صفحه 1:
صفحه 2:
1 /
بار اسمی نهایی ۱۵30 ۲۵۲۵۵ ۲0۶۵1
ماکنزیمم باری است که در طول بوع و شعاع کار مورد نظب بای باربمرداری
مجاز شده است. وزن هوک و دیگ اببزارهای باربمداری به عنوان قصمتی
از بار محسوب می شود.
صفحه 3:
بار اسمی۱۵3 ۵۲60
باری است که بایستی بالا ببرده شود که از کم کرردن وزن هوک و دیگ ابزارهای
بارپمداری از باراسمی نهایی به دست می آید.
1 ۱۳
صفحه 4:
ظرفیت باربرداری 6۵۳0۵61۷ Lifting
ماکریمم بار اسمی نهایی است که جررثقیل قادر به بلند کرردن آن باشد.
صفحه 5:
Total rated load
ie oo
شعاع Working radius_is
فاصله افتی در سطح زمين از م كن سوئینگ جررتقیل تا خط عمودی SAS
بار می باشد.
ماکنریمم شعاع کاریست که جرثقیل در آن قادر به باربمداری باشد.
صفحه 6:
ting heig
رداری۱6
الاسظم ذفين 8 عوك جر
بل
صفحه 7:
Boom lengthy» a» ۲
فاصله محورى بين بين اتصال ته بوم و بين اتصال pap ae FS می باشد.
صفحه 8:
زاویه باریرداری ۵۳016 Elevation
زاويه بين مركن بوم با خط افق مى باشد.
صفحه 9:
Spreader هحار
bar + سکب
I~ Liftea
Object 0 i
Level | Ra | Superlift
طول جیب ۱6۳۵ از
فاصله محوری بین پین اتعبال قرقرره سس بو و پین اتعبال فرقر» روی مس جیب می
باشد.
صفحه 10:
Wire
Batok A Buperstr-
ia
Sling L ucture
Boom
Spreader
bar
I~ Lifted
Object ۱
ع ام
Level | Ra ' Superlift
زاویه آفست جیب6 |5۵۲9 Jib offset
زاويه بين ىكز بوم و مكن جيب مى باشد.
صفحه 11:
= |= ۳ ۱ ۷ هه
سرعت باز شدن بوع11 18613510 8500111
speed
بیشترین مسرعت باز شدن تلسکوپ بوع مى باشد.
صفحه 12:
سرعت افزايش زاويه Boom elevation speedr»
Shy كه لازم است تا بوم با کمتررین طول از پایین تمرین نقطه
به بالاتترین نقطه خود پرسد.
صفحه 13:
PHO
Inspecting
بیشتررین سرعت پیچیده شدن سیم بکسل در یک دقیقه بر روی درام
مى باشد.
صفحه 14:
سرعت هوک 5660 ۲۱۵۵1
ماکزیمم سرعت بالا رفتن هوک در دقیقه می باشد. سرعت هوک از
تقسیم سرعت سیم بکسل بر تعداد لای آن بدست می آید.
صفحه 15:
سرعت سوئینگ 50660 5۷/۱0
بیشترین تعداد eas. دستگاه بر دقیقه می باشد.
صفحه 16:
بيشترين عكس العمل جك در عمليات: مذ دهنهه۲ Maximum jack
operation
بیشترین فشار در نقطه اتکا جرثقیل بس روی زمین محل استقرار جک
های پایه می باشد» هنگامی که جرثقیل با حداکش بار خوده سوئینگ کند.
مقدار به عنوان gal هنگامی که جک های پایه کاملا باز شده باشند»
ماکنریمم عکس العمل جک نامیده می شود. زمینی که جک های پایه بر
روی آن مستق می شود باید برای این منظور آماده شده باشد.
صفحه 17:
للدم
A A
۷ 118
ety شر از و
صما
1 ۳
(a
sadebionechanics
مركز center of gravity Ji
نقطه ای از جسم که به عنوان مرک وزن آن محسوب می شود که معمولا
در اجسام متقارن در وسط آن می باشد واگ این تقطبه زیر قالاب جرثقیل
قرار بگیرد بار پصورت ترراز بلند می شود. مركن ثقل بارها معمولا با
علامت 3 ) نمایش داده می شود.
صفحه 18:
Boley CG شناسایی pe
صفحه 19:
PHO
Inspecting,
Www.PHO.ir
لاغر شدكى مفتول
* غالبا به وسيله منتول با هفسته فيبرى قديمى كه معمولا زمانى در محدوده
ol با بار سنگین پیررامون قرقره قبرار گررفته اند رخ می دههد.
صفحه 20:
کاهش قطراسلینگ
* سایش» خوردگی و شکست موضعی هسته و فشردگی مفتول ها به مرور
زمان .
صفحه 21:
شکستگی مفتول:
* منتول می تواند به دلايلى نظي خستگی یا باربررداری بیش از ظررفیت در جدول
باربرداری شکسته شود ٩ ۱۰ یا بیش از ۱۰ مفتول شکسته در طناب پولادی و یا ه یا بیش
از ه مفتول شکسته در یک رشته.
صفحه 22:
بازرسی چشمی:
* په کمک بازرسی چشمی عیوبی نظیس :شکستگی منتول» شل بودن
تیمبل » بیررون زدن بافت اسلینگ از اتصال پررسی » افشان بودن رشته های
خارج شده از اسلینگ» شناسایی میشوند.
صفحه 23:
مفتول مرکزی|
ساختار اسلینگ:
شامل یک بخش مرکنی به نام هسته یا Ath gs COPE چند رشته به دور آن به صورت
مارپیچ تابانده شده است که به آن 5۳21061 می گویند . رشته خود نییر از چند مفتول
پولادی که به طور مارییچ پیچیده شده استه تشکیل می شود.
صفحه 24:
تقاط تقاطح قزر ‘Jape. aly
در عملیات پیچیدن سیم بکسل بر روی درام بعد از اینکه یک لایه سیم بکسل روی
درام پیچیده شد ؛ نقطه ای را که سیم بکسل در هر دور پیچش از همان جا عبور
کند نتطه تقاطع نامیده میشود .
صفحه 25:
باربرداری بحرانی:
نوعی از عملیات باربمداری است که در آن سطح ریسک و خطرات
جبرران ناپذیر خیلی بیشتر از حد نرمال است.
صفحه 26:
برستهی کاعب یرل
جع شود یک
لیگ
7
TP ones
gous 7 ‘“ ae
قطعات باز شده كلاج خورشيدى
كلاج جر ثقيل:
وسيله اى براى قطع ويا وصل كردن نير وى مح ركه در سيستمهاى انتقال ذيروى جرثقيل به كار ميرود ٠
صفحه 27:
کابین جرثقیل:
اتاقی که برروی ساختار فوقانی گردان یا جایگاه راننده جرثقیل Se NS .
صفحه 28:
صفحه 29:
صفحه 30:
تشکیلات مربوط به قرقره سر بوم:
مجموعه ای از قررقر ها و اتصالات که بخشی از سربوع محسوب میگردد.
صفحه 31:
شاسی جرثقیل:
شاسی کشنده که ساختار فوقانی گردان یک جرثقیل بر روی ان نصب میگردد.
صفحه 32:
WS ار
وزنه های تعادلی جرثقیل:
ببرای افنرایش استحکام جرثقیل ها وزنه هایی با وزن مشخص به ساختار دستگاه متصل
میگردد تا جررثقیل بتواند با حفظ تعادل و يايدارى لازم بار موردنظس راجا به جا
نماید .
صفحه 33:
محور عمودی که ساختار فوقانی جررثقیل حول آن میچرخد.
صفحه 34:
سیستم بالابری فرعی(تک لاین):
یی ی STM Ri adie
ميتواند به كار برده شود .
صفحه 35:
دستگاه قطع کن الکتریکی جرثقیل:
* در صورت فعال بودن این دستگاه کلیه عملکدهای جرتقیل قبل از فعالیتهای نا
ايمن متوقف ميشود
صفحه 36:
وظایف و مسئولیت های ریگر:
* استفاده از تحهیزات حفاظبتی ee
* تجهینرات بالابری را چک کند .و -مطمئن شود که بار ایمن و متعادل
است
مطمئن شود که بارهایی که امکان ریختن دارند به خویی بسته شده
اند .
-در صورت مشاهده تجهیزات بالابری اسیب دیده به سسپرست
بالاببری گزارش دهید .
صفحه 37:
PHO
Academy
٩ پوشش متاسب برای ریگر و قرد علامت ده
استقاده از تجهیزات حفاظتی فرد ی
همواره از تجهیزات ۲یمنی استاندارد استقاده کنید
کارت
نا سامن:
کلاه ایمتی کارت tad oe
مات
صفحه 38:
‘Academy Academy
۴ وظایف و مسئولیتهای ریگر ۵. وظایف و مسئولیتهای ریگر
صفحه 39:
rene
Academy Academy
۶ وظایف و مسئولیتهای ریگر ۷ وظایف و مسئولیتهای ریگر
قبل از بالذبری, مطمان شوید که هركونه هرگونه مشکل پا آسیب دیدگی
و موادی که امکان ریختن دارد. در مخزن ها در تجهیزات بالابری رایه سرعت
پا جمیه های استاندارد ابمن شده است په سرپرستان گزارش د هید
صفحه 40:
PHO PHO
‘Academy ‘Academy
روش های ریگری درست و غلط ۸ روش های ریگری درست و غلط ۷
هنگام بالابری از پدهای محافظتی استفاده کنید روش های سحیح اتضال چشمی سيم بكسل ها
شکل ۴۲ روش های صحیح استفاده از بدهای محافنتی
جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به سیم یکسل
inh
wom
a
شکل ۲۳: اک از ید های محافظمناسب استفاده کنید. سیم MOS روش نادرست اتصال چشمی های سیم بکسل ها
یکسل آسیب خواهد دید
صفحه 41:
۲. وظایف و مسئولیتهای ریگر ۳ وظایف و مسئولیتهای ریگر
صفحه 42:
PHO PHO
Academy ‘Academy
۸ وظایف و مسئولیتهای ریگر A روش های ریگری درست و غلط
در لبه های بار از پد محافظ استفاده کئید وش صحیح بستن با
JS ow FR به آين شکل - شکله: در این حلت امکان
استفادهنکنید.چرا هب گذشت ایجاد بردگی توسط چشمی
زمان شل می شود روی سیم یکسل وجوددارد
صفحه 43:
یم یکسل عادی-نرمال ۷
as
سیم بکسل ساییده شده
Abrasive wear
Mechanical damage
آسیب چرخشی سیم بکسل
Rotational damage
آسیب حرارتی سیم بكسل
Heat damage
آسیب استفاده بیش ازحة از سیم بکسل
کید
صفحه 44:
RHO
Www.PHQ.ir
Www.PHQ.ir
صفحه 45:
PHO
‘Academy
۳. روش های ریگری درست و غلط
روش صحیح بستن بار
شكل 1: بيش از بالابرى. مطمئن شويد كه بار درست
بسته شده است.
fess
شكل 75 اكر بار بدرستى بسته نشود. حين بالابرى به
یک طرف کج خواهد شد
‘Academy
روش های ریگری درست و غلط ۴
روش نادرست بستن بار
شکل۱۷: سیم بكسل با زنجير را لز يك بيج گوشواره
لى به بيج كوشواره لى ديكر نينديد. جرا كه در اين
اصورت بار به يك طرف كج خواهد شد
صفحه 46:
شکل روش های نادرست بستن فلا
۳ روش های ریگری درست و غلط
روش صحیح بسن بار
v 2s»
شک ل ٩۲ اب مارا eae ligt كه جلوى نها رو بد ييرون قرار يرد
شكل 17 نبايد Ae hte
ابه سمت داخل قوار كيرف رأ هور قلاب كوه وني
صفحه 47:
PHO
‘Academy
٩ روش های ریگری درست و غلط
we 6
شکل 8۶ از ین اسفی و JRE SSL ستفاده نید
بيج | مفتول
x =
شكل/؟: از بيج و مفتول به جاى بين اصلى شكل
استقاده تكنيد. جرا كد خم خواهد شد
۳۳0
‘Academy
۰ روش های ریگری فرست و قط:
صفحه 48:
PHQ PHQ
Academy ‘Academy
۷ وظایف و مسئولیتهای فرد علامت ده ۸ وظایف و مسئولیتهای فرد علامت ده
صفحه 49:
Www.PHO.ir
صفحه 50:
صفحه 51:
ایمنی باربرداری
دادن بار از مرکز آموزش های تخصصی
فطللای | یی | سورع
بالای سر افراد swwwiliftee ir
هتکام باربرداری اجازه ندهید کارگران از زیر بار يا از زیر بوم عبور کنند
صفحه 52:
صفحه 53:
2 مه ]حور ی
pad ah 1 271
eek pen سیر
تسه مت
anwicieatan وی
Wrong and Unsafe
صفحه 54:
صفحه 55:
صفحه 56:
27.920
صفحه 57:
پرسش: یک شکل (510010160) خوب و استاندارد ججوریه؟
پاسخ: حاوی اطلاعات ذبل باشد.
لو گوی محصول (ترجیحا یک برند معتبر)
حداكثر بار مجاز
كد تولید. | Working Load Limit
(جهت بررمی محصول از طریق
صفحه 58:
الت
© ديكر آسيب هابى كه در نتيجه به ساختارسيم بكسل آسيب برساند.
© خوردكى شديد در سيم بكسل و يا در متعلقات انتهایی آن.
Flexible Steel Wire Rope Checks
Before you use a flexible steel wire rope be sure to check for:
Kinks or fractures
Birdeaging
Ca Crushed and ~ 5S
jammed strands
Areas that have شمه
صفحه 59: