صفحه 1:
صفحه 2:
موضوع : آشنایی با رسانه های ورزشی وتاثیر آن
پرجامعه
استاد :
صفحه 3:
مقدمه
فرهنگ حاکم بر مردم. متأًثر از عوامل مختلف اجتماعی است. این عوامل. باورها: نگرشها و
عملکردها را تحت تأثیر قرار مى دهند. در اين بين رسانه هاى گروهی یکی از ابزارهای اساسی
برای بررسی مسائل اجتماعی. اطلاع رسانی. آموزشی و عامل بسیار موٍثری در شکل گیری
ارزش های اجتماعی به شمار می آیند .و همچنین یکی از پدیده های اجتماعی که در سالهای اخیر
رشد چشمگیری داشته و آحاد مردم را تحت تأثیر قرار داده. تربیت بدنی و ورزش است. رسانه های
گروهی عامل بسیار موٍثری در شکل گیری ارزش های اجتماعی به شمار می روند که در بخش ورزشی.
محتوای برنامه ها و مطالب درج شده در آن می تواند تأثیر بسزایی در پیشرفت و بهبود وضعیت کشور
صفحه 4:
صفحه 5:
تعریف رسانه
رسانه به هر ابزار. سازمان. نهاد مادی و غیر مادی اطلاق میشود که حامل پیام باشد به شرط آن که
oly منتشره آن از مقبولیت اجتماعی برخوردار باشد و مورد پذیرش جامعه قرار گیرد .
(عقیلی و همکاران. ۱۳۹۰: ۳۹).
همچنین رسانه را میتوان وسیلهای فیزیکی تعریف کرد که به وسیله آن نظام نشانهها برای ثبت
ایدهها عملی میشود و در معنای وسیع شامل تمام وسایل ارتباطی است که در سطحی گسترده به
انتشار اطلاعات. اخبار. عقاید و نظرات میپردازد. این وسایل که تنوع فراوانی دارند (مانند روزنامه.
مجله. کتاب. تلویزیون. شبکههای رایآنهای و...) از ابزارهای کنترل اجتماعی تلقی میشوند (بیدگلو
صفحه 6:
صفحه 7:
انواع رسانه
با توجه به گسترش روزافزون فناوری در دنیء تعدد رسانه ها دئما رو به گسترش است که در دسته بندی
و گروههای گوناگونی قرار می گيرند. رسانیههای نوشتاری مانند مطبوعات. کتاب و مجلات. رسانهیهای
شنیداری مانند مانند رادیو. رسانههای دیداری مانند تلویزیون. سینماء اینترنت. رسانههای ابزاری مانند
مانند اعلامیه. بروشور. تابلوی اعلانات. کاتالوگ. پوستر. تراکت. پلاکارد. آرم. لوگو. فیلم های تبلیفی.
فیلم کوتاه و بلند. سخنرانی. همایش و تئاتر. رسانههای نهادی یا گروهی همچون روابط عمومی هاء
شرکتهای انتشاراتی, بنیادهای سینمایی. رسانیمهای فرانهادی همچون خبرگزاری هاء دفاتر روابط بين
الملل. کارتل هاء بنگاه های سخن پراکنی و, شرکت های چند ملیتی سازه. فیلم های سینمایی. شبکه
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
نقش مثبت رسانه در ورزش و اجتماع امروزی
امروزه فناوری ها به عنوان یکی از ابزارهای کمکی در ورزش نقش موثری ایجاد می کنند چون مى
آتواند در بر گزاری مسابقات نقش داشته باشند و هم در تجزیه وتحلیل حرکات ورزشی به مربیان
استفاده ازفناوری ها روزانه درحال گسترش است. این روزها کمتر رویدادهای ورزشی معتبری را
مشاهده می کنید که پوشش خبری یا تلویزیونی نداشته باشد اوج حساسیت در رویدادهای ورزشی
و همچنین تقاضا برای تماشای این رویدادها سبب شده تا شبکه های بزرگ تلویزیونی, اینترنتی و
صفحه 11:
3
( +
ره كر
477
صفحه 12:
بخش مهم اقتصاد ورزشی از طریق پوشش تلویزیونی و تبلیغاتی رویدادهای ورزشی رقم میخورد و
شرکت
تقاضا برای پوشش این رویدادهاست که سبب بالابردن سطح رقابتها می شود و همچ
های تجاری که سعی می کنند برند خود را از طریق عنوان یکی از اصلی ترین منبع در آمدی برای
صاحبان باشگاه ها و برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی معرفی کنند.
يشتر افراد رسانه ها را منبع اصلی اطلاعات وعامل تاثیررگذاری درزندگی و امور اجتماعی می دانند.
بی شک دیدن رویدادهای ورزشی و همچنین اطلاع از انجام فعالیت های ورزشی جزو مواردی است
که سبب می شود ورزش دوستان تمایل بیشتری به رسانه پیداکنند.
توسعه ورزش گامی در راستای توسعه کشور است و ورزش به دلیل تاثیر در زندگی فردی و
اجتماعی مورد توجه مردم و دولت مردان قراردارد.
صفحه 13:
Swede dream
as Southgate
leads 3 Lions
صفحه 14:
تاثیر منفی رسانه برجامعه ورزشی
هرچه تماشای فیلمهای خشن. مطالعه مطبوعات.
نشریات و مجلاتی که برای جذب مخاطب مطالب غیر واقعی و
عاشیهای را منتشر مینمایند. تحریک تماشاگران آشویگر از سوی
تلویزیون و سوگیری گزارشگران ورزشی. خبرگزاریهاء اینترنت.
اهواره. رادیو که یا به انتشار موارد خشونت آمیز میپردازند و یا با
مصلحت در عدم پخش بعضی صحنه ها نمیکوشند. بیشتر باشد.
رفتارهای اوباشگرایانه و خشاونت آمیز نیز افزایش می یابد.
همچنین دروغ پردازی مصاحبه های حاشیه ای وجنجالی .
نوشته های صفحات شخصی. تفسیر به ری گفته های مدیران
ورزشی نیز عامل دیگری است. لذا رعایات اصل صداقت در
نوشتن و ارائه خبر میتواند تا حدودی از بروز چنین رفتارهای
جلوگیری کند.
صفحه 15:
حضورم در استقلال شود.
صفحه 16:
مطبوعات و رادیو و تلویزبون می توانند در ورزش امروز جهان و ایران به عنوان یک عامل پیش
برنده فرهنگی و ورزشی معرفی شوند.گریز از اخلاقیات و فرهنگ در ورزش و دست یازیدن به
خبرها و اتفاقات بی ارزش جاری در سطح زیرین ورزش, نسل امروز ما را در همان كلاس و سطح
معمول نگه خواهد داشت و یک رکود فرهنگی در جامعه ما ایجاد خواهد کرد.
www.iranantiQ.com
صفحه 17:
نتیجه گیری
رسانه ها کارکردهای امنیتی, اجتماعی, سیاسی. فرهنگی و فراملی دارند و گسترش و توسعه وسایل
ارتباط جمعی به حدی است که انسان امروزی را می توان انسان رسانه ای . و فرهنگ جدید را
محصول تبلیغات وسایل ارتباط جمعی دانست ازسوی دیگر ورزش به عنوان یکی از مسائل فرهنگی.
اجتماعى. عمومی و همگانی از اهمیت خاصی در جوامع, ادیان و مذاهب برخوردار بوده که رسانه های
جمعی نقش مهمی در همگانی کردن وحدت و توسعه ورزش ایفامی کنند.
صفحه 18:
