علوم مهندسی برق و الکترونیک

مدارات ترکیبی جمع کننده، ضرب کننده و مقایسه کننده

madarate_tarkibi_jame_konande_zarb_konande_moghayese_konande

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدارات ترکیبی جمع کننده، ضرب کننده و مقایسه کننده”

مدارات ترکیبی جمع کننده، ضرب کننده و مقایسه کننده

اسلاید 1: فصل چهارممدارات ترکیبی- جمع کننده، ضرب کننده، مقایسه کننده

اسلاید 2: انتشار رقم نقلیجمع موازی بدین معناست که تمام بیتها بطور همزمان برای محاسبه نتیجه آماده هستند.اما، ورودی رقم نقلی هر مرحله به مرحله قبل وابسته است.بطور کلی تاخیر انتشار از فرمول زیر پیروی می کند:تاخیر انتشار = تاخیر انتشار یک گیت x تعداد سطحهای مدار

اسلاید 3: انتشار رقم نقلیتاخیر انتشار C در یک جمع کننده کامل 4 بیتی چقدر است؟

اسلاید 4: انتشار رقم نقلیدر مدار قبلی تاخیر انتشار یک عامل محدود کننده برای سرعت مدار بود.متداولترین شیوه برای کاهش تاخیر انتشار رقم نقلی، استفاده از یک جمع کننده موازی به اسم carry lookahead است.

اسلاید 5: مولد carry lookahead

اسلاید 6: جمع کننده چهار بیتی با carry lookahead

اسلاید 7: تفریق کننده دودوییبا استفاده از تکنیک مکمل گیری می توان عمل تفریق را انجام داد.محاسبه مکمل 2 مفروق منهانجام جمع باینری محاسبه مکمل 1:تمام ارقام را معکوس می کنیم یعنی 0 ها را به 1 و 1 ها را به 0 تبدیل می کنیم محاسبه مکمل 2:تمام ارقام بعد از اولین 1 از سمت چپ را معکوس می کنیم. روش دیگر محاسبه مکمل 2: محاسبه مکمل 1جمع با 1

اسلاید 8: جمع و تفریق کننده با ورودی کنترلورودی M کار مدار را کنترل می کند.

اسلاید 9: سرریزسرریز وقتی اتفاق می افتد که دو عدد n بیتی را جمع (تفریق) کنیم و نتیجه به n+1 بیت نیاز داشته باشد. اگر v=0 یعنی سرریز نداریم و نتیجه درست است.اگر v=1 یعنی سرریز داریم و بیت n+1 بیت علامت است.

اسلاید 10: ضرب دودویی

اسلاید 11: ضرب کننده 4 بیت در 3 بیت

اسلاید 12: دو عدد A و B را با هم مقایسه کرده و سه خروجی زیر را تولید می کند.A > BA = BA < Bفرض کنید هر کدام چهار بیت داشته باشند:اگر تمام ها “1” باشند A وB با هم برابر هستند.مقایسه کننده

اسلاید 13: مثال:مقایسه کنندهبرای اینکه بفهمیم کدامیک بزرگتر است، از با ارزشترین بیت شروع می کنیم و با هم مقایسه می کنیم. هر کدام بزرگتر بود عدد مربوطه بزرگتر است.اگر مساوی بودند، بیت با ارزش بعدی را امتحان می کنیم.

اسلاید 14: XNORمقایسه کننده 4 بیتی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید