صفحه 1:
1 ۱ i ۳ ‏ی‎ ‎a

صفحه 2:
آزادی انسان ۱ حوزه علمیه دامغانی ره اسفند ۹۵

صفحه 3:
مقرری این هفته #آزادی معنوی یک و دو #نهضت آزادی بخش اسلام یک و دو #نجات و آزادی بشر: تمامش تکرار چهار جلسه بالاست. #زمان و مکان: حسینیه ارشاد1348

صفحه 4:
خب ۱7 سوالات معرری با در اسلام واژه آزادی بکار رفته است؟ #چرا کمتر از واژه آزادی در ادبیات دینی استفاده شده است؟ ©جرا در کشورهای غربی با اينکه آزادی معنوی ندارند آزادی اجتماعی وجود دارد؟ #دست بوسی از رهبری و دنبال ماشین ایشان رفتن آیا منافات با آزادی ندارد؟

صفحه 5:
خب ۱7 سوال #آيا در اسلام وازه آزادی بکار رفته است؟ *#چرا کمتر از واژه آزادی در ادبیات دینی استفاده شده

صفحه 6:
مولا #امبشا؛ من كنت مولا فهذا على مولاة #لغوی: دنو, معنی متضاد دارد: بنده و ارباب: آزاد کننده و هم آزاد شده #اضطلاحی: سرپرنت, محل بحت نیست. #استعمال لفظ اکثر از یک معنا ۴زین سبب پیغامبر با اجتهاد تام خود وان على مولا نهاد © كفت هر كو را منم مولا و دوست ابن عم من على مولاى اوست #کیست مولا آنک آزادت کند بند رقيت زيايت بر كند © جون به آزادى نبوت هادیست مومنان را ز انبیا آزادیست ©اى كروه مؤمنان شادى كنيد همجو سرو و سوسن آزادى كنيد

صفحه 7:
(i ‏آزادی‎ #لوازم حیات: #ترییت: عوامل ایجاد حیات #امنیت: عوامل حفظ حیات از دشمن #آزادی: عدم مانع در راه حیات *اقسام آزادی: #انسان دو نوع زندگی دارد: آزادی اجتماعی: عدم مانع در اجتماع در مقابل استعمار و استثمار *آزادی معنوی: عدم مانع در درون همان تقوا و تزکیه نفس آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی ممکن نیست.

صفحه 8:
خب ۱7 رهم ۰ ۰ حقبقت آزادی معنوی © آزادى انسان از خودش *مبنای بحث: انسان موجودی مرکب 6دلایل عقلی: انسان معلق, صفت و موصوف © دلايل تجربی: تله ياتى. خواب صادق. © دلايل وجدانى: ©- بردكى روحى: انسان مييذيرد جسمش سختى بكشد اما برده ديكران ©- بنذدكى حرص و طمع حقیقت امر: بندگی دیگری و پول و.. نیست بلکه بردگی خود دانی است. ٩-قضاوت‏ انسان در مورد خود و مجازات خود © ملانت .وتان

صفحه 9:
نیضت آزادی بخش اسلام © حسن ابتدا: #دعوت از جایی که: ©- نماينده کل مکتب باشد #-ساده باشد ©- رسا و بليغ باشد © اصولی و آنتانتی باشد #قولوا لا اله الا الله تفلحوا #ايمان مركب است از آزادى و بندكى

صفحه 10:
خب ۱7 شعار آزادی در اسلام و ابجاد عوامل آن © بيش از شعار به ایجاد مبانی آزادی میپردازد. © بندگی خدا ©2. خودشناسى 3° عوامل سلب كتنذه آزاذق © الف- از ناحيه سلب کننده © دليل: سودجويى و قدرت #اسلام: تعلیم و تربیت, محدود كردن قدرت ٩ب‏ از ناحیه سلب شده #دلیل: تنبلی و ضعف ؟ اسلام: مبارزه با درویش مسلکی و ضعف با جهاد و امر به معروف و نهی از منکر *- قوانین و تشکیلات اجتماعی

صفحه 11:
ویژگی نهضت آزادی بخش اسلام 6 صداقت #بردگی: دالان تربیت جنگ: جهاد ابتدایی 86 قدرت #قدرت تسلط بر قلبها

صفحه 12:
خب ۱7 سوال #چرا در کشورهای غربی با اينکه آزادی معنوی ندارند آزادی اجتماعی وجود دارد؟

صفحه 13:
لوو سس وابستگی آزادی اجتماعی به آزادی معنوی *آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی ممکن نیست. #دلیل* انسان,ذاتا خودخواه است و متفعت لد #جلوى اين متفعت طلبى را در اجتماغ بايد كرفس *بزار: © الف قانون و مجازات (بیرونی) #کارایی نداشته و فقط شکل قضیه را عوض کرده است. #ب- انسانیت (درونی) انه نداشته و محدود است. ‎ce‏ تقوا (درونی) ‎dfs I] 5(20) leg 3s $8! ais 151(19) legle old ‏الإنسان‎ al® en ‘@abaall 9۱)21( legis fall

صفحه 14:
۰ ae ‏ارزش آزادی» چاره سلب آن‎ #ارزش فوق العاده_دارد: چون بشر آن را کمتر داشته #ارزش متوسطی_دارد: چون خودش هدف نیست و وسیله است. #آیا چاره ای در اصل خلقت برای حل مسئله سلب آزادی نبود؟ #امر داير است بين اختيار انسان و عدم اختيار او #آيا راه ديكرى نيست؟ #علم. کدرت. تانون *کافی نیست چون از ما سحرخیز تر هم هست!! #نفاق خطرناک تر است. #الغای بردگی! #حقوق زن!

صفحه 15:
خب ۱7 سوال #دست بوسی از رهبری و دنبال ماشین ایشان رفتن ‎UT‏ ‏منافات با آزادی ندارد؟

صفحه 16:
خب ۱7 آزاد مرد واقعی #استقبال در شهر انبار ماهیت عمل < حسن فعلی + حسن فاعلی #نیت عمل: #منقفی: چاپلوسی, طمع., ترس و... *مثبت: تجدید پیمان, ارادت به عالم دین و...

صفحه 17:
الحمدلله رب العالمین با تشکر از حسن توجه شما ‎andishehdini@®‏

بسم اهلل الرحمن الرحیم آزادی انسان 1 حوزه علمیه دامغانی ره اسفند 95 مقرری این هفته ‏آزادی معنوی یک و دو ‏نهضت آزادی بخش اسالم یک و دو ‏نجات و آزادی بشر :تمامش $تکرار چهار جلسه باالست. ‏زمان و مکان: ‏حسینیه ارشاد1348 سواالت مقرری ‏آیا در اسالم واژه آزادی بکار رفته است؟ چرا کمتر از واژه آزادی در ادبیات دینی استفاده شده است؟ چرا در کشورهای غربی با اینکه آزادی معنوی ندارند آزادی اجتماعی وجود دارد؟ دست بوسی از رهبری و دنبال ماشین ایشان رفتن آیا منافات با آزادی ندارد؟ سوال ‏آیا در اسالم واژه آزادی بکار رفته است؟ چرا کمتر از واژه آزادی در ادبیات دینی استفاده شده است؟ موال منشا :من کنت موال فهذا علی مواله لغوی :دنو ،معنی متضاد دارد :بنده و ارباب :آزاد کننده و هم آزاد شده اصطالحی :سرپرست ،محل بحث نیست. استعمال لفظ اکثر از یک معنا زین سبب پیغامبر با اجتهاد گ$فت هر کو را منم موال و دوست کیس$ت موال آنک آزادت کند چون به آزادی نبوت هادیست ای گروه مؤمنان $شادی کنید ن$ام خود وان علی موال نهاد ابن عم من علی موالی اوست ب$ند رقیت ز پایت بر کند مؤمنان $را ز انبیا آزادیست هم‌چو سرو و سوسن آزادی کنید آزادی ‏لوازم حیات: ‏تربیت :عوامل ایجاد حیات ‏امنیت :عوامل حفظ حیات از دشمن ‏آزادی :عدم مانع در راه حیات ‏اقسام آزادی: ‏انسان دو نوع زندگی دارد: آزادی اجتماعی :عدم مانع در اجتماع در مقابل استعمار و استثمار آزادی معنوی :عدم مانع در درون همان تقوا و تزکیه نفس$ آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی ممکن نیست. حقیقت آزادی معنوی آزادی انسان از خ(ودش مبنای بحث :انسان موجودی مرکب دالیل( عقلی( :انس$ان معلق ،صفت $و موصوف دالیل( تجربی( :تله پاتی ،خواب صادق$ دالیل( وجد(انی: - بردگی $روحی :انسان میپذیرد جسمش سختی بکشد اما برده دیگران نباشد. - بندگی $حرص $و طمع حقیقت $امر :بندگی دیگری و پو$ل و ..نیس$ت بلکه بردگی خو$د دانی است.$ - قضاوت انس$ان در مورد خود و مجازات خود - مالمت وجدان نهضت آزادی بخش اسالم ‏حسن ابتدا: ‏دعوت از جایی که: -نماینده کل مکتب باشد -ساده باشد -رسا و بلیغ باشد -اصولی و اساسی باشد ‏قولوا ال اله اال الله تفلحوا ‏ایمان مرکب است از آزادی و بندگی شعار آزادی در اسالم و ایجاد عوامل آن بیش از شعار به ایجاد مبانی آزادی میپردازد. .1 بندگی خدا .2 خودشناسی .3 عوامل سلب کننده آزادی الف -از ناحیه سلب کننده دلیل :سودجویی و قدرت اسالم :تعلیم و تربیت ،محدود کردن قدرت ب -از ناحیه سلب شده دلیل :تنبلی و ضعف اسالم :مبارزه با درویش مسلکی و ضعف با جهاد و امر به معروف و نهی از منکر ج -قوانین و تشکیالت اجتماعی ویژگی نهضت آزادی بخش اسالم .1صداقت ‏بردگی :داالن تربیت ‏جنگ :جهاد ابتدایی .2قدرت ‏قدرت تسلط بر قلبها سوال چرا در کشورهای غربی با اینکه آزادی معنوی ندارند آزادی اجتماعی وجود دارد؟ وابستگی آزادی اجتماعی به آزادی معنوی ‏آز(اد(ی اجتماعی بدون( آز(اد(ی معنوی ممکن نیست. ‏دلیل (:انسان ذاتا خو$دخ$واه اس$ت و منفعت $ط$لب.$ ‏ج$لوی این م$نفعت $ط$لبی را در اجتماع $باید گرفت:$ ‏ابزار: ‏الف -$قانو$ن و م$جازات( $بیرونی) کارایی $نداشته و فقط $ش$کل $قض$یه را عو$ض کرده است.$ ‏ب -انس$انیت( $درونی) ‏پشتو$انه نداشته و محدود است$ ج -تقوا (درونی) َّ ه ه ن ُ الش ُّر َ ن اِإْلنْس$ا َ ِإ َّ م َّ م َّ س ُ ج ُزوع$ا ً ()20وَ ِإذا َ س ُ خلِقَ هَلُوع$ا ً (ِ)19إذا َ ين ()22معارج منُوع$ا ً (ِ)21إال َّ ال ْ ُ الْخَي ْ ُر َ م َ صل ِّ َ ارزش آزادی ،چاره سلب آن ‏ارزش فوق العاده دارد :چون $بشر آن را کمتر داشته ‏ارزش متوسطی دارد :چون $خودش هدف نیست و وسیله است. ‏آیا چاره ای در اصل خلقت برای حل مسئله سلب آزادی نبود؟ ‏امر دایر است بین اختیار انسان و عدم اختیار او ‏آیا راه دیگری نیست؟ ‏علم ،قدرت ،قانون ‏کافی نیست چون از ما سحرخیز تر هم هست!! ‏نفاق خطرناک تر است. ‏الغای بردگی! ‏حقوق زن! سوال دست بوسی از رهبری و دنبال ماشین ایشان رفتن آیا منافات با آزادی ندارد؟ آزاد مرد واقعی ‏استقبال در شهر انبار ماهیت عمل= حسن فعلی +حسن فاعلی ‏نیت عمل: ‏منفی :چاپلوسی ،طمع ،ترس و... ‏مثبت :تجدید پیمان ،ارادت به عالم دین و... الحمدهلل رب العالمین با تشکر از حسن توجه شما ‏andishehdini@

51,000 تومان