نظریه ارتباط گرایی
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1
اسلاید 2: نظریه ارتباط گرایی2
اسلاید 3: ظهور و توسعه فنآوری اطلاعاتورود فنآوری به عرصهی تعلیم و تربیت نیاز افراد به مهارتهای بیشترتغییر راهبردهای یادگیری و نظام آموزشیظهور نظریههای جدید یادگیریمقدمه3
اسلاید 4: تاریخچهبه موازات تحولات همه جانبه در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات،نظام های آموزشی مطالبات جدیدی را طلب کردند (اسکندری و سجادی،1391) که این خود منجر به ظهور نظریه جدیدی تحت عنوان ارتباط گرایی شد . نظریه ارتباط گرایی اولین بار توسط جورج زیمنس (2005)و استفن داونز(2006) مطرح گردید (فردانش، 1392). 4
اسلاید 5: جورج زیمنس(George Siemens)(2004)نظریهی ارتباطگرایی:(Connectivism Theory)نظریه جدید یادگیری در عصر دیجیتالدانش ارتباطی:پایهی معرفت شناسیارتباطگرایی5
اسلاید 6: از نظر ارتباط گرایی، یادگیری عبارت است از فرایند خلق گره ها و ارتباط های جدید6به زبان ساده تر ایجاد کردن گره ها، ارتباط دادن گره ها با یکدیگر و تشکیل شبکه ای از گره ها و ارتباط ها، یادگیری را ایجاد می کنند
اسلاید 7: 7به نظر جورج زیمنس (2004)، رفتارگرایی ،شناخت گرایی و سازنده گرایی سه نظریه وسیع یادگیری هستند که اغلب در ایجاد محیط های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند. این نظریه ها ، توجهی به یادگیری ای که بیرون از افراد اتفاق می افتد ندارند (یعنی یادگیری ای که بوسیله تکنولوزی ذخیره شده و مورد دستکاری قرار می گیرد). آن ها همچنین در مورد این که چگونه یادگیری در سازمان ها به وقوع می پیوندد، شکست خورده اند (زیمنس، 2004). ، اين نظريه ها در سازند(زیمنس عصر ديجيتالي محدوديت دارند ونمي توانند نياز فراگيرندگان اين عصر را برآورده،2004). ). زيرا رفتارگرايي بر عينيت گرايي، شناخت گرايي بر اصالت گرايي، و ساختن گرايي برتعبيرگرايي تأكيد دارند اين نظريه ها نه تنها محدوديت دارند، بلكه هنوز نيازمند محيط يادگيري مبتني بر ساختار آموزشي هستند (زیمنس ،2006).
اسلاید 8: دانش ارتباطیconnective knowledgeدانشی نوظهور که از ارتباطها حاصل میشود.دانشی دربارهی اینکه چگونه نظامهای مختلف ارتباطی خلق میشوند و چه تأثیری به جایی میگذارند.دانشی دربارهی اینکه چگونه ما اطلاعات را به هممرتبط کرده و به فهم یک زمینه خاص نائل میشویم.8
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.