تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 39 اسلاید

محمدرضا

صفحه 1:
The a: 4 Excellence Model ( European Foundation for Quality Management )

صفحه 2:
تعالی سازمانی * رشد و ارتقای سطم یک سازمان در تمامی ‎slay)‏ ‏* کسب رضایتمندی کلیه ذینفعان ۶ ایجاد تعادل بین خواسته ها و اتتظارات کلیه ذینفعان ۶ تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت

صفحه 3:
مزایای مدل تعالی سازمانی * برخورداری این مدل از دیدگاه سیستماتیک و فراگیر * مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی * توجه ويه به نتايج کسب شده توسط سازمان * ارزيابى مبتنى بر واقعيات * مشارکت گسترده کارکنان * شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهیود * تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با بکارگیری ابزار بهینه ‎(Benchmarking ) .59l5‏ * استفاده از رویکرد خجدارزیابی به منظور تعالی سازمان

صفحه 4:
1. Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA) . European Quality Award (EQA) . European Quality Award for SMEs (EQA (SMEs)) Deming Application Prize (DP) Irish Business Excellence Award (IREA) . New Zealand National Quality Award (NZNQA) . Rajiv Gandi National Quality Award (RGNQA) . South Africa Business Excellence Award (SABEA) 9. Sri Lanka National Quality Award (SLNQA) 10.Slovenian National Quality Award (SNQA) 11.Singapore Quality Award (SQA) 12.Swedish Quality Award (SwQA) ‘ wn ص ان واد همه The List of 15 NOAs

صفحه 5:
جپوانگز ,(جی‌یند یباهو ‎Geigy‏ , ‎Dassault , Electrolux ,‏ ‎Fiat‏ ۰ 7 ‎KLM , Nestle , Olivetti ,‏ ‎Philips‏ , 0 Renault , Sulzer, volkswagen

صفحه 6:
نتایج آخرین مطالعات در مورد بکارگیری مدل تعالی سازمانی ‎EFQM‏ * بيش از ۰۰۰/۲۰ سازمان در ارویا از این مدل استفاده کرده اند. * ۵ شرکت از هلا شرکت بزرگ اروپا این مدل را جهت ارزیابی بکار گرفته اند. ۴ از ۵۰ شرکت برتر که توسط 1770206 ۲122211072 در سا ۲۰۰۱ معرفی شدند ۳[ شرکت اروپایی بوده که از این تعداد ‎٩‏ ‏شرکت مدل ‎FFQM‏ را مورد استفاده قرار داده اند . * حداقل ۰۰۰/۱۰ شرکت کوچک به این مدل توجه کرده اند . 5

صفحه 7:
۸- مسئولیت امتمای Corporatecsyis < ‏مشتری محاری‎ -« Social Customer ae ‏رقم‎ Focus, ver ‎PF )‏ نا -رهبرى وثبات در مقاصد ۷- توسعه شراکت ها مهم ۲ نی رهبری چشم انز تعال مشاکتهای لاک ‎BG jp‏ ‏داز ولمم بخش | مب اراش افزوه بای سارمیی ‎guy Partnership‏ ‎Development Constancy of ‎ ‎ad ‎3 5 eal, ‎jo Dig ۲ ‏۴- مدیریت مبتنی بر 62 ‎ag‏ ‏فرآیندهاو واقعیت ها 4" ‎+3 Management 3 by Processes ‎Improvement and ‎3 ‎8 & Facts Innovati ‏توسعه و مشارکت کارکنان‎ -۵ imnovation\ ‏حب‎ 0 so Development &

صفحه 8:
يسو وبا سس ,(۵009) ۵6۵0 0۵۷۲۵۲۰ بادكبري ونوا وري

صفحه 9:

صفحه 10:
وزن معیارهای مدل ۳۳۵ 3۳ 1۳ 19601 | ‏بم‎ © © 5 oh ۳ نتايوكليى نتليوجامه نتابع نتايع فلینظ شکتمد كابكان فامشو رصبى ‎fie‏ کابکان مشى دبع السشلتتى ننا توانمندسازها سس ‎ee‏ سس سح سب ‎Ook Ook ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
ساختار معیارها : توانمندسازها فرآ یندها

صفحه 12:
‎6b (%25 )‏ شاخصهاي عملكردي ‏( 9۵25 ) 7 شاخصهاي عملكردي ‎8b (%75 )‏ شاخصهاي عملكردي ‎9b (%50 )‏ شاخصهاي عملكردي ‏ساختار معیارها : نتایج ‏زیر معیار ‎6a (%75 )‏ شاخصهاي برداشتي ‏( 9۵75 ) 75 شاخصهاي برداشتي ‏( 9۵25 ) 8 شاخصهاي برداشتي ‎9a (%50 )‏ دستاوردهاي عملكردي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:

صفحه 14:
(6 2 - ت-جینباننکروه به روز نمودوفه مشیه ستبت) j ۱ i 1 22 - فامشيو لستنتزىمبتنيير اطلاعات حاصل از اندازه كيرى عملكرد. تحقيقات. يادكيرى و فعاليتهاى بيرونى مرتبط 1 2 - (شاعه و جابین مودمفدا مشیو لستوتژی: ار سازماناز طريقجابهوبف رآيناهاىك ليدى

صفحه 15:
- برنامه بیزیو مدیریت منابع انسانی و بهبود آنها

صفحه 16:

صفحه 17:
30 - بهبود و نوآوبیدر فرآیندها Yoel Baa ‏رفايت كامل و‎ ale oy برای مشتریان و سایر ذینفعان

صفحه 18:

صفحه 19:
0 - کنولوی‌مدیریتمی‌شود. * تدوین یک استراتژی برای مدیریت تکنولوژی * شناسایی و ارزیابی تکنولوژیهای جایگزین و نوظهور * بهره برداری کامل از تکنولوژی موجود * توسعه تکنولوژی های نوآورانه و دوستار محیط زیست * استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطاتی برای افزایش و بهبود اثربخشی عملیات سازمان * استفاده از تکنولوژی در پشتیبانی از بهبود

صفحه 20:
6 - اطلاعاته دلنش‌مدیریتمی‌شود. * تدوین یک استراتژی برای مدیریت اطلاعات و دانش * شناسایی نیازهای اطلاعاتی و دانش سازمان * جمع آوری؛ ساختاردهی و مدیریت اطلاعات و دانش * دسترسی مطلوب استفاده کنندگان داخل و خارج سازمان به اطلاعات مریوط به خودشان * استفاده از تکنولوژی اطلاعاتی برای پشتیبانی از ارتباطات سازمانی * اطمینان یافتن از اعتبار:؛ صهت و ایمنی اطلاعات و بهبود آنها

صفحه 21:
‎JL»)!‏ لت ‎ih‏ اقدامات انجام شده ‎SITE VISIT ‏ى‎ ‏در صورت اهراز شرایط ‏نهايي ‎

صفحه 22:
مقايسه سطوح تعالى در مدل ‎EFQM‏ ‏و جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی = جايزة ملى بهزة وى 9 تعلى. سابماتی. ‎pees (oases‏ کجلی نامه ‎Coumiitted to Excellence‏ اسم شالقهشام برلىتقليى تقینلمه ‎Recognised for Excellence‏ ‎abo Bp‏ تنيسيوين ‎Finalists‏ ‏برتحكلن جايزه مقاماتى. تذ ن تنديسرسيمين ‎Prize Winner‏ برنگان‌ماینه نهلیی تنیس نبین ‎Award Winner‏

صفحه 23:
تعریف خودارزیابی (-501 ‎(Assessment‏ ‏یک بازنگری منظم. سیستماتیک و جامع از فعالیت های سازمان و نتایج آن براساس یک مدل تعالی سازمانی

صفحه 24:
وروديها و فروجى هاى فرآيند له ۲ 1 امتیازات آموزش فرآیند ( رویکرد) 1 14 فودارزيابى 1 1

صفحه 25:
YS 3 KS ANS 92 a ‏ينيدا‎ a 7 rs ‏و‎ we g ۱۳۹ ‏۳8و‎ ‏فش‎ ۶ «جمرده

صفحه 26:
آدرس های اینترنتی مرتبط بنياد ارمپاییمدیریت8 یفیتع01. ۰010110 ۱۷۲۷۲۷۷ ا ‎www.quality_foundation.co.uk‏ * y° www.quality.NIST.gov موسسه ملی استاندارد و تکتولوژی ایالات متمده امریکاا ‎www.deming.or‏ *| جایزد ملی 5 یفیتلیرلرق ۰112016۰01 ۲۸۷۲۷۲۷ * * www. iranaward.orgs)g ‏جايزه ملی‌ب-هره‎ 2

صفحه 27:
‎y A 3 0‏ از توجه حاضرين محترم ‎١‏ ‎

صفحه 28:

صفحه 29:
روش پروفرما ( توانمندسازها ) ‎tue‏ | ملاسيل بوشن ‎tue‏ | ملاسيل ريشن ‎Pee In‏ نمی حی ملی أ حود ۲/۴ میرد ‎gag | hae‏ ‎Sede | ets‏ ‎ee‏ ‎sees | ete‏ ‎ero‏ | تايل ون ‎ete‏ | ملاسيل ريشن ‎ ‎ ‎ ‏مد دادیل ‏جد داديل ‏۱-۳۲۰۳ ‏خود ۱۲ لمیر ‏جد داديل ‎re ‎sees ‎sees ‎Se aes ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏مه يغوديزاً ‏مد ييغواديزاً ‎1 es Sent om ‏دي هد‎ ‏مهد بيغواديزاً ‏مچد بیشی دید ‏مد بیشی دید ‏مد بیشی دید ‎ ‎ ‎ ‎ ‏یربا ‎i‏ ‎ee‏ ‎es ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎۳ ‎SA ‏سا رود تس‎ ile! sep ofan UE ‎et Heat oh ‏شیهی‎ ofa ‎Aaa‏ و یط پنتبشمي كند سه كيد به يوي كسهلى نيك نه صويت لهؤم مرتبط لت ‎ ‎ ‎ ‎ ‏نامي ر-ويكوديا يهياقت | | كسترتروتسيى ‎Ce alae! ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:
روش پروفرما ( نتایج )

صفحه 31:
مقایسه ننایج بدست آمده از خودارزیابی ۳۱ شرکت ایرانی ( به روش پرسشنامه ) بانمونه خفارجى ( شركتهاى منطقه شمال غرب انكلستان ) + براساس آمار ازائه شده از سوى 18607 ‎British Quality Foundation )‏ )

صفحه 32:
3 میانگین امتیازات کسب شده در هر معيار در عا۳ شرکت. ایرانی 906 رجح 9۳ 690 230 09 ‎op oh‏ = اتا لتنا ا لتنا لط سد 8و

صفحه 33:
دامنه امتیاز کل کسب شده ( از ۱۰۰) مله دامنه تعيبات امتيلز ‎BOP FB] RT Sea]‏ کفبین 92 205 بيهرين 388 595 توزیع امتیاز کل در ۳۴ شرکت ایرانی ارزیابی شده دافه اسیازات]| تعاد شرقيا دب لين دامنه | درصد ‎GSD Ol PGW OM sha‏ 300 1 Jeo Do Wl 35% 12 ( 960 14 ( ‏ل‎ 21% 7 ۳۰۰۲۶ pel

صفحه 34:
توزیع درصد امتیازات معیارها و مقایسه با نمونه خازجی معیایهای ‎EFQM‏ ‎a‏ ‏هدمع ولحقرا کی کابکتان تسکت و منايع ‎ess‏ ‏تتلیم متبی | نتيوتارصطلن | تتليج جاه ‎ns‏ ظيى عملصد Ga SES | ۵۲ 7 eK 68 6 eK ۳۳۴ 6 6 ۲ 6 6 Fo q 2 6 5 ططه تغيرا حر 7( كا رشعويهيور © 5 هب 65 92 ‎“oo‏ ‎ve GY‏ ‎vv ۲5 ۱۷ [‏ | ۲ 6 5۷ © 5 656 © 5 976 oP GI

صفحه 35:
re مقایسه عمومی بین رویکردهای مختلف عوامل ,مقايسه خودارزيابى در مدل 1102111 لقيو لشفت متیر لیا تیاب لزیاب ‎a | eae cee /‏ مود ی نیازند بيبود | دقتاستيازدهى| سل ‎EFoM‏ أمؤش دده ‎das‏ ‎‘Trained Assessors Knowledge | Accuracy of | Strengths & Areas‏ ‎Needed. Site Visit | of Model Soe | forlnpovenent‏ ‎ab‏ متوس بل ‎es Jat we‏ بله نطبسا بلا | بله آقیابی بله بله بلا بله آقیابی بله * تلفيقى از رويكردهاى فوق نيز مى تواند مورد استفاده قرار كيرد .

صفحه 36:
کاربردهای مدل تعالی سازمانی * ابزارى براى خودارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمانها در [ مسر تعالی. کمک به درک فاصله بین اهداف و واقعیتها و ترغیب سازمانها به یافتن راه هلهای بهیود * مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی آبعاد سازمان و در همه هوزه های عملکرد * چارچوبی برای درک وضعیت اقدامات اتمام شده. هذف دوباره کاری ها و تشخیص انمرافات * سافتاری برای سیستم مدیریتی سازمان

صفحه 37:
دلایل انتخاب مدل تعالی * دیدگاه ‎Be OM RAN sss‏ 4 مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه گرایی مدل ]۳۳001۷ * انطباق مدل " جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی " در بخش صنعت و معدن ایران با مدل ۳۳۵3۷۲ * امکان بازدید از سازمانهای متعالی در برفی کشورها و الگوبرداری از طیف وسیعی از سازمانها در کشورهای اروپایی * روابط خوب کشور ما با کشورهای اروپایی و امکان انتقال دانش و استفاده مستقیم از خبرگان این ‎J‏ ‏,. * كاربرد بيشتر اين مدل بعنوان مدل مرجع موايز ملى

صفحه 38:
TA مزایای فودارزب‌ایی * شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهیود * مشارکت کارکنان کلیه سطوم و واهدها در فرآیند بهبود * ارزیابی منسجم و هماهنگ سازمان در سطم خرد و کلان * شناسایی تجربیات مفید در سازمان و اشاعه آن * تسهیل مقایسه سازمان با دیگر سازمان ها با استفاده از معیارهای فراگیر * هماهنگی و یکپارچگی میان برنامه های عملیاتی و استراتژیک

صفحه 39:
۳۹ تقسیم بندی متقاضیان از دیدگاه سازمان ‎EFQM‏ ‏۱ - شرکت های ‎yy‏ ‏۲ - واه دهای عملیاتی از شرکت ها ۳ - سازمان های بخش خدمات عمومی ۴ - سازمان های با اندازه کوچک و متوسط مستقل ۵ - سازمان های با اندازه کوچک و متوسط وابسته

39,000 تومان