مهارت‌های شخصی

اختلالات یادگیری

ekhtelalate-yadgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلالات یادگیری”

اختلالات یادگیری

اسلاید 1: 2الف) اختلالات یادگیری2-2 تعاریف اختلالات یادگیریهر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد با توجه به سن و آموزش و هوش، براساس آزمون‌های معیار خواندن و نوشتن و محاسبه از آنچه انتظار می‌رود بسیار کمتر باشد، اختلال یادگیری توصیف می‌شود (احدی و کاکاوند،1390).

اسلاید 2: اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش‌آموزانی برخاسته‌است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و در عین حال در چهارچوب سنی کودکان استثنایی نمی‌گنجند. ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزن‌شان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوش انها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار می‌کنند. در خانه نیز یاری‌های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانش‌آموزان، می‌توان آن‌ها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرایند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود، اختلال دارند که این اختلال می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود(تبریزی،1390).

اسلاید 3: این اصطلاح شرایطی چون معلولیت‌های ادراکی، آسیب دیدگی‌های مغزی، نقص جزئی در کار مغز، و خوانش‌پریشی را در بر می‌گیرد(کافمن و مارتینز، ترجمه علیزاده،1391). این تعریف آن دسته از دانش آموزان را که به دلیل معلولیت‌های دیداری، شنیداری یا حرکتی، همچنین عقب ماندگی ذهنی یا محرومیت‌های محیطی، فرهنگی یا اقتصادی به مشکلات یادگیری دچار شده‌اند، شامل نمی‌شود (گریستینا، ترجمه انجنی و مجتبی زاده،1391).

اسلاید 4: تا کنون تعاریف مختلفی درباره ی ناتوانی های یادگیری مطرح شده است . تعریف اولیه ساموئل کرک (1962) از ناتوانی یادگیری، یکی از اولین تلاش ها برای تعریف این موضوع بود: نارسایی یادگیری به عقب ماندن، اختلال یا رشد با تاخیر در یک یا چند مورد از فرایندهای گفتار، زبان، خواندن، نوشتن، حساب یا دیگر موضوعات مدرسه اشاره دارد که حاصل معلولیت روانشناختی است. احتمالاً به علت بدکارکردی مغزی ویا اختلال های رفتاری یا هیجانی به وجود می آیند. ناتوانی یادگیری نتیجه عقب ماندگی ذهنی، محرومیت حسی یا عوامل آموزشی و فرهنگی نیست(ایلوان و براون، ترجمه احدی، 1392).به جهت مشابهت و نزدیکی تعاریف به هم و عدم تکرار این مبحث به تعریفی ساده، روشن و گویا در این رابطه پرداخته می شود:

اسلاید 5: ناتوانی های ویژه یادگیری آن دسته از کودکان را شامل می شود که در یک یا تعدادی از فرایند های پایه روانشناختی دچار مشکل هستند. این مشکلات ممکن است به صورت های گوناگون مانند: دشواری در گوش دادن، صحبت کردن، فکر کردن، خواندن (مهارت های پایه، آگاهی واجی)، مهارت های فهم خواندن، نوشتن، انجام محاسبات و منطق محاسبات ظاهر شود. این تعریف شامل کودکان با صدمه ی مغزی، آسیب ادراکی، نارسا خوانی، آفازی(مشکلات زبانی) و... می شود، اما آن دسته از کودکانی را که دارای نقص بینایی، شنوایی، حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، مشکلات هیجانی یا محرومیت های محیطی هستند را در بر نمی گیرد(سیف نراقی و نادری،1389).LEARNING DISABILITY

اسلاید 6: به بیان دیگر کودکان با مشکلات ویژه یادگیری  (LD) به کودکانی اطلاق می شود که: با برخورداری از هوش متوسط و بالاتر ونداشتن نقایص حسی، آسیب شدید مغزی و مشکلات عاطفی – اجتماعی، قادر به بهره گیری کامل از امکانات آموزشی و پرورشی متداول نبوده و در یک یا چند ماده درسی ضعف محسوس و مشهود داشته باشند. بنابراین دانش آموزان مرزی (دیرآموز) در این گروه جای نمی گیرند(بامینگر و کیمچی کیند،2014).از تعاریف مختلفی که متخصصان در این زمینه به عمل آوردند ویژگی ها و مشخصاتی را می توان بر شمرد از جمله:  -  دچار بدکارکردی سیستم عصبی مرکزی هستند.-  الگوی نا مناسب رشدی دارند(گنجی،1392).Bauminger & Kimhi-Kind

اسلاید 7: توانایی ذهنی یا هوشی یک ظرفیت واحد نیست، بلکه از تعدادی توانایی ذهنی پایه تشکیل شده است. در افراد نا توان در یادگیری مولفه های مختلف ذهنی به صورت طبیعی رشد نمی کنند. یعنی بعضی از خرده توانایی ها رشد داشته ولی برخی تأخیر رشدی دارند. بنابراین اختلال در یک یا بیش از یک فرایند روان شناختی در این افراد حاصل الگوی نا مناسب رشدی در آن هاست(کرمعلی و همکاران،1385).

اسلاید 8: واژه ی اختلال یادگیری در اواخر دهه ی 1950و اوایل دهه ی 1960برای توصیف تفاوت بین هوش و مهارت های تحصیلی که به وسیله ی آزمون های استاندارد اندازه گیری می شوند مورد استفاده قرار گرفت. اختلال یادگیری در دهه ی 1960 به عنوان جدیدترین حوزه ی فرعی در قلمرو کودکان استثنایی وارد شد(شعبانی،1390).2-3 تاریخچه

اسلاید 9: ناتوانی های یادگیری ویژه در حال حاضر به صورت اصطلاحی در آمده که انواع گوناگونی از مشکلات را در بر می گیرد. در واقع این دسته از کودکان با این که از نظر هوشی در حد متوسط و بالاتر ند گروه نا همگن و غیر یکنواختی را تشکیل می دهند. و به این دلیل ویژه هستند که اختلال ها بر دامنه­ی نسبتاً محدودی از درس و عملکرد ها تأثیر معنا دار دارند. وجه اشتراکی که بین همه ی آن ها وجود دارد این است که همگی در یادگیری دروس مدرسه مشکل دارند.این اختلال تقریبا همیشه به افت تحصیلی منجر می شود، اما این بدان معنی نیست که کودکان دچار افت تحصیلی دارای اختلال یادگیری است(احدی و کاکاوند، 1390).  

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید