بازاریابی بینالملل
اسلاید 1: فصل پنجم : مطالعات فرهنگیفرهنگ : فکر و عمل مشترک انسانها فرهنگ : سنتها ، عادتها ، باورها ،مذهب ، هنر و زبان
اسلاید 2: اهمیت فرهنگ در بازاریابی بین المللی شکل دهی به نحوه مصرف ، اولویت نیازها ، تمایلات و شیوه ارضای آنها .در نظر گرفتن مسائل فرهنگی قبل از هر نوع تبلیغی برای مطابقت این تصمیمات با معیارهای فرهنگی .رفتار بازار خود جزیی از فرهنگ می باشد .
اسلاید 3: دانش فرهنگی دانش فرهنگی دانش واقعی : از حقایق سخن می گوید که روش مشخصی دارد و می توان آن را آموزش داد مثل معانی رنگهادانش مجازی یا تفسیری : توانایی درک رفتار و الگوهای موجود در فرهنگ که به تجربه گذشته بستگی دارد مثل معنی زمان
اسلاید 4: حساسیت فرهنگی ارزیابی و تفسیر و درک تفاوتهای فرهنگی بدون اعمال قضاوت و آمادگی برای پذیرش و قبول آنها
اسلاید 5: عناصر فرهنگ Elements of cultureفرهنگ مادی نهادهای اجتماعی جهان بینیزیباشناسی زبان
اسلاید 6: فرهنگ مادی فرهنگ مادی فرهنگ تکنولوژیک : به روشهای تولید کالا و دانش فنی جامعه (درک،وفق وطریقه استفاده از تکنولوژی)فرهنگ اقتصادی : به نحوه بهره گیری مردم از تواناییهای خود مربوط می شود فروش لوازم جدید در یک کشور توسعه یافته آسانتر از توسعه نیافته است
اسلاید 7: نهادهای اجتماعی تعیین کننده نوع ارتباط انسانها ، نحوه سازماندهی فعالیتها و رفتارهای قابل قبول .تعیین کننده نقش و جایگاه افراد هر جامعه .دارای زیر مجموعه های :آموزش : سطح سواد تعیین میزان مصرف و درامد و نوع تبلیغات کار و تفریح : گرایش افراد به سختکوشی و ارتباط آن با رشد اقتصادی خانواده : مرجع اصلی در رفتار خانواده و درک موقعیت خانواده برای تعیین سیاستهای تبلیغی
اسلاید 8: جهان بینی به مذهب ، سیستم اقتصادی ، اعتقاد به نیروهای ماورای طبیعت ،خرافات و جایگاه آن در جامعه می پردازد .قبول و یا رد اقدامات تبلیغی نیز تحت تاثیر اعتقادات می باشد .
اسلاید 9: زیبا شناسی شامل فولکور ، موسیقی و به طور کلی هنر است که تفسیر نشانه ها و نمادها ، روش بیان زیبایی و انعکاس آن در فرهنگ بر مبنای آن صورت می گیرد . شکل ظاهری بسته بندی ، کالاها و نشانه ها و نامها تحت تاثیر ملاحظات زیباشناختی می باشد .
اسلاید 10: زبانامر ارتباطات با درک کامل زبان و توان به کارگیری آن مقدور می باشد . مثلا ترجمه تحت اللفظی کلمات .
اسلاید 11: ارزیابی و شناخت فرهنگهاتوجه به موارد زیر در مطالعه رفتار مصرف کننده در فرهنگها حائز اهمیت می باشد :شناسایی انگیزه ها ( چه نیازی در ذهن مردم وجود دارد ).ویژگی الگوی رفتار (تصمیم گیرنده خرید ؟نوبتهای خرید ؟ اندازه و کجا ؟)ارزشهای اجتماعی (آیا مصرف تحت باورهاست ؟)ویژگی یا نحوه تصمیم گیری (تصمیم گیری چگونه ؟ و چه منابع اطلاعاتی ؟)ارزیابی روشهای تبلیغی و ترویجی (مشکلات زبانی ؟افراد مورد پذیرش برای فروش توسط مردم ؟)نهاد هایی که در فکر فردم هستند (خرده فروش و واسطه های در دسترس ؟ چه خدماتی ارائه می دهند ؟)
اسلاید 12: ارزیابی عناصر فرهنگ برخی نقش اساسی و برخی نقش غیر مستقیم تاثیر نقش آن عامل و نوع فعالیت بازاریابی در ارزیابی کلی بررسی نمودن فرهنگ بجای جزیی عناصر فرهنگی تعیین کننده الگوی اصلی مصرف ، ونوع و میزان و نحوه خرید می باشند .
اسلاید 13: تغییرات فرهنگی فرهنگ همواره در حال تغییر است وام گیری فرهنگی : انتقال روشهای موثر و مفید از فرهنگ دیگر برای حل مسائل جاری . نوع و میزان نوع آوری در جامعه بستگی به میزان علاقه و توان تغییرات جامعه دارد .باور نداشتن یا عدم آگاهی از نیاز شناخت عوامل فرهنگی تنش زا با کالای جدید و حل این عوامل .طراحی کالای مشابه و مناسب با روش موجود جامعه و متداول فرهنگ بعنوان راهی برای کاهش مقاومت فرهنگی
اسلاید 14: سازگاری فرهنگی تمایل به سازگاری با دیگر فرهنگها عوامل موثر در سازش : تحمل ،انعطاف ،رعایت عدالت و...تسلط شخص به فرهنگ خود و تمایل به درک و شناخت تفاوتها آن با فرهنگ دیگر بعنوان مبانی سازگاری .
اسلاید 15: آداب و سنن تجاری آداب و سنن اجباری : بازاریاب برای توفیق باید به آنها توجه و عمل کند . (برقراری دوستی )آداب و سنن جاری : تجار می توانند به آنها سازگاری پیدا کنند یا نکنند (غذا خوردن و یا تعظیم برای ژاپنی ها )آداب و سنن اختصاصی : خارجیان از انجام آن معاف می باشند ( نماز )
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.