صفحه 1:
صفحه 2:
fee
صفحه 3:
راه حل مدار
ویژه مشاوران دفاتر مشاوره دانشجويي دانشگاهها
وزارت علوم »تحقيقات و فناوري
زبرگزار کننده ل
مرکز متاور دایشجویی دانشگاه صععتي شریف
Dees es nes ae oe
|| دیما 10-1386
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
sf دست مد یسم
ری رد
۳ و ۱9-70۳1۱۱۳۱
للق ار سر
*نقد: تلاش براي اثبات بي معنايي ظاهرا بي معنا
ae eve)
titepe-aep) J | نهفته است.
ge lenses | aces a 9 ال
700
* ایده اصلی بست مذرنیسم ؛ more’) re
Poe Leia eee oa ee
ما وجود داردء نيست .
صفحه 7:
ادامه* es oS ۳ تسم
را ار زار » جهان بارنات يا لقان يا
ازج Cows 1 بلكه حا صل ابداعات
اجتماعي / سازه هاي eee يعني bole
*هر كسي براساس ١ _. باور هاي غالبي كه از
قبل در درونش داشته كه بازتاب باورهاي غالب
تماع هستند , مفهومي ار ز جهان را براي خود
مي سارد.
e
e
1 مر Rae
حقيتت نسبى و وابسته به موقعيت است.
صفحه 8:
دیدگاه باليني پست
فد رز فجندمم
صفحه 9:
ا ترس ار
ی
#تلقي از خانواده کارساز/ نا کارساز به درمانگر بستگی دارد
در کر و خانواده با هم مشارکت و همکاری دارند.
؟اطلاعات درمانگر از خانواده صرفا برداشت شخصی اوست نه
واقعيت وجودى خانواده
صفحه 10:
دیدگاه باليني بدست ۰( ادامه
a مي تال را دح
* درمانگر ! خانواده کار می کند نه براي خانواده )
‘i ( ييش فرض هاي خود را وارد درمان نمي كند.)
#درمانگر خود را در دبدگاههای رایج محدود نمی کند
© « احتمال توجه به مسايل كوناكون افزايش مي يابد )
*تمایل زيادي براي تلفيق روشها وجود دارد.
*مراجع و در مانكر ا
ب (علت . وضعيت قابل تغيير است : مشكلات
حقبقت محض نیستند بلکه نوعي ا ملظا شخصي 5
است)
صفحه 11:
مدرنیسم
ا ۱
ار ار ۱
eT he سيستمهاي زبان مشترك ) اندرسون و هري
5
ا 1)995)
#تیم انعکاس گر تام اندرسون ۱993-1991(
صفحه 12:
نویت ترا و تک سرا
از تنوع وعدم قطعیت مشروع اما موقت
5 از
#نسبي كراها رم اك
9 نسبي و وابسته به محيط است.
n 2
فلسفه زير بنابى دديدكاه اكوسيستمى “ نسبيت كرابى
است
صفحه 13:
صفحه 14:
كذري بر نظريه استنباط اجتماعي
رك
ل ار برع راف را و وص ل ار
واقعيت.
واقعيت از نظر جمعي جاي بحث دارد.
را ا ال لد« پر
5 هیچ معرفتی جدا از آنچه آدمی خلق مي کند ۰ .- ۰
Ss
افراد از طریق زبان/بحث و مذاکره با دیکران به
|
صفحه 15:
AS رخ telbeed| eu ۱ احتما
اس از alls .فد اتکی ات
ا ا ا
ae | ل"
بف در نان ارنات 2 eS شايستكي اشخاص
وا ارت ا
i انجامد.
ات بر کشت رت دار و راد سل تابر ال رارك"
oye |) EAS Ld اك
ك0
بت در باره مشکل ۰ مشکل را دامن مي زند
( بیان فحشاء: اساعه قحهاء است. ۲
صفحه 16:
صفحه 17:
بلكه مرف هیا |
صفحه 18:
در( اه ule کامل ypern) ۱۳
مشکل مراحع هدیه ای است که نرد مشاور آورده می
شوند.
كرفتارى مومن» نعمت و رحمتى براى برادر مومن است
صفحه 19:
۱. معنای راهحل : * فقط مك جواب
و حود ندارد بلكه 44
0 مجموكه
اي از جوابها وجود دارند
۱ ا pe rer) 2
صفحه 20:
راها کل کل شاد بدا
a) گيري و بروز
Su. ۷۹
صفحه 21:
صفحه 22:
ملاكهاي تعیین اهداف
*مثبت باشند نه منفي (واژه کلیدی "به جای است )
رت رت رن ارت
تب
1 رز ند فرذا !) . ” ار “ مسترح []
#عملی / شدنی باشند(واژه کلیدی " دست بافتنی "است ).
وتو زر دتیت باشند راما ار نداشته باشد )
ی ۱
#متناسب با زبان و درك مراجع تدوين شوند
صفحه 23:
اهداف درمان اکوسیبستمی /راه حل محور
© نغييريايدار در موقعيت مراجع ١( كانل: 2001)
الا ا ل كت
۰
© تغيير در کلام از طریق تغبیر از حرف زدن درباره مشکل به
Se راه حل”.
لا ل 7
ترین مداخله در نوع خود است.
صفحه 24:
6 اصل میلتون اریکسون
: مشكلات غير ياتولوزيك اند .١
تلاش ناموفق فرد برای اتظبای با شراسط دشوارند) (
مراجع صاحب منابع و تجربیات کافی در حل مشکل است 2
مشاور موثر: .3
(ازهرجيزى که مراجع وارد درمان کند استفاده مبکند.)
را باب شال ر سر لاس امت
تغییرات دائمي در خارج از درمان روي مي دهند. 5
ار ا. اارسری خریازن درسان الستر
صفحه 25:
صفحه 26:
فرضیات دیدگاه راه حل "1"
0 ا 0
“مراجعان مَايِل © همكاري اند مكز اين 05 تفاسير 9
ور ره ره
سيستمي ها)
*درمانكر طوري برفورد مى كند كه هاره اي جز تغيير
CS
6 ل ew Conger Pa recy
صفحه 27:
ole 49 دیدگاه راه حل مدار( ادامه)
0 rete eng Bee
BOE ete eae elo eee teresa |
مثال: هواييما . استفاده از “ وقتي كه ” بجاي “ اكر”).
oh 4 مراجع صاحت منايع و ا
° ( نگرش غیر پاتولوژيك به مراجع)
20s eS S e?) اال م
صفحه 28:
فرضيات ديدكاه راه حل مدار( ادامه)
© فرض 5 فشكلات تلات 8 تحار
De) 2 ae ايكاة
مي کنند) (منال مازرلو : چکش و میح)
e
مشکل به اطلاعات فراوان نبازی ندارد Jo 26 5 30
0 0
0
ا 0
صفحه 29:
ارس ری رس رسای ار زرا
ل فرض 7. توصیف ها / چشم انداز هاي متعددي
براي طرح مشكلات وجود دارند.
0 ن واقعيت ندارد
SOs واد دار
e
به bab» تقویت می شود
صفحه 30:
صفحه 31:
اصول رابطه درماني عالي در ديد
ل ۱ بگذارید
Ve رابطه نزديك مراجح - <دماتكر/ فرة (
ee ee ea le Ch
020000 eye) ©
(5 co cle 52 JKEs. Gal erls Sr bce) )®
9 اصل سوع: برای مراجع قابل فهم وساده عمل کنید
2 مر 2 ۱ رت
(CORRS
صفحه 32:
Jgol رابطه درماني عالي در دید
اصل 4 : فضباى امن براى مسراجع
ور
tose eee eae
اصل © : احتررام به برداشت ها و تجارب مراجع
eu! مشاور مهمان مرراجع است. / الحاق به ممراجع(
0 اصل 7" :روی مقاومت مراجع کار کنید
( “متاومت “به عنوان ارتباط مفيد از سوى مراجع باز تعبييس مى شود )
صفحه 33:
اصول رابطه درماني عالي در ديد
2
* اصل ۷:الگوی سالامت ننس و انسان بودن را از خنودنشان دهید.
ye
0
اصل ۸:نیازهای مراجع حرف اول را می زند.
) (
ی اس ات
مراجع را توانا سازید.
ee eee رال
eee) eae ao
صفحه 34:
دید اکوسیستمی
با دید سیستمی
صفحه 35:
مقایسه دید اکوسیستمی با دید سیستمی
از مشكل شروع مي كند
7 ا زر می کرو
به علل مي ايزذازة
له
جرا
توب تر رز
ey ed و
منفي مي نگرد( چه اشکالی در
كار استّ) 3
الا
به راه حل مى يردازد
به آینده مي نگرد
توصيف هاي متعدد مي يردازد
i 1
چگونه و چطور
در سطح حرکت مي کنند
مشاور با مراجع همكاري مي كند
j orca yee ere)
درست مي شود)
صفحه 36:
مقایسه دید | کوسیستمی با دید سیستمی
9.مراجع از مشاور مي آموزد
0 .طولاني و دردناك است
0 كارب رامعل ايت
2 زبان تخصصي اتسار مي شود
3.مقاومت مراجع
۱
9.مشاور از مراجع مي آموزد
0.مختصر است. و دردناك نیست
Fore peo re eo en
2. زبان و كلام مراجع بكار مي رود
3.همكاري مراجع
صفحه 37:
*سوال تا * چرا
0 IT | bd
اى
seek كر
اقسرده بودند» حدس می زنم آن را در
ژنهایم به ارث برده ام. توى ونم است.
ery Ss
eee eer bd
90 ee at
#مراجع : وقتی بچه بودم؛ بیمار شدم و
محبور شدم تقریبا یکسال در بیمارستان
بستری شوم. اخیرا در مجله ای حواندم که
بچه هایی که از کودکی از والدین شان جدا
می شوند ء وفتی که دوباره به خانه
۹
والدین با مشکلاتی مواجه می شوند.
صفحه 38:
مهارت هاي اصلي ديد اكوسيستمي
#تصدیق مشکل و اهمیت دادن olles
۱ رز eC ORD Eh
Leite 0 ا
ae ۰
lp slid! 5 95 bla a ees
ezlo wlio w Wolo cuorl®
#استفاده از زبان مراجع ۱ ۳ ۱ 0
#استفاده از سئولات “ جطور gO Be
POI RU td ا ۱ ۱
*جستجوي نفاوت ها
صفحه 39:
مهارت هاي اصلي دید اکوسيستمي
*عادي سازي مشکل
۱ راهكارها eee Sh
ا ل
معجزه اي ياهلاءوس٩
رابطه اي ياهلاءوس٩
© مقياس سازي
#دادن بازخورد به مراجع
© تحسين و تمجيد
»دادن تكليف
“ارزيابي كردن
صفحه 40:
1
بت تراجت
ملاقات کننده
0
ata
آماده
Perl
ee
نقش مشاور
۱
ايجاد انگیزه براي تغییر
ات
مواقع ۱ - و توجه
كك 1
را در ز كت 5
تسمصت. ملد
صفحه 41:
8 ( فکرمی کند که مشکلی ندارد)
لات
ل ا ا ار
® زاس ره نی بت ابا اتطار با یل بد تشر
SHES
ل رد SSE ty eee
تاسارد سس يا درك با ند لس
he و از
صفحه 42:
وظايف مشاور_با ملاقات
By pene Ee
ات رل ار لس Pen ey)
کند
© راههاپی را برای تاثیر گذاری بر مراجع پیدا کند
صفحه 43:
* مراجع مشتاق كشف مشكل است اما خود رآ
مسئول آن نمی داند
و خود به مشکل مي نگرد
© مايل نيست براي خلق / ايجاد راه حل كاري
بکند
۳۳۳۳ به آینده ندارد
»خود را قرباني سرنوشت. و صاحبب قدرت
كمي براي تغيير ان مي داند
© مراجع با توجه به يك جنبه از مشكل “ شكايت
5 |“
کننده " و از جنه 02 ل a Ayre
صفحه 44:
وظايف Lio 19 ۳ شکایت
باس
en Yeats
rea ee ا ”0
© مشاور بايد از شكايت كننده یک چنین سئوالاتی بیرسد :
|
۱
لاوا ا
© كداين قدم كوجك جه باشد ؟ “
صفحه 45:
ويژگي هاي مشتریان
* مراجع foe 3 مي دهد فک َ 3
© تا اندازه اي روي مشکل کنترل دارد
* آماده و مشتاق است کاري بکند
9 وظيفه درمانگر:
در هدايت جنين مراجع به سمت راه حل مستقيم تر عمل كند
صفحه 46:
صفحه 47:
مراحل درمان
در ديد اکوسيستمي
صفحه 48:
مراحل درمان در دید اکه سیستمب
"۱ در باره مشکل
pert) و
گفتگو در باره آینده
مراجع آینده را چگونه مي بیند؟
گفتگو در باره راهکارها
مراجع چگونه به اینجا رسیده است ؟
صفحه 49:
moog
Gray در باره شک
(هر مشكلي كانون فوري درمان قرار مي كيرد. اين كانون
ممکن است بعدا در جلسات بعدي تغییر کند.)
1 مراجع را دعوت کنید مشکل را در يك کلمه بکوید
7 وان کلمه را نیدبل به يك سمله کند.
مشاور : آیا مي تواني مشکلت را در بك کلمه بگوبي ؟
ot 4 ae
errs ear ee Eis pyre ror red oreo el Meu eco
ل ا ۳
خسته آم.
صفحه 50:
moog
كَفتكّو در باره مشكل
35 مشکل را به اهداف قابل دسترسى تبديل كنيد
Nel ager sie ۰ را ار
Roe
cle 9
sibs | ره رد
ا د
vec 5 ال ی
و كار جالبتري متل رفتن به يارك انجام مي دهم. بهتر
روي كارم تمركز مي كنم و به كارم بيشتر علاقه نشان
مي دهم.
صفحه 51:
ma در باره Gry
cei: لاوخ ص ikon a
: از اصطراب رنج مي برم.
: مي تواني به من بكوئيد كه وقتي مضطرب مي شوي
جه اتفاقي مي افتد ؟
: درباره همه چیز نگران مي شوم .بخاطر نگراني نمي
تواتم
چيزي بخورم . دلم مي خواهد کنار دیگران باشم.
: چیز ديگري هم هست که نشان دهد مضطرب هستي ؟
وا را رک ار زر
ار
خستگي مي کنم.
صفحه 52:
گفتگو در باره آینده
en ال هکت ارس
7
و ۱( ۸۱۱۰۱ له
ل تب زر كان بسر WS ر مار :|
صفحه 53:
كفتكو در باره آينده (مثال)
ت ا و لا رس كم
بدست بياورم” ١ 1 1
: دلت مي خواست از اين فرصت جطور استفاده كني ؟
مراجع : مي خوام اصلا کاری نکنم.
موك ال و ور كر ا
توت زب صل سر دصر مر رس
: فکر خوبي بنظر میاد.
مراجع : حس مى كنم فكرم تمام وقت مشغوله .خيلي دلم مي خواد فكرم
راح لكك
: فكر ميكتم بفهمم جرأ برای نو خوبه. چطور این کار به حالت
صفحه 54:
ل رطق
*مراجع : مي توانم مسئوليت ديكران را نيذيرم و
ا | صرف زندكي شخصي ام كنم.
ty: ابن موقعيت رت دست مى دهد اولين
علامت آن جيست ؟
۱
ل ۱
صفحه 55:
کفتکو در باره راهگارها
پس از تعیین هدف ء
era Cai ا ار ی
برد این سرشرح حتد ات مد 1
۴ در این مورد تباید چه بکنی ؟
لاق در داري تا fos Skull ls
لقي Ge Je Wesley
* چه عقايدي در ذهنت هست که آنها را کتار گذاشته اي یا هتوز در بارهآنها
فکر ميكني ؟
صفحه 56:
صفحه 57:
خدا گر ز حکمت ببندد دری ٩
زرحمت كشايد در ديكرى
صفحه 58:
آشنايى بافنون اكوسيستمى
يو هیز از هر گونه مت
اما علاقه به التوهاى رتنارى كه به هنكام بروز مشكلات وجود
دارند .
تمرکز بر سنجش اهداف آینده نه بر مشکلات قبلی.
درمانگر مسئول مسیر و جهت درمان است.
Ba) pees هاي ۱ eee
نیاز بسیار کم به اطلاعات اولیه.
درمانگر براي راه حل به ذهنیت قبلي در باره مشتکلات نیاز ندارد.
صفحه 59:
۳ eee
*اولء نومبنا سازي فعالانه از :ل به صورتي مثبت و كارساز تر
رت رات مر ار
ا Pe ee دست مد رت ۱
کرده است.
0
اجتناب يذير بودن بهبودي و يبشرفت ربط داده مي شود.
صفحه 60:
ادامه آشناي ۳ 2
#مهم است كه :يوه اي كه مراجع مشكل را به زبان مي آورد
( مطرح مي كند ) تغيير كند. ۲
#زبان مورد استفاده مراجع تنها چيزي است که باید دنبال شود.
© اين كه ما درباره جه جيزي و جكونه حرف مي زنيم , تفاوت
ایجاد مي کند و 1
bed را مي تواند براي ایجاد تفاوت از سوي
مراجع استفاده شود. ( مد مثبت كوبي به مثبت أند يشي rd انجامد)
صفحه 61:
صفحه 62:
1 Perec ene CY
Coy Seas be
9 ea yca Ope vee Cacegeen)
See rl ee
)1994 ۰ اهداف نامشحص - حداقل نتیجه درمان ( مك دونالد
اهداف نباید اجباري شوند
feb ات یت ررشن . سلاه در دست یاف
با انكيزش و توانابي مرحم بشید key
هدف - ايجاد تغبيرات افزايشي است . يعني برداشتن قدمپای
کوچك در مسیر درست.
Ou B® WN خدا
صفحه 63:
SS ی بت ies
DE eerste, aire aa
SEN) سار ار 55
چطور مي فهمي که ارززشش را دارد به مشاوره بيايي ؟
اولین علامتی که نشان می د هد اوضاع روبراه است ۰
ag
صفحه 64:
ا ۱
فن: هدف كزيني
هنكام تعيين اهداف ملاكهاي زير را در نظر بكيريد :
. عينيت هدف : هدف به جشم و دل ماجع
ا در روت 136
رز( زه کی ناد
ارزش هاأى منطقى و مشروع مراجع رادر تعيين هدف در
۲۱
صفحه 65:
9 استئناء ها
هدف : شناسايي مواقعي که شکایت مطرح شده ,وحودنداشته یا قابل
اداره بوده است.
استثناءها : 1(
۱ : معجزه هاي كوجك اند.
صفحه 66:
قرم : | استثناء ها (ادامه)
©علاتم | Si)a by lees
ovear a ee 00
تکرار
© انواع الشتناءها : 1) خودحوش_2) برنامة ريري شده
*مثال :
ال ا
ميكني خيلي هم وخيم نبوده , يا احساس كرده باشي كه از عهده
اش برامدي؟
صفحه 67:
ا reery ce cette ل ل
© مراجع ge ae. or UT Ip eee eee تش
ب يديرت ey Sel aro een د
GEST epee رتتي سركار سيروم
نكران جلسات هستم جون بايد آنها را اداره كنم. “حرف زدن با
میلاد / شبری ن که باعث می شود بحندم از دلهره ام کم
۱ ا
۳ See eae
۶-۱ رت
صفحه 68:
ستئوالهاي معجزه اي
0 رخا براي تارتف بان ار
naees ار ددرت Pel
م ge] bold ان سس ر رارسا
: ازاين "قبلا اتفاق افتاده اند. و تنها جيزي که
لازم است ء و ا ل
موق ی
[)زمان مناسب > موقعي است كه مراجع S| ۱ حرف مي زند
2 ا رل زر
درك نگرانی و دلوایسی او دشوار است.
صفحه 69:
ستوالهاي معجزه
اي( ادامه)
۱ معجزه ای رد 1 ان 9 با مکت های |
7 ۱
#سوءال معجزه اى مراجع را موقتا از اشتغال
ذهني به مشكلاتش دوركرده و فكر و ذهن او
را بسوي خلق ol, حلهاي BE ميبرذ »
صفحه 70:
سوءال معجزه اي داراي قالب
8 تصو رک که شبی معجزه ا یانفاق م ی افتد و در
ال ل 0
جلسه درمانرفشانده 7
#جطور متوجه آن مي شوي؟
a تغييراتي به وجود خواهد آمد ؟
#صبح روز بعد متوجه چه چيزي مي شوي که مي فيهمي "
معجزة eile ‘Gl افتاده است؟"
ae ا كن
صفحه 71:
سوءال معجزه اي داراي قالب
els در برد ار ز رت
اام ا نان لاما
*جطور متوجه اين تغييرات ا وضع مي شويد؟
fee epee ا ل ا ED aE be
اتفاق افنادهاست کدامند ؟
صفحه 72:
1 زه اي دا
ما است
©* فرض تن اين رابشد تنل ۱ »)را دربارد شررع تردن
باشید .دوست دارید که چه چیز متفاوتی انفاة برس ود
وق رسد li باشد که د رای تست از زرط
تغييراتي ايجاد كنيد ٠ اولين علايمى كه به شما نشان مى
دهد عر ارا ا ار ل ا
صفحه 73:
iv 2
وس و حالس را ل سل سل دح سل رات سا
Bee cer
بين مي رونذ: حون خواب بودى ١! نميداني كه معجزه آي اثفاق افتاده . وقني صبح
بيدار ميشوي اولِين علامتي كه نشان مي دهد معجزه اي اتفاق افناده » جيه ؟
0 اا
مكمل ببرسة ذا سرام را ررحت فلم فك
* مشاور : بنابراین متوجه چه چيزي ميشي الت
٩ ا eet alee
۲ ازر + بتطور بداني ؟ اولین علامت که به شما نشان میدهد زندگیت را دوباره
بدست آوردی » چیه ؟
eee ce eae ا ا ا ير
ميروم
صفحه 74:
٩ هد مراجع برداشتش را از موقعيت با قصد ايجاد
نگرش مثبت و تقویت آن» كمي سازي| رتبه بندي كند.
دامنه مقیاس بین (10-0) است :
7
ل oo وجود ندارد.
oN eae شا pete al از جلسهء اما مشخصا
ا دا يا براي
شروع مداخله در ادامه خلسات ميايد؟
eS near) لت ا ل ا و اينكه آنها
ae ل ار “Ges
صفحه 75:
يك نمونه سئوال هاي مقياسي
* ( براي محك زدن وضع فعلي وسطح اطمينان مراجع براي حل مشكل)
۱
ae eens
Pome ge) [seer eon ees LO ces از( PY eed
که احساس [ننت متعتش واز این حمله حلاص شدهای و
صفر (0) كه نشان مي دهد هنوز هم احساس خطر ميكني .فكر
ميكني در أن لحظه در كجاي مقياس قرار ميكيري ؟
#مراجع :حدودا 4. اما بعضي روزها 5/2هستم اگر هفته گذشته
aA 0005 وقت مى كفتم كه il
صفحه 76:
يك نمونه سئوال هاي مقياسي
. پاسخ مراجع >
0 ل ا ا Ol
بل دور شده است.
لع اي 0
اور ۳۳ 06 توجهي اتفاق افتاده
است.
صفحه 77:
نمونه ديگري ارستوال SW
ور جقدر سدس cat ترالق بذ اين طاريق ASU
بدهی ۲ اجازه بده 0راهي را كه قصد انجام اين كار را داري و
اسر ند تسد مرثنظر تردر از ارم را داري » بررسي کنیم:
Sl ol sae و آن بك راه به کداميك اطمیتان
Ne
داری؟
) توجه : نوع سئوال برسی بر توانايي ها متمرکر اس he
صفحه 78:
ا 37 1
ويك رز تقار
دري است كه مي توان أن را به روي يك زندكي
خوشایند گشود
PEE) Hea ا ار
علت قفل بودن درب ب لا تشر ار را پیدا کند.
شاه كليد ها مداخلات باساختاري است كه براي تحريك
BE ل ار ير اسل
ل ل
صفحه 79:
فقط کافي است که بخوبي وارد قفل شود).
تیگ إن شلك بلك راك ال نایدا رکه دربارن سابك
لت ات CSU eee ol aaa ahs Joe
نانك
صفحه 80:
7 مداخله : شاه كليدها
و ا
(مي خواهم که با دقت به من بکوتید که دفعه بعد چه
جيزي در زندكي / ازدواج / خانواده / با رابطه شما اتفاق
مى افتد و شما مى خواهيد كارى كنيد كه ادامه بابد.
a ۳ 0(
صفحه 81:
ا لوت ا ار
۱ ا ev ea ets
(اين تکلیف / دستور . اشخاص با خانواده را در
کشف سلسله امکاناتی که دارند فعال میکند نه در
استمرار انجام آنجه که معتقدند ارت 4
سار اتعس ان صحیح
صفحه 82:
en) es a رما
مداخله 3 و۱۱۱۱
دنفي
ee Sve eS te eee eee oI)
7
. زا د . توحه کن ied
(ابن أمورش به درا 2 كمك فى كلد كه التدارريج
تشخیص دهند که تشانه های مرصی د راکتترل انک)
صفحه 83:
fo Jr ee) Ee ee
کلیدها
( هدف : كمك به خانواده تراى داشتر ae شه
هاي ديكر ./ شروع تغييرات با داشتن يك جنير:
اک 6
صفحه 84:
مداخل : شام 5
©مراخلة 9 كلبدها
ار را لا ار
رد بخوانید »و آن را بسوزانید)
( اور sa
سا ار لت
احساس كنيد جزء باورهاي شما شذه أنييتث. سيس
بيام 15
صفحه 85:
|
lhe ا ا 00
®
و ا تا(
ane راهکار مشاور ارجحیت دارد.
با توجه كردن به 2 زبان تن مراجع هنكام بحث در
باره تكليف . مي توان حدس زد كه ان را انجام مي دهد يا
Bet oy)
صفحه 86:
انواع تکالیف سازنده
.١ تكاليف توجه برانكيرز / جذاب
By Ee Sana
۳
4. تكاليف وانمودى
ه. تکلیف : " کاری که موشر است آذرا انجام بده "
ررك و1
صفحه 87:
رت
مواقع ارایه :
مراجع براي شناسايي استنناء ها به خودش
0 ا
جواكة هاي روشني به سئوالات معجزه اي
نمیدهد.
. درباره اينكه براي بهتر شدن اوضاع جكار
كر ايده خاصي ندارد يا ايده هاي
ا
صفحه 88:
DW ere rev
در ابن فن از مراجع بخواهيد به موارد زير
pee Serv
اا ا رد
2-. مواقعي كه كار مفيدي در رابطه با شكايت
مطرح شده انجام مي شود.
3. مواقعي که شکایت مورد نظر ظاهر نمي شد با
بهتر ال مي شد.
4 بخشي از وله مراجع كه ran} خواهد ۱
صفحه 89:
و
در 1 ئفد بعد که یکدیگر را
| ا hea ore)
زندگیت/خانواده ارت محل كارك /اتفاق
مي افتد كه دوست داري ادامه بيدا
و ان زر ارب اه با مرن va
6 ۱۱۱۷۱0 ۱( ۱۱۷
onl) 7(
صفحه 90:
تکلیف : " کار متفاوتی انجام بده
( اين تكليفه كاري را كه بايد الحام بكلرد , به دقت
ا 2 .و مراجع را به كشف / خلق راه حل
ee رک
ie tee CL CHEE: 01 ee بیین
بعد جه تفاقي مي افتد. a Pi ها که
de ie رويب
Se ae eS Sew
ees ee es ae
OG) jl, is ae
hme را hig vy sik er a
oy Eyl
صفحه 91:
تکالیف اتفافی
*رمان كازاركة” ا ل الل اللا اا
ren 7 كدر كردم
است ۲ ۳
*بي تصميمي و بلاتكليفي حزئي از مشكل شده
است.
۱ راز را زا ار wren
sly ola لمعمل شير يا هما as Lis!
ae) تا
صفحه 92:
تکالیف وانمودی
#تکلیفی اس اک ار مرا ی
معجزه اي اتفاق افتاده اسث.
#کاربرد : زماني مفید است که مراجع
le ee تثييراتر. را شررع تند انا
1 هده
صفحه 93:
”تكلين : “ كارى كه موش است آثرا انجام بده
“مشاور : درعوض جكار كرديد ؟
جه وقت بي خواهي برد كه زمان
اش جيه ؟ اين عقيده را از كجا
اورده اي 9
صفحه 94:
شن ۰ طبراحی تکالیف پیش بینی کننده
Cee Be EDY bd 2
کن که آیا فردا مشکل بهتر می شود یا تغبیسی نمی
BCD LED DDL Dia eee
سازى ) كن و بايش بينى نودت مقايسه بكن .سيس
Ee Ie eee en a eee
در ست يا علط تلقى شوند » فك كن Pear
am ا ا
صفحه 95:
فن : دادن بازخورد
LOC LWA ۱( SEO Ia PTSD)
rerio 0
ساحتار باز حورد:
فن تحسين و تمجيد( احتبادزها: جنسيت /فرهنك /زو !
REE
. فن پل زدن بین اظهارات ممراجع
. فن : خلاصه ای از آنچه که قبلا اتفاق افتاده و مفید بوده است
فن : تکلیف / تکالیف مورد توافق ( کار برگه۱)
صفحه 96:
صفحه 97:
* شكايت هاءحكايتند.حكايت ها از شكايت ميكويند
حكايتي ز زبانت به گوش جان آمد
Fee ار be rye rere Sev IS
صفحه 98:
رهنمودهاي کار با سر متا
#اولويت با ادراكها و : oles ۱ وا 2
"( كه غير قابل دسترسي اند) . ( مراجع مشكلي ندارد
بلكه موضوعي را به بحث مي كذارد.و معنابي كه
مراجع براي بحث قائل است از طریق "معنا "قابل
#يه راه حلها فك ر كنيد نه به مشكلات. ( هدف حل مشك
نيست بلكه خلق / كشف راه حلها براي مشكلات است).
صفحه 99:
رضيمودطاي ذار نا
*از تعدد حكايتهاي مراجع براي ايجاد راه حلها
DY 17د ١ ( سارت دروستر سای ارست oF )28
re | ge a py ICES UNE ID cy) espe beer ۱
(Se
لاس را تا سد اسسار. سادد بعیرید.
رد 1
منابع و شايستكي بيمار 5 مقدار شده اند./ ایجاد اتحاد درماني acy)
كير است./ مشاور موضع متخصص نمي كيرد.
صفحه 100:
رضيمودهاي ذار با
e موضع Ae مراجء ۸
( افنادگي آموز اگر طالب فيضي es زميني که بلند
است)
Ne ee cae) age) وت مر
POOLE a TAYE EY AY SPIES) رتم Fis
۱۳۳ کردار
۷ Tort EGE UeeEN eN) a یز
7 كن اوه bales SM بخواهد چيزي
wager رال رل ار ارت رن(
تغسر دهد.)
صفحه 101:
رهنمودهاي کار با مراجعان
ب دارم ل نایدد ان دار از رت ۴۲۰۰
ا را سل تاو نت مرردد نات از
ترك شرایط جدید
(
؟ اگر کاری موثر است به انجام آن ادامه دهید.
ني براحم تاره تيه
وا اياك تدان العلاري فى ترا بلقت نض اوم لت
صفحه 102:
1 هنمودهاي we) ۳ ls اجعان
#به بافت و محيط مراجع توجه كنيد ( مشكلات در خلاء
| مشكلرزتك ۳
ee را ار
tc CIE SUE CNT eth ا ا ار
ae ادر ار رت تحص كند.
زر ادا دحا بت .اگر هم هست لد
كسي مشكل نلقي مي شود؟ ' "در وائع مشکلات جزيي از
وضعیت جاری ادمی آست .
(Gem ey ean sore ar NUN TD ad
صفحه 103:
پاینده و پیروز
و ايام به كام باد
صفحه 104: