صفحه 1:

صفحه 2:
خانواده درمانی ستیر

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
نیس ‎co‏ در که ستیر: ‎Af‏ الكل ‎pen ‎

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
اصول مورد : خانوادگی #خداگونه ات نفس #احترام به قدريت(جسمى , کت ای به مر ی عييدة دون ضعنا دادن به زند 3 ختن به کودک پردا رویای توجه و پرد یا

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
۲3۳ 5 meses 025 Fe AF os! ‏وأا ون‎ ‎Ee | SS Sr NE‏ نواده ‎

صفحه 13:
تکنیک بازسازی خانواده وهای بدکارکرد در خانواده و خانوادگی گذشته ۱ #؟اساس کار:ارتباطی توام با اعتماد بین درمانگر و درماند برای فهم حداکثری مراجع ۳

صفحه 14:
خانواده آشفته و بالنده #خانواده آشفته: *ارزش خود , قاعده ها غی ناسازگار 49 -آرام كردن < #خانواده بالنده: *ارزش خود بالا-ارتباط مستقیم»صریح و صمیمانه- قاعده ها انعطاف پذیرء انسانی و مقتضی,پیوند باز و امیدبخش با اجتماع A

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
۰ 0 ی ‎plas agi‏ ‎ot‏ ل 8 3 ‎F‏ ‏این پاورپبوینت همراه با . بوده است. ‎۴ ‎ ‏با تشکر از استاد گرانقدر سرکار خانم طالبی

خانواده درمانی ستیر خانواده درماني ‏خانواده درمانی روش سیستماتیک مداخله درمانی است با هدف رفع اختالالت پیچیده و متقابل عاطفی در گروه خانواده تجربه نگری/انسانگرایی رویکردی مبتنی :بر ‏تجربه خودانگیختگی ‏رویارویی ‏تاکید بر اینجا و اکنون ‏رشد و کمال »خانواده درمانی ستیر«:درمانی ارتباطی به اعتقاد ستیر : ارتباط نادرست اعضای خانواده ناشی از عزت نفس ضعیف اعضای خانواده و اختالل عملکرد خانواده ناشی از ارتباط نادرست اعضای خانواده نقشهای خانوادگی و سبکهای پیام رسانی ‏سرزنشگر،خرده گیر و سلطه گر)با احساس درونی پوچی و ناموفق) ‏آرام کننده با اعمالی ضعیف،محتاط و متواضع (با احساس درونی بی ارزشی) ‏ابرمعقول،عدم بروز عواطف ،آرام و خونسرد(با احساس درونی آسیب پذیری) ‏بی ربط گو،ناتوان در برقراری ارتباطی همسو با موضوع(با احساس درونی بی اهمیتی) ‏همخوان،ارسال بیام واقعی و صادقانه(با احساس درونی عزت نفس) رشد و کمال فردی ‏میراث ارثی ‏تعامل همیشگی ذهن و بدن ‏عوامل طولی(ماحصل یادگیری در طی فرایند رشد) اصول مورد نظر ستیر در نقشه خانوادگی ‏خداگونه عمل نکردن والدین احترام به فردیت افراد برای رشد عزت نفس توجه به بالندگی در تمام جنبه های قدرت(جسمی ،عاطفی،معنوی و)... شکل دهی دیدی طبیعی نسبت به مرگ برای معنا دادن به زندگی توجه و پرداختن به رویای کودک نظريه ارتباطي ستير كليه رفتارهاي انسان مشمول ارتباط است. تاكيد بر جهت گيري انرزيهاي متوقف شده در جهت رشد رفتار كودك متاثر از اتباط هاي موجود در خانواده ارتباط شامل چهار مولفه:مشاهده،باور،نياز و احساس تاكيد برانطباق اين مولفهها با واقعيت براي ايجاد پيام همخوان دو جهانبینی از دیدگاه ستیر ‏الگوی ”تهدید و پاداش“ روابط مبتنی بر سلسله مراتب،تعیین قواعد توسط عده ای و اجرای آن توسط دیگران،نتیجه آن عدم رشد عزت نفس افراد زیردسَت ‏الگوی“ بسترسازی“ هویت مبتنی بر انسانیت و نه نقشها،وجود توان بالقوه در تمام انسانها،تغییر فرایندی برای تمام عمر و فرصتی برای رشد رفتار مختل ناشی از نارسایی فرایند رشد و کمال شکوفایی و رشد عاملی برای تسهیل فرایند انتخاب و تصمیم گیری رشد و بالندگی خانواده عاملی برای ایجاد تغییرات سازنده در نظام خانواده نزدیکی روابط بین خانواده و درمانگربعنوان عاملی برای تسریع رشد خانواده راهبردهای ستیر برای تقویت ارزش شخصی و پیام رسانی همخوان وادار کردن اعضای خانواده به حرف زدن تاکید بر رعایت حقوق فردی در خانواده تاکید بر بیان نیاز از سوی اعضای خانواده تاکید بر تقویت صمیمیت بین اعضا استفاده از تقویم خانوادگی برای بررسی سابقه رشد در خانواده تکنیک بازسازی خانواده هدف:آگاهی مراجع از الگوهای بدکارکرد در خانواده و راهنمایی برای تغییر آنها فرایند عمل:اجرای نمایش چند نسلی خانواده نقش درمانگر:در نقش راهنما،کمک به رفع تعارضات خانوادگی گذشته اساس کار:ارتباطی توام با اعتماد بین درمانگر و درمانج برای فهم حداکثری مراجع خانواده آشفته و بالنده ‏خانواده آشفته: ارزش خود پایین-ارتباط غیرمستقیم-مبهم و نادرست- قاعده ها غیرقابل انعطاف ، ناسازگار و یکنواخت،پیوند با اجتماع براساس ترس آرام کردن خشم و سرزنشخانواده بالنده: ارزش خود باال-ارتباط مستقیم،صریح و صمیمانه- قاعده ها انعطاف پذیر ،انسانی و مقتضی،پیوند باز و امیدبخش با اجتماع فنون درمانی ستیر ‏آگاهی حسی ‏تماس ‏شوخی ‏شرکت خانواده های مختلف ‏انعکاس احساسات زوجین به منظور شفاف سازی روابط ‏نمایشنامه استعاره تکنیکهای ستیر در جلسات درمان ‏بازی خانوادگی شبیه سازی شده ضبط جلسات و گفتگو در مورد آنها به منظور درک بهتر واکنشها ایجاد امید به منظور کمک به رفع مشکل شفاف سازی برای کمک به درک بیشتراعضا از یکدیگر ‏پیوند حال به گذشته رسول اكرم -صلي الله عليه و آله -فرمودند :به فرزندان خود احترام كنيد و با آداب و روش پسنديده با آن‌ها معاشرت نماييد. رسول اكرم -صلي الله عليه و آله -نشسته بودند ،حسن و حسين -عليهما السالم -وارد شدند ،حضرت به احترام آن‌ها از جاي برخاست و به انتظار ايستاد ،حركت آن دو به سوي پيامبر به طول انجاميد .رسول اكرم -صلي الله عليه و آله به طرف كودكان پيش رفت و از آنان استقبالنمود ،هردو را بر دوش خود سوار نمود و فرمود: فرزندان عزيز ،مركب شما چه خوب مركبي است و شماها چه سواران خوبي هستيد! منابع حسینی بیرجندی ،سید مهدی ،خانواده‌درمانی و مشاوره ازدواجزناشویی ،تهران :اساطیر1381 ، _هی لی ،جی ،روان درمانی خانواده ،باقر ثنائی ،تهران: امیر کبیر.1375 ، _ ستیر،ویرجنیا ،آدم سازي در روانشناسي خانواده ؛ ترجمه:دكتر بهروز بيرشك _ گلدنبرگ،ایرنه؛گلدنبرگ،هربرت؛خانواده درمانی؛ ترجمه:حمیدرضا حسین شاهی،سیامک نقشبندی _کارلسون،جان؛اسپری،لن؛لویس،جودیث؛خانواده درمانی؛ ترجمه:شکوه نوابی نژاد تهیه کنندگان سمیه رامش لیال قائنی این پاورپوینت همراه با ارائه بوده است. با تشکر از استاد گرانقدر سرکار خانم طالبی

25,000 تومان