اخلاقالهیات، دین و معنویترسانه و شبکه‌های اجتماعیسبک زندگی

پاورپوینت درس هفتم و هشتم فنون اقناع بخش ۱

صفحه 1:
هوالعلیم ‎ol Bel ded‏ لس فصل دوم ‎ ‏فنون اقناع ‎ ‎

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
گواهی دادن ستاره ها» ‎rt lak east‏ ae Pou ee _ ‏های آن ستاره به این محصول منتسب می شود.‎

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
| اقناع می‌تواند از طریق تأثیر گذاشتن بر منطق یا احساسات يا هردوی آنها انجام شود.

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
زیبایی» دوست داشتنی است و هیچکس نیست که این موضوع را انکار کند. هت کودکان دسته‌ای از افراد هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری دارای زیبایی باطنی هستند.

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:
19 el USE Sov TOS Ee reemree ag EN ee) حین طنز, جدیت را کنار می‌گذاریم و محتوای پیام را راحت‌تر می‌پذيريم. اگر طنز و شوخی با یک پیام همراه شود حس خوب فرح سبب تثبیت پیام می‌گردد.

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
غالبا از ترس در مواقعى استفاده مى شود كه بيام در حال نهى و نفى است. يكر موارد استفاده از ترس

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
ايجاد بيوند ميان يك فكر يا محصول با آرزوها يا احساسات مطلوب انسانى. اد ييوند هيج واضح و صريح نيست بلكه ينهان و غيرمستقيم است. و ایجاد پیوند. منجر به برانگیختن احساسات منجر به عمل در مواجه‌های بعدی است.

صفحه 21:

صفحه 22:
ار سوه ۵۰0۰۰۰۸۰۰۰ ربال پول لد و انوا سکه بهار آزادی برای ۴۰۲ نفر دیگر برای اطلاعات بیشتر به سایت 1۳

صفحه 23:
| از انواع تطمیع. حراج تخفیف قرعه کشیء هدیه رایگان و امثال آن است.

صفحه 24:

صفحه 25:
چقدر بعد از این تبلیغ ترغیب می شوید تا بروید و کفشهایتان را بو کنید؟!

صفحه 26:
(eas aon ‏فرستندهپیم گوشه ای از وا‎ Gl ae ee يي - - محصول می بیند. را تا جاى ممكن بزركتر از آنجه هست معرفى مى كند. 6 يهع ‎GUARANTEED ۹‏ ‎EL pS SCRE alias‏ در و مر ‎ ‎

صفحه 27:

صفحه 28:
ee ‏ال‎

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
2 “Bhanu

صفحه 32:
le

صفحه 33:
‎Pye‏ رن ‏تا لا تخفی ف ‎ ‎

صفحه 34:

صفحه 35:

هوالعلیم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فصل دوم درس هفتم و هشتم فنون اقناع بخش اول فیلم تبلیغی شامپوی کلییر را ببینید! تولید کنندگان شامپوی کلییر به چه طری33ق س3333عی در راضی کردن ش33ما ب33رای خرید محصول خود کرده‌اند؟ گواهی دادن ستاره ها ،نخبگان و مردم عادی 1- پیام‌های رسانه‌ای اغلب کسانی را نشان می‌دهند که درباره یک محصول، فکر ،قانون یا دیگر موارد نظر می­دهند و آن را تایید و گاهی هم رد می­کنند. این فن پای فرد سومی را به میان م ­ی­کشد تا گیرنده پیام آن چه را هدف نویسنده بوده است ،راحت­تر بپذیرد. در این فن با همنشین کردن یک محصول و یک ستاره همه ویژگی های آن ستاره به این محصول منتسب می شود. رسانه ها چگونه ما را با پیام خ3333ود همراه می کنند؟ 3ه 3ود ک3 چه می ش3 ناگهان یک موضوع بی رب333ط ب333ه مهمترین نیاز ما تبدیل می شود؟ اقناع... یکی از مهم3333ترین شگردهای رسانه ها برای همراه کردن مخاطبان است... کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم اقناع چیست؟ اقناع عبارت است از راضی کردن مخاطب برای پذیرش نظر یا انجام عملی. بیشترین هدف زندگی اجتماعی و فرستادن پیام اقناع است. اقناع می‌تواند از طریق تأثیر گذاشتن بر منطق یا احساسات یا هردوی آنها انجام شود. استفاده از زیبایی گواهی دادن اغراق فنون اقناع1 طنز ترس تداعی تطمیع بخش اوِل فنون اقناع فیلم تبلیغی پوشک مرسی را ببینید! چرا تولی33د کنن333دگان تبلیغ پوشک مرس333ی از کودک333ان برای معرفی محص333ول 3ره 3ود به3 خ3 برده‌اند؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم -2استفاده از زیبایی افراد زیبا ،برای جذب و جلب توجه الگوی خوبی هستند. زیبایی ،دوست داشتنی است و هیچکس نیست که این موضوع را انکار کند. کودکان دسته‌ای از افراد هستند که عالوه بر زیبایی ظاهری دارای زیبایی باطنی هستند. فیلم تبلیغی سس فشاری دلپذیر را ببینید! با مش33اهده تبلیغ سس دلپذیر اولین حسی که در شما به وجود اولین و عکس العمل‌تان چه بود؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم -3طنز استفاده از طنز ،توجه مخاطب به پیام مورد نظر را جلب می‌نماید. حین طنز ،جدیت را کنار می‌گذاریم و محتوای پیام را راحت‌تر می‌پذیریم. اگر طنز و شوخی با یک پیام همراه شود ،حس خوب فرح سبب تثبیت پیام می‌گردد. فیلم تبلیغی آدامس دنتاین را ببینید! در تبلیغ آدامس دنتاین اولین حس33ی ک33ه برانگیخت333ه می‌ش3333ود چیست؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم -4ترس ترس ،نیز می‌تواند منجر به جلب توجه به پیام گردد. غالبا از ترس ،در مواقعی استفاده می‌شود که پیام در حال نهی و نفی است. از دیگر موارد استفاده از ترس ،نشان دادن نتیجه خارج کردن وضعیت از اعتدال است. فیلم تبلیغی نوشابه کوکاکوال را ببینید! بعد از دیدن تبلیغ نوشابه کوکاکوال فکر می‌کنی3333د این نسبت نوشیدنی با طبیعت چگونه است؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم -5تداعی ایجاد پیوند میان یک فکر یا محصول با آرزوها یا احساسات مطلوب انسانی. این ایجاد پیوند هیچ واضح و صریح نیست بلکه پنهان و غیرمستقیم است. ایجاد پیوند ،منجر به برانگیختن احساسات منجر به عمل در مواجه‌های بعدی است. فیلم تبلیغی شوینده هوم‌کر را ببینید! تبلیغ شوینده هوم‌کر چه دالیلی برای خرید محصولش ارائه می‌دهد؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم -6تطمیع تطمیع ،راضی کردن مخاطب است برای پذیرش نظر یا انجام عملی در ازای دریافت سود. از انواع تطمیع ،حراج ،تخفیف ،قرعه‌کشی ،هدیه رایگان و امثال آن است. فیلم تبلیغی کفِش نفس کِش جی‌آکس را ببینید! چقدر بعد از این تبلیغ ترغیب می شوید تا بروید و کفشهایتان را بو کنید؟! کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم -7اغراق در اغراق ،فرستنده پیام گوشه ای از واقعیت پیام خود را می گیرد و آن را تا جای ممکن بزرگتر از آنچه هست معرفی می کند. مخاطب در مقابل این عظمت خود را ناچار به تسلیم شدن و مصرف این محصول می بیند. تمرین بیشتر... در ادامه هر یک از تصاویر از کدام فنون اقناع استفاده شده است؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس هفتم پایان بخش اوِل درس 7و 8

25,000 تومان