خلاقیت و نوآوری در فرهنگ سازمانی فرصت های خلاقیت نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری

محدثه يكرنگ حق پناه

صفحه 1:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷

صفحه 2:
كاد لكرلمىب لنكياور 6۴۵۴8۵0۷ ۱۷ ‏ل‎ ele cd لطفا كانال ما را به 0 نقر از دوستانتان معرقى نماديد كانال تلكرامى بانى ياور يوينت ‎PptBank@‏

صفحه 3:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ بويت نرم افزار حسابدارى و خريد و فروش بريال moo ‏نرم افزار برای فروشگاه شط | خودتان حسابدار‎ ‏خودتان باشيد‎ OF ‎Oo‏ يد ‏شما خودتان به آسانی: 7 خرید و فرش خود را ۲ برگست از خرید و برگشت از فروش خود را ثبت نمائید. افتی و پرداختی روزانه خود را ثبت نمائید. 7 چکهای صادره و دریافتی مشتریان را ثبت نمائید. ‏¥ دسته چکهای حسابهای حسابیهای جاری خود را ثب 7 شم تنها این موارد را ثبت و نرم افزار پریال به صورت هوشمند عملیات ‏حسابداری مربوطه را برای شما انجام می دهد. ‎ ‎ ‎ ‏نمائید. ‎

صفحه 4:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ نرم افزار حسابداری و خرید و فروش پریال هتکن سگرن رگن ون جكهاى دريافتي (موجود و خوج شدم. ی اه امور يار سا قي مانده حساب افرك موجودى ال وا در یک نها ۲ -_ ‏اس‎ ‎yale Hale 2 As J P| ۶) جهط دیف لگ لت با مره ۰۱۱۲۳۴۹۲۰۱۵ ناس حاما فمنید. ۰ 0 كداوت ما بشتيجانى بوكر مامت

صفحه 5:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ ‎oe ۰‏ بسوینت خلاقیت ad * خلاقیت و نوآوری چیست؟ 0 آیا شما فردی خلاق هستيد؟(بيشتر در جه زمينه ای) * کار آفرینی چیست؟

صفحه 6:
کاناژسلگرلمیبانکهاور 6۵۳۵۲8۵0۷ مباني روانشناسي خلاقیت پویت تعار یف خلاقیت : ” راجرز : خلاقیت يعني اظهار وجود و استقلال طلبي و حفظ شخصیت انسان خ اريك فرم : خلاقیت توانايي دیدن وپاسخ دادن 2 هربرت فوکس : خلاقیت يعني هر نوع تفكري که مساله اي را به طور مفید و بديع حل کند . < لوتانز : بوجود آوردن تلفيقي از انديشه و رهيافت هاي افراد ويا كروه در يك روش جديد (( خلاقيت يعني به كاركيري تواناييباي ذهني. براي ايجاد يك فكر يا مفبوم جديد )) (كايزر) ضف سس

صفحه 7:
كاد لکرلمیبلنکهاور ‎@PptBank‏ ‏& و پوینت تعريف خلاقيت از ديد كاه روانشناسى خلاقیت یکی از جنبه‌هاي اصلی تفکر یا اندیشیدن است. تفکر عبارت است از فرایند باز آرایی یا تغییر اطلاعات و نمادهاي کسب شده موجود در حافظه درازمدت. تفکر بر دو نوع است: تفکر واكرا

صفحه 8:
یحو وی ‎@PptBank‏ ‏تعريف خلاقيت از ديدكاه سآزماني 1 خلاقیت يعني ارائه فکر و طرح نوین براي بیبود و ارتقاء کمیت یا کیفیت فعاليت‌هاي سازمان؛ * مثلاً افزایش بيره‌وري, افزایش تولیدات یا خدمات. کاهش هزینه‌هاء تولیدات یا خدمات از روش ‎He‏ ‏تولیدات یا خدمات جدید و غیره

صفحه 9:
كاند3 لكرلم يب لنكباور ‎@PptBank‏ ‏= بوينت خلاقیت و نو آوري چگونه با هم مرتبط شده‌اند؟ 5 خلاقیت به طور عام يعني توانايي تر کیب اندیشه‌ها به شيوهاي منحصر به فرد يا ايجاد ارتباطي غيرمعمول بين انديشدها. يك سازمان كه مشوق نوآوري است سازمانی است که ديد گاه‌هاي ناشناخته به مسائل یا راه حل‌هاي منحصر براي حل مسائل را ارتقا مي دهند. نوآوري فرایند کسب انديشه‌اي خلاق و تبدیل آن به محصول و خدمت و يا يك روش عملياتي مفید است.

صفحه 10:
كان كولم بلذكياور ‎oe‏ ‏جكونه فرهنك سازماني بر نو بوذي اثر مى كذارد؟ و لاک روز هرز ات دزی زره ۱- پذیرش ابیام ‎-1٠١‏ شكيبايي در امور غير عملي ‏- كنترلهاي بيروني كم ‏۴- بردباري در مخاطره ‏۵- شكيبايي در برخوردها ‏۶- تأکید بر نتایج تا بر وسایل ‏/- تأكيد بر نظام باز ‏سازمان از نزديك محيط را كنترل مي كند و سريعاً به تغييرات آن طور که اتفاق مي‌افتند پاسخ م يذهد

صفحه 11:
@PptBank Last yobs ‏فرصت‌هاي خلاقیث*"‎ * فرصت‌هاي خلاقیت در سه گروه فرصت داخلي و سه گروه فرصت‌هاي خارجی تقسیم‌بندي شده است: * فرصت‌هاي داخلي - وقایع غیرمنتظره: مثل شکست‌ها یا موفقيت‌هاي غیرمنتظره - ناساز گاري‌ها 7 نيازهاي فرايندي و تغییرات در صنایع و بازارها ۴ فرصت‌هاي خارجي (در محیط علمي و اجتماعي سازمان) 7" تغییرات جمعيتي 7 دانش جدید

صفحه 12:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ کارآفرینی مس نوآوری مس خلاقیت

صفحه 13:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ دو اصل خلاقیت: دو ايده بهتر از يك ايده است. ©طرف مقابل هم به اندازه من هوشمند است.

صفحه 14:
@PptBank Last yobs ‏نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوزي‎ نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوري از جنبه فردي * خلاقیت و نوآوري عامل رشد و شكوفايي استعدادها و سوق دهنده به سوي خودشکوفايي * خلاقیت و نوآوري عامل موفقيت‌هاي فردي. شغلي و اجتماعي.

صفحه 15:
@PptBank na ‏نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوري از جنبه جنبه سازماني‎ * عامل پیدایش سازمان 2 تنوع تولیدات و خدمات عامل افزايش كيفيت توليدات و خدمات و موفقيت در رقابت * عامل کاهش هزینه‌ها. ضایعات و اتلاف منابع * عامل افزایش انگیزش کاري کار کنان سازمان 5 عامل ارتقاي سطح ببداشت رواني و رضایت شغلي کار کنان ركان

صفحه 16:
کاند[لکیلمیبلنکهاور 6۳۴0۲8۵0۷ نقش و آاهمیت خلاقیت و نواوري از جنبه سازماني عامل ارتقاي بیره وري سازمان عامل موفقیت مجموعه مدیریت و کار کنان سازمان عامل رشد و بالندگي سازمان عامل تحريك و تشویق حس رقابت ال و ۶ مشوق عمل كرايي عامل تحريك و مییا کردن عوامل تولید

صفحه 17:
کانالکرلمی‌بانکهاور 6۵۳0۲8۵۳ ويزكي هاي سازمان خلاق رقابت كامل و فشرده است. فرهنگ دسترسي به مدیران احترام به افراد

صفحه 18:
کاناٍلگیلمیب انکهاور ۵۳۴8۵۳۷ ویز گي‌هاي سازمان ‎Soa‏ ‏ارائه خدمات مردمي کار گروهي رابطه کار کنان با سازمان استقبال مدیران از عامل تغییر

صفحه 19:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ چگونه متفيرهاي ساختاري بر نو آوري اثر مي‌گذارند؟ براساس پژوهش‌هاي کسترده. با توجه به متغيرهاي ساختاري مي‌توانيم سه گزاره را بیان کنیم. اول اين كه ساختارهاي مكانيکي آثري مثبت بر نوآوري دارند دوم اين كه دسترسي آسان به منابع فراوان عامل كليدي نوآوري است. سوم ارتباط بين واحدها با تسريع در كنش متقابل خطوط سازماني به شكستن سدهاي احتمالي در برابر نوآوري مدد می‌رساند.

صفحه 20:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ کیلفورد : قواي فكري انسان را مي توان به 150 عامل مجزا. که هر يك قابل اندازه گيري است , تقسیم کرد . خلاقبت د سه خصیصه 1 رواني و سلامت فکر 2 شا رس 3 اصالت انديشه و تصمیم گيري = | . ‏لازمه خلاقیت نبوغ نیست‎ ae

صفحه 21:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ * فرآیند خلاقبت پوینت 1-آماده سازي ۰ 2- دوره نيفتگي ‏ 3- اشراق 4- اثبات مأدجضازي : مرحله اي که در آن همه جوانب مساله مورد تحقیق و بررسي قرار مي گیرد ودر اصل دوره اي از شناسايي مساله و جمع آوري حقایق به شمار مي رود. دوره نيفتكي : مرحله اي كه فرد آكاهانه درباره مساله فكر نمي كند . در اينجا نوعي فرآيند ذهني دروني وجود دارد و اطلاعات تازه را به اطلاعات كذشته مرتبط مي سازد . اشراق : مرحله اي است كه طي آن ايده فرخنده بوقوع مي بيوندد . ايده كه آنرا بديده در ((آهان)) نيز ناميده اند .در اين مرحله . فرد خلاق . ايده . مفيوم يا راه حل مساله را بطور ناكياني در مي يابد . اثبات تحقیقی : اين مرحله اي است كه در آن ايده اي که طي سه مرحله قبلي بدست آمده مورد سنجش قرار مي كيرد تا معتبر بودن یا علم اعتبار آن معلوم شود.

صفحه 22:
کاناقلگرلمیبانکهاور 6۵۳۵۲8۵0۷ * خلاقیت و نوآوري : ‎(es fy aA A lige Ss cea >‏ 2۶ نوآوري ‎oe‏ ساختن آن اندیشه و فکر است . 9 اف (( خلاقیت بستر رشد و پيدايي نو آوري است)) با اعتماد به اين اصل كه زمينه تفكر خلاق در هر فردي وجود دارد روشياي ایجاد استعداد خلاقیت سس جلوكيري از عوامل ظيور خلاقيت وانع ‎١|‏ 6 خلا فقدان اعتماد به نفس عم ترس از انتقاد و شکست تمایل به همرنگي با جماعت > LS فقدان تم رکز ذهني

صفحه 23:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ * تاثیرات عوامل خاص برخلاقیت پچبنت 1- سن :شواهد علمي مبني بر اين است که حتي اکر استعداد ذاتي ما رشد نیابد . قدرت خلاقیت مي تواند سال به سال با سعي و کوشش که در آن زمینه بکار مي بریم به رشد خود ادامه دهد . 2- جنسیت : با توجه به تحقیقات انجام شده توسط اشخاص مختلف از جمله ؛ دکتراسبورن . پرفسور لهمان و دکنر تورنس بیانگر این مطلب است که تفاوت ميمي بین امتیلزات خلاقیت كلي و هیچ يك از امتيازهاي جنسیت براي مرد وزن نشان داده نشده است . 1 3- تحصیلات : شخصیت خلاق في نفسه شکل نمي کیرد . بلکه در محیط اجتماعي و تعلیم و تربیت پرورش مي یابد . 4- ارزشیا ي اجتماعي ,زشیا فشارهايي هستند که تعیین کننده مبناي فكري و نحوه رشد و ارتقاء آن قلمداد مي شود .

صفحه 24:
کاندقلکرلمبانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ ** يبشنهادهاي عملي براي افزایش خصایص مرتبط با خلاقهتت > یادداشت برداري ۶ انتخاب زمان و مکان مناسب <تقویت توان يرسش كردن < استفاده ازروابط میان افکار ۶ تغییر شکل وضع موجود * تبيه فيرست ويه كييبا 7 تحلیل شبکه ‎ee‏ ‎peo‏ ‏> قراردادن خود بجاي دیگران تحليل داده ها و باز خورآنها

صفحه 25:
کاندلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ تكنيك هاي خلاقيت ‎eas‏ QOD *** تكنيك هاي مبتني بر رویکرد الکس اسبورن ((050010 )) *** تكنيك هاي مبتني بر رویکرد لارنس میلز (( 11165 )) ** تكنيك هاي مبتني بر رویکرد گنریش آلتشولر(( ۸15101167 ))

صفحه 26:
کانالگرلمیبلنکپاور ۵۳۵۲8۵0۷ * رویکرد الکس اسبورن ( نسل ‎(Sal‏ پوینت 2 تكنيكهاي مبتني بر اين رویکرد براساس روشياي سیال سازي ذهن و حذف موانع ذهني و تحريك شعور ناخودآگاه مغز جیت تولید ایده هاي جدید استوار است . طوفان مغزي (0طن۲مو صنه۳ظ1) سوالات ايده بر انكيز ( 011651102 عاعع) تفكر موازي (0تاعلصنط ‎Lateral‏ ( ارتباط اجباري ( 355001361012 1107060 ) Attribute) stare ys) cum) (isting 6 کوش کردن به موزيك ‎Listing to)‏ ‎(music‏ (Role playing ( ‏ايفاي نقش‎ 7 (Check list) uJ, 8 (synectics ) ‏سینکتیکس‎ 9 Delphi suis 10 نز انغ سا لط صن

صفحه 27:
۰ 20 کاندقلگرلمیبانکپاور ‎@PptBank‏ ‎S39)‏ 0 لارنس میلز (نسل دوم) ‎ne‏ در اين تكنيك ها اطلاعات فراواني در محیط مساله جمع آوري و مورد تجزیه و تحليل قرار مي كيرد . سيس با تكنيك هاي نوع اول اقدام به خلق ايده مي شود . و در نبايت ايده ها ارزيابي و ايده ببتر كزينش واجرا مي شود . تجزيه و تحليل ريخت شناسانه ( 7/10101201001021 ‎(analysis‏ * توسعه عملكرد هاي كيفي ((171© ) ۶ ميندسي ارزش ( ۷۳ )

صفحه 28:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ ** رویکرد گنریش آلتشولر(نسل سوم) پوینت ‎oe ۰‏ پایگاه دانش و الگوهاي نو آوري و نفي کامل سعي وخطا یا ‎ ‏7 روشياي کاهش رخوت رواني ‎Ee‏ ‏7 روش جمع آوري و سازمان دهي ‏۶ آنالیز عملکردها ‏<رویکرد ریخت شناسانه ‏* روشياي تكاملي ‏* پایگاه دانش ‏* ابزارهاي تحليلي تریز ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
@PptBank ‏لکرلمیب لنکه اور‎ its * ویژه گيهاي عمده نسل هاي خلاقیت بو نسل دوم : نسل اول : ی ‎aes‏ 7 بکار گيري تكنيكهاي نسل اول 7 د هن “” قابل تعریف بصورت يك پروژه قابل مدیریت ‎peer”‏ 7 ارایه مفهبوم آنالیز عملکرد 7 مبتني بر فرآيند حل خلاق مساله نسل سوم : 7 نظام يافتگي بسیار بالا ¥ بکار گيري پایگاه دانش 7 انعطاف پذيري پایین ۲ بیره وري بسيار بالااز نظر زمان دسترسي به ايده هاي خلاق

صفحه 30:
@PptBank ees ‏خلاقیت و هم انديشي در مهندسي آرزش‎ فاز خلاقيت نقطه عطف فر آیند ميندسي ارزش است . مدیریت ارزش در این مرحله . با حساسیت و ظرافت و اعمال مدیریت صحیح ظرافتياي روحي و رواني افراد شرایط را براي ظیور ایده هاي خلاق بیشتر فراهم مي نماید . < ! انتقاد و ارزيابي ممنوع = ! بي توجبي و نادیده گرفتن ایده ها ممنوع

صفحه 31:
۱ ک اند لکرلمیانکپاور ‏ ۵۳۴0۲83۳۷ فرآیند حل خلاق مساله و متدولوژي مدیریتماززش Defining the problem ‏مه‎ | Evaluating the] | ‏هك‎ ‎0 ‏آماده سازي‎ Producing ‏تجریه و تحلیل‎ alternative Sorting & ‏نظریه سازي‎ combining Bringing dea) | ‏توسعه دادن‎ together into one ea | ‏ترکیب ایده ها‎ Evaluating the ‏کر‎ ‎proposed sol. Or ‏ي نظري‎ idea 4 ‏تعیین اعتبار ایده ها‎ $<. SS

صفحه 32:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ نیاز %

صفحه 33:
مز الغ سا اخ صا ها ند کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ بويت ** نمونه هابي از تكنيكهاي خلاقيت مدل سینکتیکس صورت تطبيقي اسکمپر 8 الكوبرداري از طبیعت تكنيك دلفي 9 تفکر موازي تكنيك کروه اسمي 0 روش تحلیل معتوف به هدف ارتباط اجباري 1 11 طوفان فكري تجزيه و تحليل ريخت شناسانه كردش تخيلي

صفحه 34:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ % مدل نکتیک ‎ <‏ ول به ظاهر همانند نستند. ‏كوردن :اين مدل اساسا بر استفاده از تشابیات ساختي مدلها و آزمایش آنیا. کرد هم آوردن افرادي كه در رشته هاي مختلف دانشكاهي آموزش ديده و در نواحي مختلف جغرافيايي بزرك شده اند وداراي شيوه هاي مختلف ياد كيري و تفكر متكي است . ‏> عجيب را آشنا و آشنارا عجيب كردن ‏** صورت تطبيقى اسكمير يا سوالات ايده برانكيز: ‎(SCAMMPER)‏ ‎ubstitute{Combine| Adapt | Magnify | { Modify ۲۱ ‎ ‎۱ ۲ ut to other use} —fliminatd— -Rearrang u : 5 ‎ ‎ ‎

صفحه 35:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ 1 ارایه مساله به گروه هر کدام از اعضا ایده هاي خود را یادداشت میکنند. نظرات وایده ها به ایستگاه مركزي 1 ايده ها جمع آوري و تكثير و در اختيار ساير اعضا هرعضو ايده هاي ديكران را بررسي و اعمال نظر خود ال ea

صفحه 36:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ * ارتباط اجباري:

صفحه 37:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ * تجزیه و تحلیل مورفولوژيك : ۶ پدیده از نظر ريخت و ساختار كلي و ابعاد مختلف موجود در آن تجزیه و تحلیل مي شود

صفحه 38:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ * الگوبرداري از طبیعت : > ذهن باقدرت انتخاب خود جرياناي طبیعت رادرقالب قوانيني مي ریزد و با انکاره هاي انتخاب خود مطابقت مي دهد هوش مصنوعي ل برنامه ريزي کامپیوتر ** تفکر مواز < مشابه روش ارتباط اجباري است . > وجه تمایز : تصادفي بودن تفکر موازي است فال حافظ

صفحه 39:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ پوینت ** طوفان مغزي : > رگد میت ‎OD a petal yas‏ تلاش وي در اصلاح و یبود روش آزملش و خطا بدست آمد . ~ قوانین روش انتقاد ممنوع. ‎BRB‏ ‏۲ چرخش و کریز آزاد “ کمیت مورد نظر است 7 ترکیب ایده ها واصلاح تن ان ها او B sol. 1. طوفان مفزي مخالف 2 طوفان مغزي انفرادي د ‎١‏ اطوفان مهري دوفري 4. طوفان مغزي دومرحله اي 5. طوفان مغزي ‎lk‏

صفحه 40:
كاذ ند يلكيلمىبلنكباور ‎@PptBank‏ 7 روند نظارت بر اف بت بر افکار را کاملاً رد مي كند . عظ ی نقاط ش شروح فراوان روع فراوان ولي نقاط يايا: ياياني كمتر ديده مي ش ‎ae‏ و ‎

صفحه 41:
کاند[سلگرلمیبانکهاور 9۳۲۴8۵01 فرآیند حل مسئله در ‎DRIL‏ در دانش ,۳6/۳ ابتدا مسأّله مورد نظر با مسأله هاي استاندارد مطابقت داده مي شود. سپس راه حل استاندارد مربوط به مسئله ‎SS‏ رادر مورد مسأله خاص خود به کار مي برند.

صفحه 42:
کاندقلکیامی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ با استفاده از چنین فر آيندي تعداد آزمايشي‌بونخطاي لازم در عمل كاهش مي يابد و مؤثرترين راه حل برايه مسأله مورد نظر بدست مى آيد. بنابراین در روش ,1 ابتدا مسائل جزئي و خاص خود را به شیوه استقراتی به مسائل کلی و استاندارد ‎press‏ داده و سپس با استفاده از راه حلياي موجود ‏براي مسائل استاندارد. جواب و راه حل خود را از روش ‏قياسي بدست مي آوریم.

صفحه 43:
کانالگیلمبلنکهباور ‎@PptBank‏ ‏6- فواید و کاربردهاي ۳0۳۳ با استفاده از دانش مي توان به نتایج و دستاوردهاي متعددي از جمله موارد زیر دست یافت: - دستيابي به نوعي نگرش جامع علمي به ابداعات و اختراعات . - شکل گيري جنبه هاي بسیار ميمي از علم خلاقیت شناسي. - دستيابي به نوعي جهان بيني خلاق. - کشف انواعي از راه حل ها براي مسائل ابداعي يعني مسائلي که با روش هاي معمولي متداول راه حل آنبا به دست نمي آید.

صفحه 44:
کاناقلگرلمیبانکهاور 6۵۳۵۲8۵0۷ - دستيابي به بیترین و موثرترین راه حل ها براق آتواع مسائل علمي في ‏ انسای و اجتهای: پیش بینی روند ابداعات و اختراعات در آینده (خلاقیت شناس آینده شناخی). - ارائه آموزش هاي نوين مبتني بر ‎TRID‏ در مدارس و دانشگاه ها (خلاقیت شناسی پرورشی مبتنی بر ,۲0۲11 - تسیل و تسریع روند رشد و توسعه علوم و فناوري .

صفحه 45:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ همچنین در دنياي امروز شر کتباي بز رک و کوچك بسياري از 7 استفاده مي كنند و اين تئوري را در سطوح مختلفي مانند حل مسایل واقعي, مشکلات روزمره و عملياتي و پیش بيني ‎Cee‏ کيري درباره جبت کيريياي آینده فناوري به کار مي این تئوري در شر کتبايي چون فورد. زیراکس. هوندا؛ موتورولك زیملس. فیلییس: ال » میتسوبیشی, کداك, قوجی یرت ی در , در حال اجراست و در برخي دانشگاهياي بزر گک جبان مانند ۴() میشیگان و بركلي تدریس ميشود.

صفحه 46:
کاندقلکرلمی‌بانکهاور 6۳۴0۲8۵۳۷ سیر تحولات كاربردهاي ‎TPRIL‏ bad Parameter good good bad Parameter A Parameter A.

صفحه 47:

انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت جهت پرداخت حق الزحمه تهیه این فایل لطفا کانال ما را به 5نفر از دوستانتان معرفی نمایید کانال تلگرامی بانک پاور پوینت @PptBank ‏https://telegram.me/joinchat/CrBIZT1leC0x3lRhxgL_5g انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نرم افزار حسابداری و خرید و فروش پریال بهترین نرم افزار برای فروشگاه شما خودتان حسابدار خودتان باشید شما خودتان به آسانی: خرید و فروش خود را ثبت نمایید. برگشت از خرید و برگشت از فروش خود را ثبت نمائید. حسابها و مبالغ دریافتی و پرداختی روزانه خود را ثبت نمائید. چکهای صادره و دریافتی مشتریان را ثبت نمائید. دسته چکهای حسابهای حسابهای جاری خود را ثبت نمائید. شما تنها این موارد را ثبت و نرم افزار پریال به صورت هوشمند عملیات حسابداری مربوطه را برای شما انجام می دهد. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نرم افزار حسابداری و خرید و فروش پریال گرفتن گزارشات زیر فقط با ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ یک کلیک: گزارش سود و زیان روزانه ،هفتگی ،ماهانه (کال هر بازه زمانی دلخواه) ،فاکتور به فاکتور و کاال به کاال. وضعیت مانده حساب افرادی که با شما طرف حساب هستند(بدهکاران ،بستانکاران ،کارکنان و .)... وضعیت چکهای صادره (پاس شده و پاس نشده) و چکهای دریافتی (موجود و خرج شده). وضعیت برگ چکهای مربوط به هر دسته چک تعریف شده. وضعیت صندوق و دخل مغازه در هر لحظه از روز. وضعیت کاالهای خریداری و فروخته شده و موجودی کاالها. و دهها گزارش کاربردی و مورد نیاز شما. در دسترس بودن اطالعات مورد نیاز شما (از قبیل مانده حساب افراد ،موجودی کاال و )...در یک نگاه. )با رنم ازفار رپیال دیگر هب حسابدار نیاز ندارید( جهت دریافت اطالعات بیشتر با شماره 09124492015تماس حاصل فرمائید. تفاوت ما پشتیبانی برتر ماست انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت خالقیت • خالقیت و نوآوری چیست؟ • آیا شما فردی خالق هستید؟(بیشتر در چه زمینه ای) • کار آفرینی چیست؟ انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت مباني روانشناسي خالقيت ‏تعاريف خالقيت : راجرز :خالقيت يعني اظهار وجود و استقالل طلبي و حفظ شخصيت انسان اريك فرم :خالقيت توانايي ديدن وپاسخ دادن هربرت فوكس :خالقيت يعني هر نوع تفكري كه مساله اي را به طور مفيد و بديع حل كند . لوتانز :بوجود آوردن تلفيقي از انديشه و رهيافت هاي افراد ويا گروه در يك روش جديد . (( خالقيت يعني به كارگيري تواناييهاي ذهني ،براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد )) (كايزر) تفكر اهميت فكرومفهوم جديد انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت تعريف خالقيت از ديدگاه روانشناسي • خالقيت يكي از جنبه‌هاي اصلي تفكر يا انديشيدن است. • تفكر عبارت است 8از فرايند بازآرايي يا تغيير اطالعات و نمادهاي كسب شده موجود در حافظه درازمدت .تفكر بر دو نوع است: • تفكر همگرا • تفكر واگرا انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت تعريف خالقيت از ديدگاه سازماني • خالقيت يعني ارائه فكر و طرح نوين براي بهبود و ارتقاء كميت 8يا كيفيت 8فعاليت‌هاي سازمان؛ ال افزايش بهره‌وري ،افزايش توليدات يا خدمات، • مث ً كاهش هزينه‌ها ،توليدات يا خدمات از روش بهتر، توليدات يا خدمات جديد و غيره انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت خالقيت و نوآوري چگونه با هم مرتبط شده‌اند؟ • خالقيت 8به طور عام يعني توانايي تركيب انديشه‌ها به شيوه‌اي منحصر به فرد يا ايجاد ارتباطي غيرمعمول بين انديشهها. ‌ • يك سازمان كه مشوق نوآوري است 8سازماني است كه ديدگاه‌هاي ناشناخته به مسائل يا راه حل‌هاي منحصر براي حل مسائل را ارتقا مي‌دهند .نوآوري فرايند كسب انديشه‌اي خالق و تبديل آن به محصول و خد8مت و يا يك روش عملياتي مفيد است. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت چگونه فرهنگ سازماني بر نوآوري اثر ميگذارد؟ ‌ • • • • • • • • • يك فرهنگ نوآور داراي هفت ويژگي زير است: -۱پذيرش ابهام -۲شكيبايي در امور غير عملي كنترلهاي بيروني كم ‌ -۳ -۴بردباري در مخاطره -۵شكيبايي در برخوردها -۶تأكيد بر نتايج تا بر وسايل -۷تأكيد بر نظام باز سازمان از نزديك محيط را كنترل مي‌كند و سريعًا به تغييرات آن طور كه اتفاق مي‌افتند پاسخ مي‌دهد انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت فرصتهاي خالقيت ‌ • فرصتهاي خالقيت در سه گروه فرصت داخلي و سه گروه ‌ فرصتهاي خارجي تقسيم‌بندي شده است: ‌ • فرصتهاي داخلي ‌ – وقايع غيرمنتظره :مثل شكست‌ها يا موفقيت‌هاي غيرمنتظره – ناسازگاريها ‌ – نيازهاي فرايندي و تغييرات در صنايع و بازارها • فرصتهاي خارجي (در محيط علمي و اجتماعي سازمان) ‌ – تغييرات جمعيتي – تغيير نگرش – دانش جديد انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت کارآفرینی نوآوری خالقیت انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت دو اصل خالقیت: -1دو ایده بهتر از یک ایده است. -2طرف مقابل هم به اندازه من هوشمند است. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نقش و اهميت خالقيت و نوآوري نقش و اهميت خالقيت و نوآوري از جنبه فردي • خالقيت و نوآوري عامل رشد و شكوفايي استعدادها و سوق دهنده به سوي خودشكوفايي • خالقيت و نوآوري عامل موفقيت‌هاي فردي ،شغلي و اجتماعي. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نقش و اهميت خالقيت و نوآوري از جنبه سازماني • • • • • • • عامل پيدايش سازمان عامل توليدات و خدمات عامل افزايش كميت ،تنوع توليدات و خدمات عامل افزايش كيفيت توليدات و خدمات و موفقيت در رقابت عامل كاهش هزينه‌ها ،ضايعات و اتالف منابع عامل افزايش انگيزش كاري كاركنان سازمان عامل ارتقاي سطح بهداشت رواني و رضايت شغلي كاركنان سازمان انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نقش و اهميت خالقيت و نوآوري از جنبه سازماني • • • • • • عامل ارتقاي بهره وري سازمان عامل موفقيت مجموعه مديريت و كاركنان سازمان عامل رشد و بالندگي سازمان عامل تحريك و تشويق حس رقابت عامل كاهش بوروكراسي اداري؛ كاهش پشت ميزنشيني و مشوق عمل گرايي عامل تحريك و مهيا كردن عوامل توليد انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت ويژگيهاي سازمان خالق ‌ • • • • رقابت كامل و فشرده است. فرهنگ دسترسي به مديران احترام به افراد انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت ويژگيهاي سازمان خالق ‌ • • • • • ارائه خدمات 2مردمي تخصص كارگروهي رابطه كاركنان با سازمان استقبال مديران از عامل تغيير انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت چگونه متغيرهاي ساختاري بر نوآوري 8اثر مي‌گذارند؟ • براساس پژوهش‌هاي گسترده ،با توجه به متغيرهاي ساختاري ميتوانيم سه گزاره را بيان كنيم. ‌ • اول اين كه ساختارهاي مكانيكي اثري مثبت بر نوآوري دارند • دوم اين كه دسترسي آسان به منابع فراوان عامل كليدي نوآوري است. • سوم ارتباط بين واحدها با تسريع در كنش متقابل خطوط سازماني به شكستن سدهاي احتمالي در برابر نوآوري مدد ميرساند. ‌ انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت گيلفورد :قواي فكري انسان را مي توان به 150عامل مجزا ،كه هر يك قابل اندازه گيري است ،تقسيم كرد . خالقيت در گرو سه خصيصه مهم : .1 رواني و سالمت فكر .2 انعطاف پذيري قواي فكري .3 اصالت انديشه و تصميم گيري الزمه خالقيت نبوغ نيست خالقيت رادر هاله اي از رمز وراز نپيچيم فرآيند خالقيت -1آماده سازي تحقيقي آماده سازي : انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت -2دوره نهفتگي -3اشراق -4اثبات مرحله اي كه در آن همه جوانب مساله مورد تحقيق و بررسي قرار مي گيرد ودر اصل دوره اي از شناسايي مساله و جمع آوري حقايق به شمار مي رود. دوره نهفتگي : مرحله اي كه فرد آگاهانه درباره مساله فكر نمي كند .در اينجا نوعي فرآيند ذهني دروني وجود دارد و اطالعات تازه را به اطالعات گذشته مرتبط مي سازد . اشراق : مرحله اي است كه طي آن ايده فرخنده بوقوع مي پيوندد .ايده كه آنرا پديده در ((آهان)) نيز ناميده اند .در اين مرحله ،فرد خالق ،ايده ،مفهوم يا راه حل مساله را بطور ناگهاني در مي يابد . اثبات تحقيقي : اين مرحله اي است كه در آن ايده اي كه طي سه مرحله قبلي بدست آمده مورد سنجش قرار مي گيرد تا معتبر بودن يا علم اعتبار آن معلوم شود. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت خالقيت و نوآوري : خالقيت پيدايي و توليد يك انديشه و فكر است . نوآوري عملي ساختن آن انديشه و فكر است . موانع خالقيت : (( خالقيت بستر رشد و پيدايي نوآوري است)) با اعتماد به اين اصل كه زمينه تفكر خالق در هر فردي وجود دارد روشهاي ايجاد استعداد خالقيت موانع اصلي ظهور خالقيت : فقدان اعتماد به نفس ترس از انتقاد و شكست تمايل به همرنگي با جماعت فقدان تمركز ذهني جلوگيري از عوامل ظهور خالقيت انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت تاثيرات عوامل خاص برخالقيت -1سن :شواهد علمي مبني بر اين است كه حتي اگر استعداد ذاتي ما رشد نيابد ،قدرت خالقيت مي تواند سال به سال با سعي و كوشش كه در آن زمينه بكار مي بريم به رشد خود ادامه دهد . -2جنسيت :با توجه به تحقيقات انجام شده توسط اشخاص مختلف از جمله ؛ دكتراسبورن ،پرفسور لهمان و دكنر تورنس بيانگر اين مطلب است كه تفاوت مهمي بين امتيلزات خالقيت كلي و هيچ يك از امتيازهاي جنسيت براي مرد وزن نشان داده نشده است . -3تحصيالت :شخصيت خالق في نفسه شكل نمي گيرد ، بلكه در محيط اجتماعي و تعليم و تربيت پرورش مي يابد . -4ارزشها ي اجتماعي :ارزشها فشارهايي هستند كه تعيين كننده مبناي فكري و نحوه رشد و ارتقاء آن قلمداد مي شود . انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل خالقيت وینت پيشنهادهاي عملي براي افزايش خصايص مرتبط با پ يادداشت برداري انتخاب زمان و مكان مناسب تقويت توان پرسش كردن استفاده ازروابط ميان افكار تغيير شكل وضع موجود تهيه فهرست ويژه گيها تحليل شبكه هم انديشي مستقيم هم انديشي غير مستقيم قراردادن خود بجاي ديگران تحليل داده ها و باز خورآنها انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل تكنيك هاي خالقيت پ وینت نسل اول نسل دوم نسل سوم تكنيك هاي مبتني بر رويكرد الكس اسبورن (()) Osborn تكنيك هاي مبتني بر رويكرد الرنس ميلز (( )) Miles تكنيك هاي مبتني بر رويكرد گنريش آلتشولر(( )) Altshuller انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل رويكرد الكس اسبورن ( نسل اول ) پ وینت تكنيكهاي مبتني بر اين رويكرد براساس روشهاي سيال سازي ذهن و حذف موانع ذهني و تحريك شعور ناخودآگاه مغز جهت توليد ايده هاي جديد استوار است . .1 طوفان مغزي () Brain storming .2 سواالت ايده بر انگيز ( )ask Question .3 تفكر موازي () Lateral thinking .4 ارتباط اجباري ( ) Forced association .5 ليست كردن مشخصات (Attribute )listing .6 گوش كردن به موزيك ( Listing to ) music .7 ايفاي نقش ( ) Role playing .8 چك ليست () Check list .9 سينكتيكس ( )synectics .10تكنيك Delphi انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل رويكرد الرنس ميلز (نسل دوم) پ وینت • در اين تكنيك ها اطالعات فراواني در محيط مساله جمع آوري و مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد .سپس 8با تكنيك هاي نوع اول اقدام به خلق ايده مي شود .و در نهايت ايده ها ارزيابي و ايده بهتر گزينش واجرا مي شود . تجزيه و تحليل ريخت شناسانه ( Morphological ) analysis توسعه عملكرد هاي كيفي () QFD مهندسي ارزش ( ) VE انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل رويكرد گنريش آلتشولر(نسل سوم) پ وینت • اين رويكرد براساس پايگاه دانش و الگوهاي نوآوري و نفي كامل سعي وخطا يا روشهاي هيورستيك استوار مي باشد . ‏Ideation/TRIZ روشهاي كاهش رخوت رواني كار تيمي روش جمع آوري و سازمان دهي آناليز عملكردها ‏رويكرد ريخت شناسانه • روشهاي تكاملي • پايگاه دانش • ابزارهاي تحليلي تريز ‏TRIZكالسيك انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل ويژه گيهاي عمده نسل هاي خالقيت پ وینت نسل اول : سطح پاييني از نظام يافتگي مبتني بر اصول روانشناسي بهره گيري از كار تيمي نسل دوم : نظام يافته تر بكار گيري تكنيكهاي نسل اول قابل تعريف بصورت يك پروژه قابل مديريت ارايه مفهوم آناليز عملكرد مبتني بر فرآيند حل خالق مساله نسل سوم : نظام يافتگي بسيار باال بكارگيري پايگاه دانش انعطاف پذيري پايين بهره وري بسيار باال از نظر زمان دسترسي به ايده هاي خالق انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل خالقيت و هم انديشي در مهندسي ارزش پ وینت فاز خالقيت نقطه عطف فرآيند مهندسي ارزش 8است . مديريت ارزش در اين مرحله ،با حساسيت و ظرافت و اعمال مديريت صحيح ظرافتهاي روحي و رواني افراد شرايط را براي ظهور ايده هاي خالق بيشتر فراهم مي نمايد . ! انتقاد و ارزيابي ممنوع ! بي توجهي و ناديده گرفتن ايده ها ممنوع انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل مديريتوینت پ ارزش فرآيند حل خالق مساله و متدولوژي فرآيند حل خالق مساله تعريف مساله جهت يابي جمع آوري اطالعات ‏Defining the ‏problem ‏Gathering inf. آماده سازي ‏Evaluating the ‏data تجزيه و تحليل ‏Producing ‏alternative نظريه سازي & Sorting ‏combining توسعه دادن ‏Bringing idea ‏together into one ‏new idea انديشه بر داده ها توليد راه حل تنظيم و تركيب يكي كردن نظريه ها تركيب ايده ها لرزيابي نظريه نهايي تعيين اعتبار ايده ها ‏Evaluating the ‏proposed sol. Or ‏idea انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نياز هزينه ( Value ) ان زم انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت نمونه هايي از تكنيكهاي خالقيت .1 مدل سينكتيكس .2 صورت تطبيقي اسكمپر .8 الگوبرداري از طبيعت .3 تكنيك دلفي .9 تفكر موازي .4 تكنيك گروه اسمي .10روش تحليل معتوف به هدف .5 ارتباط اجباري .11طوفان فكري .6 تجزيه و تحليل ريخت شناسانه .7 گردش تخيلي انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت مدل سينكتيكس ‏Synectics عوامل)كه :به ظاهر همانند نيستند . ( به معني اتصال گوردن :اين مدل اساس ًا بر استفاده از تشابهات ساختي مدلها وآزمايش آنها ،گرد هم آوردن افرادي كه در رشته هاي مختلف دانشگاهي آموزش ديده و در نواحي مختلف جغرافيايي بزرگ شده اند وداراي شيوه هاي مختلف يادگيري و تفكر متكي است . عجيب را آشنا و آشنا را عجيب كردن صورت تطبيقي اسكمپر يا سواالت ايده برانگيز : () SCAMMPER ‏Modify ‏Magnify ‏Rearrange ‏Adapt ‏Eliminate ‏Substitute Combine ‏Put to other uses انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت تكنيك دلفي : شروع ارايه مساله به گروه هركدام از اعضا ايده هاي خود را يادداشت ميكنند نظرات وايده ها به ايستگاه مركزي ايده ها جمع آوري و تكثير و در اختيار ساير اعضا هرعضو ايده هاي ديگران را بررسي و اعمال نظر خود بله آيا ايده جديدي توليد شده ؟ پايان ايده آفريني انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت ارتباط اجباري: مجموعه پديده اول مجموعه پديده دوم محصوالت شيشهاي انواع بازيها حباب چراغ ليوان آينه 0 0 0 0 انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت تجزيه و تحليل مورفولوژيك : پديده از نظر ريخت و ساختار كلي و ابعاد مختلف موجود در آن تجزيه و تحليل مي شود . اندازه وزن رنگ حجم انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت الگوبرداري از طبيعت : ذهن باقدرت انتخاب خود جريانهاي طبيعت رادرقالب قوانيني مي ريزد و با انگاره هاي انتخاب خود مطابقت مي دهد . هوش مصنوعي برنامه ريزي كامپيوتر تفكر موازي : مشابه روش ارتباط اجباري است . وجه تمايز :تصادفي بودن تفكر موازي است . فال حافظ انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت طوفان مغزي : طوفان مغزي نامي كه اسبورن انتخاب نمود و براساس تالش وي در اصالح و بهبود روش آزمايش و خطا بدست آمد . قوانين روش انتقاد ممنوع چرخش و گريز آزاد كميت مورد نظر است تركيب ايده ها واصالح آن ‏Sol. انواع طوفان مغزي .1 طوفان مغ8زي مخالف .2 طوفان مغزي انفرادي .3 طوفان مغزي دونفري .4 طوفان مغزي دومرحله اي .5 طوفان مغزي پياپي ‏Sol. ‏Sol. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت معايب روش طوفان مغزي ال رد مي كند . روند نظارت بر افكار را كام ً نقاط شروع فراوان ولي نقاط پاياني كمتر ديده مي شود . ‏Sol. ‏Sol. ‏Sol. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت فرآيند حل مسئله در TRIZ • در دانش TRIZابتدا مسأله مورد نظر با مسأله هاي استاندارد مطابقت داده مي شود ،سپس راه حل استاندارد مربوط به مسئله كلي رادر مورد مسأله خاص خود به كار مي برند. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینتخطاي الزم آزمايش و فرآيندي تعداد با استفاده از چنين در عمل كاهش مي يابد و مؤثرترين راه حل براي8 مسأله مورد نظر بدست 8مي آيد. بنابراين در روش TRIZابتدا مسائل جزئي و خاص خود را به شيوه استقرائي به مسائل كلي و استاندارد تعميم داده و سپس با استفاده از راه حلهاي موجود براي 8مسائل استاندارد ،جواب و راه حل خود را از روش قياسي بدست مي آوريم. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت -6فوايد و كاربردهاي TRIZ • • • • • با استفاده از دانش TRIZمي توان به نتايج و دستاوردهاي متعددي از جمله موارد زير دست يافت: دستيابي به نوعي نگرش جامع علمي به ابداعات و اختراعات . شكل گيري جنبه هاي بسيار مهمي از علم خالقيت شناسي. دستيابي به نوعي جهان بيني خالق. كشف انواعي از راه حل ها براي مسائل ابداعي يعني مسائليكه با روش هاي معمولي متداول راه حل آنها به دست نمي آيد. • • • • انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت دستيابي به بهترين و موثرترين راه حل ها براي انواع مسائلعلمي ،فني ،انساني و اجتماعي. پيش بيني روند ابداعات و اختراعات در آينده (خالقيتشناسي آينده شناختي). ارائه آموزش هاي نوين مبتني بر TRIZدر مدارس ودانشگاه ها (خالقيت شناسي پرورشي مبتني بر )TRIZ -تسهيل و تسريع روند رشد و توسعه علوم و فناوري . انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت همچنين در دنياي امروز شركتهاي بزرگ و كوچك بسياري از TRIZاستفاده مي كنند و اين تئوري را در سطوح مختلفي مانند حل مسايل واقعي ،مشكالت روزمره و عملياتي و پيش بيني و تصميم گيري درباره جهت گيريهاي آينده فناوري به كار مي گيرند. اين تئوري در شركتهايي چون فورد ،زيراكس ،هوندا ،موتوروال، زيمنس ،فيليپس ،ال جي ،سامسونگ ،ميتسوبيشي ،كداك ،فوجي فيلم ،سوني و صدها كمپاني ديگر ،در حال اجراست و در برخي دانشگاههاي بزرگ جهان مانند ،MITميشيگان و بركلي تدريس ميشود. انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت سير تحوالت كاربردهاي TRIZ انک اور @PptBank پ لگرامی ب ک انا تل پ وینت پایان

35,000 تومان