سایر تحقیق و پژوهش

آرماتور -آرماتور بندی

armaatoor-bandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آرماتور -آرماتور بندی”

آرماتور -آرماتور بندی

اسلاید 1: آرماتور -آرماتور بندیارائه:

اسلاید 2: آرماتور بندی چیست؟فرایندی است که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند و به کمک جوشکاری سرد یا بست فلزی به هم وصل می شود.اتوربندی یکی از اصلی ترین شیوه ها برای ایجاد ساختمان‌های مدرن است که باعث می‌شود ساختمان از لحاظ مهندسی مقبولیت داشته باشد.در واقع ترکیب آرماتور و بتون باعث ایجاد یک نوع سنگ مصنوعی می‌شود که از لحاظ مختلف مناسب می باشد.بتن ماده ای  خمیری است که به هر شکلی در می آید اما آرماتور به بدن کمک می‌کند تا به شکل دلخواه مهندسین سفت شود و استحکام لازم را بگیرد.آرماتوربندی گاه به شکل قرار گرفتن چندین میلگرد ساده و راست بر روی یکدیگر می باشد که در سقف معمولاً انجام می‌گیرد.و گاه به صورت میله‌های در هم تنیده و خمیده که در ستونها و فونداسیون استفاده می‌شود می‌باشد .آرماتور بندی باید مطابق با اصول مهندسی صورت گیرد.قطر میلگردها ابعاد چشمه ها و تعداد شبکه های آرماتور با توجه به نوع کاربری و میزان بارگذاری توسط مهندسین محاسب،  محاسبه شده و به مجری اعلام می گردد.

اسلاید 3: مزایای آرماتور بندی در اجرای سازه های بتنیبتن دارای آرماتور از قدرت فشرده سازی و تراکم سازی بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی برخوردار است.با توجه به نوع آرماتور بندی صورت گرفته بتن آرمه ممکن است افزایش چشمگیری در استحکام کششی تجربه کند.در حضور آرماتور مقاومت سازه های بتنی در برابر آب و آتش قابل توجه خواهد بود.سیستم ساختمانی دارای آرماتور نسبت به سیستم سایر ساختمانها پایدارتر است.به کمک آرماتوربندی می‌توان بتن را به شکل های مختلف و متنوع شکل دهی کرد.هزینه نگهداری بتن دارای آرماتور بسیار کم است.آرماتوربندی مانع انحراف ساختمان از حالت اولیه می شود.در مقایسه با سازه های فلزی سازه های بتنی نیاز کمتری به مهارت دارند.

اسلاید 4: هدف از استفاده از فولاد در قطعات بتنیبتن در حقیقت شکننده است که در برابر نیروهای فشاری، مقاومت مناسبی از خود نشان می‌دهد، ولی در برابر نیروهای کششی مقاومت اندکی را بروز می‌دهد؛ به خاطر همین موضوع است که در محاسبات بتن آرمه این مقاومت را لحاظ نمی‌نمایند. بتن در برابر نیروهای برشی، مقاومت کششی در حدود یک دهم را نشان می‌دهد. باید این نکته را در نظر داشت که قطعات بتنی جهت برخوردار بودن از مقاومت کافی در برابر نیروها، با مواد مناسبی مسلح شوند. عنصری که می‌تواند برای این هدف به کار برده شود و مناسب‌تر از بقیه است، فولاد می‌باشد.

اسلاید 5: مراحل آرماتوربندی1-  طراحی ساختمان و مشخص کردن اجزای آنقبل از شروع ساخت و ساز و تهیه مصالح یک ساختمان باید نقشه کلی آن طراحی شود و قسمت های مورد نیاز آن رسم و مشخص شود.2- خرید میلگردبرای  پروژه های ساده و کوچک مانند ساختمان های معمولی می توانید از میلگردهای فولادی آجدار برای آرماتور استفاده کنید.برای ساختمان های پیچیده مانند مجتمع های مسکونی بزرگ یا مجتمع فروشگاهی بزرگ و یا مخازن و… باید یک فرم مخصوص برای خرید انواع میلگرد تهیه کنید و با توجه به نیاز ساختمان و نحوه آرماتور بندی آنها را خریداری کنید.

اسلاید 6: 3-  با طراح و نقشه کش آرماتور بندی ساختمان مشورت کنیدبعد از این که میلگرد ها را با توجه به سفارش طراح ساختمان تهیه کردید میتوانید در مورد آرماتور بندی با مهندس ناظر خود مشورت کنید.در واقع این مهندس اندازه و نوع میلگرد ها را بررسی می کند و آنها را با جزئیات کامل با نقشه ساختمان مقایسه می کند.برای پروژه های پیچیده معمولا مهندس طراح به صورت کامل در محل کار حضور دارد و کیفیت آرماتوربندی را مورد بررسی قرار می‌دهد.اما برای ساختمانهای کوچک و ساده تر فاصله میلگرد ها و تغییر شکل آنها اهمیت چندانی ندارد و نیازی به حضور مداوم مهندس ناظر نیست.4- یک روش مناسب برای آرماتور بندی انتخاب کنیدروش های مختلفی برای خم کردن میلگرد و ایجاد آرماتور وجود دارد که هر کدام از آنها برای یک نوع خاص از سازه های بتنی مناسب است.برای آرماتور بندی نمی توان از جوشکاری استفاده کرد.زیرا جوشکاری فاقد انعطاف بوده و در صورت اعمال فشار می‌شکند و استحکام کششی را کاهش می دهند .به طور کلی برای بستن میلگردها به کمک سیم مفتول دو روش وجود دارد: الف)  روش ضربدری. ب) روش بستن از کنار.در روش ضربدری  دو میلگرد آرماتور بر روی یکدیگر قرار می گیرند و سیم مفتول به حالت ضربدری از زیر و روی آنها عبور می کند.در روش بستن از کنار بعد از قرار گرفتن میلگرد ها بر روی هم سیم مفتول از زیر میلگرد پایینی عبور داده می‌شود و از کنار میلگرد بالایی عبور می کند و انتهای آن ها به هم بسته می شود.این شیوه به نام کراواتی نیز معروف می‌باشد که بیشتر در فونداسیون و سقف استفاده می شود.برخی روش منظم برخی روش کراواتی و برخی روش گره زدن را می پسندند .

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید