صفحه 1:
:آمانء:
:معمار ايرانى
صفحه 2:
نام: حسین امانت
تولد: ۸ شهریور ۱۳۲۱
محل تولد: تهران, ایران
تحصیلات: فارغالتحصیل از دانشگاه تهران
حرقة: طراح و معمار ایرانی.
محل اقامت: كانادا .
تحصیلات: حسین امانت در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصيل
کرده و پس از پایان تحصیلات خود به عنوان معمار مشغول به کار شد.
حسین امانت دانشآموخته دانشكدة هنرهای زیبا دانشگاه تهران و از
شاگردان حیدر wilt 9 هوشنگ سیحون بودهاست.
صفحه 3:
* آثار و پروژهها:
* برج آزادی: حسین امانت به عنوان معمار اصلی برج آزادی, اين بنا را طراحی کرده
است که به عنوان نمادی از تهران و ایران مدرن شناخته میشود. اين برج در سال
۹ به پایان رسید و به یکی از نمادهای ملی تبدیل شد.
* دانشگاه صنعتی شریف: امانت همچنین مسئول طراحی ساختمانهای اولیه اين
دانشگاه معتبر بوده است که در سال ۱۳۴۶ تأسیس شد.
موزه بزرگ پاسارگاد: پس از موفقیت در پروژههای قبلی, نظارت و سرپرستی ساخت
موزه بزرگ پاسارگاد به او واگذار شد. این موزه در نزدیکی آرامگاه کوروش کبیر قرار
ذارد.ونتتحقط وتمایتن, میات فرهتگی ابران احتضاصدارد.
* کتابخانه و مراکز صنایع دستی: طراحی در ایران.
* مدرسه در شهرک تفریحاتی: واقع در ساحل دریای خزر.
* سنارت آیوان:جن پکن؟متمایوترین رسفارتقانه در باحسوييلم اكه
حسین امانت با طراحی بناهای مختلف در ایران و خارج از کشور, تأثیر زیادی بر معماری
معاصر داشته است.
صفحه 4:
۲ معماری Saw *
nalts Sa?
* حسین امانت به طراحیهای مدرن و در عین حال الهامگرفته از معماری
سنتی ایرانی معروف است.
* او توانسته است با ترکیب این دو سبک, آثار منحصر به فردی خلق کند.
7 توجه به نور و فضا:
* یکی از ویژگیهای بارز طراحیهای امانت, استفاده هوشمندانه از نور
طبیعی و ایجاد فضاهای باز و دلپذیر است.
صفحه 5:
تحلیل و بررسی Solas از آثار اين معمار
يررك اسان
صفحه 6:
اولین پروژه (سفارت
|ايران در پکن؛ چین):
آدومین پروژه (دانشگاه ۲
ريا مهر اصنطنى
شريف)):
سومين بره وژه (دانشکده
Hobe ۳
میراث فر ایرانی-
Moll calves |
| چهارمین پر ژه (مرکز
ینجمین پروژه (میدان
|ابادی -شهیاد):
خانه ی جهانی):
هفتمین پروژه (مرکز
eel بهائی):
صفحه 7:
cc Re ees OR Si emer eg
جين):
Poet ا ا ا ا ل ا rn)
صفحه 8:
نام: سفارت ایران در پکن؛ جين
موقعیت: پکن, جين
شرکت معماری: دفتر معماری امانت
معمار: حسین امانت
تاريخ ساخت: ۱۹۷۹٩ (۱۳۵۸)
تاریخ بهرهبرداری: 1983
مساحت سایت: ۲۹۰۰۰ متر مریع
مساحت طبقه همکف: ۲۹۰۰ متر مریع
مساحت ساخته شده: ۸۰۰۰ متر مریع
صفحه 9:
* معماری دیپلمات:
معمارى دييلماتيك به دليل
حساسيتهاى ويزهاى كه داردء بايد
ا 0
نمايانكر هويت فرهنكى و ملى
كشورها باشد.
سفارتخانهها بوعنوان نمادهاى
Ferree SC) ل ل
براى تعاملات sl
eerey ا 0
صفحه 10:
اج a فرهنگ 0
اين سفارت نه تنها بهعنوان یک
مرکز دیپلماتیک عمل میکند.
cemrteme | erat ter ا ل
اإيرانى در جين نيز شناخته
مى شود.
oreL) 0 0 ا 20
اين مكان به ترويج فرهنك ايرانى
کمک میکند و زمینهساز
صفحه 11:
۳
رات رین مایت سین بای رال ره رای اسان
ا ل Oe Sar eer BC MC ال ا 00
فرد و متناسب با هوبت ملی ایران ایجاد کرده است.
5 لل ل ا 0ت gente any Pye tyra] eve Prema re ert
فضاهاى فرهنكى است كه بهطور مؤثر نيازهاى عملكردى و دييلماتيى را برآورده
م ىكند.
صفحه 12:
* طراحی و الهام:
*بخش شمالی-جنوبی این مجموعه:
7
صفویه است.
«تمامی واحدهای طراحی شده رو به جنوب قرار
0 0000
٠ حياط بيرونى: فضايى براى بازديدكنندكان.
ICs ل ل ال ا لا
eC we er ل 0
ا ل Pee rerr pre eric ne) bCSrm
صفحه 13:
506 | 5 1 0
* اجزای مجموعه:
*جایگاه #9 صدارت: 0 ۳۳ ego
براى مديريت و هدايت امور
“محل سكونت مستشاران و
SLi oxy borb len
لازم براى | 2 دييلماتها و
مهمانان.
*مدرسه کوچک به ركان فارسى:
ترويج زبان و فرهنكّ ايرانى در
خارج از کشور.
Ug pw? بهداشتى و امکانات شنا:
ello ای را
صفحه 14:
صفحه 15:
ی
yee
ao
Ls
حى و
لد 0
۳۹3 ۱
Lr
ظ [ 0
.4 ۳ تت
Hooch oe
3 0 از
0 3
00
۲ :
نماي
و
ow
شنا
ww.
۳/۳
نى
ie
0
صفحه 16:
و
“حياط خصوصى: مختص سفير.
0 ا | F
Fey eras eee ene
۱ Pep
i «"استفاده از مر درختان و
بومی. 0
0 آرامش و ارتباط P| re
صفحه 17:
cae ce
pre 522000 Tiny -mo) ple] b
*ایجاد گفتوگوی بصری میان
معماری ایرانی و چینی
صفحه 18:
۳ فضاهای أمنيتى و iu basses
<جالشهاى gerry
“طراحى جند دالان و فضاى
"ورودی غيرمس ققيم براى
pes 0
“يادآور معماری whol با
ورودیهای پیچیده
Joi’ فضتاهای داخلی و
سلسلهمراتب دسترسی
صفحه 19:
A عنصر ایرانی در طراحى د نما:
<استفاده از كك
و و فرم
“تاكيد 5 2
"همراستایی با محیط اطراف [
در پکن
صفحه 20:
* ۵ مجموعه امکانات و نقش دیپلمانیک:
lees walle
Ol a ok
"مجموعه ورزشی
1
*ايجاد فضاى فر Aa) و اور براى ايرانيان و
چینیها
صفحه 21:
te پلان
S300 (1): ورودی اصلی ساختمان که به یک ايوان رفیع
منتهی میشود.
حیاطها:
2.حياط بیرونی (2): فضایی برای بازدیدکنندگان, شامل آبنماها و
فضای سبز.
آرام و خصوصی.
تامحل سکونت:
4.قامتكاه سفير (4): شامل اتاقهاى خواب, نشيمن و آشيزخانه. 5
5.محل سكونت مستشاران (5): اتاقهای مجزا برای مستشاران و
کارکنان.
تافضاهاى ادارى:
6.دفتر کار (6): برای مقامهای دیپلماتیک و اداری. ۱
7.دفتر خانه سلطنتی (7): مکانی برای برگزاری جلسات رسمی. ۳
تا فضاهای فرهنگی و آموزشی:
8,مدرسه کوچک به زبان قارسی (8): فضایی برای آموزش زبان و
فرهنگ ایرانی.
9.کتابخانه (9): مجموعهای از منایع فرهنگی و علمی.
تا قضاهای رقاهی:
3.حیاط اندرونی (3): محل سکونت خصوصی سفیران, فضایی I =
é
)
“YASIR موس
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
“سفارت ايران در يكن با طراحى ل كين از عناصر
معمارى ايرانى,. etree بارز از تقويت دیپلماسی فرهنگی است.
«*حسين امانت با استفاده از اصول باغسازى ايرانى و تزئينات سنتى,
ارتباط موثرى ميان هويت ايرانى و نيازهاى دييلماتيك ايجاد كرده
“اين leslie نه تنها سوا طايه دیپلماتیک عم enter) اكه
صفحه 25:
2)دومين يروزه (دانشكاه آريا مهر (صنعتى
1
Pye) داح و است که با
Sear) Carp ere) eg) ee pee) 0(
,۰ ۳ برای 9 است.
صفحه 26:
۳
نام: دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف)
موقعیت: آیزان: عهزان
زقت رکب تفتارزخة اذفتر معماری امانت
معمار: حسین امانت
سعما وظراج؛ مهتدسس قلت :رضايف
کاربری : آموزشی
تاريخ ساخت: 2020(۱۳۵۴)
تاریخ بهرهبرداری: 2025
عتاحت تا به: 120 هار
مساخت کل ویزیتا: 300,000 مترمریع
دوره تاریخی : پهلوی
صفحه 27:
٠ تعداد ساختمانها: 35 ساختمان
اصلى
۲ مصالح اصلى: sel اكلم جوب
1
300,000 مساجت کل زیربنا: ٠
مترمریع
2 ظطرفیت دانشجویی: 20,000
1B
٠ تا سیسات: + سیستمهای حرارتى,
EEL DY لت ا
صفحه 28:
* امکانات 3 فضاهاى اصلى:
0 0 Fe MeL OC] Dm
پایه, هنر و معماری
جلد كتاب 0
1 ك0 ١
ظرفیت 2,000 نفر
٠ مجموعه آزمايشكاههاى تخصصى و
پژوهشی
٠ مراكز رفاهى شامل: خوابكاه,
Bree) 0
٠ فضاهاى سبز و باز شامل: ياركهاء
es eae ople
صفحه 29:
tla حا
دانشگاه صنعتی آریامهر در سال ۱۳۴۴ به
los الل ا ا ا 0
علی مجتهدی تأسیس شد.
2 00 ا Gl Pees rr
دانشكاه صنعتى شريف تغيير نام داد.
* اين دانشكاه در مقايسه با بسيارى از
ار ار ار 1
رشد است.
۰دارای پردیس بینالملل در جزیره کیش که در
بت رای رای ارات ارت و
صفحه 30:
oo ویژگیهای معماری:
Pee Bre nC Yo leve emer] Rt Ct eee
وهس
CSTD 7] to ا درس عمومی, کتابخانه,
ir we neers) 00
٠ طراحى با هدف ايجاد فضياهاى سيال و
sly solaidl ال 10
*ترکیب ساختمانها و فضاها به شکلی که
حياطهاى بسته با ستونها و طاقها ايجاد
میشود.
“الهام كرفته از معمارى سنتى ايرانى و مدارس
سكن
صفحه 31:
دانشگاه تهران به عنوان «نماد رن عالى» شناخته میشود.
معمارى دانشكده ۱ آجری aS cl
Es See a
صفحه 32:
نام: دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
آدرس: تهران, تقاطع دو بزرگراه شهید چمران و جلال
شرکت مشاور: مهندسین مشاور امانت و همکاران
معمار: حسین امانت
تیم طراحی: گیتی افروز کاردان
تاریخ: ۱۳۵۶- اوایل دهه شصت
مساحت زمین: ۴۲۲۰۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۱۱۰۰۰ مترمریع
تعداد طبقات: دو و سه
تعداد پلوک: شش بلوک
نوع: آموزشی _
کارفرما: دانشگاه تهران
مدلسازی: علیرضا زند, مژده گودرزی, امیرحسین رضایی چراتی (سال ۱۳۹۸)
گرافیک: علیرضا زند
عکاسان: امیرحسین رضایی چراتی (تصاویر جدید), جاسم غضبانپور (تصاویر کتاب معماری
ععاضر یزان ۷۵ سال تجویه بتاهای عمویی«جلد ۲), ساینتتضاویر از ایترتت (وستزسن
عمومى) 2
2
صفحه 33:
لعز و
0
ا ا
جمران و جلال آل احمد
۶ محدودهها:
Le بزرگراه جلال آل احمد و کاربریهای مسکوی
oD Pe ores) 0 شرق: ۰
*٠ جنوب: دانشكده زبانهاى خارجى دانشكاه تهران
ا ا ا ل 6ت
۳
دسترسیها:
* بزركراههاى شهيد دكتر جمران و جلال آل احمد
eas ا ا Ce ee اللا |
صفحه 34:
۳ yl ,aiwl ogau ~
| eae
* ساختمان: دانشكده علوم ادارى و
اك
٠ شكل زمين: ينج ضلعى نامنظم
*پارکینگ: ترکیب با فضای سبز و آبنماها
<هندسه و عوارض طبیعی:
شیب زمین: ۲ درصد از شمال به جنوب
ا eC 2
<* شبكه ارتباطى درون مجموعه:
9
* دسترسى: تنها از طريق يياده به حياط مركزى
Sree tree so) |
صفحه 35:
3
۷ 9) Sob ju tla Sob olasie
“مواد 7 00 ار و ترکیب بازشوها و
فضاهاى ير و خالى
٠ويزكىها: عدم تقارن و ارتفاع بلند
la Sob wile crows
<ساماندهی فضایی
*هدف طراحى: ايجاد فضاهاى آموزشى:
خدماتى و يشتيبانى با دسترسی آسان و
اد
سح سل مستطيل شكل با محور
A eo
صفحه 36:
dE ا eee
:۳ <بلوئكهاى 8 و
الك ل ا ا اك
000
رو ال ا لا ار ۳ رام
متقارن
<«بلوک د۲:
ره فضاهاى ادارى 9 خدماتی
طراحى: ورودى اصلى و فضاى ميانى يا
صفحه 37:
<سبک و روحیه حاکم:
“تاثير معماری مدرن: سادئی و
خلوص احجام ۱
و از مصالح بومی: آجر
به عنوان مصالح اصلی
صفحه 38:
«تنوع عملکردی:
"“نقش حياط مركزى: مفصل
اصلی ساختمان
*دسترسى: از طريق رواقها و
صفحه 39:
00 Se SETS E SLC
۳ نوركيرها: Bere روشنایی
طبیعی 9 lou! 0(
صفحه 40:
ao ee
ساختمانهاى بىارزش 3-] ورودی اصلی از خیبان به دانشکده( تاج
صفحه 41:
tol I tare
ی Vt ۳ 50
3 و
صفحه 42:
1 ورودی
2 كلاس درس
52
۳
520000
سرویس
Perel re a}
7 حياط
8 سرویس بهداشتی
9 آشيزخانه
Ground Floor Plan
1 Entrance
صفحه 43:
First Floor Plan
7 Yard
awe
صفحه 44:
3
/ 9
نس
صفحه 45:
بلان طبقه اول بال غربى بلوى ؟
سم 1 5
7 577
relay ۲ اتاق استاد
۱۳ ta enon Cas
تا ۴ کلاس 70 نفری
ea
انبار 5
سرويس بهداشتى 6
20000
صفحه 46:
صفحه 47:
|
8 هشتی
9 انبار
صفحه 48:
صفحه 49:
صفحه 50:
صفحه 51:
صفحه 52:
صفحه 53:
هدف ن امانت در طراحى اين ساختمانء بيوند معنايى با تاريخ معمارى ايران و ت 7
حسين حى اين إن بيو الى (oy ری ایران re)
ا
ا ا ا ا 0 0
صفحه 54:
0 53 ns. 0 * eo
1094 مشخصات
نام پروژه: ساختمان مرکزی میراث فرهنگر
طراح: حسین امانت
مهندس معمار: حسین امانت
مکان پروژه: ایران-تهران
گازفزها: میرات فزهنگی
متناحت: 30000 فترفریع
بلوک 10000 نلمترمریع: سه طیقه
بلوک1000 : 8مترمریع. سالن اجتماعات 0
)450053 تگرسریع:سه: طبقه
سبک پروژه: مدرن
کاربری: فرهنگی
موقعیت: تقاطع خیابان آزادی و زنجان
طراحی اولیه: 1352 توسط حسین امانت, متوقف شده به دلیل
انقلاب
طراحی مجدد: مهدی حجت و باقر آیتاللهزاده شیرازی,
صفحه 55:
5 2
Se مت طراحی:
بكار کوشه شحال سرفی
'باركيتف: اختصاص داده شده به بافت
وف
<ورودی اصلی:
ا ا ل ا 0
owe] |
UEC OD Oe ا ECT CPCS ST
است. 99 p20
2 PERS a ar ta ح
ال ا الا ا الاك ا
صفحه 56:
46 هدف ۳۳
4 ل هين
ave و نگهداری میرات ۳۹ ايرانى
pO ee SER SNS Ory
".بركزارى نمايش كاودها و رويداذهاى
فرهن
9-۹۹ حسین امانت بیان کرده که این -
ساختمان در ابتدا به عنوان يى 5-0-7
فرهنكّى طراحى شهده بود وارتيباط
heey بارعا ظاق
موجود در آن مرتبط است.
صفحه 57:
90
* ساختار و نمای ساختمان:
*ارتفاع: حداکثر سه طبقه
*مواد ساخت: نمای آجری
#طراحی:
* ساختمانها در ميان حياطهاى متعدد استقرار
يافته و نسبت به يكديكر يس و بيش نشستهاند.
۰ سقفهای گنبدی و نورگیرهای شیشهای متعدد.
"يس و ييش نشستن احجام موجب ايجاد ظاهرى
CeO ا Bye Tee estate
<اجزاء:
* ساختمان اصلی
* سالن اجتماعات
* ساختمان چایخانه
صفحه 58:
ل 7
ای رل لا ار را ار
ا ا ا ل
y | Fe oe ves ene e-C ا ا Bree 5
ee ee ۳
ee See nee
۶ کاربریها:
" نمايشكادهاى دائمى و موقت
*فضاهای آموزشی و پژوهشی
* کتابخانه و آرشیو
geist) get tel) ell wry =
lc tig ا ا 200
صفحه 59:
* ويزكىهاى طراحى:
1۳
*ردیف نورگیرهای ممتد در بخش میانی (راسته بازارچه)
* سقفهای مدور کوچک و بزرگ که حالت بافت گونه بنا را تشدید میکند.
= ( انسجا
ip
استفادم از آجر در تمامی با اب یر ار
٠ طراحى نماها با زبان و لحن ثابت براى يكيارجكى.
* حياط ورودى: ا
٠ ارتفاع: تقریباً به اندازه یک طبقه بایینتر از پیادهروی شمالی (خیابان آزادی).
ویزییها:
ی و دو اتاقى طرفين كه سكويا صفهدهايى در تراز بيادهرو ايجاد
wails sloil 9 baxtl Lg lite » uwair iebie blo cb:
i جدارههای tb
٠ جداره 0 ساختمان در آمفى تثاتر كه نس شك 2 تا
202 eye: (Ur Sash te ول ا 7 aa 7 arent Sieh
صفحه 60:
ص9۳ دو طرفه:
1
*نقش: نقطه مکثی در مسیر حرکت ناظر از ورودی به دیگر فضاهای مجموعه.
<راسته بازارچه:
*مکان: اب
اداری و خدماتی ختم میشود.
|
كم : طاق و تويزههاى تكرار شونده و فضاهاى حجرممانند ايجاد تحرى و
<هال مرکزی:
*شکل: هشت ضلعی نیمه منظم
1 eh e re ois
و۳۹ هنری:
0
صفحه 61:
9 9 4
۳ | 988
0
0 :
a 0
8 تانتتنل
0 :
0 :
LU هه
ور ۱۰ هس سس hed Years
صفحه 62:
۵ راهنما:
1 ورودی اصلی
2) حياط ورودى
3) ايوان دو طرفه
4) حياط جنوبى
5) راسته بازارچه/ نمایشگاه
6) فضای اداری
7 کارگاه هنری
8) نمایشگاه
9 آرشیو
0)غذاخوری
1)ساختمان چاپخانه
2)ساختمان آمفی تثاتر
3)فضای اداری
4)سرویس بهداشتی
5)کارگاه هنری
6)ورودی از سمت پارکینگ
www.GomArch.blogir
صفحه 63:
۵ راهنما:
1( ورودی اصلی
2) حياط ورودى
3) ايوان دو طرفه
4) حياط جنوبى
5) راسته بازارجه/ نمايشكاه
6) هال مركزى
7 حیاط کارگاه ها ۸
8) کارگاه های هنری
9) هال زری بافی
0)سردر هال زری بافی
11)فضاهای اداری 5
2)آزمایشگاه
۱۵۵۵۵۲2۵9 اس
صفحه 64:
5 2 ۵ ۵ ۵ ۵ ono) ۵ ۵ ۲ 0 ۲ 0 هه
صفحه 65:
صفحه 66:
صفحه 67:
ميدان آزادى (سابقاً
میدان تهران و خاور
در سال 11864 توتسط كتين اقانت به She 26 پات طراحی وسات
صفحه 68:
* مشخصات پروژه:
بهرهبرداری: 26 دی ماه 1350 ه.ش
طراح و ناظر: مهندس حسین امانت
سرپرست پروژه: مهندس ایرج حقیقی با همکاری مهندس کمرهای
پیمانکار: مهندس محمد پورفتحی با همکاری مهندس ایرانپور و مهندس نیک
خصال
طراحی فضای سبز: مهندس شفایی, مهندس قائم مقامی
تأسیسات برج: مهندس کتیرایی
تأسیسات قنی: مهندس محتشمی, مهندس ساسان
تأسیسات برق: مهندس اخروی
سنگ: قنبر رحیمی, غفار داورپناه, استاد محمود
اندازهگیری و محاسبات سنگ: آقای تخم پاش
نجار: استاد احمد شجاعی
صفحه 69:
٠ تاریخچه:
0200 ا ل
۱ ape veer e rT] FS
عمليات ساخت: از ١١ آبان ١8 آغاز ودر
ل 0
*برج آزادی را ساختم تا بگویم (ایران
از را رت ار ار کر
آيندهاى درخشان مىرسد). در اين
تردیدی تست
صفحه 70:
4٠ ويزكىهاى معماری:
1 Pe Ore ال ا ا BL oe
0 ا YAF 9 gull jlgz sai aw shyls
مساحت زير بناى ميدان حدود 8 هزار مترمريع و ارتفاع برج 10 متر است.
سبك معمارى: تركيبى از معمارى اسلامى و معمارى مدرن. برج داراى ويزكىهاى
خاصی است که به آن هویتی منحصر به فرد میبخشد. ترکیبی از معماری
هخامنشى, ساسانى و اسلامى.
ارتفاع: ۴۵ متر از سطح زمين و ۶۲ متر طول.
Pro] Ping careers eed | ea Far end erento] Er
فضاهای زیرین: شامل سالنهای نمایش, نگارخانه, کتابخانه و موزه.
ae هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده, با بتن و آهن ضد زنگ . از
نكّهاى سفيد و سبز استفاده شده است كه نماى برج را زيبا م ىكند.
صفحه 71:
پلان: هشتضلعی با اضلاع منحنی و استفاده از سنگهای معادن جوشقان اصفهان.
فونداسيون: عميق و محاسبات دقيق براى استحكام بنا.
مواد ساخت:۴۶ هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده, با بتن و آهن ضد زنگ . از
سنگهای سفید و سبز استفاده شده است که نمای برج را زیبا میکند.
ال
كنبد: كنبدى با كاشىكارى معرق و ارتفاع قابل مشاهده از بام.
ساختار: برج داراى سه طبقه است 5 فضاى باز براى ديدن مناظر
شهر وجود دارد.
صفحه 72:
SIZ
S Sie : 1 /
ره
>
Sse age
زئينات: برح آرادى داراى نفوش و ‘ 2 اس کم در طراحی آن به
آزادى: برج در ميدان آزادى واقع شده است كه يكى از بزركترين مب است.
صفحه 73:
twLlSol 9 alegre *
میدان آزادی: بزرگ و بیضی شکل, با فضای سبز
ری ۳
الهام: از باغ سازى ايرانى و معمارى سنتى.
محوطه میدان ۶۵۰۰۰ مترمریع باغچهبندی و
(
۰ قطعه سنگ و ٩۰۰ تن آهن در ساخت برج
۳ [۱
0 eae
مس ean a
OES eer hae
eB DOCU LAr TRIE] Sete AS ES Tre OSS See ALR cel eAy
متصل است.
موره دارای تکه ستنی ار کره ماه است که توسط ربجارد یکسون به این موره
صفحه 74:
۷
* پلان:.
| ناگ موزه آثار و طبقاتا
a و
ورودی
7 تشریفات
8 ایران فضا
و ايران شناسی
0 بلیط فروشی
32 3 اطلاع رسانی
صفحه 75:
صفحه 76:
b I
اصح رك ا 22 ا
a a a 11
صفحه 77:
Roo
i ۳"
Mii | \
0 XK ۷
RN 4D
۷
9
ای
EONS
| ات
۳
صفحه 78:
الگوی سقف در تراز 33 ] پلان معکوس سقف در تراز 33
صفحه 79:
بلان ها: هندسه 0
1000
رسع
كنند و اتناف أن ها دائم و منخام تقييو مى.
اكند.
صفحه 80:
صفحه 81:
گرفتگی فولاد ضد زنگ j
سنگ به عنوان قالب دائمی
قالب موقت
روکش سنگی به عنوان کرکره
دائمی گنجانده شده است
11111111111 1
صفحه 82:
صفحه 83:
صفحه 84:
۱ ۳
عدالتخانه جهانى به عنوان يى اثر معمارى برجسته. نه تنها از نظر طراحى
و زیبایی شناسی مهم است, بلکه به عنوان مرکزی برای فعالیتهای
اجتماعی و فرهنگی نیز شناخته میشود.
صفحه 85:
« مسحصات ۱
نام ساختمان: عدالتخانه جهانى
معمار: مهندس حسين امانت
تاريخ ساخت: اوايل قرن بيست و يكم
نوع ساختمان: گنبدی شکل
سبک معماری: الهام گرفته از شهر قدیمی قرنت
مات که ۳اه مر مرو
تعداد طبقات: ۶ طبقه
الهام: اصول معماری کلاسیک و مدرن
یونسکو: به فهرست میراث جهانی اضافه شدهاد
صفحه 86:
زار را را تا ال سا را ay GEL
و به عنوان دومين ساختمان از ينج ساختمان كنبدى شكل طراحى شده
ترا ین انانی, ار شن بانس لا الات Al حول اون
اش ر رن ی ار ری کر ارت
۰ موقعیت: این ساختمان در یک محیط طبیعی زیبا واقع شده است که به
a ee
صفحه 87:
۳ اهداف و ٠
* هدف اصلی: ایجاد فضايى براى
Stee ا 00
فعاليتهاى اجتماعى براى جامعه
بهایی و دیگر مهمانان.
0 ا ا SD
ساختمان به عنوان مركزى براى
2 SER LDS
صفحه 88:
ا ۳ 7۳۹
ال 0 ا ل 0
* سالن ضيافت: محلى براى بركزارى مراسم و ضيافتها
* اتاق اصلی مشاوره: فضایی برای جلسات مشاوره opty ee)
ور Perl
OIE vec rarer ea] -PC Bree eC nC eLe ve
Fone MO) Yee UPSD) CMC pene 6c ل rDe ا WoC
رئیسه
FEC Pte RON CLC Ta INT CS) CSC) PRN ا
* مركز يردازش اطلاعات: فضايى براى مديريت و يردازش اطلاعات
* محل نكهدارى دستخطها: فضايى براى نكهدارى اسناد و دستخطهاى مهم
* اقامتگاه کارکنان: محلی برای استراحت و اقامت کارکنان
۰ تهارخوریها: فضایی برای صرف غدا و استراخت.
صفحه 89:
PCC) SR SOT is
pe we CLC TOL Tet) 2
* ارتفاع ستون: ٠١.8 متر (ع فوت)
ا 2 020 000 كي
* نقش ستونها: اين ستونها به دروازه ورودى اصلى راه دارند و به
ا الت
EOS te Lec e at Toi
i ا 1 ساحتمان بجب تاثیر یک معماری مسایه
قرار دارد که به ایجاد هارمونی و زیبایی کمک میکند.
صفحه 90:
ی جزئیات معماری:
< گنبد مرکزی:
GO ا ل 0 ۱
1۹(
27 طراحى كنبد تس و ٠
فصابی روش و دلیدیر ابجار كنذا
[0 olgo »
9 loo ay aS satin 9 po po Siw alo> jl YL cuss L olgo jl orlainul °
ecu! 099591 Yloixly wolyj
POSS Per ere eel et ae ee levi peeve Tr ne Ca ee pee
1 ek ei
صفحه 91:
* امکانات
17 peice pe renee reper er Viren’ ait) peer ne erin
تمام فصول.
ea از فناورىهاى نوين در مديريت انرزى و منابع براى كاهش مصرف
نرژی.
۶ فضاهای جندمن Appt
٠ سالنهاى جندمنظوره كه قابليت تغيير كاربرى دارند و مىتوانند براى انواع
me men) berg ا ل 0
صفحه 92:
صفحه 93:
صفحه 94:
7)هفتمين بروزه (مركز مطالعات بهائى):
ا , با طراء و رن» به عنوان یک
اک 1 ۳
و ترشكى در سطة حيانى كمى مركلد
صفحه 95:
تاريخ “lial سال 2001 میلادی
متشاحيه 9[ :7750 مت ميرنة
معمار: مهندس حسين امانت
نوع ساختمان: گنبدی شکل
صفحه 96:
* ۷ و کاربردها:
*هدف اصلی: ایجاد فضا اى تحقيقا اجتما
در راستای ee Peer
9
۲۳ مس ol ue revere De TCSP ESI BULB) ار براى جامعه بهايى و
جوامع.
* ترویج همکاری و تبادل دانش بین دانشمندان و 00
ارات فرهنگی و اجتماعی:
* مركز تجمع علمى: مركز جهانى بهايى به عنوان يى نقطه تجمع براى
دانشمندان و محققان در زمينههاى مختلف شناخته مىشود.
هب در جامعه:
ae ان و همکاری بین ملتها و
صفحه 97:
ی ویژگیهای معماری:
طراحی ایوان در بخش جلویی که به
ا كت
Corrie 0
ساختمانهاى مجموعه هماهنكق
woul
* استفاده از مواد با كيفيت بالا براى
ساخت و زیبایی نمای ساختمان.
صفحه 98:
رای سای ربا اسر
pene CTe ei ل ا
Pee 7 ae
* کتابخانهای جامع با منابع غنی برای تحقیق و مطا
* دفتر خانه:
٠ فضايى ادارى براى كاركنان و مديربت مركز.
Benne] eet
VAPOR OCS Se OC Tov] ELI enV eT ee meee] Pty Per
صفحه 99:
\7
~~
نورپردازی و محیط:
"تور طبیعی:
+ دفاتر ساختمان از نور طبیعی به طور
مستقیم يا از طریق پاسیوها و نور
0
۱۳ به گونهای aS cul نور
طبیعی در تمام فضاها به خوبی نفوذ
كند و فضايى دليذير ايجاد كند.
صفحه 100:
صفحه 101: