ورودی 2کالس درس 3دفتر 4کتابخانه ۵سالن غذاخوری سلف سرویس 6حیاط اصلی 7حیاط 8سرویس بهداشتی 9آشپزخانه پالن طبقه اول ۱ورودی ۲کالس درس ۳دفتر ۴کتابخانه ۵سلف سرویس ۶حیاط اصلی ۷حیاط ۸سرویس بهداشتی پالن ایزومتریک طبقه همکف پالن ایزومتریک طبقه اول پالن طبقه همکف بال غربی بلوک F ۱البی ورودی ۲اتاق استاد ۴کالس 70نفری ۴فضای ویژه 6سرویس بهداشتی پالن طبقه اول بال غربی بلوک F ۱البی ورودی ۲اتاق استاد ۳کالس 120نفری ۴کالس 70نفری ۴کالس 35نفری 5انبار 6سرویس بهداشتی پالن طبقه همکف بال شرقی بلوک C ۱البی ورودی ۲اتاق رئیس گروه ۳اتاق استاد 4اتاق منشی 5کالس 70نفری 6کالس 35نفری 7فضای ویژه 8سرویس بهداشتی پالن طبقه اول بال شرقی بلوکC ۱البی ورودی ۲اتاق استاد ۴کالس 120نفری 4کالس 70نفری 5کالس 35نفری 6فضای ویژه 7انبار 8سرویس بهداشتی پالن طبقه همکف بلوک A ۱البی ورودی ۲اتاق رئیس گروه ۳اتاق کنفرانس 4اتاق سمعی و بصری 5اتاق منشی 6قسمت مجالت 7بایگانی و صحافی 8هشتی 9انبار پالن طبقه اول بلوک A ۱البی ورودی ۲قرائت خانه 3هشتی بلوک B پالن طبقه همکف بلوک B ۱ناهار خوری کارکنان ۲محل پاک و خیس کردن برنج ۳محل پخت 4محل آماده کردن ماهی 5محل آماده کردن گوشت 6محل آماده کردن دسر و میوه 7انبار میز و صندلی 8محل توزیع غذا 9محل پخت کباب 10محل شست و شوی ظروف 11خط سلف سرویس 12محل آماده کردن سبزیجات 13سردخانه لبنیات 14سردخانه زباله 15سردخانه گوشت 16سردخانه سبزیجات :برش ها :برش ها :فضای داخلی )4چهارمین پروژه (مرکز میراث فرهنگی ایرانی -تهران، ایران): هدف حسین امانت در طراحی این ساختمان ،پیوند معنایی با تاریخ معماری ایران و تلفیق آن با معماری نوگرا ذکر شده است. همچنین ،چیدمان درونگرا و سادگی در طراحی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است. مشخصات پروژه: نام پروژه :ساختمان مرکزی میراث فرهنگی طراح :حسین امانت مهندس معمار :حسین امانت مکان پروژه :ایران-تهران کارفرما :میراث فرهنگی مساحت 30000 :مترمربع بلوکA : 10000مترمربع ،سه طبقه بلوک B : 1000مترمربع ،سالن اجتماعات 250نفره بلوکC : 4500ترمربع ،سه طبقه سبک پروژه :مدرن کاربری :فرهنگی موقعیت :تقاطع خیابان آزادی و زنجان طراحی اولیه 1352 :توسط حسین امانت ،متوقف شده به دلیل انقالب طراحی مجدد :مهدی حجت و باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، موقعیت و طراحی: • مکان :گوشه شمال شرقی • پارکین{{گ :اختص{{اص داده ش{{ده ب{{ه ب{{افت زمین ورودی اصلی: • طراحی به ش{{کل حی{{اطی ک{{ه نس{{بت ب{{ه خیابان شمالی یک طبقه پ{{ایین‌تر نشس{{ته است. • ورودی دیگری به س{{ردر ه{{ال زری ب{{افی معروف است. • ورودی‌های شمالی به عن{{وان ورودی‌ه{{ای سواره و خدماتی محسوب می‌شوند. هدف پروژه: • حفظ و نگهداری میراث فرهنگی ایرانی • آموزش و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی • برگ{{{{زاری نمایش{{{{گاه‌ها و روی{{{{دادهای فرهنگی • نکت{{ه :حس{{ین ام{{انت بی{{ان ک{{رده ک{{ه این ساختمان در ابتدا به عنوان یک س{{اختمان ف{{رهنگی ط{{راحی ش{{ده ب{{ود و ارتب{{اط بازشوها با حیاط ب{{ه نیازه{{ای کارگاه‌ه{{ای موجود در آن مرتبط است. ساختار و نمای ساختمان: • ارتفاع :حداکثر سه طبقه • مواد ساخت :نمای آجری طراحی: • ساختمان‌ها در میان حیاط‌ه{{ای متع{{دد اس{{تقرار یافته و نسبت به یکدیگر پس و پیش نشسته‌اند. • سقف‌های گنبدی و نورگیرهای شیشه‌ای متعدد. • پس و پیش نشستن احجام موجب ایجاد ظاهری تکه‌تکه و همگون با بافت شهری می‌شود. اجزاء: • ساختمان اصلی • سالن اجتماعات • ساختمان چایخانه ویژگی‌های معماری: • استفاده از مصالح بومی :استفاده از آجر و سنگ‌های محلی • طراحی پایدار :توجه به نورگیری و تهویه طبیعی • فضاهای باز :ایجاد حیاط‌های مرکزی و فضاهای سبز • تلفیق سنت و مدرنیته :طراحی فضاها به گونه‌ای که هم ب{{ا معم{{اری س{{نتی ای{{رانی همخوانی داشته باشد و هم از تکنیک‌های مدرن بهره‌برداری کند. کاربری‌ها: • نمایشگاه‌های دائمی و موقت • فضاهای آموزشی و پژوهشی • کتابخانه و آرشیو تأثیرات اجتماعی و فرهنگی: • ایجاد فضایی برای تعامالت فرهنگی ویژگی‌های طراحی: نورگیرها: • ردیف نورگیرهای ممتد در بخش میانی (راسته بازارچه) • سقف‌های مدور کوچک و بزرگ که حالت بافت گونه بنا را تشدید می‌کند. انسجام: • استفاده از آجر در تمامی سطوح نماها موجب انس{{جام س{{یمای ب{{یرونی و ی{{ادآوری بناهای سنتی می‌شود. • طراحی نماها با زبان و لحن ثابت برای یکپارچگی. حیاط ورودی: • ارتفاع :تقریبًا به اندازه یک طبقه پایین‌تر از پیاده‌روی شمالی (خیابان آزادی). ویژگی‌ها: • پلک{{ان ع{{ریض و دو اتاق{{ک ط{{رفین ک{{ه س{{کو ی{{ا ص{{فه‌هایی در ت{{راز پی{{اده‌رو ایج{{اد می‌کنند. • طرح حیاط منظم ،هندسی و متقارن با باغچه‌ها و آبنمای میانی. جداره‌های حیاط: • جداره غربی :ساختمان مرتفع آمفی‌تئاتر که نسبت به حیاط بی‌اعتنا است. ایوان دو طرفه: • هندسه :هشت ضلعی • نقش :نقطه مکثی در مسیر حرکت ناظر از ورودی به دیگر فضاهای مجموعه. راسته بازارچه: • مکان :از سمت شرق به فضای گشوده هال مرکزی و از سمت غ{{رب ب{{ه فض{{اهای اداری و خدماتی ختم می‌شود. • مکان عملکردهای نمایشگاهی و عمومی‌تر. • ویژگی‌ها :ط{{اق و تویزه‌ه{{ای تک{{رار ش{{ونده و فض{{اهای حجره‌مانن{{د ایج{{اد تح{{رک و پویایی. هال مرکزی: • شکل :هشت ضلعی نیمه منظم • سقف :مدور و مرتفع با نظمی شبیه به سقف فضای هشتی. کارگاه‌های هنری: قرار گرفته‌اند به شکل ساختمانی بر گرد یک حیاط پالن های طبقات بلوک :A :پالن طبقه همکف :پالن طبقه اول :پالن طبقه دوم برش افقی طبقه :همکف oراهنما: )1ورودی اصلی )2حیاط ورودی )3ایوان دو طرفه )4حیاط جنوبی )5راسته بازارچه /نمایشگاه )6فضای اداری )7کارگاه هنری )8نمایشگاه )9آرشیو )10غذاخوری )11ساختمان چاپخانه )12ساختمان آمفی تئاتر )13فضای اداری )14سرویس بهداشتی )15کارگاه هنری )16ورودی از سمت پارکینگ برش افقی طبقه :اول oراهنما: )1ورودی اصلی )2حیاط ورودی )3ایوان دو طرفه )4حیاط جنوبی )5راسته بازارچه /نمایشگاه )6هال مرکزی )7حیاط کارگاه ها ۸ )8کارگاه های هنری )9هال زری بافی )10سردر هال زری بافی )11فضاهای اداری )12آزمایشگاه نماها و برش های بلوک A نمای شمالی نما-برش عرضی برش طولی برش طولی برش های عرضی :فضای داخلی )5پنجمین پروژه (میدان آزادی<شهیاد>): میدان آزادی (سابقًا میدان شهیاد) با وسعت ۱۵هزار مترمربع ،بزرگ‌ترین میدان تهران و خاورمیانه است و برج آزادی را در خود جای داده است .این برج در سال ۱۳۴۹توسط حسین امانت به عنوان نماد پایتخت طراحی و ساخته شد. مشخصات پروژه: بهره برداری 26 :دی ماه 1350ه.ش طراح و ناظر :مهندس حسین امانت سرپرست پروژه :مهندس ایرج حقیقی با همکاری مهندس کمره‌ای پیمانکار :مهندس محمد پور فتحی با همکاری مهندس ایرانپور و مهندس نیک خصال طراحی فضای سبز :مهندس شفایی ،مهندس قائم مقامی تأسیسات برج :مهندس کتیرایی تأسیسات فنی :مهندس محتشمی ،مهندس ساسان تأسیسات برق :مهندس اخروی سنگ :قنبر رحیمی ،غفار داور پناه ،استاد محمود اندازه‌گیری و محاسبات سنگ :آقای تخم پاش نجار :استاد احمد شجاعی تاریخچه: سال :۱۳۴۵طرح نماد ایران به مسابقه گذاشته شد و طرح امانت برنده شد. عملیات ساخت :از ۱۱آبان ۱۳۴۸آغاز و در ۲۴دی ۱۳۵۰به بهره‌برداری رسید. *برج آزادی را ساختم تا بگویم {ایران از دوران سخت گذشته می‌گذرد و به آینده‌ای درخشان می‌رسد} .در این تردیدی نیست. ویژگی‌های معماری: برج آزادی تلفیقی از معماری هخامنشی ،ساسانی و اسالمی است. دارای سه طبقه ،چهار آسانسور ،و ۲۸۶پلکان است. مساحت زیر بنای میدان حدود ۷۸هزار مترمربع و ارتفاع برج ۴۵متر است. سبک معماری :ترکیبی از معماری اسالمی و معماری مدرن .برج دارای ویژگی‌های خاصی است که به آن هویتی منحصر به فرد می‌بخشد .ترکیبی از معماری هخامنشی ،ساسانی و اسالمی. ارتفاع ۴۵ :متر از سطح زمین و ۶۳متر طول. طبقات :سه طبقه با چهار آسانسور و ۲۸۶پلکان. فضاهای زیرین :شامل سالن‌های نمایش ،نگارخانه ،کتابخانه و موزه. مواد ساخت ۴۶:هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده ،با بتن و آهن ضد زنگ .از سنگ‌های سفید و سبز استفاده شده است که نمای برج را زیبا می‌کند. ساختار برج: پالن :هشت‌ضلعی با اضالع منحنی و استفاده از سنگ‌های معادن جوشقان اصفهان. فونداسیون :عمیق و محاسبات دقیق برای استحکام بنا. مواد ساخت ۴۶:هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده ،با بتن و آهن ضد زنگ .از سنگ‌های سفید و سبز استفاده شده است که نمای برج را زیبا می‌کند. قوس‌ها :قوس اصلی الهام‌گرفته از طاق کسری و قوس‌های دیگر از دوره اسالمی. گنبد :گنبدی با کاشی‌کاری معرق و ارتفاع قابل مشاهده از بام. ساختار :برج دارای سه طبقه است و در باالی آن یک فضای باز برای دیدن مناظر شهر وجود دارد. نمادها و عناصر طراحی: نقوش و تزئینات :برج آزادی دارای نقوش و تزئینات اسالمی و ایرانی است که در طراحی آن به کار رفته‌اند. میدان آزادی :برج در میدان آزادی واقع شده است که یکی از بزرگ‌ترین میادین تهران است. محوطه و امکانات: میدان آزادی :بزرگ و بیضی شکل ،با فضای سبز و آب‌نماها. الهام :از باغ‌سازی ایرانی و معماری سنتی. محوطه میدان ۶۵۰۰۰مترمربع باغچه‌بندی و گل‌کاری شده است. ۲۵۰۰۰قطعه سنگ و ۹۰۰تن آهن در ساخت برج به کار رفته است. مجموعه فرهنگی آزادی شامل موزه ،کتابخانه و سالن‌های مختلف است و ۵۰۰۰مترمربع مساحت ‏ دارد. کتابخانه با ۲۷۱۵مترمربع و بیش از ۵۰۰۰۰جلد کتاب ،به شبکه‌های اطالع‌رسانی متصل است. کتابخانه و موزه: موزه دارای تکه سنگی از کره ماه است که توسط ریچارد نیکسون به این موزه پالن: .1 .6 .7 .8 .9 .10 .11 .12 .13 .14 .15 .16 .17 .18 .19 .20 .21 .22 .23 .24 .25 .26 ا تا 5موزه آثار و طبقات برج ورودی تشریفات ایران فضا ایران شناسی بلیط فروشی سالن نمایش پایگاه اطالع رسانی نمایشگر مسیر ویلچر ایران نما امور اداری کتابخانه دستشویی آسانسور پلکان نگهبانی ورودی اصلی خروجی اصلی خروجی اضطراری نمازخانه بوفه پالن معماری نمای شرقی و غربی نمای شمالی و جنوبی سایت پالن برشA-A مقطع شمالی جنوبی هندسه برج تعیین نقاط و خطوط اصلی بنا در نمای اصلی با کمک محاسبات هندسی تیپ برش سنگ الگوی سقف در تراز 33 پالن معکوس سقف در تراز 33 پالن ها :هندسه تیرهای بتنی نگهدارنده طبقات در ارتفاع 4/23و 33متز گنبد تاالر ایندگان با هندسه مخصوص ایرانی و با گوشه سازی های سنتی ایالن بنا شده است سطوح قوس اصلی از مجموعه سهمی هایی بدست می اید که به طور عمودی روی بیضی طاق اصلی حرکت می کنند و انحنای ان ها دائم و منظم تغییر می کند. گذرگاه پشتیبان موزه ارتفاع دیوار زیرزمین تاالر کهن موزه روکار تقویت Bکننده گرفتگی فوالد ضد زنگ سنگ به عنوان قالب دائمی قالب موقت بتن ماستیک سیلر روکش سنگی به عنوان کرکره دائمی گنجانده شده است پالن زیر گذر عابر پیاده و پالن میدان طراحی داخلی )6ششمین پروژه (عدالت خانه ی جهانی): عدالتخانه جهانی به عنوان یک اثر معماری برجسته ،نه تنها از نظر طراحی و زیبایی شناسی مهم است ،بلکه به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز شناخته می‌شود. مشخصات پروژه: نام ساختمان :عدالتخانه جهانی معمار :مهندس حسین امانت تاریخ ساخت :اوایل قرن بیست و یکم نوع ساختمان :گنبدی شکل سبک معماری :الهام گرفته از شهر قدیمی قرنت یونان مساحت کل ۹۲۰۰ :متر مربع تعداد طبقات ۶ :طبقه الهام :اصول معماری کالسیک و مدرن یونسکو :به فهرست میراث جهانی اضافه شده‌است. تاریخچه و زمینه طراحی: • تاریخ ساخت :ساخت عدالتخانه جهانی در اوایل قرن بیست و یکم آغاز شد و به عنوان دومین ساختمان از پنج ساختمان گنبدی شکل طراحی شده است. • طراح :حسین امانت ،معمار مشهور ایرانی ،با الهام از اصول معماری کالسیک و مدرن ،این بنا را طراحی کرده است. • موقعیت :این ساختمان در یک محیط طبیعی زیبا واقع شده است که به اهداف و کاربردها: • هدف اصلی :ایجاد فضایی برای برگزاری جلسات ،مشاوره‌ها و فعالیت‌های اجتماعی برای جامعه بهایی و دیگر مهمانان. • کاربردهای فرهنگی و اجتماعی :این ساختمان به عنوان مرکزی برای ترویج فرهنگ و آموزه‌های بهایی عمل می‌کند. فضاهای داخلی: • محل اجتماع مهمانان :فضایی برای گردهمایی و استقبال از مهمانان • سالن ضیافت :محلی برای برگزاری مراسم و ضیافت‌ها • اتاق اصلی مشاوره :فضایی برای جلسات مشاوره و تصمیم‌گیری • اتاق‌های جلسات :اتاق‌هایی برای برگزاری جلسات مختلف • کتابخانه‌ها :فضایی برای مطالعه و تحقیقات • دفاتر هیئت رئیسه و مدیران اجرایی :فضاهایی برای کارکردن مدیران و هیئت رئیسه • فضای باز دفتر :محیطی برای کار گروهی و تعامالت اجتماعی • مرکز پردازش اطالعات :فضایی برای مدیریت و پردازش اطالعات • محل نگهداری دستخط‌ها :فضایی برای نگهداری اسناد و دستخط‌های مهم • اقامتگاه کارکنان :محلی برای استراحت و اقامت کارکنان • نهارخوری‌ها :فضایی برای صرف غذا و استراحت ویژگی‌های معماری: ستون‌های مرمری: • ارتفاع ستون ۱۰.۸ :متر ( ۳۶فوت) • تعداد ردیف‌ها ۳ :ردیف ستون زیبا و جذاب • نقش ستون‌ها :این ستون‌ها به دروازه ورودی اصلی راه دارند و به زیبایی ساختمان افزوده‌اند. تنوع در شکل و ویژگی‌ها: • طراحی و ویژگی‌های معماری ساختمان تحت تأثیر یک معماری مشابه قرار دارد که به ایجاد هارمونی و زیبایی کمک می‌کند. جزئیات معماری: گنبد مرکزی: • گنبد بزرگ و زیبا که نماد عدالت و همبستگی است و در مرکز ساختمان قرار دارد. • طراحی گنبد به گونه‌ای است که نور طبیعی به خوبی به داخل نفوذ کند و فضایی روشن و دلپذیر ایجاد کند. مواد ساختمانی: • استفاده از مواد با کیفیت باال ،از جمله سنگ مرمر و شیشه ،که به دوام و زیبایی ساختمان افزوده است. • طراحی نمای خارجی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ،به گونه‌ای که نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد. امکانات و تسهیالت: سیستم‌های پیشرفته: • نصب سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایشی پیشرفته برای ایجاد راحتی در تمام فصول. • استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت انرژی و منابع برای کاهش مصرف انرژی. فضاهای چندمنظوره: • سالن‌های چندمنظوره که قابلیت تغییر کاربری دارند و می‌توانند برای انواع رویدادها و فعالیت‌ها مورد استفاده قرار گیرند. )7هفتمین پروژه (مرکز مطالعات بهائی): مرکز جهانی بهایی در هیفا ،با طراحی زیبا و امکانات مدرن ،به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی برجسته شناخته می‌شود که به ترویج آموزه‌های بهایی و برقراری ارتباطات علمی و فرهنگی در سطح جهانی کمک می‌کند. مشخصات پروژه: نام مرکز :مرکز مطالعات بهائی موقعیت :هیفا ،اسرائیل تاریخ افتتاح :سال 2001میالدی مساحت کل 7750 :متر مربع معمار :مهندس حسین امانت نوع ساختمان :گنبدی شکل اهداف و کاربردها: • هدف اصلی :ایجاد فضایی برای تحقیقات علمی ،فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج آموزه‌های بهایی. • کاربردهای فرهنگی و اجتماعی: • برگزاری رویدادها ،کنفرانس‌ها و جلسات آموزشی برای جامعه بهایی و دیگر جوامع. • ترویج همکاری و تبادل دانش بین دانشمندان و محققان. تأثیرات فرهنگی و اجتماعی: • مرکز تجمع علمی :مرکز جهانی بهایی به عنوان یک نقطه تجمع برای دانشمندان و محققان در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود. نقش در جامعه: • این مرکز به عنوان یک نماد همبستگی و همکاری بین ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف عمل می‌کند. ویژگی‌های معماری: • طراحی ایوان در بخش جلویی که به سمت کوهستان قرار دارد. • نقش و نگار کالسیک که با دیگر ساختمان‌های مجموعه هماهنگ است. • استفاده از مواد با کیفیت باال برای ساخت و زیبایی نمای ساختمان. فضاهای داخلی: • فضاهایی برای مطالعه ساکنین و مالقات دانشوران. • اتاق‌های کنفرانس و جلسات: • اتاق‌هایی برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات علمی و فرهنگی. • کتابخانه بزرگ مرجع: • کتابخانه‌ای جامع با منابع غنی برای تحقیق و مطالعه. • دفتر خانه: • فضایی اداری برای کارکنان و مدیریت مرکز. • فضاهای دیگر: • شامل فضاهای عمومی و خصوصی که به تسهیل فعالیت‌های مختلف کمک می‌کند. نورپردازی و محیط: • نور طبیعی: • دفاتر ساختمان از نور طبیعی به طور مستقیم یا از طریق پاسیوها و نور آسمان روشن می‌شوند. • طراحی به گونه‌ای است که نور طبیعی در تمام فضاها به خوبی نفوذ کند و فضایی دلپذیر ایجاد کند. سپاس از همراهی .شما .پایان

90,000 تومان