azmayeshgahe_hidrolik_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمایشگاه هیدرولیک”

آزمایشگاه هیدرولیک

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: آزمایشگاه هیدورلیک2

اسلاید 3: سیستم فرمان سیستم فرمان به راننده امکان می‌دهد که جهت حرکت خودرو را تنظیم و تعادل آنرا حفظ کند،و وظيفه اصلي سيستم فرمان تبديل گشتاور ورودي به غربيلك فرمان توسط راننده ،به زاويه فرمان چرخ ها مي باشد برای درک عملکرد فرمان، بررسی 5 مورد ضروری است 1-عوامل مربوط به چرخ و تایر 2-هندسه فرمان 3-اجزای سیستم فرمان 4- سینماتیک سیستم فرمان 5- سیستم تعلیق 3

اسلاید 4: بطور کلی اهم وظایف یک سیستم فرمان مناسب عبارتند از:حرکت خودرو در راستای دلخواه رانندهتبدیل حرکت زاویه ای غربیلک به حرکت زاویه ای چرخ های فرمان دهکاهش نیرو و تلاش راننده و نیز فراهم آوری شرایط کاری آسانبهبود لاستیک سایی و کنترل سایشفراهم آوری پایداری مناسب چرخها و سیستم در شرایط مختلف جادهایجاد حالت خنثی در هنگام رانش مستقیمجلوگیری از لرزش های ناخواسته چرخجذب لرزش های جاده و جداسازی راننده از آن با بهره از لرزه گیر فرمان4

اسلاید 5: مواردی که در طراحی فرمان موثر است:1- شعاع گشتاور فرمان باید در حد استاندارد باشد2- نیرویی که بتواند غربیلک فرمان را بچرخاند محدود است و طراح باید این گشتاور را در حد مجاز و استاندارد محاسبه کند3- هنگام دور زدن و پس از آزاد شدن فرمان باید سریعا به حالت اولیه خود برگردد به عبارت دیگر فرمان باید برگشت پذیر باشد تا موجب پایداری خودرو گردد4- خلاصی (تلرانس) در اجزای تشکیل دهنده مکانیکی فرمان باید در حد استاندارد باشد5- برای راحتی سفر و چرخاندن غربیلک فرمان باید حتی المقدور اصطکاک را کم کرد و در حد استاندارد باشد...5

اسلاید 6: ویژگی های سیستم فرمان تلاش فرماندهی (steering effort): مقدار نیرویی است که برای گردش چرخ ها به غربیلک فرمان داده میشود . حس فرمان دهی (steering feel): عبارت است از حس اینکه فرمان به کدام سو کج شده است. سرعت فرمان دهی : نسبت سرعت غربیلک به دوران چرخ هانرخ فرمان دهی یا ضریب فرمان (steering ratio) : نسبت زاویه دوران غربیلک فرمان به زاویه دوران چرخ است. بازه فرمان دهی : بیشینه گردش چرخ ها یا غربیلک را بازه فرماندهی گویند. 6

اسلاید 7: دسته بندی سیستم های فرمان :1- سیستم فرمان دستی2- سیستم فرمان توانی3- سیستم فرمان هیدرولیکی 4- سیستم با کمک الکتریکی5- سیستم فرمان الکتریکی 6- سیسنم فرمان ترکیبی 7

اسلاید 8: سیستم فرمان هیدرولیک این سیستم ها هنگامی که سیستم فرمان دستی نیاز به کمک داشته باشد ( معمولا پس از چند درجه چرخیدن چرخ های جلو ) وارد عمل شده و به سیستم فرمان دستی کمک می کنند در نتیجه پیچیدن فرمان برای راننده به راحتی صورت می گیرد. وقتی راننده، غربیلک فرمان را می‌چرخاند یک پمپ، روغن تحت فشار را تأمین می‌کند. روغن تحت فشار بیشترین تأثیر را برای فرمان دادن به چرخ‌ها داراست. 8

اسلاید 9: سیستم فرمان هیدرولیکی به دو دسته تقسیم میشود : سیستم فرمان هیدرولیکی یکپارچه ( Integral system ) : که در آن دستگاه راه انداز بخشی از جعبه دنده فرمان میباشد.سیستم فرمان هیدرولیکی جداگانه ( Non Integral System ) یا اهرمی که در آن دستگاه راه انداز بخشی از اهرم بندی و سازکار فرمان می باشد.9

اسلاید 10: ساختار سیستم فرمان هیدرولیک زیر بخش های عمده سیستم فرمان هیدرولیکی به قرار زیر است: پمپ هیدرولیک مخزن روغن تسمه وچرخ تسمهشیرهای کنترللوله های رابطسیلندر و پیستون 10

اسلاید 11: طرز كار سيستم هاي فرمان هيدروليكي طرز كار همه سيستم هاي فرمان هيدروليكي يكي است . پمپ ، روغن تحت فشار را تأمين مي كند . نيرويي كه به غربيلك فرمان وارد مي شود ، شير تنظيم را به كار مي اندازد و اين شير مجراهاي عبور روغن را باز و بسته مي كند . اين مجراها روغن تحت فشار را وارد سيلندر يا از آن خارج مي كند . روغن تحت فشار پيستون را به حركت درمي آورد و بخش عمده نيروي لازم براي فرمان دادن به چرخ ها را تأمين مي كند. 11

اسلاید 12: پمپ هیدرولیک نیروی هیدرولیکی مورد نیاز برای فرمان بوسیله پمپ توربینی گردنده فراهم می شود، این پمپ بوسیله تسمه با موتور گردانده می شود.پمپ شامل یک مجموعه توربین های جمع شونده که درون یک محفظه تخم مرغی شکل می گردد، است.زمانی که توربین می گردد، مایع هیدرولیکی کم فشار از مجرای بازگشت میگیرد و با اعمال نیرو با فشار بالا به مجرای خروج می فرستد.12

اسلاید 13: شیر کنترل دورانی سیستم power steering باید زمانی به راننده کمک کند که او نیرویی به فرمان وارد کند(مثل گرداندن فرمان).زمانی که راننده نیروی به فرمان وارد نمی کند(مثل حرکت در یک مسیر مستقیم)، سیستم هیچگونه کمک و دخالتی نمی کند.وسیله ای که نیروی وارده به فرمان را حس می کند شیر دورانی یا rotary valve نامیده می شود.13

اسلاید 14: مخزن روغن مخزن ممكن است به پمپ متصل باشد و يا جدا از آن نصب شود . يك فيلتر روغن در مخزن يا شيلنگ روغن تعبيه مي شود تا گردوغبار و ذرات جامد را از روغن جدا كند . بعضي از سيستم هاي فرمان هيدروليكي روغن سردكن هم دارند . اين روغن سردكن مانع افزايش دماي روغن و آسيب ديدن كاسه نمدها ، پره هاي پمپ و ساير قطعات مي شود. در بعضي خودروها ، مخزني كه در فاصله دورتري نصب شده است روغن را تا حد لازم سرد مي كند .14

اسلاید 15: سیستم هیدرولیکی دنده شانه با شیر کنترل دوار rack و لوله آن دارای تفاوت اندکی در طراحی هستند.بخشی از لوله ی rack شامل سیلندری است که یک پیستون در وسط آن قرار دارد و به لوله ی rack متصل است.. دو مجرای عبور مایع هریک در یک سمت از پیستون قرار دارد. اعمال کردن مایع پرفشار به یک سمت از پیستون باعث به حرکت در آن می شود که در به حرکت در آوردن rack نیروی کمکی را فراهم می کند.15

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید