سایر تحقیق و پژوهش

سلامت بهداشت.سلامت چیست؟

salamt-behdasht01

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سلامت بهداشت.سلامت چیست؟”

سلامت بهداشت.سلامت چیست؟

اسلاید 1: سلامت چیست؟ ارائه:

اسلاید 2: تعریفسالمت مفهومی است که چیستی و چگونگی آن همیشه مورد توجه بشر بوده و معانی متعددی از آن ٔ دهخدا »بیعیبشدن« و در فرهنگ فارسی معین ارائه شده است. بهعنوان نمونه سالمت در لغتنامه »رهایییافتن« معنی شده است. بقراط سالمت را در تعادل بین اخالط چهارگانه، شامل صفرا، سودا، بلغم و خون، میدانست. ابنسینا سالمت را چنین تعریف کرده است: سالمت سرشت و حالتی است که در آن اعمال بدن به ٔ مقابل بیماری نیست. درستی سر میزند و نقطه دانشمندان طب سنتی نیز به پیروی از بقراط، سالمت را ناشی از تعادل میان اخالط چهارگانه شامل، سردی، گرمی، خشکی و تری دانستهاند. سازمان بهداشت جهانی سالمت را برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی، و نه فقط نداشتن بیماری و نقص عضو، میداند.

اسلاید 3: در اسلام، انسان موجودی است که هم جسم دارد و هم روح، و این دو با هم در ارتباطند و از هم تأثیر میپذیرند. همچنین بدن انسان هدیه و امانت الهی برای تکامل روح بهحساب میآید. حضرت علی )ع( در حکمت 388 نهجالبالغه میفرماید: »سختتر از فقر، بیماری تن و سختتر از بیماری تن، بیماری دل )روان( است؛ و آگاه باشید که باالتر از وسعت مالی، سالمت بدن و باالتر از سالمت بدن تقوای دل )سالمت روان( است.«نابراین در فرهنگ متعالی اسالم سالمت بهعنوان یک ارزش مطرح شده و با تعبیرات لطیفی همچون، برترین نعمتها، ٔ دنیا، نعمتی که انسان از شکر آن عاجز است و دهها . عنوان دیگر، توصیف و اهمیت آن گوشزد شده است.

اسلاید 4:

اسلاید 5: اگرچه تعریف سازمان جهانی بهداشت از سالمت بهعنوان جامعترین تعریف در دنیای امروز پذیرفته شده ٔ بسیار مهم ّا باتوجه به دیدگاه اسالم، میتوان گفت که این تعریف کامل نیست، زیرا از یک جنبه است، ام ٔ معنوی است. در تعریف سالمت غفلت شده و آن جنبه بنابراین در یک تعریف جامع میتوان گفت: سالمت کیفیتی از زندگی است که در آن فرد از سالمت ً جسمی، روانی ـ عاطفی، خانوادگی ـ اجتماعی و معنوی برخوردار است. و تعریفی پویا و فرایندی دائما ٔ وسیعی دارد. ٔ مفهومی آن افزوده میشود و گستره در حال دگرگونی است که روزبهروز بر دامنه ٔ فردی، ٔ یک امر زیر بنایی و مهم، و عامل اساسی و مؤثر در توسعه امروزه »سالمت و بهداشت« به مثابه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در همه جوامع مطرح است. تأمین سالمت افراد جامعه از ٔ همه دولتهاست و قوانین اساسی کشورها، از جمله قانون اساسی جمهوریاسالمیایران، وظایف اولیه 1 بر توسعه بهداشت در و قوانین و پیماننامههای بینالمللی همچون سازمان جهانی بهداشت WHO جوامع تأکید دارند.

اسلاید 6: بیشتربدانیدسازمان جهانی بهداشت یکی از آژانسهای تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت ٔ بهداشت جامعه جهانی ایفا میکند. این آژانس در ۹ آوریل سال سازماندهنده را در حفظ و توسعه ٔ سازمان جهانی بهداشت، هدف سازمان ۱۹۴۸ در ژنو، پایتخت سوئیس، تأسیس شد. در اساسنامه دستیابی مردم به بیشترین سطح سالمت ممکن بیان شده است. وظیفه اصلی این سازمان مبارزه با بیماریها بهخصوص بیماریهای مسری شایع و ارتقای سالمت عمومی مردم جهان است. در کشور ما نهادهای مسئول در زمینه سالمت و بهداشت همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزارت آموزش و پرورش و... با نگاه به تعریف سالمت از دیدگاه اسالم و سازمان جهانی بهداشت به انجام وظایف خود ٔ سالمت جامعه در جهت حفظ، تأمین و توسعه میپردازند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید