کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

فصل چهارم درس ارزشیابی آموزشی

arzshyabi-amozshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل چهارم درس ارزشیابی آموزشی”

فصل چهارم درس ارزشیابی آموزشی

اسلاید 1: Here starts the lesson!بسم الله الرحمن الرحیمفصل چهارم درس ارزشیابی آموزشی

اسلاید 2: راهبردهای ارزشیابی پاپهام (۱۹۷۸) معتقد است که در راهبرد خاص برای انجام ارزشیابی آزمونهای ملاکی یا ملاک مدار و آزمونهای هنجاری یا هنجار مدار کار گرفته شده در این دو راهبرد کم و بیش یکسان هستند. این فنون را می توان مقوله کلی طبق بندی نمود: آزمونهای پاسخ گزین و آزمونهای پاسخ نگار.در آزمونهای پاسخ گزین متن سؤال همراه با چند پاسخ پیشنهادی در اختیار باس دهنده قرار می گیرد و از روی خواسته می شود پاسخ صحیح از انتخاب کند. آنچه ، فرد پاسخ دهنده باید انجام دهد انتخاب گزینه صحیح از میان گزینه های پیشنهادی است.آزمونهای صحیح غلطه جور کردنی و چند گزینه ای اشکال مختلف سؤالهای پاسخ گزین هستند. در آزمونهای پاسخ نگار پاسخ دهنده خود پاسخ سؤال را فراهم می آورد. بر حسب طول پاسخ مورد انتظار، این آزمونها را به آزمونهای کوتاه پاسخ(یا کامل کردنی )، پاسخ محدود و پاسخ باز تقسیم می کنند.

اسلاید 3:

اسلاید 4: آزمونهای هنجاریدر آزمون هنجاری تفسیر نمره یک تفسیر نسبی است. نمره هر فرد با نمره سایر افراد گروه مقایسه و بر اساس این مقایسه نمره فرد مورد قضاوت قرار می گیرد. در این مقایسه معلوم میشود که یک فرد در مقایسه با سایر افراد چه کرده است. معیار مقایسهمتوسط عملکرد یک گروه مشخص و تعریف شده است که با شرایطی کاملا مشابه فرد مورد نظر در آزمون خاص شرکت نموده اند. به این گروه گروه هنجار یا نرم گفته می شود.سؤالهای این آزمون از یک سطح دشواری نسبتا متوسط برخوردار هستند و سؤال مناسب به سؤالی گفته می شود که حدود ۵۰ درصد پاسخ دهندگان به آن پاسخ صحیح بدهند. با توجه به استفاده از نتایج آزمونهای هنجاری در طبقه بندی یا گزینش افراد، هرچه میزان پراکندگی بین نمره های به دست آمده از آزمون بیشتر باشد، تصمیم گیری در این موارد دقیقتر و راحت تر انجام می پذیرد. با وجود این نتایج حاصل از آزمونهای هنجاری وضعیت واقعی عملکرد فرد، یا به عبارت دیگر «فرد چه می داند» را مشخص نمی کنند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید