در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آمار جمعیتی یونان”

آمار جمعیتی یونان

اسلاید 1: Sourses & linksHellenic Government: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.government.gr Hellenic Government On-Line: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.e-gov.gr Hellenic Republic Prime Ministers Office: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.primeminister.gr Hellenic Republic Ministry of Development: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.ypan.gr Greece in the Information Society: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.infosociety.gr Hellenic Republic Ministry of Transport and Communications: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.yme.gr .gr Hostmaster: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.gr .gr Domain Survey: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.techlink.gr/survey.html

اسلاید 2: Hellenic Parliament: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.parliament.gr Hellenic Telecommunications Organisation: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.ote.gr in.gr: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.in.gr Intracom S.A.: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.intracom.gr Foundation of the Hellenic World: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.ime.gr National Committee for Ports and Telecommunications: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.eett.gr Federation of Hellenic Information Technology Enterprises: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.sepe.gr Central Intelligence Agency: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.cia.gov European Central Bank: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.ecb.int World Paper Money Homepage: aes.iuipui.edu/rwise margaritaria.com: http://www.american.edu/carmel/sk3207a/www.margaritaria.com

اسلاید 3: فناوری اطلاعات در یونان نام و نام خانوادگی:آذین اشگر شماره دانشجویی:83108169 استاد:آقای مهندس ابطحی نیم سال اول تحصیلی 85-86

اسلاید 4: امار جمعیتی کشور یونانکشور یونان با مساحت 131940 کیلومتر مربع از یک شبه جزیره و 3087 جزیره که تنها حدود 300 جزیره آن مسکونی است تشکیل شده است. این کشور کوهستانی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و به لحاظ زمانی 2 ساعت با گرینویچ و 5/1 ساعت با تهران اختلاف زمانی دارد این کشور با کشورهای ترکیه 206 کیلومتر، مقدونیه 228 کیلومتر، بلغارستان 494 کیلومتر و آلبانی 282 کیلومتر مرز مشترک دارد و شهر آتن پایتخت این کشور است.

اسلاید 5: .جمعیت یونان 7/10 میلیون نفر می باشد که 96 درصد  مردم  از نژاد یونانی  و بقیه نژادها شامل ترک،  اسلاو،  آلبانیایی  و  بلغاری میباشندآتن با حدود 4 میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر یونان و شهرهای ستالونیک، پاترا، ایراکلیون و لاریسا دیگر شهرهای پرجمعیت یونان میباشند.. بر اساس آمار اعلام شده 98 درصد مردم این کشور پیرو مذهب ارتدوکس، 1/3 درصد مسلمان و 0/7 درصد جمعیت این کشور را سایر ادیان تشکیل می دهند.

اسلاید 6:  6% رشد براي بازار I T درسال 2004 و براي سال 2004 % 5/0 2 پيش مي شود . ( براساس داده هاي قولنامه استرا‍‍‍زيك بين المللي) آتن 21‍ زانويه: نسبت رشد بازار I T در يونان كمتر از مقدار پيش بيني شده بود ، 6% براساس قولنامه استرا تژيك بين المللي افزايش يافته بود .نرم افزار و خدمات و بخصو ص شركت هاي I T در يونان بسيار زمان گيرند براساس پيش بيني2004 افزايش 4/2 % و سرانجام همگرايي به سمت متوسط اي كه يه اروپا پيش بيني مي شود .رشد كمتر از ميزان انتظار در سال 2003 كمك هاي دريافت شده براي بازار IT واگذار نشد .با توجه با اين كه بر اساس فاكتورهاي نگه داري شود افزايش %6 با MG2226/8 زماني كه پيش بيني سال قبل افزايش رقمي دو برابر بر مي گردد .آخرين داده حاكي از اخطار در سال 2004 به وسيله سازمان راهبرد بين المللي است .ترفيع واقعي بازار ، با توجه به هوشمندي نرم افزار و ارزش اضافه خدمات درك نمي شود پس به طور پيوسته كارائي خوب فروش سيستم هاي PC تنها دليل براي نگه داشتن اندازه كامل ITچون از كاهش براي اولين بار در اين 20 سال ها بود .

اسلاید 7: بازارفناوری اطلاعات در یونان در سال های 1999-2003

اسلاید 8: دلايل اصلی براي پايين آمدن نسبت رشد اينها بودندبازدلايل اصلی براي پايين آمدن نسبت رشد اينها بودند .·        ترقي ناهموار اقتصاد كشور كه بر فعاليت كمترين تعداد شركت شامل سومين CFSبزرگ وپروژه بازي هاي المپيك متمركز شده بود كه به بحران در اكثر شركت ها وبه خصوص SME منجر شد ..·        غرق شدن اقتصاد SME در يونان ، همچنين به عنوان نتيجه كارداني ماليات هاي متغير يك مكان است كه براي پوشاندن هزينه هاي زياد به زمان المپيك است .·        ميدان ضرب كم هزينه هاي سومين CFS .·        نزديك نشدن جدي شركت هاي بزرگ ITيونان به سمت ذخيره هاي مبادلات آتن كه باعث پيش بردن بحران اقتصادي و واگذار كردن سهم بازار بزرگ به ارزش افزوده بين المللي بزرگ و گردانندگان مؤثر مي شود .همگرايي منفي با موتوسط بازار IT اروپا بدون درك تكنولوژي مدرن از كشور و كسب كار آن کشور.

اسلاید 9: رشد فقط از طريق فروش PC بعد از گسترش چند ساله ، ركود صنعت IT يونان بر اساس داده هاي قانون استراتژيك بين المللي گروه هاي بسياري را به سمت تنزل هدايت كرد .

اسلاید 10: سیستم های شخصی وسایل جانبیسیستم های چند مصرف کنندهخدماتنرم افزار

اسلاید 11: بازار فناوری اطلاعات یونان در مقابل غرب اروپا در سال های 2002-2005

اسلاید 12: شعبه مركزي متحد OTE در ماروسي ، يونان شالوده ارتباطات دوربرد يونان متحمل اصلاحات اساسي ونوسازي است .مصرف كنندگان تلفن شاهد كيفيت پيشرفت شبكه هاي زميني در سال 1990 شدند .استفاده از سلول تلفن نزديك به متوسط اروپا است .

اسلاید 13: سهامداران در تركيب سازمانها در يونان عبارتند : جمهوري يونان 8/41 %قسمت مالي مبادلات يونان % 7/10دارايي يونان 3%شناورهاي آزاد % 5/44

اسلاید 14: درسال 2000 ، 515/974/5 اتصال تلفن در يونان موجود است ، و55% ساكنانش 816/577/5 ديجيتال بودند .( 934% از كل )ضريب نفوذ استفاده از تلفن سلولي حدود 67% است .خطوط اصلي رشته اي به يك هنجار تبديل شده است .درسال 1999 ، از حدود 000/15 كيلومتر خطوط رشته اي در حدود 000/4 كيلومتر آن زير دريايي بودند . كابل هاي زير دريايي در يونان غير عادي نيستند ويك هر سازمان بندي از كشور و جزيره هاي زيادش را به ما مي دهد .در اضافه شبكه زير دريايي دروني ، 8 اتصال بين المللي زير دريايي دارد . 

اسلاید 15: .OTE يك تجربه را مستقر كرده وراه اندازي كرده ورهبري شبكه فن آوري ADSL را بر عهده گرفته است .شبكه ADSL آزمايشي در آزمايشگاه جديد فن آوري و خدمات در ماروسي قرار گرفته استرهبري شبكه 2000 شروع شد و شامل 300مصرف كننده در سه نقطه (تسا لونيكي،ماروسي وآتن ) مي شود .شبكه هاي OTE از فناوري XDSL ، قصد معرفي فناوري هاي نظير ADSL (SDSL و VDSL ) براي دسترسي تلفني به شبكه دارند .( شبكه مسي ، دو خطي ) تا خدمات پهناي باند دو راهي را به همراه تهيه قرار دادي تلفن و خدمات ISON فراهم كنند .

اسلاید 16:  از اين خدمات :·    خدمات داه ها با كامپيوتر نهايي ( مثل وصل به اينتذنت ) ·    صداي تصويري با خدمات داده با يك كامپيوتر ويا تلفن وتنظيم يك دستگاه انتهايي ·    تصوير و خدمات چند رسانه با كامپيوتر ويا تلوزيون به عنوان يك دستگاه نهايي . شبكه IP يك سرويس جديد OTE است كه مراحل را سخت مي كند .شبكه در دوفاز گسترش پيدا مي كند . اولين مرحله شامل گسترش شالوده مي شود .تا 000/300 مشترك شماره گيرنده را حمايت كند . دومي شامل غني سازي شبكه براي حمايت از000/900 شبكه IP مي شود . تا خدمات زير را حمايت كند .·    دسترسي به شماره گيري ·    دسترسي به وسيله ADSL·    شماره گيري عمده ·    شبكه خصوصي IP مجازي  

اسلاید 17: نقاط قوت و ضعف فناوري اطلاعات ملي در يونان يونان مي تواند به اندازه علاقمندي به فناوري اطلاعات در نيرومندي ادعا كند .يكي داشتن دقت با توجه به اينكه نقاط قدرت كشور را تشخيص دهد بدون اين كه در مورد همه چيز مثبت و مساعد تفكر كند .بعد از اين يونان هنوز در پشت ملت هاي پيشرفته در اين رشته عقب مانده است .اما ما بايد تلاش شگرف يونان در اتخاذ هرچه بيشتر IT را در ذهن بسپاريم . در ميان نيروي يونان در دنياي IT ، كيفيت بالاي فناوري اطلاعات وابسته شخصي را بايد در نظر گرفت .سرمايه انساني به خوبي پرورش داده مي شود در حالي كه طبقه هاي دستمزدي زير متوسط اروپا است . شالوده ارتباطات از راه دور به سرعت پيشرفت مي كند . استفاده از فن آوري هاي جديد هنوز گسترش نيافته است .به جلوراندن نياز به فراگيري سخت افزار ونرم افزار وتوليد فرصت هاي كسب وكار اساسي دارد .مسلماً نقاط ضعفي براي بخش IT در يونان وجود دارد .با وجود اينكه افراد جواني كه اطلاعات خوبي در IT دارند وجود دارد اما اكثريت مشتريان هنوز دانايي در فناوري اطلاعات ندارند ، كه اين مانعي براي توزيع فن آوري هاي جديد در سال هاي آينده مي كند .رياست پيرو در يونان بسيار سخت است . پرورش هر چه ممكن انسانها ، نه فقط در مدارس لازم است اما قطعاً حتي در حد يك مغازه دار آن هم مي تواند راه گشا باشد پس سرمایه گذاری طولانی مدت برای این کشور لازم است.

اسلاید 18: محاسبه وريزش اينترنت ريزش PC ها در اينترنت هيچ وقت بسيار نبوده است . فقط جديداً يونان افزايش در PCها را و استفاده از اينترنت ر ا بيشتر از متوسط اروپا آزموده است . هنوز كاملاً يك راه براي پوشش دهي وجود دارد ، اما اولياي امور بين المللي كه براي آينده بسيار خوش بينانه به نظر مي آيند از فلسفه ي خوش بيني آن ها با يافته هاي آماري جديد پشتيباني مي كنند . استفاده از اينترنت در يونان پيشرفت كرده است . بر اساس تحقيقات (ED.ET) كه در نوامبر 2001 حاضر شده است %23 از استفاده يونانيان از كامپيوترهاي سخصي به شرح زير است :·        %44 استفاده منحصراً در خانه ·        %23 استفاده منحصرا ً در محل كار ·        %19 هم خانه وهم محل كار همين گزارش نشان ميدهده كه استفاده از اينترنت در يونان حدود %15/1 است (كه 892/220 مصرف كننده را نشان مي دهد .)اين مقايسه با گزارش 1999 از 1/33 ميليون مشترك اينترنت ، مقدار قابل توجه مشتركين قابل ايتفاده در دانشگاه ها ، شركت ها وبخش هاي عمومي سازمان ها را نشان مي دهد . روي هم رفته %50 از مصرف كننده هاي PC ، دسترسي به اينترنت دارند .·        %56 از خانه دسترسي دارند .·        %31 از محل كار دسترسي دارند .·        %7 از مدارس و كتابخانه ها دسترسي دارند .·        %3 از پايگاه هاي اينترنتي .

اسلاید 19: ضريب نفوذ حدود1501% در اينترنت كمترين مقدار دراتحاديه اروپا است .براساس كميته ملي درگاه ها و ارتباطات راه دور (E.E.T.T) كشورهايي كه در درجه دوم پايين ترين ضريب هاي نفوذ قرار دارند اسپانيا و پرتقال با %24 وسوئد بيشترين ضريب نفوذ را با 7/0 % دارد .سير حركت استفاده اينترنت و PC هم جالب است . %71 مصرف كننده هاي PC در بين سال هاي 1994 و2001 ، استفاده را شروع كرده ا ند .هنگامي كه %75 از مصرف كننده هاي اينترنت استفاده از آن را درسال هاي 2000 و 2001 شروع كردند .نسبت ساليانه افزايش مصرف كننده هاي اينترنت در سال 2000 ، %33 و درسال 2001 ، %60 است . اين روند طرح ريزي براي آينده نشان مي دهد كه يونان مي تواند متوسط اروپا را در استفاده از PC ها بدست آورد .قبلاً نفوذ اينترنت در يونان از دسترسي %12 تاپايان 2001 صحبت مي كرد .30 خدمت اينترنتي در يونان در سال 2000 با 469/99 آدرس ثابت فراهم شده است . همان طور كه در زير مشخص شده است IP

اسلاید 20: EDET33,68933.9% FORTHnet19,97520.1%OTEnet16,73616.8%HOL7,6807.7%Compulink4,8244.8%[other]3,5473.6%HellasNet2,9022.9%IPNG2,0212.0%Internet Hellas1,8011.8%Intersat1,1861.2%TEE7930.8%Ideal Telecom6500.7%Acropolis5670.6%AiasNet4820.5%Groovy Net3900.4%

اسلاید 21: IPNet3800.4%HUB3670.4%Dataways3250.3%IGN2900.3%NetOne2510.3%Stargate1430.1%Fastnet1170.1%Private1170.1%Sparknet660.1%Intracom510.1%GlobalOneGreece500.1%Dolnet240.0%Space Net200.0%Telehouse200.0%Panafon30.0%

اسلاید 22: رشد تاريخي IP آدرس هاي يكتا ، حوزه هاي ثبتي و سايتهاي

اسلاید 23: تجارت الكترونيكي تجارت الكترونيكي فضايي است كه يونان به طور قابل ملاحظه اي در پشت استراحتگاه اروپا عقب نشيني كرده است .آمار باور نكردني درباره اندازه تجارت الكترونيكي در يونان وجود ندارد .تلاش هاي قابل ملاحظه اي درباره حركت به سمت تجارت الكترونيك در اين كشور منتشر شده است كه با طبقه B2B شروع شده است .تجارت الكترونيك در يونان گسترش نيافته است ·    نفوذ پايين اينترنت ·       نفوذ پايين كارتهاي اعتباري فرهنگ يوناني به خريد فيزيكي بيشتر رضايت مي دهد

اسلاید 24: اما از سال 2000 به بعد به طور قابل ملاحظه اي سايت هاي تجارت الكترونيكي كه فرآورده ها را براي مشتري پيشكش مي كنند .وزارتخانه گسترش جمهوري يونان بخشي به نام مركز تجارت الكترونيكي stereaEllade(H.U.E.S.E.E) تأسيس كرده است ، كه هدف آن ساخت سازمان هاي پادگاني لازم براي گسترش تجارت الكترونيك در آن بخش است .برا ياري اين تجارتخانه كوچك ومتوسط HUESTE حدود 170/000 & دريافت كرد .به طور كلي تجارت الكترونيكي در يونان امكان صعود غير از حمايت ذاتي ندارد .وزارتخانه گسترش يك مبادله داده شبكه الكترونيكي وضع كرده (EDI) كه از 267 شركت كه به 27 گروه تقسيم مي شوند تشكيل شده است كه به عنوان رهبر گروه كه كفايت خودكار مبادلات B2B را دريونان آزمايش مي كند عمل مي كند .

اسلاید 25: سياست دولت در يونان دولت يونان به طور جدي به فعاليتها وسرمايه گذاري ها وابسته به IT كمك مي كند .طبق گزارش هاي قبل از سال 2000 تلاش ها گسترش نمي يافتند ونتيجه مورد قبول نبود اما بعد از آن تلاش ها براي رسيدن به جايگاه ثابت در IT بين المللي افزايش يافت .در راستاي اين كه كشورها مي خواهند لايق عصر اطلاعات باشند يونان به سياست رسمي براي فناوري اطلاعات نيازدارد ، به همين دليل تلاش براي اين كه تمام مدارس به اينترنت وصل باشد روز به روز افزايش مي يابد .اخيراً يونان به متوسط اروپا بسيار نزديك شده است

اسلاید 26: ساخت سخت افزار بخش سخت افزار در يونان تا اخيراً نارس بود .سخت افزار IT در يونان به تنها كدهاي اسمبلي از كامپيوترها والكترونيك ساده محدود شده بود . بزرگترين ترقي با تأسيس Intracom S.A در آخر سال 1970 آمد .Intracom ، براي فراهم كردن تكنولوژي بالا محصولات سخت افزار وسرانجام براي بدست آوردن حضور قابل ملاحظه بين المللي مديريت شد .ساختار محلي سخت افزار در مقايسه با استاندارد اروپا پايين است .امروزه ساخت سخت افزار محلي شامل يك باند پهن از ارتباطات دوربرد و اينترنت وابسته به تجهيزات ، مانند سامانه مديريت شبكه است . براي ساخت سخت افزار در يونان حدود 5/1 ميليون دلار دربين سالهاي 2000 تا 2004 هزينه مي شود گذشته از اين به سخت افزار باارزش 7/6 ميليون دلار نيازمنديم .فقط براي بازيهاي المپيك ، صنعت محلي به 5000 كامپيوتر شخصي و 6000 سرور نياز دارد . كه اين جدا از پروژه هاي در حال پيشرفت كه در همان زمان فضايي اشغال مي كنند و مستقيماً به بازيهاي المپيك وابسته نيست ، است . ساخت سخت افزار يونان با اتحاديه سرمايه گذاري فناوري اطلاعات يونان شكل گرفته است . (S.E.P.E)ثبت نام ها در SEPE از سال 1997 رشد 18% داشته است.

اسلاید 27: تأثيرات بر بازار فناوري طلاعات مهم ترين نيروي محرك براي بازار IT يونان فعاليتهاي OTE است .همان طور كه انتظار مي رود با معرفي تلفن هاي همراه واينترنت كسب وكار محلي فناوري اطلاعات براي پيدا كردن شاخه هاي مختلف اجرا مديريت مي شود .بزرگترين تغيير استقرار اندازه هاي مختلف سرمايه گذاري براي ارائه خدمات به مصرف كنندگان تلفن همراه بوده است . به طور مشابه مقادير زيادي ISP بوجود آمد ، وهمچنين بازارهاي كامل شده و تثبيت شده در مسير حركت بوجود آمد .ترقي در بازار فن آوري اطلاعات با نياز روبه افزايش هميشگي به محصولات وابسته به فن آوري اطلاعت فراهم شد .اوايل معرفي تلفن هاي همراه شبكه گسترده اي از فروشندگان كشور را بوجود مي آورد .امروزه هر يك محل بازار تلفن همراه و خدمات مركز مخصوص به خود دارد .با توجه به زمان نياز به سخت افزار وابسته به فن آوري اطلاعات پيچيده تر مي شو د.

اسلاید 28: ساخت كامپيوترهاي شخصي وتجهيزات ارتباطات دور برد ، رشد انفجاري (بعد ازسال 1997 ،%18 P.a بيشترين سرعت رشد در اروپا ) داشته است .زماني كه نقش آفرينان خارجي سهم قابل توجهي از بازار را دارند ساخته هاي يوناني سودي براي كشور يونان است .حروف وزبان يوناني مانند سخت افزار ، نرم افزار مخصوص را لازم مي كند .

اسلاید 29: Greek Keyboard

اسلاید 30: بازيهاي المپيك به خارجي ها فرصت ورود به بازار با احتمال سود را فراهم مي كند .بازيهاي المپيك با توجه به سرتاسري بودن آن در كشور ، يك سرمايه گذاري اساسي پايدار در شالوده فن آوري اطلاعات را لازم مي كند .به طور كلي يك تقاضاي كلي براي محصولات وابسته به IT دريونان وجود دارد .پروانه محصولات سازندگان محلي كه متخصص تبديل محصول ها به استانداردهاي يوناني هستند .دربعضي موارد بسيار جذاب به نظر مي آيد . اين تخصص ساخت سخت افزار يونان را به تماس با شركت هاي خارجي براي قبول محصولات اخير براي بازارهاي توانا مي سازد .

اسلاید 31: سرمايه فناوري اطلاعات در يونان كشور يونان جزء فقيرترين كشورهاي اتحاديه اروپاست كه حتي قابل انتخاب براي اتحاديه حمايت مالي نيز مي باشد در اواسط سال 1990 براي مجري گذاري اساسي يك بخش از اين حمايت به سمت امادگي مالي فناوري اطلاعات براي سرمايه گذاري يونان تصميم گيري شد .در همين زمان دولت يونان ، لزوم اختصاص دادن منابع ملي در راستاي رسيدن به اين هدف شده را احساس كرد .هم اكنون سرمايه گذاري در بخش فا وبخصوص قسمت ايجاد موقعيت هاي كاري سرمايه هاي اساسي با شرايط مساعد دريافت مي كنند .وزارت توسعه جمهوري يونان ، برنامه اجرايي ((جامعه اطلاعاتي )) را ابداع كرده است كه هدف آن ترقي فناوري اطلاعات در سال هاي آتي است .برنامه هاي توسعه شامل شرح كسب وكار مالي فناوري اطلاعات است .هزينه اين پروژه ها حدود E 2.8 ميليون مي شود كه از منابع زير تأمين مي گردد .·        %46 از اتحاديه اروپا ·        %20 از جمهموري يونان ·        %20 از بخش خصوصي در ادامه اينكه تعداد از شركت هاي شرح فناوري اطلاعات با بدست آوردن مقداري پول كه نياز داشتند وارد سهام مبادلات آتن (ASE) وارد شده اند

اسلاید 32: Contribution of key sectors to labour productivity growth Contribution to average annual growth rates, 1990-2003 (Non-agricultural business sector)

اسلاید 33: جایگاه یونان در طبقه بندی OECD:رتبه ی 21تعداد کاربران اینترنت :3800000نفوذ جمعیت در یونان:33.7%در صد استفاده از EU:1.6%رشد کاربرها در 2000-2006:280.0%جایگاه در طبقه بندی GCIدر سال 2006:47ودر سال 2005:47

اسلاید 34: هزینه پهنای باند(متوسط هزینه 100kb/s در ماه در کشورهای اروپایی2005-)

اسلاید 35: ICT Expenditure per Capita (euro(€)), 2005

اسلاید 36:

اسلاید 37: Total productivity in some OECD countrie

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید