کودک و نوجوانآموزشسبک زندگیرسانه و شبکه‌های اجتماعی

پاورپوینت کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم (مخاطب خاص)

صفحه 1:
تا ‎oe Bl al‏ م فصل جهارم ‎ ‏درس دوازدهم ‏مخاطب خاص ‎ ‎

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
وقتی خالق پیام هیچ توجهی به گیرنده ‎oly‏ نداشته باشد. حاصلش چنین پیامهایی می شود که تقریبا مخاطب آهیچ معنایی از آن درک نمی کند

صفحه 5:

صفحه 6:
از این 5 ين تبليغ آيا بو 3

صفحه 7:
عصر امروز اوباما در کوبا با رئيس جمهور كوبا دیدار کرد ايجاد میکند؟

صفحه 8:
بعضی پیامها ویژه مخاطبان یک اقلیم خاص طراحی ده اند و مخاطبان اقلیمهای دیگر از آن درک کاملی پیدا

صفحه 9:
۳ ۳۳۳۳ ۷۰ ۱ ‏لح‎ ‎| ‏دناعضا‎ q AWA eee ‏ل‎ ae ۳ ی خوشتن م] آید؟ بدش ۳ ‎Mol sul oe‏ ۳ nod و ن بازی را یادتان هست!

صفحه 10:
يك قسمت از انيميشن 0011/1 011/1-10) را ببينيد! آيا اين انيميسن براى ردة سنى شما ساخته شده است؟

صفحه 11:
سن مخاطب در برقراری ار تباط مخاطب با یک پیام نقش کلیدی را ایفا می کند.

صفحه 12:
یکی از موثرترین عوامل در ان است. مثلا تحقیق روبرو در مورد شیوه دستوسی به اخبار در سنین مختلف نشان میدهد: * جوانان ۱۸ تا ۲6 سال بیشترین اخبار را از رسانه های آنلاین دریافت می کنند. ۰ افراد مسن رین اخبار را از تلویزیون دریافت می کنند. * با کاهش سن, استفاده از مطبوعات کاهش پیدا می کند. رادیو کمترین تاثیر را در خبررسانی دارد. ui

صفحه 13:
‎ss eT‏ فيزيك؟ دانش آموز سوم دبستان؟ يك ييرزن ‎7١‏ ساله داراى سيكل؟!

صفحه 14:
پس تحصیلات هم یکی دیگر از عناصر تاثیرگذار بر فهم و انتخاب مخاطب در مواجهه با رسانه است.

صفحه 15:
لم111 ا ا رار از ‎SS‏ ‏به غير از سن و اقليم و تحصيلات: شما جه ویژگیهای دیگری را در انتخابها و گرایشهای مخاطبان تاثیرگذار می دانید؟ هر گروه از اين مخاطبین چه ویژگی هایی دارند؟ اد

صفحه 16:
این تصاویر را ببیند و بگویید که چقدر با این جمله ها موافقید؟ هر کس چیزی را می بیند که می خواهد

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
سه"

صفحه 20:
مخاطب پیچیده ترین موجود در یک فرآیند رسانه ای و بزرگترین سوال برای تولیدکنندگان پیام است ۱

صفحه 21:

صفحه 22:
حال فرض کنید که اگر خودتان 1 جای یک تولیدکننده ‎oly‏ بگذارید با توجه‌به تفاوتهای شدید مخاطبان ‎ng‏ جكونه م ۳ اصلی پیامتان را ۰ كنيد؟

صفحه 23:
برای آشنایی با نگاه سرمایه داری به مخاطب؛ فیلم «شناسایی مخاطب» را مشاهده کنید. مه بویت < HOW TO DEFINE YOUR TARGET AUDIENCE. چگونه مخاطب خاص خود را شناسایی کنید؟

صفحه 24:
در یک کلام در نظام سرمایه داری

صفحه 25:
مارک زوکربرگ مدير فيس يوك فيس بوك مخاطبان ميلياردى فیس بوک Cowl dy lo pw ‏!امخاطب‎

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
حال پرسش اینجاست که نیازها و انگیزه های مخاطبان برای انتخاب یک رسانه چیست؟ wT

صفحه 29:
رسانه محبویتان را در نظر بیاوزید: چرا آن را انتخاب کرده اید؟ چون مشهور ترین است؟ ۰ چون پر مخاطب ترین است؟ أ خبر گزریدانشجوان ابا چون عمومی ترين ‎١‏ ‎Telegram‏ ° چون اختصاصی ترین است؟ چون معتبرترین است؟ چون سریعترین است؟ چون... ۰ Patek

صفحه 30:
‎a Cole‏ رسانه ها براى شما محبوب است. ‎[eee Omen)‏ هستید. ‎ ‏0 000 ا 1 ‎SR RO ‏ا‎ ee ered | OP oc ‎

صفحه 31:
حواستا به استفاده و رضامندي تآن از إرسانه

صفحه 32:

هوالعلیم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فصل چهارم درس دوازدهم مخاطب خاص اول این موسیقی را گوش کنید! ‏ÕäãÇ.mp3 از این اصوات غریبه چه معنایی را فهمیدید؟ اگر شما هم در سالن بودید برای محسن نامجو کف می زدید؟ از این نقاشیها چه میفهمید؟ نقاشی معروف «پنجره های همزمان رو به شهر» اثری از نقاش معروف «رابرت دالن ِی» در سبک کوبیسم به نظر شما کسی که این نقاشی را کشیده اساساً کاری با شما داشته است؟! نقاشی معروف «روغن روی کرباس» اثری از نقاش معروف «فرانسیس پیکابیا» درسبک کوبیسم و حاضر در موزه هنرهای مدرن نیویروک کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم وقتی خالق پیام هیچ توجهی به گیرنده پیام نداشته باشد ،حاصلش چنین پیامهایی می شود که تقریبا مخاطب !هیچ معنایی از آن درک نمی کند حذف مخاطب به عنوان مهمترین عنصر در فرآیند انتقال پیام مثل حرف زدن با دیوار است! از این تبلیغ چه می فهمید؟ آیا این تبلیغ برای شما طراحی شده؟ عصر امروز اوباما در کوبا با رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا دیدار کرد آیا این خبر در شما حس خاصی ایجاد میکند؟ در مردم کوبا چطور؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم بعضی پیامها ویژه مخاطبان یک اقلیمِ خاص طراحی شده اند و مخاطبان اقلیمهای دیگر از آن درک کاملی پیدا نمی کنند... اگر امروز این بازی را جلوی یک بچه شش ساله بگذارید چه عکس العملی نشان می دهد؟ خوشش می آید؟ بدش می آید؟ اصال به آن توجه نمیکند؟ این بازی را یادتان هست! ‏Tetris.swf یک قسمت از انیمیشن OM-NOMرا ببینید! 1- Om Nom.mp4 آیا این انیمیشن برای رده سنی شما ساخته شده است؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم سن مخاطب در برقراری ارتباط مخاطب با یک پیام نقش کلیدی را ایفا می کند. جالcب اسcت بدانیcد مطالعات نشان مcی دهcد سن یکcی از موثرتریcن عوامcل در انتخابهای مخاطب اسcت .مثال تحقیcق روبرو در مورد شیوه دسترcسی به اخبار در سنین مختلف نشان میدهد: • جوانان 18تcا 24سcال بیشترین اخبار را از رسانه های آنالین دریافت می کنند. • افراد مسcن بیشترین اخبار را از تلویزیون دریافت می کنند. • بcا کاهcش سcن ،اسcتفاده از مطبوعات کاهش پیدا می کند. • رادیو کمترین تاثیر را در خبررسانی دارد. آیا شما با نتایج این نظرسنجی موافقید؟ 2- ÂãæÒÔ ÝíÒí˜.mp4 مخاطب این فیلم آموزشی کیست؟ دانشجوی دکترای فیزیک؟ دانش آموز سوم دبستان؟ یک پیرزن 70ساله دارای سیکل؟! کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم پس تحصیالت هم یکی دیگر از عناصر تاثیرگذار بر فهم و انتخاب مخاطب در مواجهه با رسانه است. کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم به غیر از سن و اقلیم و تحصیالت ،شما چه ویژگیهای دیگری را در انتخابها و گرایشهای مخاطبان تاثیرگذار می دانید؟ هر گروه از این مخاطبین چه ویژگی هایی دارند؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم این تصاویر را ببیند و بگویید که چقدر با این جمله ها موافقید؟ !هر کس چیزی را می بیند که می خواهد کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم !هر کس از منظر خود دنیا را می بیند کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم !هر کسی ،با جهان ذهنی خودش پدیده ها را تفسیر می کند کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم به راستی مخاطب کیست؟ مخاطب پیچیده ترین موجود در یک فرآیند رسانه ای و بزرگترین سوال برای تولیدکنندگان پیام است مخاطب اصلی هر پیام رسانه ای ،دو نوع مخاطب دارد مخاطب فرعی حال فرض کنید که اگر خودتان را جای یک تولیدکننده پیام بگذارید با توجه به تفاوتهای شدید مخاطبان چگونه مخاطب اصلی پیامتان را مشخص می کنید؟ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم برای آشنایی با نگاه سرمایه داری به مخاطب، فیلم «شناسایی مخاطب» را مشاهده کنید. 3- ÔäÇÓÇíí ãÎÇØÈ.mp4 کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم در یک کالم در نظام سرمایه داری مخاطب کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم مارک زوکِرب ِرگ مدیر فیس بوک رهبر فیس بوک کشور میلیاردی ِ مخاطبان فیس بوک جمعیت کشور !مخاطب سرمایه است = سرمایه داری تعریف جایگاه مخاطب دررسانه های نظام سرمایه داری برای قوی تر کردن رسcانه ها هزینه می کند تا مشتری بیشتری پیدا کند در نتیجه رسانه ای که بتواند تعداد نیازهای بیشتری را از مخاطبان خود رفع کند قویتر می شود مخاطب به دنبال رفع نیازهای خود است قدرت رسانه با تعداد مخاطبانش سنجیده می شود یکی از معروفترین نظریات مخاطب شناسی نظریه استفاده و رضامندی به هر میزان که رسانه ها نیازها و انگیزه های مخاطبان را برآورده سازند ،به همان میزان موجبات رضایتمندی آنها را فراهم می کنند. کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم حال پرسش اینجاست که نیازها و انگیزه های مخاطبان برای انتخاب یک رسانه چیست؟ سرگرمی و گریز از واقعیت کسب اخبار و اطالعات نیازها و انگیزه های مخاطب ارتباط و گفت و گو با دیگران تقویت هویت شخصی کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم – درس دوازدهم رسانه محبوبتان را در نظر بیاورید. چرا آن را انتخاب کرده اید؟ • • • • • • • چون مشهورترین است؟ چون پر مخاطب ترین است؟ چون عمومی ترین است؟ چون اختصاصی ترین است؟ چون معتبرترین است؟ چون سریعترین است؟ چون... بسیاری از رسانه ها برای شما محبوب است. پس شما «مخاطبان خاص» آن رسانه ها هستید. پcس بcا وجود تمام نیازهcا ،انگیزه ها، عالیcق ،سcالیق و پیچیدگcی های شما کسcی وقcت گذاشتcه ،روی شما هدفگیری کرده و توانسته به هدف بزند... پس ای مخاطبان خاص! حواستان به استفاده و رضامندی تان از ِ رسانه ها باشد... شاید کسی شما را هدف گرفته است! =م پایان درس دوازده

35,000 تومان