صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
نکته ۱) مهمترین هدف در تبلیغ» تاثیر گذاری بر رفتار و کردار
مخاطب (خصوصا کودک و نوجوان) می باشد.
۰ نکته ۲) تاثیر se ele gt ed
اینکه بتوان بر اندیشة و فکر مخاطب تاثیر گذاشت: sy
4
۰ نکنه ۲) تثیر گذاری بر افيه و فكر به Aiea REN to
اینکه بتوان عواطف و احساسات ظاهری 3
۹
۰ مخاطب را تحریک کرد.
صفحه 4:
صفحه 5:
مرحله اول: تحریک عواطف و احساسات ظاهری
رعابت چند نها اصل haan
صفحه 6:
- سس eens,
صفحه 7:
٠ سوره ای که اگر یک حرف به آن اضافه شود نام سوره ای دیگر و اگر دو حرف
اضافه شود نام سوره ای دیگر می شود؟
۰ آن چیست که خدا ندارد؟
٠ آن چیست که به همه واجب است حت به کافران» حتی به آمریکائیها ؛ .... به
امامان » به فرشتكان » ختى به خدا هم واجب است؟
٠ ف سوره كه اسم حيوان باشنافام ببريد.
۰ آن چیست چشم و گوش دارد ولی دهان ندارد؟
۰ تخم مرغ را زدم زمین نشکست» چرا؟
٠ فرق ميوه و سیکار چیست؟
۰ آن چیست سرش را ببریم زنده می شود؟
۰ خانمی بچه ای در بغل داشت از او پرسیدند با تو چه نسبتی دارد» گفت هم نود
ام و هم برادر شوهرم است چطوری امکان دار ۵ا(رای بزرترت)
کودک
و نوجوا
o
صفحه 8:
. شخصی در ساندویجی گفت : آقا یک ساندویج بیون کاهو می خواهم
فروشنده گفت: ها شما خلبانید. از کجا فهمید؟
۰ راننده ای رو زآروشن» جلو چشم افسر پلیئق ازچراغ قرمز عبور کرد ۰ ۰
ولی نه تنما اذسر او را جریمه نکر بلکه به هم احترام هم كذاشتند جراة . ۱9
۰ پادشاهی قصد کشتن نلخک خود را کرد» خروسی را به او داد و گفت ٩
باید اين خروس را بکشی و هر طور بکشی تو زا همانطور خواهم کشت 3
تلخک خروس را طوری کشت که پادشاه نتوانست خروس را آنطور بکشد خنده اش ۷
كرفت و تلخک را آزاد 00 تلخک چطوری خروس را کشت؟ 5
۰ یک فیل را چطوری بالای درخت مق توند؟ ۱
۰ حالا چطوری آن فیل را ازبالای درخت به پائین می آورند؟
۰ تمساحی در رود خانه ای داخل جنگل دهانش را باز کرد که شکار کند
ولی ناگهان یه چیزی روی تساح افناد و تساح را له کرد » آن چه بود؟
صفحه 9:
حج - حجر - حجرات
خواب - شریک - پدر و مادر و ...
اسم
عنكبوت - نحل - كُمل - فيل - بقره
شین
زمین نشکست.
ميوه را اول مى كشند بعد می خرند ولی سیگار را اول مي خرند بعد می کشند.
سر زنده
دو نفر با مادر یکدیگر ازدواج می کنند بجه یکی از اين دو نفر در بغل مرش است.
چون لباس خلبانی پوشیده بود.
راننده پیاده بوذ.
سر خروس را در دهانش گذاشت تا خروس خفه شد.
دانه درخت را می کارند و فیل را روی آن می گذارند تا بالا برود.
صبر می کنند تا پاثیز بشه و فیل سوار یک برگ می شه و پائین می آد.
برگ سوراخ شد فيل افتاد.
کودک
و نوجوا
o
صفحه 10:
بسته داریم در هر کدام ۱۰ سکه است , هر سکه ۱۰ گرم دارد بعنی همه بسته ها ۱۰۰ UD
گرمی هستند به جز یک بسته که۰٩ گرمی است یعنی هر سکه آن٩ گرم است, حال
چطوری فقط با یک بار وزن کردن آن بسته ٩۰ گرمی را پیدا کنیم؟ رای زرتترهس)
صفحه 11:
جواب: روی بستهها شماره گذاری می کنیم از ۱ تا ۱۶
از شماره ۱ -۱ عدد:
از شماره ۲ - ۲ عدف
از شماره ۳ - ۳ عدد و ...۰ تا از شماره ۱۰ - ۱۰ عدد
جمعاً ۵۵ سکه می شود
.سکه را وزن میکنیم که در اصل باید ۵۵۰ گرم شود ولی نمی شود 66
.....اگر ۴۹ ۵گرم بود و شماره ۱ , اگر ۵۴۸ گرم بودر شمارهْ ۲
صفحه 12:
,راه هاي تحربك عواطف واحساسات ظاهرية __
استفاده از - ©
اشعار و سرودها
(جمع خوانى)
۱
صفحه 13:
۰ ای ماه دل آرا ای مهدی زهرا جانم بفدایت(۲)
۰ هر کس به کسی نازد و منم به نوزم
۰ درخلوت دل با تو بود را
* مهدی زهرا_ سرت سلامت
٠ دلدار منی توسالار منى قو جانم بفدایت(۲)
۰ ای مهدی موعود خدا پشت وپناهت
۰ تا کی بنشینم شها بر سر راهت
۰ مهدی زهرا سرت سلامت (۲)
کودک و نوجوان
=
صفحه 14:
9 اله الا هو
۰ ذره های سر گردان»:
۰ بشنو از لب قرآن» الرحیم وال
صفحه 15:
٠ آقا ظفر و آقا ظفر
+ نمره من نمره چند ؟
سه من سينه سير كن Sa iia
چهار من چاره کار <الاكه موقع كاره
پنج من پنجه شیره تنبلی باید بمیره
کودک و نوحوان"
صفحه 16:
۰ کوفه را ماتم گرفته کوچه ها را غم گرفته
۰ آید از هر طرف يك صدائىيا على يا على جان كجائى
۰ خدایا گل من که نیلی نبودجوابّ,پیمبر که سيلي نبود
۰ _گل من کبود استجدائی چه زود استمرو فاطمه
دلم گرفته امشب ز غصه های زینب(۳)
منم گدای زینب منم گدای زیتتب(۲))
بخواب آرام ای گل پرپر نازنین اصغر بهارم
که باغ من شد خزان دیگر من گلی در کف ندارم
پس از تو آخرین دردانه منمن و تنهائی و اين خيل دشمن
علی لای لای علی لای لای علی لای
خوشا آنانکه با عشق حسینی یار شهادت را پسندیدند و رفتند(۲)
امون اى دل اى دل ای دل حسین(ع) بسوز ای دل ای دل ای دل حسین(ع)
کودک
و نوجوا
o
صفحه 17:
.ره هاي تحریک عواطف و احساسات ظاهری:...
استفاده از - 9
کارتهای
کمک آموزشی
... کودک و نوجوان...
صفحه 18:
۳ نمونه توت از 2
1 لد I) 9 1 9 ] رکن | غيرركن
تین
mye! I
[ قام _
کودک و نوجوان
صفحه 19:
_راه هاي تحریک عواطف و احساسات فاهری:__
استفاده از -
ea
—— ى
| حروف
_
59 | bos hes
... کودک و نوجوان...
صفحه 20:
بجه ها را به كروه هاى مختلف تقسيم ذمائيد 1
در صورت امکان فقط یک نمونه از بازی ها را به اجرا بگناز:
So, Pf ds wens
ابتدا آنها را راهنمائی
دو حلقه را از هم باز کنب
زمانی که احساس کردید دارندفاآمید می شوند و هیجانها فرو کش
می کند » یک راهنمائی کوچکی داشته باشید.
صفحه 21:
٠ راهنمائیا به صورت فرمولی باشدبهتر است.
۰ فرمول اول: راهی را که یک بار رفتی و دیدی خطا است ۱۵
۰ فرمول دوم: یکی از مهره ها مهره اصلی است .7 2
۰ فرمول سوم: در بضي از بزیه در مره اصلی ق شود. 0
۰ فرمول چهارم: a >
Cae ۰ ام دهيد ١ |
و از آنها بخواهید که یک لحظه ببینند تا امید پیدا کنند/ eee A
آن رابه هم بزنيه 0 8 3
۰ این بازى ها مستقيم خود شما را درگیر نکند سعى كنيد در مراحل سوم و
چهارم به بعد يكى را مسئول اجراى اين بازيها قرار دهید.
۰ بازی ها حتما گروهی انجام بگیرد تک نفره کم اجرا شود.
۰ جواب را به راحتی ندهید.
صفحه 22:
زاة فلي تعردق عواطف و اعساسات ارو
استفاده از Sal ها - 6
و نواهای سنگین و متين
کودک .و نوجواد...
صفحه 23:
۰ به بچه ها بگوئید من ۳ بار حدیث را می خوانم شما فقط گوش دهید تا
كامل ياد بگیرید.
٠ مرتبه جهارم از/آنها يخواهيد تابا شما همخواني كنند]
* بار ينجم و ششم خودشان يخوانند
۰ آنها را به دو گروه نقسیم کنید یک قسمت از روایت را گروه اول و قسمت
دوم را گروه دوم بلند و هماهنگ بخوانند.
۰ برای اينکه شور و نشاط بیشتری ایجاد شود از | تا ۳ بشمارید.
۰ (شمارش می تواند سر کاری باشد منل ۲/۵- ۲/۷۵...)
٠ ترجمه راهم چند بار هماهنگ با هم بخوانند.
۰ ( گاهی اوقات با صدای آدم آهنی بخوانند)
کودک و نوجوان
نی
صفحه 24:
۰ از چند نفر بخواهید که حدیث یا ترجمه را یک نفره با آهنگ بخواند.
3 از جند نفر بخواهيد كه مقتى كلاف را توضيع د
٠ مابين خواندن و د
داستانها و روایا
ماندكار قر شو
:حضرت على(ع) فرمودند
بادر الفُرصَه(؟)
Gas a “2 7g
قبل ان تكون غصه(؟)
فرصتها را در يابيد قبل از آآن كه
.غصه بخوريد
فمونه اول
صفحه 25:
۱ احضرت علی(ع) فرمودند ]
خلیل المرء(۲)
دلیل علی عقله(۲)
کودک و نوجوان
دوست انسان نشان دهنده
.عقل اوست
صفحه 26:
زاة فلي تعردق عواطف و اعساسات ارو
کودک .و نوجواد...
صفحه 27:
۱
۰ سلامٌ سلامٌ سلامٌ سلام
+ لی المصطفی وّاهل یت الکرام.,وا
۷
٠ صل اللّه علی محعَ» صلّ الله علی النبی 5
۰ صل الله على محمّده sell IT ele
3
۰ صلوات ص لوات صلوّات صلوات.
۰ صلوات صلوات علی محمد
صفحه 28:
استفاده از ذکرهای قر آنی - تواشیح و صلوات
٠ الله يا الله يا الله يا الله
۳
٠ اللّهمَ صل و سلّم و زّدِ و بار عَلى رَ
٠ صلوات قرآنی کوتاه
کودک و نوجوان
5 العظیم SAN ST 9 اللّهِمَ صلّ و سلّم على الر رسول ٠
روش تبلیغ
کودک و نوجوان
مرکز تخصصی تبلیغ – حوزه علمیه قم
نکته )1مهمترین هدف در تبلیغ ،تاثیر گذاری بر رفتار و کردار
مخاطب (خصوصا کودک و نوجوان) می باشد.
کودک و نوجوان
• نکته )2تاثیر گذاری بر رفتار و کردار به راحتی امکان پذیر نمی باشد مگر
اینکه بتوان بر اندیشه و فکر مخاطب تاثیر گذاشت.
• نکته )3تاثیر گذاری بر اندیشه و فکر به راحتی امکان پذیر نمی باشد مگر
اینکه بتوان عواطف و احساسات ظاهری
• مخاطب را تحریک کرد.
مراحل رسیدن به هدف نهائی در تبلیغ:
گذاریبربر
تاثیرگذاری
تاثیر
اندیشه
فکروواندیشه
فکر
گذاریبربر
تاثیرگذاری
تاثیر
کردار
رفتارووکردار
رفتار
کودک و نوجوان
عواطفوو
تحریکعواطف
تحریک
ظاهری
احساساتظاهری
احساسات
مرحله اول :تحریک عواطف و احساسات ظاهری
شوروو
شور
نشاط
نشاط
لذت
لذت
مشارکت
مشارکت
تنوع
تنوع
کودک و نوجوان
شادی
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
ها
شباهتها
شباهت
اعداد
ریاضیوواعداد
ریاضی
هــوشی
هــوشی
....وو
....
تفاوتها
تفاوتها
چیستان
چیستان
احکــامی
احکــامی
شعری
شعری
کاری
سرکاری
کنندهووسر
سرگرمکننده
سرگرم
کودک و نوجوان
قرآنــی
قرآنــی
طرح – 1
معماهای جالب و
جذاب
طرح معماهای جالب و جذاب
•
•
•
•
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
سوره ای که اگر یک حرف به آن اضافه شود نام سوره ای دیگر و اگر دو حرف
اضافه شود نام سوره ای دیگر می شود؟
آن چیست که خدا ندارد؟
آن چیست که به همه واجب است حتی به کافران ،حتی به آمریکائیها .... ،به
امامان ،به فرشتگان ،حتی به خدا هم واجب است؟
5سوره که اسم حیوان باشد نام ببرید.
آن چیست چشم و گوش دارد ولی دهان ندارد؟
تخم مرغ را زدم زمین نشکست ،چرا؟
فرق میوه و سیگار چیست؟
آن چیست سرش را ببریم زنده می شود؟
خانمی بچه ای در بغل داشت از او پرسیدند با تو چه نسبتی دارد ،گفت هم نوه
ام و هم برادر شوهرم است چطوری امکان دارد؟(برای بزرگترهاست)
طرح معماهای جالب و جذاب
تلخک خروس را طوری کشت که پادشاه نتوانست خروس را آنطور بکشد خنده اش
گرفت و تلخک را آزاد کرد ،تلخک چطوری خروس را کشت؟
کودک و نوجوان
• شخصی در ساندویجی گفت :آقا یک ساندویج بدون کاهو می خواهم
فروشنده گفت :ها شما خلبانید .از کجا فهمید؟
• راننده ای روز روشن ،جلو چشم افسر پلیس از چراغ قرمز عبور کرد
ولی نه تنها افسر او را جریمه نکرد بلکه به هم احترام هم گذاشتند چرا؟
• پادشاهی قصد کشتن تلخک خود را کرد ،خروسی را به او داد و گفت
باید این خروس را بکشی و هر طور بکشی تو را همانطور خواهم کشت
• یک فیل را چطوری باالی درخت می برند؟
• حاال چطوری آن فیل را از باالی درخت به پائین می آورند؟
• تمساحی در رود خانه ای داخل جنگل دهانش را باز کرد که شکار کند
ولی ناگهان یه چیزی روی تمساح افتاد و تمساح را له کرد ،آن چه بود؟
جوابها
•
خواب – شریک -پدر و مادر و ...
اسم
عنکبوت – نحل – نمل – فیل -بقره
شین
زمین نشکست.
میوه را اول می کشند بعد می خرند ولی سیگار را اول می خرند بعد می کشند.
سر زنده
دو نفر با مادر یکدیگر ازدواج می کنند بچه یکی از این دو نفر در بغل مادرش است.
چون لباس خلبانی پوشیده بود.
راننده پیاده بود.
سر خروس را در دهانش گذاشت تا خروس خفه شد.
دانه درخت را می کارند و فیل را روی آن می گذارند تا باال برود.
صبر می کنند تا پائیز بشه و فیل سوار یک برگ می شه و پائین می آد.
برگ سوراخ شد فیل افتاد.
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
حج – حجر -حجرات
بسته داریم در هر کدام 10سکه است ,هر سکه 10گرم دارد یعنی همه بسته ها 10 100
گرمی هستند به جز یک بسته که 90گرمی است یعنی هر سکه آن 9گرم است ,حال
چطوری فقط با یک بار وزن کردن آن بسته 90گرمی را پیدا کنیم؟ (برای بزرگترهاست)
:توضیحات
از ترازو فقط یک بار استفاده شود نه چند بار
جواب :روی بستهها شماره گذاری می کنیم از 1تا 10
از شماره 1 – 1عدد
از شماره 2 – 2عدد
از شماره 3 – 3عدد و ....تا از شماره 10 – 10عدد
جمعًا 55سکه می شود
.سکه را وزن میکنیم که در اصل باید 550گرم شود ولی نمی شود 55
.....اگر 549گرم بود ,شماره , 1اگر 548گرم بود ,شمارة 2
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
اهلبیت(ع)
اهلبیت(ع)
توحید
توحید
تربیتی
تربیتی
زمان(عج)
امامزمان(عج)
امام
احکامی
احکامی
...و
...و
اخالقی
اخالقی
کودک و نوجوان
استفاده از – 2
اشعار و سرودها
)جمع خوانی(
امام زمان (عج)
•
دلدار مني توساالر مني تو جانم بفدايت()2
• اي مهدي موعود خدا پشت و پناهت
• تا كي بنشينم شها بر سر راهت
• مهدي زهرا سرت سالمت ()2
کودک و نوجوان
•
اي ماه دل آرا اي مهدي زهرا جانم بفدايت()2
• هر كس به كسي نازد و من هم به تو نازم
• در خلوت دل با تو بود راز و نيازم
• مهدي زهرا سرت سالمت ()2
ال اله اال هو
ال اله اال هو ،اول است و آخر او
کودک و نوجوان
•
• ال اله اال هو ،اول است و آخر او()2
• با زبان و دل قو لوا ،ال اله اال هو
• ذره هاي سر گردان ،جمله ذكر حق گويان
• از چه غافل اي انسان ،ال اله اال هو
• بشنو از لب قرآن ،الرحيم والرحمان
• حي و قادر وسبحان ،ال اله اال هو
آقا ظفر
کودک و نوجوان
بله بله
• آقا ظفر و آقا ظفر
نمره تو نمره يك
• نمره من نمره چند ؟
دين حق چه با صفايه
• يك من يكتا خدايه
با خدا آشنا ميشيم
• همه از غم رها ميشيم
اگه ايمان و عمل داشته باشيم
كار دشمن همه لّقه
دوي من دولت حقه
شيطونو تو در بدر كن
سه من سينه سپر كن
حاال كه موقع كاره
چهار من چاره كار
تنبلي بايد بميره
پنج من پنجه شيره
نمونه اشعارظفر
امون ای دل ای دل ای دل حسین(ع) بسوز ای دل ای دل ای دل حسین(ع)
کودک و نوجوان
کوچه ها را غم گرفته
• کوفه را ماتم گرفته
• آید از هر طرف یک صدائییا علی یا علی جان کجائی
• خدایا گل من که نیلی نبودجواب پیمبر که سیلی نبود
• گل من کبود استجدائی چه زود استمرو فاطمه
دلم گرفته امشب ز غصه های زینب()3
منم گدای زینب منم گدای زینب()2
بخواب آرام ای گل پرپر نازنین اصغر بهارم
که باغ من شد خزان دیگر من گلی در کف ندارم
پس از تو آخرین دردانه منمن و تنهائی و این خیل دشمن
علی الی الی علی الی الی علی الی
خوشا آنانکه با عشق حسینی یارشهادت را پسندیدند و رفتند()2
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
توضیحی
توضیحی
انفرادی
انفرادی
ای
مسابقهای
مسابقه
گروهی
گروهی
کودک و نوجوان
استفاده از – 3
کارتهای
کمک آموزشی
نمونه – واجبات نماز
11
نیت
تکبیره االحرام
قیام
رکوع
سجود
قرائت
ذکر
ترتیب
مواالت
تشهد
سالم
کودک و نوجوان
5
6
رکن
غیر رکن
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
حروف
حروف
ها
گرهها
هاووگره
نخها
نخ
ها
حلقهها
حلقه
...وو
...
کودک و نوجوان
استفاده از – 4
بازیهـــای
فــــکری
نکـــات اجـــرائی
•
•
•
•
•
•
•
کودک و نوجوان
•
بچه ها را به گروه های مختلف تقسیم نمائید
در صورت امکان فقط یک نمونه از بازی ها را به اجرا بگذارید( یعنی از آن یک
نمونه به تعداد گروه ها تهیه نمائید و به هر گروه یک عدد تحویل دهید).
برای ایجاد رقابت سالم وقت تعیین کنید مثل اینکه بگوئید فقط 5دقیقه وقت
دارید هر گروهی زودتر انجام داد برنده می باشد
برای اینکه شور و نشاط بیشتری ایجاد شود از 1تا 3بشمارید.
( شمارش می تواند سر کاری باشد مثل )...2/75 – 2/5
ابتدا آنها را راهنمائی نکنید و فقط بگوئید که این شکل را درست کنید یا این
دو حلقه را از هم باز کنید .
زمانی که احساس کردید دارند نا امید می شوند و هیجانها فرو کش
می کند ،یک راهنمائی کوچکی داشته باشید.
ادامه نکـــات اجـــرائی
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
•
راهنمائیها به صورت فرمولی باشد بهتر است.
فرمول اول :راهی را که یک بار رفتی و دیدی خطا است دوباره تکرار نکن.
فرمول دوم :یکی از مهره ها مهره اصلی است .
فرمول سوم :در بعضی از بازیها در مهره اصلی قسمت خالی نباید پر شود.
فرمول چهارم :در هیچ شرایطی نا امید نشوید.
در آخر یک بار برای هر گروهی بدون اینکه ببینند بازی را انجام دهید
و از آنها بخواهید که یک لحظه ببینند تا امید پیدا کنند و سپس به سرعت
آن را به هم بزنید.
این بازی ها مستقیم خود شما را درگیر نکند سعی کنید در مراحل سوم و
چهارم به بعد یکی را مسئول اجرای این بازیها قرار دهید.
بازی ها حتما گروهی انجام بگیرد تک نفره کم اجرا شود.
جواب را به راحتی ندهید.
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
کودک و نوجوان
استفاده از آهنگ ها – 5
و نواهای سنگین و متین
برای ارائه روایات
نکـــات اجـــرائی
•
•
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
•
به بچه ها بگوئید من 3بار حدیث را می خوانم شما فقط گوش دهید تا
کامل یاد بگیرید.
مرتبه چهارم از آنها بخواهید تا با شما همخوانی کنند.
بار پنجم و ششم خودشان بخوانند.
آنها را به دو گروه تقسیم کنید یک قسمت از روایت را گروه اول و قسمت
دوم را گروه دوم بلند و هماهنگ بخوانند.
برای اینکه شور و نشاط بیشتری ایجاد شود از 1تا 3بشمارید.
( شمارش می تواند سر کاری باشد مثل )...2/75 – 2/5
ترجمه را هم چند بار هماهنگ با هم بخوانند.
( گاهی اوقات با صدای آدم آهنی بخوانند)
ادامه نکـــات اجـــرائی
استفاده از آهنگ ها و نواهای سنگین و متین برای ارائه روایات
باِد ِر الُفرَص ه()2
َق بَل َان َتکوَن ُغ َّص ه()2
فرصتها را در یابید قبل از آن که
.غصه بخورید
کودک و نوجوان
• از چند نفر بخواهید که حدیث یا ترجمه را یک نفره با آهنگ بخواند.
• از چند نفر بخواهید که معنی حدیث را توضیح دهند.
• ما بین خواندن و تکرار بچه ها باید نکات خیلی جالب و آموزنده از
داستانها و روایات و خاطرات و ...بیان شود تا روایت در ذهن بچه ها
ماندگار تر شود.
:حضرت علی(ع) فرمودند
استفاده از آهنگ ها و نواهای سنگین و متین برای ارائه روایات
• نمونه دوم
َخ لیُل الَم رِء ()2
َد لیٌل علی َع قِله()2
دوست انسان نشان دهنده
.عقل اوست
کودک و نوجوان
:حضرت علی(ع) فرمودند
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
کودک و نوجوان
استفاده از – 6
ذکرهای قرآنی
تواشیح و صلوات
نمونه های استفاده ازذکرهای قرآنی -تواشیح و صلوات
کودک و نوجوان
• سالٌم سالٌم سالٌم سالم
• َع لی الُم صطفی َو اهِل َبیِت الِک رام.
• صّل اهلل علی محّم د ،صّل اهلل علی الّن بی
• صّل اهلل علی محِلآ یلع و ،دّم الّن بی
• صلواٌت ص لواٌت صلواٌت صلواٌت .
• صلوات صلوات علی محّم د
نمونه های استفاده ازذکرهای قرآنی -تواشیح و صلوات
• الّل هّم صّل و سِّلم و زد و بارک َع لی َر سوِل اهلل و آلِه اَال طهار
•
الّل هّم صّل علی محّم د و آل محّم د( به سبک سریال امام علی ع).
• صلوات قرآنی کوتاه
• الّل هّم صّل و سّل م علی الر
رسوِل و آل الَّنبِّی العظیم
کودک و نوجوان
• اهلل یا اهلل یا اهلل یا اهلل
•