صفحه 1:

صفحه 2:
* در سال‌های پایانی دههی ۰)196۳0 توماتیس اصلی را شناسایی نمود که بنا بود زیربنای اساسی نظام انقلابى نوين او گردد. ۰ دریافت حسی و کنش ‏ در کارکرد خود در مکانیزم مغز با هم پیوند دارند. * برای توماتیس» دریافت و ادراک گفتار ریشه‌ی عمیقی در فعالسازی آن توسط سیستم حسی‌حر کتی دارند.

صفحه 3:
* کرتکس شنیداری همراه با کورتکس پیش‌پیشانی و کرتکس پیش‌حرکتی سمت چپ. نه تنها حین تولید صداهای گفتاری» بلکه همچنین به هنگام بیان خاموش» شناسایی و تمییز داوطلبانه‌ي آنها - و حتی حین قرارگرفتن منفعلانه در معرض این صداها - فعال می‌گردد.

صفحه 4:
* شنیدن توانایی سازگارشدن با تغییرات مداوم در, محیط شنیداری با تطبیق‌دادن پیوسته و دوباره‌یل محتوا و شکل پیام‌هایی که دریافت می‌داریم می باشد . ‎a‏ ‏صدای مادرش رکه أژ راه هدایت سح ۳ تعاش انتقال می‌یابد» بشنود. دهلیز گوش بخش حرکتی گوش است. ولی از آنجا که حرکت را شناسایی میک به عنوان پاش جضی گوّش نیز در نظر گرفته می‌شود. سیستم دهلیزی همه‌ی اطلاعات حرکتی را گردآوری می‌کند, بنابراین اين بخش دخالت پایه‌ای در مکانیزم‌های تعادل و وضتعیت بدنی دٍارد. نقش اساسی این بخش تواناساختن فرد جهت غلیه بمٍگرانش و راست‌قامت نگاه داشتن "است

صفحه 5:
* توماتیس صداى مادر را گونه‌ای پیوند آکوستیکی آغازین و ناگسستنی میان مادر و کودک می‌دید» که عاملی اساسی در رشد عاطفی» روانشناسانه و زبانی یک فرد را تشکیل می‌دهد.

صفحه 6:
انسان می تواند چیزی را باز سازی کند که كوش به خوبى ميشنود * اولین فردی که آدعا کرد جنین مبتواند صدای مادرش را از راه هدایت استخوانی بشنود و راهروهای حسی بوجود اید توماتیس بود که اساس صوت درمانی را تشکیل داد.

صفحه 7:

صفحه 8:
‎٠‏ رسانه‌ی پیژآمولی صوتی و آکوستیکی بیشترین تاثیر ممکن را دارد. اگ صدای تربیت‌کننده تیز با زیر ‏باشد» این ریسک هست که آموزنده نیز,صدای تیزی ‏بيدا كند تنها بخاطر اين که دریافتگر به شیوه‌ی ‏گزینشی از آن"خوراک گفتاری لذت,می‌برد. کار کلینیکی هر روز این واقعیات را تایید می‌کند. اگر ‏مادر صدای زمختی و بم داشته باشد» در کل کودکان ‏او نیز صداهای مشابمو تواهند,داشست.

صفحه 9:
۰ کافی است یک شوک عاطفی رخ دهد» جهان صدا دردناک و خسته‌کننده می‌گردد. ‎٠‏ شنيدن» ولی نه گوش‌دادن» یک مکانیزم دفاعی ممکن است. * گوش سازگاری خود را از دست می‌دهد و به کارکرد آغازین خود بازمی‌گردد» یعنی دفاع» یعنی هشداردادن در ‏برابر خطر» یعنی آنچه که پیش از توبیخ و تنبیهی که ناموجه دیده می‌شود می‌آید. ‏۰ بسیاری از پدرومادرها گمان می‌کنند که حاکمیتشان ثابت شده است در حالی که در واقع گوش کودکشان به سختی صدای آنها را می‌شنود و مدت درازی است که به آنها گوش ‏نداده است.

صفحه 10:

صفحه 11:
كوش سیستم پیجیده ۳ ۰ بدن دارد و کمتر سنا — > ‎a‏ ولمس نیز در 0م تا 606 درصد از پیام

صفحه 12:
۰ تاثیر دهلیز گوش در تمام کورتکس مغز گسترده است .همچنین پیوند نیرومند و دوسویه‌ای با مخچه »که یک ساختار عصبی برای هماهنگی حرکتی و نیز مکانیزم‌های خودکارشتتوري در حین بادگیری است داشته و ارتباط با هیپوکامپ دا آشکل گیری حافظه‌ی رویذابی» جهت یابی فضایی و ایجاد تصوير بدنی پیونددارد» و نقش بسيار مهم در زاإدارد. برای اين که کارکرد شنیداری کارا باشد» سيستم شنيداوى ما بايد نه تنها پیوسته با تغییرات در" اطلاعاتی که دریافت می‌کند تطبِیّق یابد. بلكه؛ بنا بر تغییراتی که دیده می‌شود) باید همچنین بتواند پیش بینی‌هایی درباره‌ی بازنمایی پیام شنیداری ورودی انجام دهد. ۰ ایجاد ابزار, گزش آلْکترونیکی در اين رانا و بربای استفاده از این سیستم ساخته شد .که به عنوان درواز‌بانی یک سیستم تناوبی ميان دو منبع صدایی که اطلاعات یکسان ولی با طنین و شدت متفاوت توزیع می ‎caus,‏ عمل من ‎Ss;‏

صفحه 13:
۰ زمانی که یک فزّد نتواند آواهای احساسی که بة گوشش میرسد را تجزیه و تحلیل کند گوش کردن مخئل میشود. زمانی که. نتوانید روی صدای فردی که با ما صحبت می کند تمرکز کنید » ممکن استبه دلایل مختلف فیزیکی.و.روانی باشد. ۰ سیم وستیبولارآدر ارتباط با بخش"های دیگر مغز نقش مهمی در عملکرّد ریتم و هماهنگی پازی میکند. در نتيجه روش توماتيس به صورت موثری زیتم و هماهنگی را بهبود میبخشد: ‎٠‏ صوت درمانی یک روش گام به كام برای بهتر گوش کردن و نه بهتر شنیدن است.

صفحه 14:
*گوش درگیرگرفتن صدا »علاوه بر حرکت ولمس میباشد. ‎٠‏ فعالترین گیرنده حسی بدن انسان

صفحه 15:
‎٠»‏ به واسطه باز کردن گوشها برای شنیدن ریتمها و صداهای ‎Ob)‏ جدید به صورت موثری گوش ها با ریتم ها و صدا برای آنالیز و تولید مجدد آنها منطبق میکند. در نتیجه اين ‏کار شخص را از الگوهای ریتمیک و صداهای زبان خودش که اغلب به آن عادت کرده است و منجر به ناتوانی در شنیدن زبان جدید میشود رها میکند. ‎٠‏ اين امر به گوشها اجازه شنیدن صدا و ریتم جدید و به مغز ‏یادگیری زبان جدید می دهد. و مدت زمان یادگیری زبان دوم را تا پنجاه درصد کاهش داده و اثر ماندگاری دارد.

صفحه 16:
از آنجایکه گوش نه تنها بعنوان ارگان اولیه شنوايي است بلکه بدلیل اثرات وسيعي که بر حرکات چشم و ریتم بدني » رشد مغزي پیش از تولد و و تنظیم عمومي سطح استرس دارد » توجهات بسیار زيادي را نسبت به جنبه درماني صوت فراهم نموده است. البته توجه بر جنبه هاي مخرب صوت از جمله موزيك هاي بسیار بلند و نویز هاي محيطي ناشي از مشاغل صنعتي شده است ولي هرگز نباید جنبه هاي مثبت صوت و موسيقي را دور از نظر قرار دهیم .

صفحه 17:

صفحه 18:
The ear never sleeps 2 \

صفحه 19:

صفحه 20:
*صدا سبب ریلکس شدن عضلات گوش میشود / تسهيل وانتقال ييام به مغز

صفحه 21:
یادگیری و مشکل زبانی مشکلات حرکتی اختلالات هیجانی /عاطفی و خلقی مشکلات توجهی اختلالات تحولی( رشدی ) اختلالات ارتباطی بهبود صدا وآهنگ وپروزودی ایجاد آمادگی برای تولد کودک یکپارچه سازی زبان خارجی ویادگیری زبان دوم بهبود رشدفردی وسلامت ورفاه عمومی

صفحه 22:

صفحه 23:
٠ ۸۵ * Hyperacusis

صفحه 24:

صفحه 25:
2 9 ‎٠‏ توانايئ ‏7 ‏0 ‏«پازداري از الجاق صوت های ‎Lhe ۳‏ ز شدن محتوا و ۵ ‎Js pede ۰ ‎5" ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
یک فرد می تواند خوب بشنود ولی خوب گوش نکند

صفحه 31:
The Electronic Gate ‘Simplified diagram of the Electronic Gate with the Tomalis effect

صفحه 32:
بیدار شدن مغز خوب بشنوید خوب

صفحه 33:
ازطریق بلندگو یا هد فون جهت تعادل در | «& 5 شنوايى BG a 5 Ba ۰ رفتار هر فرد ارتباط مستقیم با خوب شنیدن او دارد ۰ مکانیزم شنیداری میتواند باز آموزی شود

صفحه 34:
* گوش الکترونیکی را ابزاری درمانی توصبف کرده‌اند که تردن یک از خررد تصصی ۰۰ 9۱۲ سازگاری با محیط صدایی کل داده شوئد

صفحه 35:

صفحه 36:
Who can benefit Developmental Delay Spectrum Disorders Reading / Dyslexia & Attention Disorders/jy Learning Disabilities Speech Impediments Other diagnostic categories: Brain Injury, CP, MR, Down Syndrome, etc.

صفحه 37:
‎٠‏ كه آنجه را كه يال روزه با تاکید فراوان در تاریخچه‌ی سالانه‌ی بي نالمللى حنجر شناسى» كو ششناسى و بينىوشاسى (جوئيه - آكوست ©06©6) يرسيد از خود بيرسيم: «جرا دو كوش داريم هنكامى كه تنها یکی کافی بود» و دليل اين جندكانكى اندامها جيست؟ اين فراوانى بر خلاف خساست عادى طبيعت عمل مىكندكمانهزنى كرديم كه كوش اندامى است كه در آغاز براى شنيدن و مكازيابى صداها فراهم شده بوده است. بنابراين دو كوش به نظر براى شناسايى موقعيت منابع صدايى از راه تقاطع ميدانهاى دريافتيشان ضروری هستند. بنابراین تشخیص آکوستیکی برای توجیه داشتن یک كوش در هر سمت سر کافی است. به‌هرروی» در طی هزاره‌های پیشین تغییراتی کارکردی در خود بشر و در تمام ساختار او متبلور شده‌اند. بنابراین» چنان که به یاد خواهید آورد» آنتن‌های آکوستیکی ما از فعالیت نخستین خود جدا گشته‌اند

صفحه 38:
3S ۰ ۰ S| ‏يادكيرى زبان وم‎

صفحه 39:
چنان که می‌بينيم. هر چیز مرتبط با زبان به گوش بازمی‌گردد. حتی در خواندن» که به نظر غنای دیگری را برای زبان به ارمغان می‌آورد به‌هرروی» هیچ شکی نیست که یک زبان بیگانه توسط گوش یکپارچه‌سازی می‌گردد. علی‌رغم این که متن و تصویر کمک می‌رسانند» یادگیری شنیداری یادگیری اساسی و آغازین است. با شنیدن یک زبان. و شنیدن درست آن است» که آن زبان آموخته می‌شود. شنیدن یا گوش‌دادن درست به یک زبان یعنی چه؟ تنها به سبب این که فرد در یادگیری یک زبان بیگانه مشکل دارد به معنای این نیست که او ناشنواست. فرد تنها به آن زبان بیگانه و به کی کر تفر

صفحه 40:
۰ آموزش زبان‌های خارجی ‎٠‏ یک کودک در حین رشد خود باید بیاموزد تا عناصر صدایی‌ای را که با محیط زبانی او سازگار هستند برگزیند» و همزمان آن عناصری را که در ساختارهای واجی دریافت‌شده در محیط معمول پیرامون او وجود ندارند نادیده بگیرد. کودک با ساز‌گارشدن با ساختار‌های صدایی زبان خود یک رمزبندی زبان‌شناسانه بدست خواهد آورد. ولی از آنجا که این رمزبندی برای هر زبان ویژه است» در یادگیری یک زبان بیگانه» از آن جایی که صداهای آن زبان با الگوهای صدایی زبان مادری او - که در نوزادی درونی‌سازی شده‌اند - متفاوت هستند به سرعت تبدیل به یک ترمز خواهد شد

صفحه 41:
‎٠‏ . بنابراین یک زبان پیش از هر چیز گونه‌ای موسیقی» یعنی مجموعه‌ای از ریتم‌ها و صداهای ویژه است. این ریتم‌ها و صداها بستر صدایی را می‌سازند که همه‌ی دریافت‌های دیگر بر روی آن قرار خواهند گرفت (برای نمونه» دریافت‌های واژه‌ای» دستوری» و معنایی). ‎٠‏ هدف روش صوت درمانی این است که از راه اجازه‌دادن به گوش برای تطبیق موثر خود با اين موسیقی بیگانه برای تحلیل و بازسازی آن؛ به هر کسی که می‌خواهد یک زبان خارجی را یاد بگیرد امکان متناسب‌سازی اين ریتم‌ها و صداها را ببخشد .اين نیازمند آن است که فرد خود را از عادات ریتمی و صدایی معمول زبان مادری‌شان رها سازند» عاداتی که اغلب تاثیری منفی در یادگیری یک زبان خارجی دارند. وبا اين روش میتوان افزايش ‎SO‏ درصدی یادگیری زبان دوم را کاملا مشاهده نمود.

صفحه 42:
فسوی ۱ انگلیسی و گوش‌دادن به آن با گوش‌های فرانسوی است.

صفحه 43:
* سعی نمایید تا یک بار صدای خود را از طریق فوربرین از درونتان بشنوید. چه حسی را تجربه میکنید؟ صداى شنيده شده شما اين بار از طريق استخوان هاى صورتتان با سرعتى بسيار بالاتر از شرايط معمولى انتقال ميابند.اين شيوه جديد » 'نمونه ای از یکپارچگی حسی است. در اين روش مغز شما بازخوردها را به طریق دیگری تجربه میکند.شیوه ای که در آن سرعت بازخورد و کیفیت آن بسیار بهتر از شرایط معمولی است.

صفحه 44:
‎٠‏ فوربرین از یک فیلتر داینامیک برخوردار است که سختی صدا را میگیرد. فرد استفاده كننده » صداى فيلتر شده خود زا ميشنود. اين احساس در ابتداى استفاده از دستكاه بيشد ‎a gine CSI al‏ با اين ادراك يذ ‎wince‏ ‏کننده به صورت نآگاهانه » کیفیت و زیتم صدایش را.بهبود می بخشد . علاوهآبر آن » کاربرد اين فیلتر,در تنظیم کردن" فرکانس های بسیار بالاو,بسیار پایین صدای افراد می باشد .

صفحه 45:
* وادارساختن افراد به ادراک چیزی به روشی متفاوت نیازمند آن است که به روشی متفاوت گوش دهند و بنابراین نیازمند آن است که شیوه‌ی کنترل خود را تغییر دهند و فرایند آغازین یکپارچه‌سازی شنیداری ریتم‌ها و صداهای جدید را دوباره آغاز کنند. نتایج شگفت‌انگیز ایجادشده با این تکنیک‌های صدایی- آوایی از این رو رخ می‌دهند که اين تکنیک‌ها رسانه‌ی آکوستیکی موردنیاز برای ایجاد خودکنترلی را به گونه‌ی الکترونیکی برای جذب‌شدن توسط ما ایجاد می‌کنند.

صفحه 46:
Forbrain is a device that improves auditory and sensory processing. - It uses bone conduction rather than air conduction; It retrains the way the brain processes information; The device consists of a headset with a dynamic filter and microphone.

صفحه 47:
FORBRAIN دستها روی کورش

صفحه 48:
3 Implicit (Subconscious) skills... Auditory discrimination Phonological awareness Integration of rhythm “If wesp eak inthe wron gerrhyth m ?!?”

صفحه 49:
* The most powerful way to transmit sound, * Sound transmitted through bone not through the air as with the ear, * 10 times faster than air conduction, / * Higher quality, * First and main perception of our own voice, * Critical in language perception.

صفحه 50:
* Bone conduction is very sensitive to lower frequencies; * These lower frequencies can interfere with the audio feedback loop; * The dynamic filter minimizes these lower frequencies;

صفحه 51:

صفحه 52:
- Need to hear phonemes to understand spoken language; - Requires the ability to break sounds into component parts; - Recognizing the phonemes is the key to reading, writing as well as speaking and understanding.

صفحه 53:
Auditory Processing Disorder - Difficulties in processing sounds rather than hearing them; - Typically normal ear structure and function; - Can be developmental in the form of neurodevelopmental delays;

صفحه 54:
Attention And Memory - Auditory processing can affect memory and attention; - Poor acoustic input will impact. ۳ - Auditory processing difficulties can impact attention.

صفحه 55:
Auditory Processing Disorder - Difficulties in processing sounds rather than hearing them; - Typically normal ear structure and function; - Can be developmental in the form of neurodevelopmental delays;

صفحه 56:
Specific Focus Speech ~ | and language development Auditory Processing ) ) Disorder A | Attention $e and * Memory

صفحه 57:
۸۱0100۲۷ ۴۲۵۵۵951۱8 ۲ - Can be acquired; head injuries, ) ear infections, etc.; - Males more than twice as likely to have APD than females.

صفحه 58:
لل ل ل - Sound discrimination - Sound localization ~ Pattern recognition ~ Temporal discrimination - Sound differentiation (dichotic listening)

صفحه 59:
Bone Conduction Trial Stick your fingers into ears and talk out loud - that is bone conduction!

صفحه 60:
Musicality: Sing what you are reading. Rhythm: Read a poem, taking a breath at end of each line. w: Read text taking breath every 4 words. Diction: Exaggerate sounds as if you were making a speech. Accentuation: Change volume every 5 seconds.

صفحه 61:
For a first training period of 6 to 10 weeks... Have a short break of 5 minutes & 3 1 every 10 minutes.

صفحه 62:
۳۷ Welcome To Our Workshop

صفحه 63:

اثر صوت درمانی در گفتار و زبان دوم ‏M.ESTAKI ‏WWW.Dr-estaki.ir • در سال‌های پایانی دهه‌ی ،1940توماتیس اصلی را شناسایی نمود که بنا بود زیربنای اساسی نظام انقالبی نوین او گردد. • دریافت حسی و کنش ،در کارکرد خود در مکانیزم مغز با هم پیوند دارند. • برای توماتیس ،دریافت و ادراک گفتار ریشه‌ی عمیقی در فعالسازی آن توسط سیستم حسی‌حرکتی دارند. • کرتکس شنیداری همراه با کورتکس پیش‌پیشانی و کرتکس پیش‌حرکتی سمت چپ ،نه تنها حین تولید صداهای گفتاری، بلکه همچنین به هنگام بیان خاموش، شناسایی و تمییز داوطلبانه‌ي آنها – و حتی حین قرارگرفتن منفعالنه در معرض این صداها – فعال می‌گردد. • شنیدن توانایی سازگارشدن با تغییرات مداوم در محیط شنیداری با تطبیق‌دادن پیوسته و دوباره‌ی محتوا و شکل پیام‌هایی که دریافت می‌داریم می باشد .جنین می‌تواند صدای مادرش را ،که از راه هدایت استخوانی یا ارتعاش انتقال می‌یابد ،بشنود. • دهلیز گوش بخش حرکتی گوش است ،ولی از آنجا که حرکت را شناسایی می‌کند ،به عنوان بخش حسی گوش نیز در نظر گرفته می‌شود .سیستم دهلیزی همه‌ی اطالعات حرکتی را گردآوری می‌کند .بنابراین این بخش دخالت پایه‌ای در مکانیزم‌های تعادل و وضعیت بدنی دارد .نقش اساسی این بخش تواناساختن فرد جهت غلبه بر گرانش و راست‌قامت‌ نگاه‌ داشتن است • توماتیس صدای مادر را گونه‌ای پیوند آکوستیکی آغازین و ناگسستنی میان مادر و کودک می‌دید ،که عاملی اساسی در رشد عاطفی ،روانشناسانه و زبانی یک فرد را تشکیل می‌دهد. انسان می تواند چیزی را باز سازی کند که گوش به خوبی میشنود • اولین فردی که ادعا کرد جنین میتواند صدای مادرش را از راه هدایت استخوانی بشنود و راهروهای حسی بوجود آید توماتیس بود که اساس صوت درمانی را تشکیل داد. • در کنار ضربان قلب صداها نفوذ میکنند . صدا در نتیجه ارتعاش و حرکت جهان بوجود میاید .خاصیت حرکت وارتعاش سبب تولید امواجی است که در تمامی جهات پخش میشودوگوش دریافت کننده است . گوش سه برابر ارتباطات عصبی دیگر میتواند بین محیط ومغز ارتباط برقرار کند . در تاریکی هم میشنویم • رسانه‌ی پیرامونی صوتی و آکوستیکی بیشترین تاثیر ممکن را دارد .اگر صدای تربیت‌کننده تیز یا زیر باشد ،این ریسک هست که آموزنده نیز صدای تیزی پیدا کند تنها بخاطر این که دریافتگر به شیوه‌ی گزینشی از آن خوراک گفتاری لذت می‌برد .کار کلینیکی هر روز این واقعیات را تایید می‌کند .اگر مادر صدای زمختی و بم داشته باشد ،در کل کودکان او نیز صداهای مشابهی خواهند داشت. • کافی است یک شوک عاطفی رخ دهد ،جهان صدا دردناک و خسته‌کننده می‌گردد. • شنیدن ،ولی نه گوش‌دادن ،یک مکانیزم دفاعی ممکن است. • گوش سازگاری خود را از دست می‌دهد و به کارکرد آغازین خود بازمی‌گردد ،یعنی دفاع ،یعنی هشداردادن در برابر خطر، یعنی آنچه که پیش از توبیخ و تنبیهی که ناموجه دیده می‌شود می‌آید. • بسیاری از پدرومادرها گمان می‌کنند که حاکمیتشان ثابت شده است در حالی که در واقع گوش کودکشان به سختی صدای آنها را می‌شنود و مدت درازی است که به آنها گوش نداده است. Double-click to add an Object گوش سیستم پیچیده تری از دیگر ارگان های .بدن دارد وکمتر شناخته شده است • گوش برای گرفتن صدا درگیر است.همچنان که برای حرکت ولمس نیز درگیرمی باشد . • 70تا 90درصد از پیام های حسی که مغز را تحریک میکنداز طریق سیستم شنوایی است . • عملکرد گوش به عنوان فعالترین گیرنده حسی بدن انسان به شمار میاید. • تاثیر دهلیز گوش در تمام کورتکس مغز گسترده است .همچنین پیوند نیرومند و دوسویه‌ای با مخچه ،که یک ساختار عصبی برای هماهنگی حرکتی و نیز مکانیزم‌های خودکار ضروری در حین یادگیری است داشته و ارتباط با هیپوکامپ در شکل گیری حافظه‌ی رویدادی ،جهت یابی فضایی و ایجاد تصویر بدنی پیوند دارد ،و نقش بسیار مهم در را دارد. • برای این که کارکرد شنیداری کارا باشد ،سیستم شنیداری ما باید نه تنها پیوسته با تغییرات در اطالعاتی که دریافت می‌کند تطبیق یابد ،بلکه ،بنا بر تغییراتی که دیده می‌شود ،باید همچنین بتواند پیش بینی‌هایی درباره‌ی بازنمایی پیام شنیداری ورودی انجام دهد. • ایجاد ابزار گوش الکترونیکی در این راستا و برای استفاده از این سیستم ساخته شد .که به عنوان دروازه‌بانی یک سیستم تناوبی میان دو منبع صدایی که اطالعات یکسان ولی با طنین و شدت متفاوت توزیع می‌کنند ،عمل می‌کند. • زمانی که یک فرد نتواند آواهای احساسی که به گوشش می­رسد را تجزیه و تحلیل کند گوش کردن مختل می­شود .زمانی که نتوانید روی صدای فردی که با شما صحبت می کند تمرکز کنید ،ممکن است به دالیل مختلف فیزیکی و روانی باشد. • • سیستم وستیبوالر در ارتباط با بخش های دیگر مغز نقش مهمی در عملکرد ریتم و هماهنگی بازی می­کند .در نتیجه روش توماتیس به صورت موثری ریتم و هماهنگی را بهبود می­بخشد. • صوت درمانی یک روش گام به گام برای بهتر گوش کردن و نه بهتر شنیدن است. Click to add Title • گوش درگیرگرفتن صدا ،عالوه بر حرکت ولمس میباشد. • فعالترین گیرنده حسی بدن انسان • به واسطه باز کردن گوش­ها برای شنیدن ریتم­ها و صداهای زبان جدید به صورت موثری گوش ها با ریتم ها و صدا برای آنالیز و تولید مجدد آنها منطبق می­کند .در نتیجه این کار شخص را از الگوهای ریتمیک و صداهای زبان خودش که اغلب به آن عادت کرده است و منجر به ناتوانی در شنیدن زبان جدید می­شود رها می­کند. • این امر به گوش­ها اجازه شنیدن صدا و ریتم جدید و به مغز یادگیری زبان جدید می دهد .و مدت زمان یادگیری زبان دوم را تا پنجاه درصد کاهش داده و اثر ماندگاری دارد. از آنجايكه گوش نه تنها بعنوان ارگان اوليه شنوايي است بلكه بدليل اثرات وسيعي كه بر حركات چشم و ريتم بدني ،رشد مغزي پيش از تولد و و تنظيم عمومي سطح استرس دارد ،توجهات بسيار زيادي را نسبت به جنبه درماني صوت فراهم نموده است .البته توجه بر جنبه هاي مخرب صوت از جمله موزيك هاي بسيار بلند و نويز هاي محيطي ناشي از مشاغل صنعتي شده است ولي هرگز نبايد جنبه هاي مثبت صوت و موسيقي را دور از نظر قرار دهيم . 06/08/25 •گوش هرگزنمی خوابد. آنچه قابل دیدن نیست را نیز میشنویم • تشخیص جهت به محض بیداری The ear never sleeps سکوی پرش یادگیری • صدا سبب ریلکس شدن عضالت گوش میشود / • باعث تحریک کل سیستم شنوایی و تسهیل وانتقال پیام به مغز حیطه 10 • یادگیری و مشکل زبانی • • • • مشکالت حرکتی اختالالت هیجانی /عاطفی و خلقی مشکالت توجهی اختالالت تحولی( رشدی ) • اختالالت ارتباطی • بهبود صدا وآهنگ وپروزودی • ایجاد آمادگی برای تولد کودک • یکپارچه سازی زبان خارجی ویادگیری زبان دوم • بهبود رشدفردی وسالمت ورفاه عمومی بیش شنوایی اختالل توجه و نیز حساسیت بیش از حد و یا کمتر از حد در افراد بدلیل وجود اختالل در سیستم شنوایی آنها و وجود اختالالت پردازش مرکزی شنوایی است و قادر به فهم کل مطالب گفته شده نیستند. افسردگی اضطراب ‏ptsd … Click to add Title • AMUSIA • Hyperacusis صدا تنها شامل چیز هایی است که گوش می شنود • سه عملکرد اساسی : • تعادل • شارژ کورتیکال وتجدید حیات • عملکرد شنیدن شنیدن چیست؟؟؟ • هدف یادگیری وارتباط • توانایی انتخاب یک پیام شنیداری در میان پیامهای دیگر • بازداری از الحاق صوت های نامرتبط • دوباره سازگار شدن محتوا وفرم پیام • ارزیابی سریع کنترل گوش الکترونیک • ابزار آموزش شنیدن گوش در عملکرد گوش دادن • اجازه به گوش میانی به وسیله انقباض عضالت چکشی ورکابی تمام فرایندآموزشی گوش الکترونیک بر این پایه قرار دارد: • دوراه هدایت صدا • هوایی • استخوانی یک فرد می تواند خوب بشنود ولی خوب گوش نکند The Electronic Gate headphones amplifier Simplified diagram of the Electronic Gate with the Tomatis effect 31 Electronic gate بیدار شدن مغز خوب بشنوید خوب صحبت می کنید// استفاده از موسیقی پاالیش شده ازطریق بلندگو یا هد فون جهت تعادل در سیستم شنوایی • رفتار هر فرد ارتباط مستقیم با خوب شنیدن او دارد • مکانیزم شنیداری میتواند باز آموزی شود • گوش الکترونیکی را ابزاری درمانی توصیف کرده‌اند که با هدف فراهم‌کردن یک بازخورد تصحیح‌کننده به درون زنجیره‌ی گفتاری صوت-روان‌-واج‌شناسانه طراحی شده است؛ زنجیره‌ای که ممکن است با عوامل بحرانی‌ای مختل گشته باشد. • تمرین شنیداری از راه گوش الکترونیکی ،چنین می‌رساند که ماهیچه‌های گوش میانی می‌توانند به یک وضعیت سازگاری با محیط صدایی شکل داده شوند Who can benefit • • • • • • • 36 Developmental Delay Spectrum Disorders Reading / Dyslexia Attention Disorders Learning Disabilities Speech Impediments Other diagnostic categories: Brain Injury, CP, MR, Down Syndrome, etc. • که آنچه را که پال روژه با تاکید فراوان در تاریخچه‌ی ساالنه‌ی بین‌المللی حنجره‌شناسی ،گوش‌شناسی و بینی‌شاسی (جوئیه -آگوست )1896پرسید از خود بپرسیم« :چرا دو گوش داریم هنگامی که تنها یکی کافی بود ،و دلیل این چندگانگی اندام‌ها چیست؟ این فراوانی بر خالف خساست عادی طبیعت عمل می‌کندگمانه‌زنی کردیم که گوش اندامی است که در آغاز برای شنیدن و مکان‌یابی صداها فراهم شده بوده است .بنابراین دو گوش به نظر برای شناسایی موقعیت منابع صدایی از راه تقاطع میدان‌های دریافتي‌شان ضروری هستند .بنابراین تشخیص آکوستیکی برای توجیه داشتن یک گوش در هر سمت سر کافی است .به‌هرروی ،در طی هزاره‌های پیشین تغییراتی کارکردی در خود بشر و در تمام ساختار او متبلور شده‌اند .بنابراین ،چنان که به یاد خواهید آورد ،آنتن‌های آکوستیکی ما از فعالیت نخستین خود جدا گشته‌اند یادگیری زبان دوم • چنان که می‌بینیم ،هر چیز مرتبط با زبان به گوش بازمی‌گردد .حتی در خواندن ،که به نظر غنای دیگری را برای زبان به ارمغان می‌آورد • به‌هرروی ،هیچ شکی نیست که یک زبان بیگانه توسط گوش یکپارچه‌سازی می‌گردد .علی‌رغم این که متن و تصویر کمک می‌رسانند ،یادگیری شنیداری یادگیری اساسی و آغازین است .با شنیدن یک زبان ،و شنیدن درست آن است ،که آن زبان آموخته می‌شود. • شنیدن یا گوش‌دادن درست به یک زبان یعنی چه؟ • تنها به سبب این که فرد در یادگیری یک زبان بیگانه مشکل دارد به معنای این نیست که او ناشنواست .فرد تنها به آن زبان بیگانه و به گونه‌ی گزینشی ناشنواست. • آموزش زبان‌های خارجی • یک کودک در حین رشد خود باید بیاموزد تا عناصر صدایی‌ای را که با محیط زبانی او سازگار هستند برگزیند ،و همزمان آن عناصری را که در ساختارهای واجی‌ دریافت‌شده در محیط معمول پیرامون او وجود ندارند نادیده بگیرد .کودک با سازگارشدن با ساختارهای صدایی زبان خود یک رمزبندی زبان‌شناسانه بدست خواهد آورد .ولی از آنجا که این رمزبندی برای هر زبان ویژه است ،در یادگیری یک زبان بیگانه ،از آن جایی که صداهای آن زبان با الگوهای صدایی زبان مادری او - که در نوزادی درونی‌سازی شده‌اند -متفاوت هستند ،به سرعت تبدیل به یک ترمز خواهد شد • .بنابراین یک زبان پیش از هر چیز گونه‌ای موسیقی ،یعنی مجموعه‌ای از ریتم‌ها و صداهای ویژه است .این ریتم‌ها و صداها بستر صدایی را می‌سازند که همه‌ی دریافت‌های دیگر بر روی آن قرار خواهند گرفت (برای نمونه ،دریافت‌های واژه‌ای ،دستوری ،و معنایی). • هدف روش صوت درمانی این است که از راه اجازه‌دادن به گوش برای تطبیق موثر خود با این موسیقی بیگانه برای تحلیل و بازسازی آن ،به هر کسی که می‌خواهد یک زبان خارجی را یاد بگیرد امکان متناسب‌سازی این ریتم‌ها و صداها را ببخشد .این نیازمند آن است که فرد خود را از عادات ریتمی و صدایی معمول زبان مادری‌شان رها سازند، عاداتی که اغلب تاثیری منفی در یادگیری یک زبان خارجی دارند .وبا این روش میتوان افزایش 50درصدی یادگیری زبان دوم را کامال مشاهده نمود. • سخن‌گفتن به زبان فرانسه ،به معنای شنیدن و گوش‌دادن به زبان فرانسه است؛ سخن‌گفتن به زبان انگلیسی به معنای شنیدن و گوش‌دادن در زبان انگلیسی است. • بد سخن‌گفتن به زبان انگلیسی ،برای یک فرد فرانسوی ،به معنای شنیدن زبان انگلیسی و گوش‌دادن به آن با گوش‌های فرانسوی است. • سعی نمایید تا یک بار صدای خود را از طریق فوربرین از درونتان بشنوید .چه حسی را تجربه میکنید؟ صدای شنیده شده شما این بار از طریق استخوان های صورتتان با سرعتی بسیار باالتر از شرایط معمولی انتقال میابند.این شیوه جدید ،نمونه ای از یکپارچگی حسی است .در این روش مغز شما بازخوردها را به طریق دیگری تجربه میکند.شیوه ای که در آن سرعت بازخورد و کیفیت آن بسیار بهتر از شرایط معمولی است. • فوربرین از یک فیلتر داینامیک برخوردار است که سختی صدا را میگیرد .فرد استفاده کننده ،صدای فیلتر شده خود را میشنود .این احساس در ابتدای استفاده از دستگاه بیشتر ادراک میشود .با این ادراک جدید ،فرد استفاده کننده به صورت ناآگاهانه ،کیفیت و ریتم صدایش را بهبود می بخشد .عالوه بر آن ، کاربرد این فیلتر در تنظیم کردن فرکانس های بسیار باال و بسیار پایین صدای افراد می باشد . • وادارساختن افراد به ادراک چیزی به روشی متفاوت نیازمند آن است که به روشی متفاوت گوش دهند و بنابراین نیازمند آن است که شیوه‌ی کنترل خود را تغییر دهند و فرایند آغازین یکپارچه‌سازی شنیداری ریتم‌ها و صداهای جدید را دوباره آغاز کنند .نتایج شگفت‌انگیز ایجادشده با این تکنیک‌های صدایی-آوایی از این رو رخ می‌دهند که این تکنیک‌ها رسانه‌ی آکوستیکی موردنیاز برای ایجاد خودکنترلی را به گونه‌ی الکترونیکی برای جذب‌شدن توسط ما ایجاد می‌کنند. FORBRAIN دستها روی گوش با سپاس فراوان Double-click to add an Object FORBRAIN® CHILDREN’S (Between 5 and 14 years in function of the difficulties of the children/adolescent) Training for the children having completed the totality of the Solisten® or Tomatis® program or any child having bought a Forbrain® Intensive training Basic training CYCLE 1 First round of 15 days Every day 3, 5, 10 minutes, once per day 10, 15, 20 minutes maximum per day, with 1, 2, 3 pauses of 5 minutes during the practice CYCLE 2 Second round of 15 days Every 2 days 3, 5, 10 minutes, once or twice per day 10, 15, 20 minutes maximum per day, with 1, 2, 3 pauses of 5 minutes during the practice CYCLE 3 Third round of 15 days 2 to 3 times a week 3, 5, 10 minutes, once, twice or three times per day 10, 15, 20 minutes maximum per day, with 1, 2, 3 pauses of 5 minutes during the practice  Two weeks break  Keep training 2 or 3 times per week or in function of the needs of your client - Advice Prefer short times of practice to avoid fatigue and that will stimulate the desire to read. Adjust the working time in function of the linguistic capacitiesand the reading level of the child. Types of activities: reading, repetition of words or phrases, dialog,games of sounds. The objective is to obtain a sound emissionthat enables theauditory stimulation. Always guide the child towards and adapted posture to obtain the best results. Warning - The Forbrain® is not adapted for children under 3 years, or for people suffering from epileptic seizures, or having bilateral hearing losses≧ to 70%, or having bilateral cochlear implants. - This table applies to persons having no particular auditory pathologies.

51,000 تومان