استارتاپ و کارآفرینی

آشنایی با اصطلاحات باربرداری و بار بندی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۹ اسلاید به نام خدا پاور پوینت ارائه شده شناختی کلی در خصوص اصطلاحات باربرداری بین المللی و نحوه باربندی صحیح ، و در بخشی از آن خرابی های تجهیزات باربرداری را به نمایش میگذارد. این پور پوینت آموزشی برای تمای کسانی که در حوزه های اجرایی و عملیاتهای ریگری و دارندگان و رانندگان جرثقیلها و دانشجویان بخش های فنی ومهندسی و مکانیک کاربرد دارد.

azaminamat52

صفحه 1:

صفحه 2:
1 / بار اسمی نهایی ۱۵30 ۲۵۲۵۵ ۲0۶۵1 ماکنزیمم باری است که در طول بوع و شعاع کار مورد نظب بای باربمرداری مجاز شده است. وزن هوک و دیگ اببزارهای باربم‌داری به عنوان قصمتی از بار محسوب می شود.

صفحه 3:
بار اسمی۱۵3 ۵۲60 باری است که بایستی بالا ببرده شود که از کم کرردن وزن هوک و دیگ ابزارهای بارپم‌داری از باراسمی نهایی به دست می آید. 1 ۱۳

صفحه 4:
ظرفیت باربر‌داری 6۵۳0۵61۷ ‎Lifting‏ ‏ماکریمم بار اسمی نهایی است که جررثقیل قادر به بلند کرردن آن باشد.

صفحه 5:
Total rated load ie oo شعاع ‎Working radius_is‏ فاصله افتی در سطح زمين از م كن سوئینگ جررتقیل تا خط عمودی ‎SAS‏ ‏بار می باشد. ماکنریمم شعاع کاریست که جرثقیل در آن قادر به باربم‌داری باشد.

صفحه 6:
ting heig رداری۱6 الاسظم ذفين 8 عوك جر بل

صفحه 7:
‎Boom lengthy» a» ۲‏ فاصله محورى بين بين اتصال ته بوم و بين اتصال ‎pap ae FS‏ می باشد.

صفحه 8:
زاویه باریر‌داری ۵۳016 ‎Elevation‏ ‏زاويه بين مركن بوم با خط افق مى باشد.

صفحه 9:
‎Spreader‏ هحار ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎bar‏ + سکب ‎I~ Liftea‏ ‎Object 0 i‏ ‎Level | Ra | Superlift‏ ‎ ‏طول جیب ۱6۳۵ از ‏فاصله محوری بین پین اتعبال قر‌قرره سس بو و پین اتعبال فر‌قر» روی مس جیب می باشد. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
Wire Batok A Buperstr- ia Sling L ucture Boom Spreader bar I~ Lifted Object ۱ ‏ع ام‎ Level | Ra ' Superlift زاویه آفست جیب6 |5۵۲9 ‎Jib offset‏ زاويه بين ىكز بوم و مكن جيب مى باشد.

صفحه 11:
= |= ۳ ۱ ۷ هه سرعت باز شدن بوع11 18613510 8500111 ‎speed‏ بیشترین مسرعت باز شدن تلسکوپ بوع مى باشد.

صفحه 12:
سرعت افزايش زاويه ‎Boom elevation speedr»‏ ‎Shy‏ كه لازم است تا بوم با کمتررین طول از پایین تمرین نقطه به بالاتترین نقطه خود پر‌سد.

صفحه 13:
PHO Inspecting بیشتررین سرعت پیچیده شدن سیم بکسل در یک دقیقه بر روی درام مى باشد.

صفحه 14:
سرعت هوک 5660 ۲۱۵۵1 ماکزیمم سرعت بالا رفتن هوک در دقیقه می باشد. سرعت هوک از تقسیم سرعت سیم بکسل بر تعداد لای آن بدست می آید.

صفحه 15:
سرعت سوئینگ 50660 5۷/۱0 بیشترین تعداد ‎eas.‏ دستگاه بر دقیقه می باشد.

صفحه 16:
بيشترين عكس العمل جك در عمليات: مذ دهنهه۲ ‎Maximum jack‏ operation ‏بیشترین فشار در نقطه اتکا جرثقیل بس روی زمین محل استقرار جک‎ ‏های پایه می باشد» هنگامی که جرثقیل با حداکش بار خوده سوئینگ کند.‎ ‏مقدار به عنوان‎ gal ‏هنگامی که جک های پایه کاملا باز شده باشند»‎ ‏ماکنریمم عکس العمل جک نامیده می شود. زمینی که جک های پایه بر‎ ‏روی آن مستق می شود باید بر‌ای این منظور آماده شده باشد.‎

صفحه 17:
للدم A A ۷ 118 ety ‏شر از و‎ ‏صما‎ ‎1 ۳ (a sadebionechanics مركز ‎center of gravity Ji‏ نقطه ای از جسم که به عنوان مرک وزن آن محسوب می شود که معمولا در اجسام متقارن در وسط آن می باشد واگ این تقطبه زیر قالاب جرثقیل قرار بگیرد بار پصورت ترراز بلند می شود. مركن ثقل بارها معمولا با علامت 3 ) نمایش داده می شود.

صفحه 18:
Boley CG ‏شناسایی‎ pe

صفحه 19:
PHO Inspecting, Www.PHO.ir لاغر شدكى مفتول * غالبا به وسيله منتول با هفسته فيبرى قديمى كه معمولا زمانى در محدوده ‎ol‏ با بار سنگین پیررامون قرقره قبرار گررفته اند رخ می دههد.

صفحه 20:
کاهش قطراسلینگ * سایش» خوردگی و شکست موضعی هسته و فشردگی مفتول ها به مرور زمان .

صفحه 21:
شکستگی مفتول: * منتول می تواند به دلايلى نظي خستگی یا باربررداری بیش از ظررفیت در جدول باربر‌داری شکسته شود ‎٩‏ ۱۰ یا بیش از ۱۰ مفتول شکسته در طناب پولادی و یا ه یا بیش از ه مفتول شکسته در یک رشته.

صفحه 22:
بازرسی چشمی: * په کمک بازرسی چشمی عیوبی نظیس :شکستگی منتول» شل بودن تیمبل » بیررون زدن بافت اسلینگ از اتصال پررسی » افشان بودن رشته های خارج شده از اسلینگ» شناسایی میشوند.

صفحه 23:
مفتول مرکزی| ساختار اسلینگ: شامل یک بخش مرکنی به نام هسته یا ‎Ath gs COPE‏ چند رشته به دور آن به صورت مارپیچ تابانده شده است که به آن 5۳21061 می گویند . رشته خود نییر از چند مفتول پولادی که به طور مارییچ پیچیده شده استه تشکیل می شود.

صفحه 24:
تقاط تقاطح قزر ‎‘Jape. aly‏ در عملیات پیچیدن سیم بکسل بر روی درام بعد از اینکه یک لایه سیم بکسل روی درام پیچیده شد ؛ نقطه ای را که سیم بکسل در هر دور پیچش از همان جا عبور کند نتطه تقاطع نامیده میشود .

صفحه 25:
باربرداری بحرانی: نوعی از عملیات باربم‌داری است که در آن سطح ریسک و خطرات جبرران ناپذیر خیلی بیشتر از حد نرمال است.

صفحه 26:
برستهی کاعب یرل جع شود یک لیگ 7 TP ones gous 7 ‘“ ae قطعات باز شده كلاج خورشيدى كلاج جر ثقيل: وسيله اى براى قطع ويا وصل كردن نير وى مح ركه در سيستمهاى انتقال ذيروى جرثقيل به كار ميرود ‎٠‏

صفحه 27:
کابین جرثقیل: اتاقی که بر‌روی ساختار فوقانی گردان یا جایگاه راننده جرثقیل ‎Se NS‏ .

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
تشکیلات مربوط به قرقره سر بوم: مجموعه ای از قررقر ها و اتصالات که بخشی از سر‌بوع محسوب میگردد.

صفحه 31:
شاسی جرثقیل: شاسی کشنده که ساختار فوقانی گردان یک جرثقیل بر روی ان نصب میگردد.

صفحه 32:
WS ‏ار‎ وزنه های تعادلی جرثقیل: ببرای افنرایش استحکام جرثقیل ها وزنه هایی با وزن مشخص به ساختار دستگاه متصل میگردد تا جررثقیل بتواند با حفظ تعادل و يايدارى لازم بار موردنظس راجا به جا نماید .

صفحه 33:
محور عمودی که ساختار فوقانی جررثقیل حول آن میچر‌خد.

صفحه 34:
سیستم بالابری فرعی(تک لاین): یی ی ‎STM Ri adie‏ ميتواند به كار برده شود .

صفحه 35:
دستگاه قطع کن الکتریکی جرثقیل: * در صورت فعال بودن این دستگاه کلیه عملکدهای جرتقیل قبل از فعالیتهای نا ايمن متوقف ميشود

صفحه 36:
وظایف و مسئولیت های ریگر: * استفاده از تحهیزات حفاظبتی ‎ee‏ * تجهینرات بالابری را چک کند .و -مطمئن شود که بار ایمن و متعادل است مطمئن شود که بارهایی که امکان ریختن دارند به خویی بسته شده اند . -در صورت مشاهده تجهیزات بالابری اسیب دیده به سس‌پرست بالاببری گزارش دهید .

صفحه 37:
PHO Academy ‎٩‏ پوشش متاسب برای ریگر و قرد علامت ده ‏استقاده از تجهیزات حفاظتی فرد ی ‏همواره از تجهیزات ۲یمنی استاندارد استقاده کنید ‏کارت ‏نا سامن: ‏کلاه ایمتی کارت ‎tad oe‏ مات ‎

صفحه 38:
‘Academy Academy ۴ وظایف و مسئولیتهای ریگر ۵. وظایف و مسئولیتهای ریگر

صفحه 39:
rene Academy Academy ۶ وظایف و مسئولیتهای ریگر ۷ وظایف و مسئولیتهای ریگر قبل از بالذبری, مطمان شوید که هركونه هرگونه مشکل پا آسیب دیدگی و موادی که امکان ریختن دارد. در مخزن ها در تجهیزات بالابری رایه سرعت پا جمیه های استاندارد ابمن شده است په سرپرستان گزارش د هید

صفحه 40:
PHO PHO ‘Academy ‘Academy ‏روش های ریگری درست و غلط ۸ روش های ریگری درست و غلط‎ ۷ ‏هنگام بالابری از پدهای محافظتی استفاده کنید روش های سحیح اتضال چشمی سيم بكسل ها‎ شکل ۴۲ روش های صحیح استفاده از بدهای محافنتی جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به سیم یکسل inh wom a شکل ۲۳: اک از ید های محافظمناسب استفاده کنید. سیم ‎MOS‏ روش نادرست اتصال چشمی های سیم بکسل ها یکسل آسیب خواهد دید

صفحه 41:
۲. وظایف و مسئولیتهای ریگر ۳ وظایف و مسئولیتهای ریگر

صفحه 42:
PHO PHO Academy ‘Academy ۸ وظایف و مسئولیتهای ریگر ‎A‏ روش های ریگری درست و غلط در لبه های بار از پد محافظ استفاده کئید وش صحیح بستن با ‎JS ow FR‏ به آين شکل - شکله: در این حلت امکان استفادهنکنید.چرا هب گذشت ‏ ایجاد بردگی توسط چشمی زمان شل می شود روی سیم یکسل وجوددارد ‎

صفحه 43:
یم یکسل عادی-نرمال ۷ ‎as‏ ‏سیم بکسل ساییده شده ‎Abrasive wear‏ ‎Mechanical damage‏ آسیب چرخشی سیم بکسل ‎Rotational damage‏ آسیب حرارتی سیم بكسل ‎Heat damage‏ آسیب استفاده بیش ازحة از سیم بکسل کید

صفحه 44:
RHO Www.PHQ.ir Www.PHQ.ir

صفحه 45:
PHO ‘Academy ۳. روش های ریگری درست و غلط روش صحیح بستن بار شكل 1: بيش از بالابرى. مطمئن شويد كه بار درست بسته شده است. fess شكل 75 اكر بار بدرستى بسته نشود. حين بالابرى به یک طرف کج خواهد شد ‘Academy ‏روش های ریگری درست و غلط‎ ۴ روش نادرست بستن بار شکل۱۷: سیم بكسل با زنجير را لز يك بيج گوشواره لى به بيج كوشواره لى ديكر نينديد. جرا كه در اين اصورت بار به يك طرف كج خواهد شد

صفحه 46:
شکل روش های نادرست بستن فلا ۳ روش های ریگری درست و غلط روش صحیح بسن بار v 2s» شک ل ‎٩۲‏ اب مارا ‎eae ligt‏ كه جلوى نها رو بد ييرون قرار يرد شكل 17 نبايد ‎Ae hte‏ ابه سمت داخل قوار كيرف رأ هور قلاب كوه وني

صفحه 47:
PHO ‘Academy ‎٩‏ روش های ریگری درست و غلط ‎we 6 ‏شکل 8۶ از ین اسفی و ‎JRE SSL‏ ستفاده نید ‏بيج | مفتول ‎x =‏ ‏شكل/؟: از بيج و مفتول به جاى بين اصلى شكل استقاده تكنيد. جرا كد خم خواهد شد ‎ ‎۳۳0 ‎‘Academy ‏۰ روش های ریگری فرست و قط: ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
PHQ PHQ Academy ‘Academy ۷ وظایف و مسئولیتهای فرد علامت ده ۸ وظایف و مسئولیتهای فرد علامت ده

صفحه 49:
Www.PHO.ir

صفحه 50:

صفحه 51:
ایمنی باربرداری دادن بار از مرکز آموزش های تخصصی فطللای | یی | سورع بالای سر افراد ‎swwwiliftee ir‏ هتکام باربرداری اجازه ندهید کارگران از زیر بار يا از زیر بوم عبور کنند

صفحه 52:

صفحه 53:
2 مه ]حور ی ‎pad ah 1‏ 271 ‎eek pen‏ سیر تسه مت ‎anwicieatan‏ وی ‎Wrong and Unsafe‏

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:
27.920

صفحه 57:
پرسش: یک شکل (510010160) خوب و استاندارد ججوریه؟ پاسخ: حاوی اطلاعات ذبل باشد. لو گوی محصول (ترجیحا یک برند معتبر) حداكثر بار مجاز كد تولید. | ‎Working Load Limit‏ (جهت بررمی محصول از طریق

صفحه 58:
الت © ديكر آسيب هابى كه در نتيجه به ساختارسيم بكسل آسيب برساند. © خوردكى شديد در سيم بكسل و يا در متعلقات انتهایی آن. Flexible Steel Wire Rope Checks Before you use a flexible steel wire rope be sure to check for: Kinks or fractures Birdeaging Ca Crushed and ~ 5S jammed strands ‎Areas that have‏ شمه

صفحه 59:

39,000 تومان