سایر

آموزش، سنجش و دنیای در حال تغییر

seminare_dabirane_shimi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش، سنجش و دنیای در حال تغییر”

آموزش، سنجش و دنیای در حال تغییر

اسلاید 1: سمينار دبيران شيمي سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسيآبان ماه 86

اسلاید 2: آموزش ‚سنجش و دنياي در حال تغيير

اسلاید 3: در نظام آموزش و پرورش اصل آموزش است و پرورش. هر عملی به تحقق اين اصل کمک کند مقبول و پذيرفتنی است وگرنه مطرود و غير قابل پذيرش است .

اسلاید 4: از هدف هاي مهم آموزش به خصوص در دوره آموزش عمومي آموختن براي زيستن براي در جمع زيستن و براي بهتر زيستن است. امروز ديدگاهي كه دوران يادگيري را از بقيه عمر جدا مي سازد مطرود است. اگر آموزش در دوران تحصيل نتواند دانش آموزان را در جهت حصول به ابزاري براي زندگي بهتر هدايت كند، در اعتبار آن آموزش بايد شك كرد، زيرا يادگيري فرايندي است به اندازه ي تمام زندگي هم در طول و هم در گوناگوني اش. پيام يونسكو

اسلاید 5: اهداف آموزش . تبديل دانش آموزان به افرادي كه بتوانند1- خوب و بد خود را تشخیص دهند.2- مسئولانه تصميم گيري كنند.3- خود را به طورمستمر وآگاهانه ارزشيابي كنند.(آرتوركاستا)

اسلاید 6: ويژگيهاي آموزش معتبر :آموزش با پژوهش همراه باشد. آموزش سعي در تلفيق « دانش » داشته باشد زندگي گروهي فرد را اصل قرار دهد افراد را به فراگيران مادام العمر تبديل كند

اسلاید 7: ويژگيهاي يك فارغ التحصيل نظام آموزشي معتبر 1- توانايي لازم براي يادگيري مادام العمر2- توانايي و دانش لازم در انتخاب شيوه برخورد با مسايل به خصوص مسایلی كه حل آن ها نياز به تفكر و گذشت زمان دارد 3- تمايل و مهارت كار در گروههاي اجتماعي )

اسلاید 8: 4-توانايي برقراري ارتباط مناسب درشرايط مختلف اجتماعي 6- ارج گذاري به ارزشهاي والاي اجتماعي، انساني، فرهنگي و مذهبی5- توانايي حل مسايلي كه به خلاقيت و ذكاوت نياز دارد

اسلاید 9: ويژگيهاي ارزشيابي سنتي3-عدم امكان تعامل بين معلم و دانش آموز.2-عدم وجود فرصت خود ارزيابي و بازخورد موثر به دانش آموز4-تعيين نمره دانش آموز بر اساس پاسخ هاي صحيح , نه كيفيت عملكرد وی. 1-سنجش بر اساس يک سری پرسشهای ناملموس مجرد و خدشه ناپذير

اسلاید 10: 5- عدم پذيرش پاسخ هاي متفاوت از پاسخ هاي از پيش تعيين شده6-تاكيدبر آنچه دانش آموز نمي داند7- تاكيد بركارهاي انفرادي فراگيرو..........

اسلاید 11: سنجش از نگاه علمای فنشیوه ای که بر یاد گیری و تفکر به خصوص تفکر در سطوح بالا مثل روش حل مسئله تاکید دارد. تکالیفی که به توانایی های دانش آموز در انجام یک فعالیت یا تولید یک محصول کیفی بیانجامد.

اسلاید 12: . رقابتهايي كه هم به درستي استفاده مي شوند و هم به خوبي قضاوت مي شوند (ويگنز)تعامل مثبت و سازنده بين امتحان دهنده و امتحان گيرنده (ويگنز)عملكرد معناداري كه در زندگي روزمره و معمولي دانش آموزكاربرد دارد

اسلاید 13: «سنجش از آموخته‌ها» «سنجش براي آموختن»آسیب شناسی مسئله

اسلاید 14: معلم اطلاعاتی از دانش آموز در رابطه با هدف ها جمع آوری می کند .هدف :مثل : مفاهیم – مهارت - نگرشفعالیتمعلم اطلاعات را در مورد میزان آموخته های دانش آموزان ( با توجه به هدف ها ) تحلیل می کند .نمرهگرایش به اولیاءگرایش به مدرسهو . . . نمودار(2) : چرخه سنجش پایانی

اسلاید 15: اسكن صفحه ويژگي

اسلاید 16: اگر سنجش را براي ارتقا‹ يادگيري طراحي كنيد در اين صورت ابزار منحصر به فرد ومهمي فراهم كرده ايد كه هم باعث افزايش سطح يادگيري و هم تقويت مهارت يادگيري مادام العمر مي شود.

اسلاید 17: هدف هامثل : مفاهیم علوم ، مهارت های فرآیندی و یا نگرش هافعالیت 2فعالیت 1معلم در مورد نحوه ی کمک به دانش آموز در انجام فعالیت تصمیم می گیرد .معلم بر اساس تحلیل اطلاعاتی که جمع آوری کرده فعالیت مناسبی طراحی می کند تا دانش آآموز روی آن کار کند .دانش آموزمعلم اطلاعاتی از دانش آموز در رابطه با هدف ها جمع آوری می کندمعلم اطلاعات را تحلیل می کند و در مورد میزان آموخته های دانش آموز قضاوت می کند .نمودار (1) : چرخه سنجش مستمر

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید