علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آموزش برنامه نویسی جاوا بخش ۱

zabaan-barnamenevisi-java-yek

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش برنامه نویسی جاوا بخش ۱”

آموزش برنامه نویسی جاوا بخش ۱

اسلاید 1: آموزش زبان برنامه نویسی جاوا (Java) امیرحسین مرادی

اسلاید 2: مقدمه اي بر Java : جاوا ثمره 15 سال تلاش جهت ایجاد زبان برنامه نویسی بهتر و محیط ساده تر برای ساخت برنامه های مطمئن تر می باشد.

اسلاید 3: برنامه نویسی شی گرا : (Object Oriented Programming (OOPاگر چه زمان زیادی می برد، تا بتوانید در این برنامه نویسی خبره شوید، ولی منطق اولیه این نوع برنامه نویسی بسیار ساده است، ایجاد اشیا به همان صورتی که در طبیعت وجود دارند.برای شروع موارد زیر را بررسی می کنیم:ایجاد کلاسهااتصال کلاسها به یکدیگر به گونه ای که یک کلاس خواص کلاس های دیگر را به ارث ببرد.لینک کلاسها به یکدیگر از طریق Package ها و واسطها.

اسلاید 4: کلاسها و اشیاء : Class & Object اصول برنامه نویسی شیء گرا از جهان واقعی اقتباس شده است. در جهان واقعی یک شیء از اشیاء کوچکتر تشکیل شده است. بنابر این در برنامه نویسی شیء گرا قابلیت ترکیب اشیا برای ایجاد اشیاء بزرگتر یکی از اصول می باشد.از کلاسها برای ایجاد اشیاء استفاده می کنیم، در واقع اشیاء نمونه های یک کلاس می باشند. برای مثال از کلاس به نام دانشجو می توان تعداد زیادی شیء دانشجو ایجاد کرد.

اسلاید 5: متغیر :Variable یک متغیر محلی جهت نگهداری اطلاعات در زمان اجرای برنامه می باشد. مقدار متغیر را می توان در طول اجرای برنامه تغییر داد. روش ایجاد متغیر در زبان جاوا به صورت زیر می باشد.Data_Type Variable_Name;مثال :int highScore;String username;boolean gameOver;

اسلاید 6: نكتهسه نوع متغیر متفاوت در زبان جاوا وجود دارد این سه نوع متغیر عبارتند از:متغیرهای نمونهInstance Variable این نوع متغیرها هنگام ایجاد یک شی از کلاس مقدار می گیرند، اشیا متفاوتی که از روی یک کلاس ساخته می شوند، می توانند دارای مقادیر متفاوتی برای این نوع متغیر باشند.متغیرهای کلاس Class Variableمتغیرهای کلاس در هنگام تعریف کلاس مقدار می گیرند، و مقدارشان برای تمام اشیا کلاس یکسان می باشد.

اسلاید 7: متغیرهای محلی Local Variableاین نوع متغیرها درون یک متد یا بخشی از یک متد تعریف می شوند. نكته

اسلاید 8: نكتهبر خلاف دیگر زبانهای برنامه نویسی در زبان جاوا متغیر Global وجود ندارد .

اسلاید 9: مقدار دهی اولیه به متغیرها در زبان جاوا به صورت زیر می باشد.Data_Type Variable_name = Value;int zipcode = 90210;String name = ”Brandon”;boolean cheatedOnKelly = true;int age = 28, height = 70, weight = 140;مقدار دهی اولیه به متغیرها : Default Value

اسلاید 10: متغیرهای محلی باید قبل از استفاده مقدار دهی شوند، بنابر این بهتر است به تمام متغیرهای محلی مقدار اولیه نسبت داد.نکته: متغیرهای نوع کلاس و نمونه بسته به نوع متغیر مقدار اولیه می گیرند.متغیرهای عددی : 0 متغیرهای منطقی : falseاشیاء : null متغیرهای کاراکتری : ‘O’نكته

اسلاید 11: نام گذاری متغیرهاNaming Variables : نام یک متغیر باید با یک حرف، underscore یا $ آغاز شده و پس از آن می تواند ترکیبی از حروف واعداد باشد .نکته: به این دلیل که زبان جاوا از unicode استفاده می کند، نام متغیرها می تواند شامل هر کاراکتری که دارای کد unicode است، باشد. نکته: زبان جاوا یک زبان Case-Sensitive می باشد.نکته: برای متغیرهای خود نامهای با معنی انتخاب کنید. این امر باعث می شود که نام متغیرها بهتر در ذهنتان بماند.

اسلاید 12: جهت افزایش خوانایی نام متغیرها از قواعد زیر استفاده کنید.برای اولین حرف نام متغیر از حروف کوچک استفاده کنید.اگر نام متغیر بیش از یک کلمه است، اولین حرف کلمات بعدی را به صورت بزرگ تایپ کنید.تمام کلمات دیگر را به صورت کوچک تایپ نمایید.قوانين نام گذاری متغیرها

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید