سیاست و قانون‌گذاری

احکام مرتبط قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی

ahkame_mortabet_ba_ghanone_bodje

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “احکام مرتبط قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی”

احکام مرتبط قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی

اسلاید 1: احکام مرتبط قانون بودجه سال 1392 کل کشور با قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی دفتر برنامه ریزی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسیمرداد ماه (1392)

اسلاید 2: اجازه مشارکت وزارت نفت با بخش غیردولتی، خصوصی و تعاونی با رعایت ماده (3) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی20-3- به وزارت نفت اجازه داده می شود از طریق شرکت های تابعه ذی ربط برای احداث واحدهای صنعتی وابسته به نفت و گاز مانند پالایشگاههای گاز و نفت و پتروشیمی با بخش غیردولتی، خصوصی و تعاونی با رعایت ماده (3) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سقف های مشارکت شده نسبت به تضمین تسهیلات بانکی متناسب با قدرالسهم دولت اقدام نماید.

اسلاید 3: اجازه سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت های شهرک های صنعتی و صنایع کوچک ایران 6 به منظور سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور، به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت های شهرک های صنعتی و صنایع کوچک ایران اجازه داده می شود با بخش خصوصی و تعاونی تا سقف چهل و نه درصد (49%) در قالب شخص حقوقی مشارکت نمایند.

اسلاید 4: پرداخت به ایدرو و ایمیدرو برای جایگزینی مبالغ خرید سهام از محل واگذاری سهام یا منابع حاصل از فروش آنها 13 وجوه واریزی سال 1383 سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایدرو و ایمیدرو) جهت خرید سهام نزد بانک صنعت و معدن به عنوان تامین سرمایه دولت نزد بانک مذکور محاسبه و معادل آن سه هزاروسیصد میلیارد (3.300.000.000.000) ریال از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌‌الشرکه یا اموال یا بنگاه ها یا منابع حاصل از فروش آنها با قیمت کارشناسی روز مورد تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به حساب سازمان های مذکور واریز گردد تا در راستای اجراء و اتمام طرح‌های مناطق کمتر توسعه یافته هزینه شود. همچنین معادل ریالی مبلغ دویست میلیون (200.000.000) دلار از سپرده حساب ذخیره ارزی نزد صندوق ضمانت صادرات به عنوان افزایش سرمایه دولت به این صندوق اختصاص می‌یابد و تسویه می گردد.

اسلاید 5: تسویه بدهی دولت از محل فروش سهام سهم‌الشرکه و... و یا واگذاری در موارد مذکور 1-27 به دولت اجازه داده می شود با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25/3/1387در سقف سیصد و هفتاد هزار میلیارد (370.000.000.000.000) ریال نسبت به فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاه های متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی تابعه و وابسته اقدام نموده و منابع حاصله را به ردیف درآمدی 310502 جدول شماره (5) این قانون واریز نماید. به ازای وجوه واریزی از محل اعتبارات 9-101000 جدول شماره (8) این قانون به مصارف مندرج در جدول شماره (19) این قانون با اولویت پرداخت به کلیه مطالبات ایثارگران و هزینه های مربوط به بازنشستگان و پیشمرگان کرد مشمول طرح شهید کاظمی اختصاص می‌یابد. تبصره- دولت با رعایت قوانین مربوط می‌تواند علاوه بر فروش، نسبت به واگذاری موارد مذکور در سقف یاد شده صرفا برای مصارف مندرج در جدول شماره (19) این قانون اقدام نماید.

اسلاید 6: عدم الزام به رعایت ماده (29) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی 1-1-27- تمامی مطالبات و تعهدات موضوع این بند پس از رسیدگی و اعلام سازمان حسابرسی و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی با احتساب مبالغ و واگذاری های قبلی بدون الزام به رعایت ماده (29) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی پس از تصویب دولت قابل اقدام است.

اسلاید 7: پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهداء تبصره 1-1-27 پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهداء و مفاد قانون تفسیر ماده (13) قانون حمایت از آزادگان مصوب 4/12/1389 مشمول تایید سازمان حسابرسی نمی‌شود و با پیشنهاد ذی حساب و رییس دستگاه اجرایی و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور انجام می پذیرد.

اسلاید 8: پرداخت هزینه کارشناسی از محل واگذاری ها 2-1-27- هزینه کارشناسی از محل منابع حاصله یا واگذاری ها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی قابل تامین و پرداخت به کارشناس است.

اسلاید 9: همکاری دستگاه های اجرایی با سازمان خصوصی سازی در تسهیل واگذاری ها3-1-27- تمامی دستگاه های اجرایی که شرکت های زیر مجموعه آنها در فهرست واگذاری قرار دارند مکلفند پس از تصویب دولت حداکثر ظرف ده روز از زمان درخواست سازمان خصوصی سازی، اوراق سهام و سایر اسناد مالکیتی بنگاه ها را به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) تحویل نمایند. مسئولیت آماده سازی و تحویل اسناد فوق و زمینه سازی تسهیل واگذاری بر عهده وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوطه است. وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز است در صورت عدم دریافت اسناد بنگاه های مشمول واگذاری در مهلت مقرر یا با تصویب هیات وزیران، نسبت به انتشار اوراق سهام جایگزین و واگذاری بنگاه ها اقدام نماید.

اسلاید 10: اختصاص منابع حاصل از واگذاری برای تجهیز و نوسازی آزمایشگاه ها و...4-1-27- از محل منابع حاصله از واگذاری ها، مبلغ شش هزار میلیارد (6.000.000.000.000) ریال بابت تجهیز و نوسازی آزمایشگاه ها و تجهیز کارگاه ها و توسعه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جدیدالتاسیس و کمتر توسعه یافته اختصاص می یابد.

اسلاید 11: افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی5-1-27- تا سقف مبلغ سه هزارمیلیارد (3.000.000.000.000) ریال از سهام، سهم‌الشرکه، اموال، دارایی ها و حقوق مالی دولت و موسسات و شرکت های دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با رعایت بند (ی) ماده (143) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران جهت افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

اسلاید 12: همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سوی با سازمان خصوصی به منظورنظارت بر بنگاه های واگذارشده2-27- به منظورنظارت بر فروش اموال یا دارایی های غیرجاری و همچنین اخذ تسهیلات توسط بنگاه‌های در حال واگذاری و واگذار شده به صورت کنترلی، اسامی این بنگاه ها از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ثبت هرگونه تغییرات در زمینه اساسنامه، سرمایه و همچنین ثبت هرگونه دخل و تصرف دراموال شرکت های مزبور از جمله نقل و انتقال، ترهین، خرید و فروش و اجاره را پس از اخذ مجوز کتبی از سازمان خصوصی سازی انجام دهد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است اعطای هرگونه تسهیلات به شرکت های مذکور را مشروط به اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی نماید. سازمان خصوصی سازی موظف است رعایت حکم این جزء را هر سه ماه یکبار به وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور گزارش نماید.

اسلاید 13: ادامه عمليات اجرائي احكام مرتبط با واگذاري و يا فروش اموال مربوط به این قانون و قوانین بودجه سنواتی قبل 4-27 به دولت و دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور اجازه داده می شود در سقف بند (27) حسب مورد در صورت آغاز عملیات اجرایی احکام مرتبط با واگذاری و یا فروش اموال در اجرای این قانون و قوانین بودجه سنواتی قبل که تا پایان سال مذکور به انجام نرسیده است، اقدامات لازم جهت تکمیل اجرایی را طی سال 1392 به انجام برساند.

اسلاید 14: ثبت سهام، سهم الشركه و اموال و داراييهايي كه در اجراي اجزاي ذي ربط بند 24 واگذار شده در حسابهاي دريافت و پرداخت خزانه داري كل كشور 7-27خزانه داري كل كشور موظف است معادل ارزش ريالي سهام، سهم الشركه و اموال و دارايي‌هايي كه در اجراي اجزاي ذي ربط بند (27) واگذار شده است با اعلام سازمان خصوصي سازي يا دستگاه اجراي ماده (101) قانون محاسبات عمومي كشور در حسابهاي دريافت و پرداخت خود ثبت و گزارش عملكرد اين بند از هر سه ماه يكبار به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ارائه كند. وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف است در اجراي ماده (103) قانون محاسبات عمومي كشور اين مبالغ را در صورتحساب عملكرد قانون بودجه سال 1392 كل كشور درج كند.

اسلاید 15: وصول سود سهام عدالت تقسيم شده از شركتهاي سرمايه پذير و واريز به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور 8-27شركتهاي سرمايه پذير مكلفند سود سهام عدالت تقسيم شده مصوب مجامع عمومي موضوع فصل ششم قانون اجراي سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي را تا تسويه حساب كامل اقساط از زمان تصويب قانون اجراي سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي به سازمان خصوصي سازي پرداخت نمايند و سازمان مذكور مكلف است مبالغ وصولي را به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور واريز كند. سازمان مذكور مي تواند جهت وصول سود سهام موضوع اين بند و ساير اقساط معوق شركتهاي واگذار شده از طريق ماده (48) قانون محاسبات عمومي كشور اقدام نمايد. اجرائيات سازمان امور مالياتي كشور موظف است خارج از نوبت در خصوص وصول اين اقساط با سازمان خصوصي سازي همكاري نمايد.دولت مكلف است به همان نسبتي كه اقساط سهام عدالت مربوط به هر استان را دريافت مي نمايد سهام شركتهاي واگذار شده به شركتهاي توسعه سرمايه گذاري استاني را آزاد نمايد. شركتهاي سرمايه‌گذاري استاني مكلفند با واگذاري سهام آزاد شده زمينه را براي شروع طرحها و پروژه هاي اقتصادي در استان خود فراهم نمايد.

اسلاید 16: شرایط اداره بنگاههای در فهرست واگذاری 9-27در اجراي ماده (18) قانون اجراي سياست هاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي، از زملان تصويب عنوان هر بنگاه در فهرست بنگاه هاي قابل واگذاري توسط هيأت واگذاري، وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف است با تصويب هيأت وزيران نسبت به تشكيل مجامع عمومي آن بنگاهها متشكل از وزراي امور اقتصادي و دارايي (رئيس مجمع) و دادگستري، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و بالاترين مقام دستگاه اجرائي ذي ربط و يا نمايندگان تام الاختيار آنها و با حضور رئيس سازمان خصوصي سازي، نماينده هيأت واگذاري و نماينده اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي ايران اقدام نمايد. مجمع عمومي با رعايت قوانين و مقررات مربوط عهده دار انتخاب اعضاي هيأت مديره و بقيه وظايف مجامع عمومي است. صورتجاسات مجامع و هيأت مديره شركتهاي مذكور خارج از ضوابط اين بند فاقد اعتبار است و مرجع ثبت شركتها و موسسات غير تجاري و ساير مراجع موظفند از پذيرش و ثبت صورتجلسات مزبور خودداري نمايند.

اسلاید 17: شرایط اداره بنگاههای در فهرست واگذاری (ادامه)9-27 (ادامه)مجمع عمومي شركتهاي فوق الذكر موظف به انتقال سهام فروخته شده به خريداران اعم از نقدي، قسطي و يا رد ديون حداكثر ظرف يكماه مي باشد و در جايگزيني نمايندگان سهام مديريتي و كنترلي فروخته شده در هيأت مديره به جاي اعضاي قبلي اقدام مي نمايد.از زمان واگذاري، شركتهاي مصوب مشمول مقررات حاكم بر شركتهاي دولتي نمي باشند و در پرداخت سود و ماليات عملكرد سال گذشته، طبق مقررات عمل مي نمايند. خريداران موظفند تا زمان پرداخت تمامي اقساط و ايفاي تعهدات مندرج در قرارداد واگذاري، هر گونه نقل و انتقال دارايي هاي غير جاري يا توفيق يا ترهين آنها و همچنين أخذ تسهيلات را با تأييد سازمان خصوصي سازي انجام دهند.

اسلاید 18: شرایط اداره بنگاههای در فهرست واگذاری (ادامه)9-27 (ادامه) سازمان خصوصی سازی از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس بر حسب سهام بورسی و غیربورسی مکلف است بر عملیات خرید و فروش دارایی های غير جاري و أخذ تسهيلات بنگاههاي واگذار شده كه بخشي از سهام آنها در وثيقه دولت است، كنترل هاي لازم را اعمال نمايد.

اسلاید 19: 9-27 (ادامه) در جهت شفافيت و تجميع اطلاعات و نظارت بر اجراي ماده (6) قانون مذكور، نهادهاي عمومي غير دولتي موظفند سهام مالكيتي خود و شركتهاي تابعه و سهام خود و شركتهاي تابعه در ساير شركتها را در مقاطع ششماهه به وزارت امور اقتصادي و دارايي (سازمان خصوصي سازي) اعلام نمايند. سازمان خوصصي سازي مكلف است در جهت اجراي حكم اين بند تمهيدات لازم را اعمال و در صورت افزايش سهم نهادهاي عمومي غير دولتي بيش از سقف مجاز از واگذاري سهام جديد به اين نهادها ممانعت به عمل آورد. اعلام سهام مالکیتی نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های تابعه در سهام سایر شرکتها به سازمان خصوصی سازی (ادامه)

اسلاید 20: 9-27 (ادامه)اين بند شامل كليه فروشهاي نقدي و اقساطي و كليه روشهاي واگذاري از قبيل بورس، مزايده و مذاكره و تهاتر مي گردد و در برگيرنده واگذاري هاي قبلي نيز مي شود.سازمان خصوصي سازي مكلف است در جهت اجراي حكم اين بند تمهيدات لازم زا اعمال و در صورت افزايش سهم نهادهاي عمومي غير دولتي بيش از سقف مجاز چنانچه مازاد سقف را تا پايان سال 1392 به فروش نرسانند از واگذاري سهام جديد به اين نهادها ممانعت به عمل آورد.اعلام سهام مالکیتی نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های تابعه در سهام سایر شرکتها به سازمان خصوصی سازی (ادامه)

اسلاید 21: 10-27 شركتهاي مشمول اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي كه واگذار شده و يا در حال واگذاري مي باشند و يا در فهرست واگذاري قرار گرفته يا مي گيرند، موظفند براي ايثارگران شاغل قبل و بعد از واگذاري ، از قوانين و مقررات مربوط به ايثارگران تبعيت نمايند.تبعیت شرکتهای مشمول اصل (44) قانون اساسی از قوانین و مقررات مربوط به استخدام ایثارگران

اسلاید 22: فروش سهام شرکت مادر تخصصی (هلدینگ خلیج فارس)12-27دولت مكلف است آن بخش از سهام شركت مادر تخصصي (هلدينگ) صنايع پتروشيمي خليج فارس را كه تا پايان سال 1391 به فروش قطعي نرفته است با رعايت قوانين و مقررات،‌به صورت نقدي و قسطي به فروش رسانده و منابع أخذ شده را به حساب درآمد عمومي رديف 310502 واريز نمايد تا جهت اجراي حكم موضوع جزء (3-13) با اولويت براي پرداخت كليه مطالبات قانوني ايثارگران هزينه شود.

اسلاید 23: واگذاری سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس14-27دولت مجاز است سهام خود در باشگاههاي ورزشي از جمله استقلال و پيروزي را با رعايت قوانين و مقررات از طريق بورس به بخشهاي خصوصي و تعاوني واگذار و درآمد حاصل را به حساب درآمد رديف 310502 واريز نمايد.

اسلاید 24: تسویه بدهی نیروهای مسلح و قوه قضائیه به کمیته امداد امام خمینی16-27به دولت اجازه داده مي شود بنا به درخواست وزارتخانه ها و سازمان هاي تابعه، نيروهاي مسلح و قوه قضائيه بابت بدهي دستگاههاي مذكور به مجتمع اقتصادي كميته امداد امام خميني(ره) كه ارزش آنها توسط بالاترين مقام اجرائي دستگاه مربوطه مورد تأييد مي باشد را از محل واگذاري سهام شركتهاي قابل واگذاري تسويه نمايد.

اسلاید 25: واگذاری واحدهای خدماتی، رفاهی و مانند اینها29به دولت اجازه داده مي شود، واحدهاي خدماتي ، رفاهي و مانند آن را از طريق برگزاري مزايده به اشخاص صاحب صلاحيت بخش غير دولتي با اولويت بخش تعاوني به صورت اجاره واگذار نمايد. نظارت بر كاربري و استانداردهاي بهره برداري و خدمات رساني اين موسسات و همچنين رعايت حقوق مصرف كننده به عنوان بخشي از قرارداد في مابين بر عهده دستگاه اجرايي مربوطه است. معادل وجوه حاصل از اين بند پس از واريز به حساب درآمدهاي عمومي دولت موضوع اجزاي رديف 210200 جدول شماره (5) اين قانون حسب مورد با تصويب دولت از محل اعتبارات رديفهاي متفرقه مربوطه ذيل رديف 530000 جدول شماره (9) اين قانون به دستگاه ذي ربط ملي يا استاني اختصاص مي يابد و براساس سازو كار بند (ص) ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای طرحها و پروژه های مشارکت با بخش خصوصی، هزینه می شود.

اسلاید 26: 29 (ادامه)آیین نامه اجرایی این بند شامل نحوه واگذاری، تعیین و واریز وجوه اجاره بها به درآمدهای عمومی دولت، نحوه تعیین صلاحیت شرکت ها و ارائه خدمات به مصرف کنندگان با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به تصویب هیات وزیران می رسد.تبصره- درآمد اماکن ورزشی اجاره داده شده صرفا برای ورزش همان شهرستان هزینه می گردد و انتقال و هزینه آن در شهرستان دیگر ممنوع است.واگذاری واحدهای خدماتی، رفاهی و مانند اینها (ادامه)

اسلاید 27: واریز مالیات و سود سهام شرکت هایی که در فهرست واگذاری سال 1392 قرار دارند31تمامی شرکت های دولتی مندرج در پیوست شماره (3) این قانون که در فهرست واگذاری سال 1392 قرار دارند مکلفند یک دوازدهم مالیات و سود سهام پیش بینی شده در بودجه شرکت در پیوست شماره (3) این قانون را تا زمان واگذاری و اخذ ثمن حاصل از فروش و ابلاغ قرارداد انتقال سهام توسط سازمان خصوصی سازی در مقاطع سه ماهه به حساب ردیفهای درآمدی 130101 و 110102 جدول شماره (5) این قانون واریز نمایند.

اسلاید 28: اختصاص مبالغی از محل فروش سهام شرکت های دولتی36دولت مکلف است مبلغ هشت هزار میلیارد (8.000.000.000.000) ریال از محل فروش سهام شرکت های دولتی را به منظور تهیه و اجرای طرحهای هادی و پروژه های دارای اولویت در زمینه بهسازی روستاها، احداث و نگهداری راههای روستایی، آبرسانی روستایی، احداث خانه بهداشت و توسعه ورزش روستایی بر اساس شاخصهای برخورداری هر شهرستان اختصاص دهد.

اسلاید 29: با تشکر از توجه شما

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید