کایزن و کاربرد آن
اسلاید 1: کایزن و کاربرد آنارائه:
اسلاید 2: کایزن چیستکایزن بیشتر تفکری فلسفی است نه صرفا روشی برای بهبود بهرهوری که معمولا برای برنامهریزی و سازماندهی کارهای روزمرهتان بهکار میگیرید. برخلاف روشهایی که بر انجام دادن و تکمیل کارها تمرکز دارند، کایزن روشی برای تفکر و نظم بخشیدن به همه چیز است، از روش کاریِ خودتان گرفته تا روشی که تیمتان برای فعالیت به کار میگیرد.
اسلاید 3:
اسلاید 4: اینکه معنی تحتالفظی کایزن «تغییر خوب» است، ولی در چرخهی بهرهوری به معنای «پیشرفت دائمی و مداوم» است. به بیان ساده، تمامی قسمتهای سازمان باید همواره سعی کنند که فعالیتهایشان را بهتر از قبل انجام دهند. این فلسفه برای اولین بار زمانی شکل گرفت که بعد از جنگ جهانی دوم، تعداد زیادی از شرکتهای ژاپنی به این نتیجه رسیدند که انجام کارها به روشهای پیشین فکر خوبی نیست، خصوصا وقتی گزینههای بهتری وجود دارند که امکان انجام کارها به روشهای رقابتیتر را فراهم میکنند.
اسلاید 5: ایدهی کایزن که از رقبای غربی و روشهای تولیدی گرفته شده بود، به معنای تلاشهای همه جانبهی سازمان در جهت پیشرفت در روشهای تولید و فعالیتهای تجاری با محترم شمردن محصول و صنعت یا افرادی است که در تهیهی آن دخالت دارند.
اسلاید 6: این پیشرفت مداوم میتواند به شش مرحلهی زیر تقسیم شود:استانداردسازی: رسیدن به یک فرایند ویژه برای فعالیتهای خاصی که قابل تکرار و منظم هستند.اندازهگیری: با استفاده از دادههای واقعی مثل زمان تکمیل فعالیت، ساعتهای کار و غیره، بررسی کنید که آیا این فرایند مؤثر هست یا خیر.مقایسه: ابعاد و اندازهها را با نیازها و خواستهها مقایسه کنید. آیا این فرایند در زمان شما صرفهجویی میکند؟ آیا زمان زیادی از شما میگیرد؟ آیا نتایج مورد نظر از طریق این فرایند قابل دسترسی هستند؟
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.