سایر سرگرمی و طنز

آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای ( بازی‌ های شبیه‌ سازی وسایل نقلیه و ورزشی)

ashnaei_ba_sabke_bazihaye_raayanehei (4)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای ( بازی‌ های شبیه‌ سازی وسایل نقلیه و ورزشی)”

آشنایی با سبک‌ های بازی‌ های رایانه‌ ای ( بازی‌ های شبیه‌ سازی وسایل نقلیه و ورزشی)

اسلاید 1: آشنایی با سبک‌های بازی‌های رایانه‌ایجلسه نهمبازی‌های شبیه‌سازی وسایل نقلیه و ورزشی

اسلاید 2: شبیه‌سازهای وسایل نقلیه چه هستند؟این بازی‌ها قرار است به بازی‌کننده‌ها احساس رانندگی کردن/خلبانی کردن و ... را منتقل کنند.در این شبیه‌سازها علاوه بر این که هدایت وسیله‌ی نقلیه شبیه‌سازی می‌شود، ممکن است مکانیک‌های مخصوص بازی مانند جنگ، رقابت با حریف‌ها و ... وجود داشته باشد.معمولا کسانی سراغ بازی‌های شبیه‌ساز وسایل نقلیه می‌آیند که دل‌شان می‌خواهد تجربه راندن وسایل نقلیه‌ی خاص را تجربه کنند یا ببینند دیگر راننده‌ها چطور با ماشین‌های‌شان کار می‌کنند.معمولا مخاطب‌ها پیش از شروع بازی با مکانیک‌های آن آشنا هستند.گروهی از مخاطب‌ها عقیده دارند شبیه‌ساز باید همه چیزش مانند واقعیت باشد. اما عمده‌ی بازی‌کننده‌های عادی اهمیت زیادی به واقعی بودن نمی‌دهند.

اسلاید 3: انواع شبیه‌سازهاشبیه‌سازهای پرواز:- شبیه‌سازهای پرواز مسافری: درگیری و نبرد ندارند و بسیار واقع‌گرایانه‌هستند.- شبیه‌سازهای پرواز جنگی: ساده‌تر هستند اما درگیری‌های تاکتیکی و چالش‌های فیزیکی دارند.شبیه‌سازهای رانندگی: - رانندگی در مسابقات و جام‌های واقعی که نیاز به گواهینامه دارند.- رانندگی در مسابقات تخیلی در موقعیت‌های تخیلی

اسلاید 4: انواع شبیه‌سازهاشبیه‌سازی دریانوردی:- شامل وسایل حمل و نقل دریایی مانند قایق، کشتی و زیردریایی می‌شوند. - نیاز به شبیه‌سازی دقیق سیالات (دریا،‌ جریان‌های آبی و ...) دارد. شبیه‌سازهای وسایل زرهی: - شامل وسایل زرهی جنگی واقعی نظیر تانک یا غیرواقعی نظر Mechها می‌شود. شبیه‌سازهای سفینه‌های فضایی: - این شبیه‌سازها براساس مستندات داستان‌های علمی تخیلی ساخته می‌شوند و بیش‌تر شبیه شبیه‌سازهای پرواز هستند.

اسلاید 5: ویژگی‌های بازی‌های شبیه‌سازنقش بازی‌کننده: در شبیه‌سازهای پرواز بازی‌کننده ممکن است در نقش خلبان یا افراد تاکتیکی (مانند بمب‌انداز یا موقعیت‌یاب) باشد.در شبیه‌سازهای رانندگی ممکن است در نقش راننده یا نقشه خوان باشد.

اسلاید 6: ویژگی‌های بازی‌های شبیه‌سازمدل رقابت:شبیه‌سازهای تانک و تجهیزات زرهی مانند بازی‌های اکشن اول‌شخص هستند.شبیه‌سازهای پرواز مسافری واقع‌گرایانه هستند و به صورت تک‌نفری انجام می‌شوند.شبیه‌سازهای رانندگی مسابقه‌ای می‌توانند به صورت تک‌نفره یا چندنفره باشند.شبیه‌سازهای پرواز نظامی و شبیه‌سازهای رانندگی مسابقه‌ای ممکن است بخش تک‌نفره‌ی Career داشته باشند که در آن بازی‌کننده پیشرفت می‌کند.

اسلاید 7: ویژگی‌های بازی‌های شبیه‌سازگیم‌پلی و شرط پیروزی:چالش اصلی بازی‌های شبیه‌سازی کنترل وسیله‌ی نقلیه است. بازی‌هایی که بخش Career دارند با توجه به نوع وسیله‌ی نقلیه شرط پیروزی و گیم‌پلی‌شان فرق می‌کند.شبیه‌سازهای پرواز مسافری شرط پیروزی ندارند.بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی مسابقه‌ای شرط پیروزی‌شان از مسابقات واقعی گرفته می‌شود.

اسلاید 8: ویژگی‌های بازی‌های شبیه‌سازحریف‌ها:حریف‌ها معمولا از انواع مختلفی از وسایل نقلیه انتخاب می‌شوند و رفتار تک‌تک حریف‌ها به صورتی دستی تغییر داده می‌شود. صدمه خوردن:بازی‌های کودکانه یاغیرواقعی می‌توانند بدون سیستم صدمه خوردن باشند.بازی‌های شبیه‌سازی که صدمه را هم با دقت شبیه‌سازی می‌کنند معمولا وسیله‌ی نقلیه را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند تا اثر صدمه بر هر بخش جداگانه محاسبه شود.

اسلاید 9: زاویه‌ی دوربیندر بازی‌های شبیه‌ساز وسایل نقلیه آواتار گیمر در واقع همان وسیله‌ی نقلیه است.زاویه دوربین‌های خاص:در سبک‌های مختلف ممکن است زاویه دوربین‌های خاص مورد استفاده قرار بگیرد.- زاویه دوربین تعقیب و گریز در بازی‌های‌شبیه ساز رانندگی- زاویه دوربین‌های اطراف خودرو در بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی- زاویه دوربین تاکتیکی در بازی‌های شبیه‌ساز وسایل نظامی زرهیزاویه دوربین‌های مرسوم در سبک‌های دیگر در این سبک هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

اسلاید 10: واسط کاربریسخت‌ترین چالش طراحی بازی‌های شبیه‌سازی، نسبت دادن کنترل واقعی وسیله‌ی نقلیه به ورودی بازی است.در بسیاری از این دسته بازی‌ها برای طراحی کنترل ساده‌سازی صورت می‌گیرد.در بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی القای حس سرعت کار بسیار مشکلی است.در بازی‌های شبیه‌ساز پرواز نشان دادن اثر نیروی G اهمیت زیادی دارد. - نشان دادن سرعت‌سنج- اشیای کنار جاده- صدا

اسلاید 11: بازی‌های ورزشیبازی‌های ورزشی یک ورزش محبوب را در دنیای مجازی شبیه‌سازی می‌کنند. ممکن است بازی‌کننده نقش بازی‌کن‌های ورزش را داشته باشد یا مربی یا هر نقش دیگری.شبیه‌سازی در بازی‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد زیرا بازی‌کننده‌ها از قبل با قوانین این ورزش‌ها آشنا هستند.

اسلاید 12: ویژگی‌های بازی‌های ورزشیساختار بازی:بخش اصلی گیم‌پلی بازی‌های ورزشی رقابت‌های ورزشی اصلی است.ممکن است حالت‌های دیگری از بازی وجود داشته باشند که به وجوه دیگر آن ورزش بپردازند.مدیریت بخش مهمی از این بازی‌هاست که در منوهای میانه‌ی بازی انجام می‌شود. نقش بازی‌کننده:بازی‌کننده می‌تواند در نقش بازی‌کن‌های ورزش یا مربی ظاهر شود.

اسلاید 13: ویژگی‌های بازی‌های ورزشیگیم‌پلی و قوانین بازی:همه‌ی قوانین باید با توجه به ورزشی واقعی تعریف بشوند (هم قوانین بازی هم قوانین مدیریتی و استراتژیک)قوانین نباید مانند دنیای واقعی سخت‌گیرانه باشند. باید برای واکنش بازی‌کن‌هایی که در بازی واکنش‌هایی دارند که از دست بازی‌کننده خارج است فکر شود.حالت‌های بازی:بازی‌های ورزشی می‌توانند یک یا چند نفره باشند اما حالت رویارویی هوش مصنوعی با هوش مصنوعی باید در بازی وجود داشته باشد.

اسلاید 14: ویژگی‌های بازی‌های ورزشیشرط پیروزی:شرط پیروزی در بازی‌های اصلی با توجه به ورزش اصلی تعیین می‌شود. با توجه به حالت‌های مختلف بازی ممکن است شرط پیروزی تغییر کند (مثلا شرکت در تورنمنت‌ها، لیگ‌ها، مسابقات ویژه و ...)خلق:در بازی‌های ورزشی مدرن به بازی‌کننده اجازه داده می‌شود بازی‌کن، تیم دلخواه یا استراتژی مورد نظرش را خلق کند.

اسلاید 15: ویژگی‌های بازی‌های ورزشیشرایط آب و هوا:تغییر آب و هوا و شرایط جوی می‌تواند وضعیت مسابقه را تغییر بدهد.تکرار لحظه‌ای:بازی‌کننده‌ها باید بتوانند هر لحظه که خواستند تکرار آخرین لحظات بازی را تماشا کنند.در این قسمت امکان هدایت راحت دوربین در اختیار بازی‌کننده قرار می‌گیرد.در بازی‌های مدرن تکرار لحظه‌ای صحنه‌های مهم به صورت خودکار انجام می‌شود.

اسلاید 16: سیستم‌ها و مکانیک‌های بازیفیزیک بازی: شبیه‌سازی فیزیک در بازی‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد اما نباید فیزیک را صد در صد به واقعیت نزدیک کرد. معمولا برای بازی‌های ورزشی یک موتور فیزیک نوشته می‌شود. رده‌بندی بازی‌کن‌ها:دادن امتیاز به خصوصیات مختلف بازی‌کن‌ها و رده‌بندی کردن آن‌ها به موتور فیزیک کمک می‌کند تا واکنش‌های فیزیکی را محاسبه کند.خصوصیات اصلی بازی‌کن‌ها به دو دسته‌ی عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.

اسلاید 17: سیستم‌ها و مکانیک‌های بازیهوش مصنوعی:برای طراحی هوش منصوعی بازی‌کن‌ها باید ابتدا حالت‌ها (States)ی هر بازی‌کن را مشخص و ارتباط آن‌ها با هم را معلوم کرد. برای هر بازی‌کن دو نوع هدف «فردی» و «تیمی» تعریف می‌شود. صدمه خوردن:سیستم صدمه خوردن بازی‌کن‌ها معمولا اتفاقی است و باعث می‌شود حوادث غیرمنتظره رخ بدهند.بازی‌کننده‌ها باید بتوانند سیستم صدمه خوردن بازی‌کن‌های‌شان را غیرفعال کنند.

اسلاید 18: مراحل بازیبازی‌های ورزشی شبیه‌سازی عموما در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌های واقعی رخ می‌دهند که باید با دقت بالایی بازسازی بشوند. تاثیرات جو و آب و هوا باید روی ورزشگاه‌های سر باز تاثیر داشته باشند.برای القای هیجان و حال و هوای بازی از صدای تشویق تماشاگران استفاده می‌شود.اگر بخواهیم بازی ورزشی هر چه بیش‌تر واقعی بشود باید از صدای گوینده‌ها و گزارش‌گرها استفاده کنیم به طوری که انگار دارند بازی را گزارش می‌کنند.

اسلاید 19: واسط کاربریآواتار بازی‌کننده در بازی ورزشی در واقع ورزش‌کارها هستند. ممکن است در طول بازی فقط یک بازی‌کن را هدایت کند یا بتواند آن‌ها را تغییر بدهد.زاویه‌ی دوربین مورد استفاده در بازی‌های ورزشی عموما هم‌ارتفاع و از بالا به پایین است. مگر این که ورزش‌های خاصی اقتضا کنند دوربین رفتار خاصی داشته باشد. از زاویه‌ی دوربین اول‌شخص به هیچ‌وجه استفاده نمی‌شود. معمولا طراحان بازی سعی می‌کنند نماهای مختلف و دوربین‌های مختلفی در بازی قرار بدهند تا بازی‌کننده‌ها مطابق سلیقه‌ی خودشان دوربین را تعیین کنند.

اسلاید 20: واسط کاربریتعریف دکمه‌های کنترلی برای بازی‌های ورزشی کار سخت و پیچیده‌ایست به همین دلیل دسته‌های حسگردار مانند Wii Mote، Move یا Kinect برای بازی‌های ورزشی مناسب‌تر هستند. طراحی HUD باید کاملا پویا باشد از طرفی جلوی دید بازی‌کننده را نگیرد. معمولا به جای استفاده از منوهای بازشونده یا پنجره‌هایی که نیاز به رفت و آمد بین منوها دارند، از نقشه‌ها و منوهای نیمه‌شفاف که روی صفحه قرار می‌گیرند استفاده می‌شود. مکان بازی‌کن‌ها و نام و مشخصات مهم آن‌ها (مانند قدرت بدنی باقی‌مانده) باید حتما به صورت پویا در HUD وجود داشته باشد.

اسلاید 21: تمرین

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید