کسب و کار مدیریت و رهبری

ضرورت نهادینه شدن مدیریت مصرف آب کشاورزی

aeen_namehaye_zarorate_nahadineh_shodane_ab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ضرورت نهادینه شدن مدیریت مصرف آب کشاورزی”

ضرورت نهادینه شدن مدیریت مصرف آب کشاورزی

اسلاید 1: knovin.ir

اسلاید 2: 1- ضرورت نهادينه شدن مديريت مصرف آب كشاورزي 2- قانون جامع آب كشورknovin.ir

اسلاید 3: سیاست ها، قوانین و آیین نامه های مرتبط با مدیریت تقاضا مصرف آب کشاورزی تا كنون 1- ماده 2 سیاست های کلی نظام : ارتقاء بهره وری و توجه به ارزش اقتصادی، امنیتی و سیاسی آب در استحصال و عرضه و نگهداری و مصرف آن 2- ماده 37 سیاست های کلی برنامه چهارم (بهره وری عوامل تولید)3- ماده 40 سیاست های کلی برنامه چهارم توسعه : توجه به ارزش اقتصادی، امنیتی و زیست محیطی آب در استحصال و عرضه و نگهداری و مصرف آن 4- مواد قانون توزیع عادلانه آب بخصوص تبصره 1 ماده 21 ، ماده 26و ماده 515- بند ط تبصره 19 قانون برنامه دوم توسعه و آیین نامه اجرایی آن 6- ماده 107 و بند ب ماده 109 قانون برنامه سوم 7- ماده 3 راهبردهای توسعه بلند مدت منابع آب کشور8- ماده 18 قانون برنامه سوم (واگذاری تاسیسات آبی به انجمن های آب بران) 9- ماده 5 قانون برنامه چهارم توسعه (بهره وری)10- اکثر سیاست های سند ملی فرابخشی مدیریت منابع آب 11- مواد 17 و 18 برنامه چهارم توسعهknovin.ir

اسلاید 4: ساختارهای مدیریت جامع آب (فرابخشی) موجود - شورای عالی آب - کمیته مشترک ستادی بهینه سازی مصرف آب کشاورزی (وزارت جهادکشاورزی ، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) - کمیته های مشترک استانی بهینه سازی مصرف آب کشاورزی - کمیته اجرائی قانون تشویق سرمایه گذاری در طرحهای آب کشور - هیأت های 3 نفره و 5 نفره موضوع ماده 19 و 20 قانون توزیع عادلانه آب - کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شورای برنامه ریزی استانهاknovin.ir

اسلاید 5: چرا مدیریت مصرف؟knovin.ir

اسلاید 6: محدودیت منابع آب شیرین افزایش جمعیتارتباط مستقیم آب و امنیت غذاییضرورت توسعه پایدار با حفظ محیط زیست کمبود و پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارندگیمتوسط تبخیر بیش از سه برابر متوسط جهانضرورت نهادینه شدن مديريت مصرف آب کشاورزی knovin.ir

اسلاید 7: بروز خشکسالی های ادواری پایان یافتن استحصال آبهای شیرین ارزان و سهل الوصول محدودیت منابع مالی برداشت بی رویه منابع آبافزایش میزان آلودگی آب كارائي و بهره وري پائين آب كشاورزيknovin.ir

اسلاید 8: اقداماتknovin.ir

اسلاید 9: 1- اقدامات مديريتي وغیر سازه ای2 - اقدامات سازه ايknovin.ir

اسلاید 10: هویت بخشی مدیریت مصرف آب در کنار مدیریت استحصال آباولویت بخشی به اعمال روشهای فراگیرمدیریت تقاضا و مصرف آب نسبت به مدیریت تامین آب در تخصیص منابع مالینهادینه سازی مدیریت مصرف آب در برنامه های توسعه و بودجه های سنواتی کشورهمزماني و هماهنگي در اجراي طرحهاي ذخيره سازي و تامين و مصرف آباعمال مديريت جامع نگر و بهم پيوسته در حوضه هاي آبريزاستفاده از ظرفيتها و ساختارهاي قانونيايجاد تعادل بين تغذيه و برداشت از طريق تمهيدات غير سازه اي و سازه اياقدامات غیر سازه ایknovin.ir

اسلاید 11: اعمال حمايتهاي هدفمند از تشکلها و بهره برداران واگذاري مدیریت نگهداری و بهره برداری تاسیسات آبی به بهره برداران مشارکت بهره برداران در طرحهای آب کشور اصلاح و بهبود روشهای آبیاری تحویل حجمی آب در زمان و مکان مورد تقاضا تعیین شاخصهای کارائی و بهره وری آب کشاورزی بهنگام و اجرائی نمودن سند ملی الگوی مصرف بهینه آب کشاورزی تغییر نحوه وصول و هزینه کرد آب بهاءظرفيت سازي و تربيت نيروي انساني متخصصدستيابي به روشها و فن آوري نوين جهاني آموزش و ترویج بهره بردارانknovin.ir

اسلاید 12: اقدامات سازه ایتجهیز و نوسازی اراضی در سطح 750/7 میلیون هکتار (تا کنون از 4/8 ميليون هكتاراراضي فاریاب 500 هزار هكتار انجام شده است.) تکمیل شبکه های اصلی در سطح 5/1 میلیون هکتار(تاکنون از 2/3 میلیون هکتار 7/1 میلیون هکتار انجام شده است.)تكميل شبكه هاي فرعي در سطح 5/2 میلیون هکتار(تاکنون از 2/3 میلیون هکتار 700 هزار هکتار انجام شده)knovin.ir

اسلاید 13: اجرای روشهای آبیاری مدرن بویژه آبیاری تحت فشار در سطح 750/7 میلیون هکتار(تاکنون از 4/8 میلیون هکتاراراضی آبی و 5/4 میلیون هکتار اراضی مستعد آبیاری تحت فشار فقط 500هزار هکتارتحقق پیدا کرده است.)تجهیز 13000 نقطه تحویل آب سطحی به ابزار اندازه گیری مناسب جهت تحویل حجمی آب (تاکنون از کل 20000 نقطه 7000 نقطه تجهیز شده است.) تجهیز 450 هزار نقطه تحویل آب زیر زمینی به ابزار اندازه گیری هوشمند جهت تحویل حجمی آب(از450هزارحلقه چاه عمیق و نیمه عمیق تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.)مرمت شبکه ها و تاسیسات آبی فرسوده(روی 5/1 میلیون هکتار اراضی زیر شبکه های مدرن و نیمه مدرن تا کنون اقدامی موثری در این خصوص انجام نگرفته است.)knovin.ir

اسلاید 14: قا نون جامع آب كشورknovin.ir

اسلاید 15: هشدار!برنامه ريزي براي حذف جايگاه مهم آب كشاورزي در قوانين آتي كشورknovin.ir

اسلاید 16: - كمرنگ كردن نقش شوراي عالي آب در مديريت فرابخشي - عدم دخالت دادن وزارت جهاد كشاورزي در تدوين قانون جامع آب - برخورد بخشي با آئين نامه اجرايي ماده 17 قانون برنامه چهارم- تلاش در اخذ مصوبات قانوني به صورت يكجانبه - تلاش در جهت انحصار مديريت آب كشور بويژه مديريت تقاضا و مصرف مصداق: نگاه اجمالي به ويرايش چهارم غيررسمي قانون جامع آب knovin.ir

اسلاید 17: ويرايش چهارم پيش نويس قانون جامع آب مورد بررسي كارشناسي قرار گرفت. نكته جالب و قابل توجه اين است كه پيش نويس مذكور بصورت كاملاً‌ يك سويه و در جهت منافع و حاكميت مطلقه وزارت نيرو و بدون در نظر گرفتن سياستهاي كلي نظام و برنامه چهارم توسعه، راهبردهاي توسعه بلند مدت و سند فرابخشي منابع آب كشور تدوين شده و مغاير تعاملات انجام شده مي باشد و علي رغم بند الف ماده 1 فصل 16 راهكارهاي اجرائي برنامه سوم توسعه كه بر تدوين قانون جامع آب بر اساس سياستهاي بنياني و درازمدت كمي وكيفي منابع آب متناسب با اهداف كشاورزي تاكيد شده، هيچگونه توجهي به جايگاه ويژه وزارت جهاد كشاورزي بعنوان متولي بخشي كه سرمايه گذاري و مصرف حدود 90% آبهاي كشور را عهده دار مي باشد، نداشته است. مصاديق بارزي كه در پيش نويس بصورت يكسويه به وزارت نيرو اختصاص داده شده است عبارتند از:knovin.ir

اسلاید 18: ايجاد ساختار مديريت تقاضا و مصرف آب كشور توسط وزارت نيرو(مواد 5 و 17)تدوين نظام بهره برداري آب كشاورزي، ايجاد تشكلهاي آب و خاك و ....توسط وزارت نيرو(ماه 26)تعيين آب مورد نياز مصرف كنندگان با توجه به نياز آبي و الگوي كشت توسط وزارت نيرو(ماده 24)الزام بهره برداران به اجراي شيوه هاي نوين آبياري با تشخيص وزارت نيرو(ماده 21)اجراي طرحهاي آبخيزداري و آبخوان داري توسط وزارت نيرو(ماده 47)الزام بهره برداران به تصفيه و استفاده از پساب به تشخيص وزارت نيرو(ماده 32)درآمدهاي حاصل از بهره برداري بعنوان درآمد اختصاصي وزارت نيرو(ماده 70)عدم لحاظ اصل مشاركت مردم و پرداختن به مسائل پليسي(ماده 19)عدم لحاظ هيئتهاي سه نفره و پنج نفره قانون توزيع عادلانه آب و..... با عنايت به موارد فوق، پيش نويس فعلي مغاير سياستها و قوانين بوده و برازنده ، نام قانون جامع آب كشور نبوده و ضروري است بصورت كلي تغيير نمايد.knovin.ir

اسلاید 19: پيگيريهاي انجام شده در خصوص قانون جامع آب كشور 1 - اقدامات كميته بهينه سازي مصرف آب كشاورزي 2 - اقدامات كميته تخصصي شوراي عالي آب 3 - مكاتبات وزيرمحترم جهاد كشاورزي با وزارت نيرو(نامه شماره 011/22497 مورخ17/12/82 و نامه شماره 3608/20 مورخ 3/3/84 ) 4- ارسال ويرايش مذكور به اعضاي محترم كميسيون تخصصي آب كشاورزي براي اعلام نظر (نامه شماره1277/1/600 مورخ 15/4/84 معاون محترم آب وخاك) 5 - پاسخهاي واصلهknovin.ir

اسلاید 20: 1- استفرار دبيرخانه شوراي عالي آب در وزارت جهادكشاورزي 2- تدوين قانون جامع آب توسط دولت با محوريت جهادكشاورزي 3- اختصاص يك رديف اعتباري خاص براي مديريت مصرف آب كشاورزيپيشنهاداتknovin.ir

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید