علوم پایه ریاضی

آمار در صنایع

amar-dar-sanaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آمار در صنایع”

آمار در صنایع

اسلاید 1: آمار استنباطی موضوع : کاربرد علم آمار در صنعت و علوم مختلف گرد آورنده : احلام مدحجی

اسلاید 2: آمار چیست؟آمار رشته وسیعی از ریاضی است که راههای جمع آوری، خلاصه سازی و نتیجه گیری از داده‌ها را مطالعه می‌کند. این علم برای طیف وسیعی از علوم دانشگاهی از فیزیک و علوم اجتماعی گرفته تا انسان‌شناسی و همچنین تجارت، حکومت داری و صنعت کاربرد دارد.آمار علم و عمل توسعه دانش انسانی از طریق استفاده از داده‌های تجربی است. آمار بر نظریه‌ی آمار مبتنی است که شاخه‌ای از ریاضیات کاربردی است.هدف از علم آمار:از جمله مهم‌ترین اهداف آمار، می‌توان تولید «بهترین» اطّلاعات از داده‌های موجود و سپس استخراج دانش از آن اطّلاعات را ذکر کرد. به همین سبب است که برخی از منابع، آمار را شاخه‌ای از نظریه تصمیم‌ها به شمار می‌آورند.

اسلاید 3: در تعريف مدرن، علم آمار عبارت از «گردآوري، توصيف، تجزيه و تحليل و تفسير داده‌هاي كمي و كيفي» است. روش‌هاري آماري، مخصوصا هنگامي كه تغيير‌پذيري در اندازه‌ها يا داده‌ها مشاهده مي‌شود(در پديده‌هاي طبيعي و موجود در زندگي بشر) مفيد بوده و به كار گرفته مي‌شوند. شايد بتوان مهمترين وجه تمايز آمار و رياضيات را در اين نكته دانست كه در رياضيات، يك عدد(به عنوان مثال 100) تنها يك عدد است كه مي‌توان با آن محاسبات رياضي انجام داد، اما در آمار اين عدد هويت مي‌يابد؛ به اين مفهوم كه 100 در جايي عددي بزرگ و مهم است، ولي همين عدد در جايي ديگر مقداري ناچيز به شمار مي‌رود. نكته ديگري كه بايد به آن توجه كرد، اين است كه در علم رياضي صحبت از قطعيت است( اينكه همواره دو به علاوه دو برابر چهار مي‌شود) اما در علم آمار بحث بر سر عدم قطعيت‌هاست، يعني در علم آمار، دو به علاوه دو لزوما برابر چهار نيست و در اين علم آن را با درصدي از اطمينان، برابر چهار مي‌دانند.

اسلاید 4: در تعريف مدرن، چهار مرحله زير در علم آمار بيان مي‌شود:1 - گردآوري داده‌ها2 - توصيف داده‌ها3 - تحليل داده‌ها4 - تفسير داده‌هاشايد بتوان مرحله پنجمي را نيز براي اين علم در نظر گرفت. اين مرحله مي‌تواند به عنوان سازماندهي داده‌ها بيان شود.

اسلاید 5: چه زماني از آمار استفاده مي‌شود؟* به منظور توصيف داده‌ها به شكلي محدود و خلاصه: روش‌هاي آماري در كلاسه‌بندي، گروه‌بندي و جدول‌بندي كردن داده‌هاي خام اوليه به منظور پردازش‌ها يا جدول‌بندي‌هاي بيشتر به‌كار مي‌روند.* به منظور سادگي در بيان داده‌هاي حجيم و پيچيده: براي رسيدن به اين منظور داده‌ها به صورت جداول، نمودارها، گراف‌ها و... نمايش داده مي‌شوند و يا با استفاده از شاخص‌هاي تمركز و پراكندگي بيان مي‌گردند.* براي مقايسه دو يا چند مجموعه از داده‌ها: جداول، اندازه ميانگين و پراكندگي‌ها در مقايسه‌ مجموعه‌هاي مختلفي از داده‌ها به‌كار مي‌روند.* به منظور تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي: از آمارها مي‌توان براي تصميم‌گيري و شكل دادن سياست‌هاي كاري بهره گرفت. به عنوان مثال بر اساس آمارها مي‌توانند براي پيش‌بيني تقاضاي بازار به‌كار گرفته شوند.* براي اندازه‌گيري شدت و اندازه پديده‌ها: امكان شمارش جمعيت يك كشور و رشد آن، رشد صنعتي، كشاورزي، سطح تحصيلات و... با استفاده از آمار به‌دست مي‌آيد.

اسلاید 6: مثال هایی که در ادامه ارائه میشود نشان دهنده مواردی نوعی هستند که در آنها فرایند کسب آگاهی در بررسی یک پدیده شامل گرد آوری و تجزیه و تحلیل داده هاست و این خود مستلزم استفاده از روشهای آماری است

اسلاید 7: تحقیقات اجتماعی-اقتصادی:در بسیاری از قلمروهای جامعه شناسی،اقتصاد،علوم سیاسی ،مطالعاتی در زمینه های مربوط به رفاه اقتصادی گروههای قومی گوناگون هزینه های مصرف کنندگان در سطوح مختلف درآمد و نظرات گوناگون در هنگام وضع یک قانون  و زمینه هایی نظیر این ها انجام میگیرد.این مطالعات نوعا بر مبنای داده هایی انجام میگیرند که از راه مصاحبه یا تماس با نمونه ای از افراد به دست می آیند،که این نمونه به وسیله روشهای آماری از کل جامعه ای که قلمرو مطالعه را تشکیل میدهند انتخاب میشوند.سپس این داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و تغییراتی از موضوع مورد نظر به عمل می آید.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید