کسب و کار مدیریت و رهبری

فصل هفتم،هشتم و نهم کتاب چالش های مدیریت دولتی در ایران

m-dolati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل هفتم،هشتم و نهم کتاب چالش های مدیریت دولتی در ایران”

فصل هفتم،هشتم و نهم کتاب چالش های مدیریت دولتی در ایران

اسلاید 1: فصل هفتم، هشتم و نهم کتاب چالش های مدیریت دولتی در ایران: فصل هفتم:جابجایی مدیران در بخش دولتیفصل هشتم:جهانی سازی و مدیریت دولتیفصل نهم: چالش های دیگربسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فصل هفتم:نظریه جابجایی مدیران در بخش دولتیمقدمه:فصل هفتم: جابجایی مدیران در بخش دولتییکی از حوزه های مدیریت دولتی اداره امور تطبیقی است که در آن نظریه پردازان نظزیه ها، مدل ها و چهارچوبهای متفاوتی تدوین کرده اند تا با آن بتوانند رفتار نظامهای مدیریت دولتی کشورها را تبیین کنند.نظریه: نوعی توصیف، تبیین و بازنمایی منسجم از پدیده مشاهده شده یا تجربه شده استرویکردهای کلی رایج نظریه پردازانرویکرد استقراییرویکرد قیاسیدر این فصل با اتکا بر رویکرد استقرایی و راهبرد استدلال استعاره ای مبنای شکل گیری نوعی نظریه با نام نظریه جابجایی مدیران دولتی قرار گرفته است. که رفتار نظام مدیریت دولتی در برخی کشورهای جهان سوم را بیان می کند. و در پاسخ به ناتوانی نظریه چرخش نخبگان مطرح شده استاستعاره: ابزاری ویژه و مفید برای شناخت و درک فلسفه وجودی یک پدیده است که سه نگاه شیوه تفکر، ابزار ادبی اجتناب پذیر، ابزار ادبی ایدئولووژیک به جایگاه شناختی آن در نظریه پردازی وجود دارد.نویسنده نگاه شیوه تفکر را مبنای کار خود قرار داده، بنابراین پس از بررسی نظریه فردریگز و طرح نگاه شیوه تفکر ، خردمایه شکل گیری نظریه جابجایی مدیران دولتی و جوانب آن را طرح نموده است.

اسلاید 3: نظریه منشوری فردریگز:ناهمگونی: به علت وجود دیدگاه های گوناگون تغییر اجتماعی ناقص است.ساختار مدرن در کنار ساختار سنتی و در نتیجه توسعه ناهمگون مشاهده می شود. حوزه شهری بر الگوها و مدل های غربی و حوزه روستایی زندگی سنتی دارد. در این جوامع صاحبان قدرت دنبال منافع شخصی و گروه ها به سمت منابفع قومی و قبیله ای.و نخبگان حافظ منافع داراها هستند و ندارها نادیده گرفته می شوند و فضای انقلابی حاکم است. صوری بودن قانون: بین هنجارها و اعمال بین قدرت رسمی و قدرت موثر فاصله وجود دارد. قانون یک چیز می گوید و چیز دیگر عمل می شود هم پوشانی: کار ویژه ها توسط ساختار های سنتی و ساختار های مدرن انجام می شود که نتیجه سردرگمی است.در این جامعه قوای سه گانه کارویژه های متفاوت انجام می دهند. نمایندگان مجلس در انتخاب مدیران دخالت دارند سازمان های دولتی کاری انجام می دهند که براساس قانون موظف نیستند و ...فصل هفتم: جابجایی مدیران در بخش دولتیجامع ترین نظریه درباره نظامهای اداری کشورهای جهان سوم است.فردریگز می خواهد با این نظریه مسائل اداری کشورهای درحال توسعه را بیان کند.او مدعی است که رفتار مدیریت دولتی در کشورهای جهان متاثر از بوم شناسی(محیط های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی) مدیریت دولتی آن کشور است.او کشورها را به سه دسته جوامع متراکم جوامع منشوری جوامع تفکیک شده تقسیم کرده استجوامع متراکم: یک ساختار همه کارویژه های نظام سیاسی را انجام می دهدجوانع تفکیک شده: ساختارها کارویژه های متفاوتی انجام می دهند. کارها تخصصی و افراد همه فن حریف نیستند و سازمان ها کار تخصصی خود را انجام می دهند.جوامع منشوری: ترکیبی از دو جامعه به چشم می خورد به بیان دیگر جامعه ای که تفکیک شده باشد ولی به خوبی یکپارچه نشده باشد.کشورهای جهان سوم دارای جامعه منشوری هستند که در آن سنت و تجدد، قدیم و جدید، متخصص و کلی دان با یکدیگر همزیستی دارند که دارای ویژگی های زیر هستند:

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید