سایر گزارش‌های دولتی

آشنایی با فعالیتهای گروه امور فرهنگی و ارتباطات

gorohe_farhangi_va_ertebatat_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با فعالیتهای گروه امور فرهنگی و ارتباطات”

آشنایی با فعالیتهای گروه امور فرهنگی و ارتباطات

اسلاید 1: آشنائی با فعالیتهای گروه امور فرهنگي و ارتباطات

اسلاید 2: جايگاه امور فرهنگي در سياست هاي كلي نظام جمهوري اسلامي ايران انقلاب اسلامي ، انقلاب فرهنگي انقلاب اسلامي و به تبع آن نظام جمهوري اسلامي كه حاصل و دستاورد آن است ،‌انقلاب و نظام فرهنگي است . همچنين كه مسايل و حوادث انقلاب حتي دفاع مقدس و هجوم همه جانبه نظامي و تهاجم فرهنگي دشمن ثابت كرد كه همه اين تهاجمات و دشمني ها به خاطر اهداف و آرمان هاي فرهنگي اين نظام است .

اسلاید 3: اصول و مباني كلان نظام جمهوري اسلامي از جمله قانون اساسي جمهوري اسلامي ايراناصل سوم قانون اساسي 1- ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي بر اساس ايمان و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهي 2- بالا بردن سطح آگاهي هاي عمومي در همه زمينه ها با استفاده صحيح از مطبوعات و رسانه هاي گروهي و وسايل ديگر 3- تقويت روح بررسي و تتبع و ابتكار در تمام زمينه هاي علمي ، فني ، فرهنگي و اسلامي از طريق تاسيس مراكز تحقيق و تشويق محققان لازم به ذكر است اصول چهارم ، هشتم ،‌نهم و بيستم هم به نوعي مربوط به امور فرهنگي جامعه بوده و همچنين اصول دهم ،‌يازدهم ،‌دوازدهم ،‌پانزدهم ،‌شانزدهم ،‌بيست و چهارم و يكصدو پنجاه و چهارم نيز اختيارات و وظايف قانوني مرتبط با بخش فرهنگ ،‌دين ،‌اخلاق و مسايل مبتلا به آن در جامعه مي باشد .

اسلاید 4: سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه در فصل مربوط به امور فرهنگي ، نكات مهم و ارزش مندي وجود دارد :‌1- تكميل و اجراي مهندسي فرهنگي كشور 2- زنده و نمايان نگه داشتن انديشه ديني و سياسي حضرت امام خميني (ره) 3- تقويت قانون گرايي ،‌انضباط اجتماعي ، وجدان كاري ، خودباوري ،‌روحيه كار جمعي ،‌ابتكار ،‌درست كاري ، قناعت ،‌پرهيز از اسراف و اهتمام به ارتقاي كيفيت در توليد 4- مقابله با جريانات انحرافي 5- استفاده بهينه از فن آوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي 6- ايجاد در ك مشترك از چشم انداز بيست ساله و تقويت بور و عزم ملي براي تحقق آن

اسلاید 5: سرفصل هاي فرهنگي سند چشم انداز اعتلا و عمق و گسترش دادن معرفت و بصيرت ديني بر پايه قرآن و مكتب اهل بيت (ع) زنده و نمايان نگاه داشتن ريشه هاي ديني و سياسي حضرت امام خميني (ره ) ايجاد انگيزه و عزم ملي براي دستيابي به اهداف مورد نظر در افق چشم انداز تقويت وجدان كاري و انظباط اجتماعي و روحيه كار و ابتكار ،‌كارآفريني ، درستكاري و قناعت و اهتمام به ارتقاي كيفيت توليد تقويت وحدت و هويت ملي سالم سازي فضاي فرهنگي ، رشد آگاهي ها و فضايل اخلاقي و اهتمام به امر به معروف و نهي از منكر

اسلاید 6: مقابله با تهاجم فرهنگي تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعي مبارزه با فقر ،‌فساد و تبعيض تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن تقويت هويت ملي جوانان تحكيم روابط با جهان اسلام و ارائه تصويري روشن از انقلاب اسلامي تقويت و تسهيل حضور فرهنگي جمهوري اسلامي در مجامع جهاني و سازمان هاي فرهنگي بين المللي تقويت هويت اسلامي و ايراني ايرانيان خارج از كشور و كمك به ترويج زبان فارسي در ميان آنها

اسلاید 7: الزامات فرهنگي 1- توسعه در دو محور اساسي انديشه و اخلاق با همان جنبش نرم افزاري و تربيت انساني 2- ترويج فرهنگ قرآني در همه ابعاد 3- خود سازي همكاري با پيشگامي خواص جامعه و التزام عملي به مباني اعتقادي و ارزشي و عامل بودن عالمان و مسئولان 4- بازشناسي ارزش هاي اسلامي و انقلابي5-تاكيد بر هويت اسلامي و تفكر مستقل 6- تحول در نظام عملي كشور از پرتو فرهنگ اسلامي 7- شرح مباحث راهبردي و كلان بر اساس معرفت و بصيرت ديني با نگاهي قرآني و مكتب اهل بيت عصمت و طهارت 8- تدوين رهبردهاي توسعه در چارچوب ارزش ها 9- لزوم تفكر علمي و سيستمي در برخورد با توسعه 10- تربيت و تامين كادر مديريتي موردنيار 11- توجه به « حوادث واقعه » و عنصر زمان و مكان در برخورد با توسعه و راهبردهاي توسعه فرهنگي 12- تبيين رابطه دين و توسعه

اسلاید 8: 13- شناختي دقيق ،‌عميق و جامع نسبت به توسعه غربي و درك تفاوت هاي آن با توسعه اسلامي 14- شفاف سازي ،‌آگاه سازي ملت هانسبت به خواسته ها و آرمانهاي جمهوري اسلامي 15- ايجاد زير ساخت هاي فرهنگي در مواجهه با جهاني سازي و استحاله فرهنگي 16- تعيين شاخص هاي عدالت اجتماعي 17- تعيين الگوهاي مصرف مبتني بر نيازهاي معقول و مشروع و فرهنگ سازي در اين زمينه18- مبارزه با خوي رفاه طلبي ، تكاثر و افزون طلبي ، تجمل گرايي و مصرف زدگي 19- تدوين راهبردهاي لازم آموزشي در جهت تبيين ترويج فرهنگ اسلامي 20- بررسي و تجزيه و تحليل و تفكيك موضوعي انديشه اي مترقي امام خميني (ره) همچنين انديشه هاي استاد شهيد مطهري و مقام معظم رهبري 21- لزوم دشمن شناسي به طور اعم و غرب شناسي به طور اخص22- تكيه بر همبستگي ملي و مشاركت عمومي و يافتن راهكارهاي مناسب براي همگرايي قوميت ها ، مذاهب ،‌اقليت ها و گروه هاي مختلف 23- تاكيد بر هويت ملي24- احياي مراكز فرهنگي و مساجد 25- لزوم تدوين راهبردهاي فرهنگي26- مقابله با تهاجم فرهنگي 27- ترويج فرهنگ عاشورايي ، مهدوي ، احياي فرهنگ جبهه و دفاع مقدس و فرهنگ جهادي

اسلاید 9: برنامه ريزي در امور فرهنگي در يك برنامه ريزي مناسب ،پاسخ به پنج سئوال ضروري و لازم مي باشد اين سئوالات عبارتند از : چه كاري را بايد انجام داد ؟چگونه بايد آن كار را انجام داد ؟ براي انجام آن كار ،‌چه فرد يا افرادي مناسب تر از ديگران مي باشند ؟‌فعاليت برنامه ريزي شده بايد تا كي ادامه پيدا كند ؟ هزينه هاي انجام آن چقدر است ؟

اسلاید 10: برنامه ريزي راهبردي و استراتژيك اتخاذ استراتژي كوتاه مدت ، ميان مدت و دراز مدت براي رسيدن به هدف مديريت اجراي دقيق برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا رسيدن به هدف تدوين و طراحي نظام كنترل و ارزشيابي طرح ها ،‌پروژه ها و برنامه هاي در حال انجام

اسلاید 11: اصول 12 گانه نظام طرح نويسي براي برنامه هاي ابداعي و اختراعيعنوان و موضوع طرح شرح مسئله و يا همان نبيين ضرورت اجراي طرح اهداف طرح كه شامل اهداف كلي و جزئي آن مي گردد. معرفي كامل طرح و نحوه اجراي آن دستاوردهاي مدنظر كه در اجراي طرح لحاظ گرديده است مستندات اجراي طرح مختصات كلي طرح تقويم اجرايي نظام ارزشيابي و سنجش مختصات نيروي انساني برآورد دقيق و كامل هزينه هاي اجراي طرح بيان نوع و ميزان تعاملات برنامه ريزي شده

اسلاید 12: شيوه تبليغات و اطلاع رساني در امور فرهنگي ابعاد تبليغ : 1) مخاطب شناسي 2) نياز سنجي 3) روش شناسي 4) موقعيت شناسي 5) زبان شناسي 6) زمان شناسي 7) پيامد شناسي

اسلاید 13: عناصر تبليغ :پيام دهندگان پيام رسانهدريافت كننده پيام ابزاهاي برقراي ارتباط موثر:سخنراني ، نشريه ،‌جزوه ، بروشور ، نمايش فيلم و...

اسلاید 14: فرم هاي گزارش دهي لازم است در اين زمينه نيز استاندارد سازي شود كه در مركز در شرف تهيه فرم هاي مربوطه مي باشيم .

اسلاید 15: شيوه نامه ها و پروژه هاي گروه امور فرهنگي و ارتباطات در سال 1390

اسلاید 16: شيوه نامه راه اندازي سايت عناوين دستورالعمل راه اندازي سايت به شرح زير است :‌تعريف هدف از راه اندازي سايت كارگروه اجرايي سايت در سازمان چگونگي راه اندازي سايت شرح وظايف مدير و كاربر تخصصي سايت

اسلاید 17: انتظارات دفتر نمايندگي ولي فقيه از سازمانهاي استاني و تابعه :‌- ايجاد يك پايگاه اطلاع رساني ویژه حوزه نمايندگي ولي فقيه در سایت سازمان كه به صورت روزانه مطالب و گزارشهاي فعاليتهاي حوزه در آن انعكاس يابد .- همكاري و تعامل افزون تر و به موقع با سايت دفتر نمايندگي ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي در قالب ارسال اهم گزارشها ، فعاليتهاي و اقدامات فرهنگي انجام شده به صورت پست الكترونيك و يا لوح فشرده همراه با تصاوير

اسلاید 18: شیوه نامه اردوهای فرهنگیفصل اول:الف- تعریف اردوب- هدف اردوج- سیاست اردود- انواع اردوفصل دوم:الف- تعريف نيروي انسانيب- شورای برنامه ریزیج-مدیریت سازمان استاند-گروه فرهنگی ه-سرپرستفصل سوم:عوامل خدماتي 1- مسئول خدمات2- امور مالی:3- منابع تامین هزینه :

اسلاید 19: پروژه هاي گروه امور فرهنگي و ارتباطات 1- كميته تخصصي نامگذاري سال - اهداف -اعضاي كميته - وظايف كميته 2- جلسات منطقه اي 3- گزارش عملکرد نشست های منطقه ای مدیریت امور فرهنگی

اسلاید 20: توصيه ها و پيشنهادات جهت بهبود امور فرهنگي برگزاري دوره هاي آموزشي 1- آموزش هاي مرتبط با مديريت فرهنگي در يك ساختار تشكيلاتي سازماني 2- آموزش هاي مرتبط با تعريف مباني و مفاهيم كار فرهنگي 3- آموزش فنون تبليغ و مربي گري 4- طرح مباحث مرتبط با آسيب شناسي كار فرهنگي

اسلاید 21: دست حق به همراهتان خدا نگهدارتان

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید