آموزشکودک و نوجوانسبک زندگیمهارت‌های شخصی

پاورپوینت برنامه ریزی تحصیلی

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
ro م,تنظیم راه های رسیدن به هدف -2

صفحه 5:
فواید و ثمرات برنامه :(يزى باعث دقت و نظم در انجام کارهای روزمره و -7 ,هماهنگی بین آنها می شود باحث استفادهبی هوشمندانه از وقتا» نوانایی و2 امکانات موجود بوده و از هدر رفتن استعداد ,جلوگیری می کند 2- ‏از بین رفتن استرس و اضطراب می شود‎ Gel, i

صفحه 6:
فواید و تمرات برنامه : (یژی ۹ ع ایجاد انگیزه( شور و نشاط)در -4 ,مطالعه می شود برنامه ریزی نتیجه و نشانه ی یک و ,زندگی هدف دار می باشد باعث تسلط ما بر زندگی و کنترل آن -6 طرق اميل خودمان می شود 7-۰ 9

صفحه 7:
sso. 3 موانه و مشکلات برنامه ریزی: 1- واقف نبودن بر ضرورت آن. 2- عدم واقع بینی در برنامه ریزی: ضعف خود . باستی بزرف نشانه ی نزدن ست .

صفحه 8:
موانع و مشکلات برنامه ریزی: 3-بی ارادگی و جدی نبودن در اجرای برنامه : الف) عامل روانی و خلق و خوی شخصیتی (تبعیت از احساسات) ب) انديشه ها و افکار غلط . ج) عادت های غلط (زیاد خوابیدن- دیر بیدار شدن - پر خوری - عادات غلط مطالعه و ‎(Geet‏

صفحه 9:
‎ea:‏ و مشکلات برنامه ریزی: 4-برداشت و درک ناصمیم از برنامه (يزى : الف) انتظار نابجا از خود و مقايسه با دیگران . ب) توجه به دشواری و طولانی بودن مسیر باقی مانده.

صفحه 10:
۱ ‏ل‎ \)) 5 cave 5 SENOS CS ‏ی ترس‎ ‏هت‎ i Ue: 1 ۳ اه - وا و و ‎Zoe ena‏

صفحه 11:
: اصول و ويرّكى هاى برنامه ي مؤّفق ا 0 2۳ : برنامه ريزى ‎an‏ ا 1 51 ,پیش بینی نشده ا ا الا را ‎ce oe‏ .جهت کسب تمرکز بهتر ع انجام تغییرات و اصلاح برنامه در صورت اه

صفحه 12:
ویژگی های یک برنامه ي

صفحه 13:
اصول و ویژگی های یک برنامه ي : مؤفق

صفحه 14:
اصول و ویژگی های یک برنامه ي بای ال باه با ریزی(اجراء, بررسی و اصلاح) مطالعه ی دروس در ساعت نوزده و -©0 . نیم تا بیست و دو در کتابخانه صرف شام فوراً بعد از نماز مغرب -©0 در فصل باييز و زمستان و قبل از .مغرب در فصل بهار

صفحه 15:
اصول و ویزگی های یک برنامه ک : مؤفق برنامه ى درسى خود را براساس -066 توانایی های خود تنظیم نمایید نه .براساس برنامه ی دوستان خود اگر در برنامه ی درسی خود برای-06 مطالعه ی درسی نیاز به زمان اضافی بيدا نمودید مطالعه ی خو درا ادامه _ دهید سیس با اندکی تغییر در برنامه آن .را جبران كنيد

صفحه 16:
025 Wk 0 ‏ار‎ ‎1 , ‏ی اسبراحت‎ ‏و وی‎ re yak 3 ‏هراز چند کاهی از برنامه ی‎ ‏درسی خود ارزیابی و سنجش‎ 3 : ‏وريد‎ ‎46- ‏از چند گاهی به منظور هر‎ ‏ل‎ Ws hye ‏:باداشئ در نظر بکیرید‎

صفحه 17:
اصول و ویژگی های یک برنامه ي 'مؤفق در برنامه ى روزانه فقط برنامه -©0 ی همان روز را انجام دهید و مطلقا به اينكه چند صفحه مانده مهمترين عمل در برنامه ريزى ‎SO-‏ ‏.اجرای مصمم و دقيق ان است

صفحه 18:
فعلیهی رورم بر اسان 27 مپر ناشاد ریز و به سراد داشت تتریم: دفتر دون ‎J's‏ هميشه زمان کافی برای انجام -به , امور مهم وجود دارد

صفحه 19:
: توصیه هایی ‎Cage‏ استفاده ی بهینه از (مان زمانهای مرده هم می - .تواند مفید باشد خواب صبح مانع ‎٩-‏ . روزی است .وقت طلا نيست ‎P-‏

صفحه 20:
: پرهیز و اجتناب از راهزن های وقت . سلام و تعارف بیش از حد با دیگران -4 ‎ee teen‏ ا ل لت .انجام کارهای کم ارزش و بی كت ‎oe ae ee‏ كن ا ا ‎See ee‏ .بی انضباطی و نظم نداشتن -6 .به تعويق انداختن امور -م”

صفحه 21:
:پرهیز و اجتناب از راهزن های وقت .ضعف در برقرارى ارتباط با ديكران -.© .معاشرت با افراد بد قول و بى تعهد .© .خوابيدن بيش از مقدار معمول -000 ا ا ا ا ل ‎ee Se se‏ 2 . ناتوانى ۱ 36

صفحه 22:

بسم الله الرحمن الرحيم روشهای تحصيلی برنامه ريزی تحصيلی :تعريف برنامه ريزی به نظم درآوردن فعالیتها با تاکید بر1- .ضرورت ها حرکتی فعال و مؤثر برای دستیابی به 2- .خواسته ها .تنظیم راه های رسیدن به هدف 3- فوايد و ثمرات برنامه :ريزی باعث دقت و نظم در انجام کارهای روزمره و 1- .هماهنگی بین آنها می شود باعث استفاده ی هوشمندانه از وقت ،توانایی و 2- امکانات موجود بوده و از هدر رفتن استعداد .جلوگیری می کند .باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می شود 3- فوايد و ثمرات برنامه :ريزی باعث ایجاد انگیزه(شور و نشاط)در 4- .مطالعه می شود برنامه ریزی نتیجه و نشانه ی یک 5- .زندگی هدف دار می باشد باعث تسلط ما بر زندگی و کنترل آن 6- .طبق میل خودمان می شود 7- .... موانع و مشکالت برنامه ريزی: -1واقف نبودن بر ضرورت آن. -2عدم واقع بينی در برنامه ريزی: الف)عدم شناسايی نقاط قوت و ضعف خود . ب)سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است . موانع و مشکالت برنامه ريزی: -3بی ارادگی و جدی نبودن در اجرای برنامه : الف) عامل روانی و خلق و خوی شخصیتی (تبعیت از احساسات) ب) اندیشه ها و افکار غلط . ج) عادت های غلط (زیاد خوابیدن -دیر بیدار شدن – پر خوری – عادات غلط مطالعه و ) ... موانع و مشکالت برنامه ريزی: -4برداشت و درک ناصحيح از برنامه ريزی : الف) انتظار نابجا از خود و مقایسه با دیگران . ب) توجه به دشواری و طوالنی بودن مسیر باقی مانده. اصول و ويژگی های يک برنامه ي :مؤفق تهيه ی فهرست کاملی از فعاليتهای 1- ضروری روزمره ی خود و تنظيم .برنامه براساس آنها مشخص کردن و تعيين هدف انگيزه2- ی اصلی خود از درس خواندن و مطالعه :اصول و ويژگی های برنامه ي مؤفق انعطاف پذیری(واقع بینی)در 3- :برنامه ریزی الف)رعایت وقتهای آزاد(شناور)برای اتفاقات .پیش بینی نشده ب)رعایت زمان هایی برای استراحت بین دروس .جهت کسب تمرکز بهتر ج) انجام تغییرات و اصالح برنامه در صورت .نیاز اصول و ويژگی های يک برنامه ي :مؤفق اولین برنامه ی خود را به صورت آزمایشی 4- .طرح کنید رعایت زمانی برای مرور(دوره 5- .کردن)دروس .از طرح و برنامه ی مکرر بپرهیزید 6- رعایت اصل تنوع دروس در برنامه7- .ریزی اصول و ويژگی های يک برنامه ي :مؤفق مطالعه ی دروس در راس ساعت مشخص 8- درهرروز0 رعایت اصل بودجه بندی دروس در برنامه 9- .ریزی درسی بهترین راه طرح یک برنامه ریزی10-، مرحله به مرحله بودن ،جهت افزایش توانایی .است اصول و ويژگی های يک برنامه ي :مؤفق رعايت اصل بابا در برنامه 11- ريزی(اجراء ،بررسی و اصالح) مطالعه ی دروس در ساعت نوزده و 12- .نيم تا بيست و دو در کتابخانه صرف شام فورًا بعد از نماز مغرب 13- در فصل پاييز و زمستان و قبل از .مغرب در فصل بهار اصول و ويژگی های يک برنامه ی :مؤفق برنامه ی درسی خود را براساس 14- توانايی های خود تنظيم نماييد نه .براساس برنامه ی دوستان خود اگر در برنامه ی درسی خود برای15- مطالعه ی درسی نياز به زمان اضافی پيدا نموديد مطالعه ی خو درا ادامه دهيد سپس با اندکی تغيير در برنامه آن .را جبران کنيد اصول و ويژگی های يک برنامه ي :مؤفق روزهای جمعه ی هر هفته ر ا 16- برای استراحت ،تفريح ،نظافت .ديد و بازديد و ...اختصاص دهيد هر از چند گاهی از برنامه ی 17- درسی خود ارزيابی و سنجش به .عمل آوريد هر از چند گاهی به منظور هر 18- پيشرفت قابل مالحظه ای برای خود .پاداشی در نظر بگيريد اصول و ويژگی های يک برنامه ي :مؤفق در برنامه ی روزانه فقط برنامه 19- ی همان روز را انجام دهيد و مطلقًا به اينکه چند صفحه مانده .فکر نکنيد مهمترين عمل در برنامه ريزی 20- .اجرای مصمم و دقيق آن است :توصيه هايی جهت استفادۀ بهينه از زمان 1رعایت تمرکز و حضور ذهن در1- ..تمامی کارها دریک زمان 2انجام فعالیتهای روزمره براساس2- ..برنامه ریزی 3به همراه داشتن تقویم ،دفترچه3- ..جیبی و قلم 4همیشه زمان کافی برای انجام4- ..امور مهم وجود دارد :توصيه هايی جهت استفاده ی بهينه از زمان زمانهای مرده هم می 5- .تواند مفيد باشد خواب صبح مانع 6- .روزی است .وقت طال نيست 7- :پرهيز و اجتناب از راهزن های وقت .سالم و تعارف بیش از حد با دیگران 1- .پذیرایی از میهمان های ناخوانده 2- .انجام کارهای کم ارزش و بی اهمیت3- .شرکت در جلسات غیر ضروری 4- .تلفن های مزاحم و طوالنی 5- .بی انضباطی و نظم نداشتن 6- .به تعویق انداختن امور 7- :پرهيز و اجتناب از راهزن های وقت .ضعف در برقراری ارتباط با دیگران 8- .معاشرت با افراد بد قول و بی تعهد 9- .خوابیدن بیش از مقدار معمول 10- .تماشای فیلمهای تکراری و خسته کننده 11- .عدم بهره گیری از تجربه دیگران12- .ناتوانی در گفتن نه 13- خدا نگهدار

35,000 تومان