آموزش برنامه نویسی جاوا بخش ۲
اسلاید 1: آموزش زبان برنامه نویسی جاوا (Java) امیرحسین مرادی
اسلاید 2: روش تبدیل یک نوع داده ای اولیه به شیء به صورت زير مي باشد Class_name Object_name = new Class_name(Value);مثال:Integer dataCount = new Integer(4403);نکته: استفاده از این اشیاء مانند دیگر اشیاء می باشد و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.اگر بخواهید شیء فوق را مجدداً تبدیل به نوع داده ای پایه نمایید، به روش زیر عمل کنید.Data_type Variable_name = Object_name.intValue();مثال:int newCount = dataCount.intValue(); //returns 4403
اسلاید 3: نكات و مثالاگر بخواهید نمونه ای ازکلاس String را به نوع داده ای int تبدیل نمایید، روش کار کمی متفاوت و به صورت زیر خواهد بود.Integer_Variable = Integer.parseInt(String_variable);مثال:String Pennsylvania = ”65000”;int penn = Integer.parseInt(Pennsylvania);
اسلاید 4: مقایسه مقادیر اشیاءاگر بخواهید مقادیر دو شیء را باهم مقایسه کنید، از چه عملگرهایی استفاده می کنید؟ اگر پاسخ شما عملگرهای == و=! می باشد، کاملاٌ در اشتباه هستید. این دو عملگر برابری خود اشیاء را بررسی می کنند، نه مقدار آنها را. برای مقایسه مقادیر دو شیء باید توابعی را در بدنه برنامه تان بگنجانید.برای مثال کلاس String را در نظر بگیرید. فرض کنید دو شیء متفاوت این کلاس دارای مقدار مشابه می باشند، اگر ازعملگر == جهت مقایسه اشیاء استفاده کنید، مقدار بازگشتی false خواهد بود.
اسلاید 5: مثال class EqualsTest { public static void main(String args[]) { String str1, str2; str1 = “Free the bound periodicals.”; str2 = str1; System.out.println(“String1: “ + str1); System.out.println(“String2: “ + str2); System.out.println(“Same object? “ + (str1 == str2)); str2 = new String(str1); System.out.println(“String1: “ + str1); System.out.println(“String2: “ + str2); System.out.println(“Same object? “ + (str1 == str2)); System.out.println(“Same value? “ + str1.equals(str2)); }}
اسلاید 6: تعیین کلاس یک شیءجهت انجام این عمل به یکی از روشهای زیر عمل می نماییم.1- Class_name Object_name = obj.getClass().getName();مثال:String name = obj.getClass().getName();2- Object_name instanceof Class_nameمثال:“Swordfish”instanceof String //truePoint pt = new Point(10,10);pt instanceof String //false
اسلاید 7: تعیین متدها و مشخصه های کلاسبه روش زیر می توان متدها و مشخصه های زیر را بارگذاری نمود و آنها را مشاهده کرد.مثال:import java.lang.reflect.*;import java.util.Random;class SeeMethods { public static void main(String[] arguments) { Random rd = new Random(); Class className = rd.getClass(); Method[] methods = className.getMethods(); for (int i = 0; i < methods.length; i++) { System.out.println(“Method: “ + methods[i]); } }}
اسلاید 8: آرایه هااز آرایه ها جهت ذخیره کردن لیستی از عناصر با نوع داده ای یکسان استفاده می شود. این نوع داده ای می تواند یک نوع داده ای اولیه یا یک کلاس باشد.نکته: نوع داده ای تمام عناصرآرایه باید یکسان باشد.در زبان جاوا برای ایجاد یک آرایه اعمال زیر را انجام می دهیم.تعریف یک متغیر به عنوان آرایهایجاد یک شیء آرایه جدید و اختصاص آن به متغیرآرایهذخیره اطلاعات درون آرایه
اسلاید 9: تعریف متغیر آرایه :Declaring Array Variable متغیر آرایه را به یکی از صورتهای زیر تعریف می کنیم :1- Data_type array_name[];مثال:String difficultWords[]; Point hits[]; int donations[];2- Data_type[] array_name;مثال:String[] difficultWords; Point[] hits; int[] donations;
اسلاید 10: ایجاد شیء آرایهبرای ایجاد شیء آرایه اعمال زیر را انجام می دهیم:استفاده از عملگر new مقدار دهی اولیه آرایهData_type array_name = new Data_type[Element_number];مثال:String[] playerNames = new String[10];int[] temps = new int[99];
اسلاید 11: نكات و مثال نکته: هنگام استفاده از عملگر new تمام خانه های آرایه مقدار می گیرند. این مقادیر به ازای انواع داده ای، متفاوت می باشند. مقادیر مذکور عبارتند از:0 برای عناصر آرایه های عددیfalse برای عناصر آرایه های منطقی ‘0’ برای عناصر آرایه های کاراکتری Null برای عناصر آرایه ای از اشیاء نکته: تعریف و مقدار دهی آرایه را می توان به طور همزمان انجام داد. برای انجام این کار از روش زیر استفاده می شود.Data_type array_name = {Value1, Value2, … };مثال:String[] chiles = {“jalapeno”, “anaheim”, “serrano”, “habanero”, “thai”};
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.