کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلسایرمهارت‌های شخصیسایر

اداب معاشرت حرفه ای در کسب و کار

صفحه 1:
0 انجمن مدیران و صنعتگران کشور 0 با حضور جناب آقای دکتر صحت

صفحه 2:
آداب معاشرت به دوران دربار فرانسه در سال های ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ باز می گردد. بعدها به عنوان اتیکت مورد ارزیابی قرار گرفت. اولین نگارش آن در امریکا توسط جورج واشنگتن تحت عنوان آداب معاشرت امریکایی مطرح شد. و لما از آنجا که دوستان بیشتر مدیران کسب و کارهای مختلف هستند اجازه بفرمایید فقط در مورد کسب و کار آن را مطرح کنیم. در لین حوزه مهمترین عامل پوشش استاندارد است که در کسب و کار به خصوص جلسات و مذاکرات. بسیار اثرگذار خواهد بود.

صفحه 3:
کفش رسمی کفش رسمی آقایان می بایست چرمی. بنددار, جلو بسته با پاشنه سه سانت باشد. "براى خانم ها کفش چرمی. جلو و پشت بسته با پاشنه چهار تا هفت سانت یادمان باشد که مبنا راحتی نیست. اثرگذاری روی مخاطب است. بسیاری از خلنم ها امروز در محیط کار از کفش های کتلنی استفاده حی کنند که‌به عبارتی در آن راحت تر هستند. Yt he,

صفحه 4:
۰ ۱۳ لباس رسمی آقایان: کت و شلوار #لباس رسمی خانم ها: مانتو و شلوار. کت و شلوار یا کت و دامن در ایران به خصوص در ایرلاین های خارجی همچون امیریتس ایرلاین از کت و دامن استفاده می شود.

صفحه 5:
نکاتی راجع به کت کت و شلوار می بایست با هم ست شود بنابراین کت تک در مذاکرات رسمی توصیه نمی شود. ارسمی ترین کت و شلوارها تک دکمه و یا دو دکمه می باشند. *از پوشیدن کت های بیش از دو دکمه خودداری فرمایید. #در حالت ایستاده لطفن دکمه های کت خود را ببندید. "در حالت نشسته دكمه ها بايد باز باشد. "ادر حالت ايستاده در صورت استفاده از كت هاى دو دكمه. فقط دكمه بالايى كت خود را ببنديد. "كت شما مى بايست تك جاى يا دو جاك باشد از پوشیدن کت های بدون چاک خودداری کنید. اجیب های کت تزبینی است از آن به عنوان انباری استفاده نکنیم

صفحه 6:
نکاتی راجع به کت "جيب هاى كت تزبينى است از آن به عنوان انبارى استفاده نکنیم "ديده شده كه برخى دستاشان تا آرنج داخل جيب است و به دنبال اشياى مختلف مى كردند. "شما فقط مجاز به قراردادن روانويس يا خودنويس آنهم در جيب سمت جب كت هستيد. "در اروبا و امريكا تا زمان مندرش شدن كت. حتى جيب هاى آن را باز نمى كنند. "رسمى ترين رنك كت و شلوار يا مانتو شلوار در جلسات. سرمه اى رنكف اسث. "يس از آن طوسى تيره دومين رنك مناسب در دنيا محسوب مى شود.

صفحه 7:
پیراهن و کمربند بن پیراهن آستین کوتاه خودداری فرمایید. پیراهن زیر کت بلید ساده باشد. از پوشیدن پیراهن های راه راه و چهارخانه و غیره خودداری کنید. #کمربند در گذشته برای نگه داشتن شلوار استفاده می شده ولی امروز جزو الزامات پوشش محسوب می شود. کمربند شما می بایست با کیف یا کفش شما ست باشد. پیراهن زیر کت باید آستین بلند باشد از پو:

صفحه 8:
کراوات و جورا #لطفأًبا کفش مشکی جوراب سفید نپوشید. جوراب شما می بایست به ینگ کفش یا شلوار شما ست باشد. #کراوات شما می بایست جوری گره زده شود که انتهای کراوات روی سکک کمربند قرار گیرد. در گذشته رسم بر لین بوده که که مردان مجرد بلید کراوات را کوتاه ببندند و متاهلین بلند. این رسم مدت هاست که منسوخ شده است. * استفاده از پوشت با پاپیون در جلسات رسمی ممنوع است. * همچنین زملنی با کفش مشکی جوراب سفید می پوشیدند تا تمیزی بیشتر نمود کند. این مورد هم اکنون در رقص های خوانندگلنی همچون مایکل جکسون مشهود است تا حرکت پاها بهتر دیده شود. ما که مایکل جکسون نیستیم.

صفحه 9:
*به خانم ها توصیه می شود از مقنعه یا روسری استفاده نماید. برای شیک تر بودن ظاهر مقنعه یا دسته های روسری داخل مانتو قرار گیرد. *از سر کردن شال به تنهایی خودداری کنید.

صفحه 10:
عطر ‎sent se 3 .‏ برای جلوگیری از بوی عرق بدن. می توانید از عرقگیر و بادی اسپری استفاده کنید. #استفاده از عطر و ادکلن در جلسات رسمی ممنوع است.

صفحه 11:
مذاکرات؛ ِ 5 7 ظاهر شما روی مخاطب اثر گذار است. خود برسید! اینها فقط در مورد پوشش بود و صدها نکته ریز دیگر كه در این مقوله مجال ارایه آن نیست که اميد است در جلسات دیگر به بیان آن بپردازيم.

صفحه 12:
معرفى كردن در یک قرار تجاری هميشه باید هنگام معرفی نام کاملتان را بگویید. البته بلید حواستان.به لین هم باشد که دیگران ترجیح حی دهند چگهنه معرفی شهند و شلید کسی نخواهد شما او را با نام کاملش معرفی کنید. اگر نام شما خیلی طولانی است وبا تلفظش سخت است می توانید.به کوتاه‌تر کردن نیا تغیبر دادنش فکر کنید. یک راه دیگر هم اینست که نام خود را با تلفظ صحیح روی کارت ویزیت داشته باشید.

صفحه 13:
معرفی شدن وقتی شما را به کسی معرفی می کنند حتما بلند شوید. ایستادن باعث می شود حضور شما بیشتر احساس شود. وقتی نشسته باشید دیگران راحت تر شما را نادیده می گيرند. اككر ماجرا 506 7 تن اجرا سریع اتفاق افتاد و نتوانستید بلند شوید.به .تابه طرف مقلبل بفهمان ‎sire‏ اق افتاد و نتوانست جلو خم شویدتابه طرف مقلبل بفهمانید که

صفحه 14:
مکالمه در طول مکالمه فقط یک یا دوبار از «متشکرم» استفاده کنید. گفتن «متشکرم» بیشتر ازییک یا دوبار نتیجه منفی دارد و تأثیر آن را کاهش عی دهد. حتى شما را درمانده و نیازمند نشان می دهد.

صفحه 15:
معمولا تصور عی شود که اتیکت مکالمات کاری را بلید در مکالمات رو در رو رعلیت کرد. لما پشت تلفن هم این موارد صادق است. در هر دو مورد. الزامات قدیمی گوش دادن و حرف زدن باید در مرکز توجه قرار گیرد. ممکن است مکالمه کوتاهی‌با سوپروایزرتان داشته باشید.یا قبل از بستن قراردادیا نگ زدن به نمایندگان شرکت های دیگر, با یک مشتری جدید مسائلتان را بررسی کنید. يك مكالمه كا اب باید حداقل احساس و حداکثر سادگی را در خود داشته باشد. بااين وجود عى توانيد با ترغيب فرد مقابل به حرف زدن. دادن باسخ هاى دقيق و خوب كوش دادن. مكالمه تان را جالب تر كنيد. اگر آداب و رسمیت خود را در ارتباطاتتان حفظ کنید. مطمئن باشید که آداب و رسوم مکالمات کاری را خیلی خوب ‎ob‏ گرفته اید

صفحه 16:
تشکر * نامه تشکر گروهی نفرستید! # هد اکثر ۴ ساعت بعد از یک جلسه کاری موفقیت آمیز, برای افراد حاضر در جلسه نلمه تشکر بفرستید. فراموش نکنید که برای آن ها باید نامه های جداگانه بفرستید. " ممكن است بخواهید نامه رابا دستخط خودتان نویسید اما مسئله اینجاست که رسیدن نامه معمولی چند روزی طول عی کشد؛ لما ایمیل تقریبا بلافاصله می رسد. (دجوع شودبه بعث نامه نگاری شب های گذشته)

صفحه 17:
a * صندلی را برای کسی جابجا نکنید. خوب است که در را برای مهمان باز نگه دارید اما نباید صندلی را برای او جابجا کنید. مهمان زن باشد یا مرد فرقی ندارد. در یک دیدار تجاری. برخی قوانین جنسیتی رعایت نمی شود. * با تک انگشت به کسی اشاره نکنید. با دست باز و انگشتان چسبیده به مخاطب اشاره کنید. اگر انگشت اشاره را به سمت کسی بگیرید تهدید آمیز به نظر می رسد. هم مردان و هم زنان هنگام مکالمه‌با انگشت خود اشاره می کنند؛ لعا زن ها لین کار را بیشتر انجام می دهند و اصلا خوب نیست.

صفحه 18:
هم اندازه مهمانتان غذا سفارش دهید. این یعنی اینکه اگر مهمانتان پیش غذا یا دسر سفارش داد. شما نیز سفارش دهید. وقتی مهمان شما به تنهایی دسر بخورد. معذب خواهد بود. یک نکته ظریف: محدودیت های رژیمی میزبان! اکثر مردم انتخاب های رژیمی شان را بر دیگران تحمیل نمی کنند.به هر حال,بانوع رستورانی که میزبان انتخاب می کند. می توانید متوجه راه و روش او شوید. مثلا لكر رئيس شما گیاهخوار است لمابا شما در «خلنه استیک» قرار عی گذارد. می توانید استیک سفارش دهید.

صفحه 19:
درجانمایی این قوانین را حفظ کنید: غذا سمت چپ بشقاب قرار می گیرد. * اگر میز را درست چیده باشند. نان. سالاد و دیگر غذاها باید سمت چپ بشقاب باشند و نوشیدنی ها سمت راست. * چنگال هم سمت چپ. چاقو قاشق سمت را

صفحه 20:
* شما پیشخدمت نیستید! بگذارید هر کس کا خودش را بکند. ظرف ها بعد از خوردن غذا روی هم نگذارید. میزبان باید حسابکند. *اگر شما کسی را دعوت کرده لید. شما میزبانید و بدون توجه به جنسیت بلید صور تحساب را پرداخت کنید. * اگر میزبان زن باشد و مهمان مرد بخواهد پول غذا را بدهد چه بلید کرد؟ زن می تولند بگوید: «راستش را بخواهید شرکت است که پول غذا را می دهد. نه من» یا زن می تولند پس از عذرخواهی از سر میز بلند شود و دورتر از مهمان ها صورتحساب را پرداخت کند. * با این حال فراموش نکنید که نباید سر صورتحساب بجنگید. " گر مهمان مردبا وجود تلاش های میزبان زن,به پرداخت صورتحساب اصرار کند. بلید به او اجازه داد که آن را بپردازد.

صفحه 21:
ارباطات موّثر تجارت * رعایت آداب تجاری به فروش بهتر یا جا انداختن یک شغل کمک می کند. "در ضمن‌به فردی که در لین زمینه فعالیت دارد کمک حی کندتا نسبت‌به آنچه در محیط کاری وی می گذرد اشراف پیدا کند. * رعایت آداب تجاری در ایجاد فرصت های جدید شغلی و انجام کارهای شبکه ای موثر است. * این آداب چیزی فراتر از تنها با ادب صحبت کردن یا دست دادن با طرف مقابل است. * برای کسب موفقیت در بازار کار. آگاهی از آداب تجاری بسیار مهم است.

صفحه 22:
شخصیر: ها اجازه ندهید در میزگزدها افراد پرحرف شما را متوقف سازند. انواع مختلفی از شخصیت ها در جلسات حضور دارند: برون گراها: می خواهند بر اوضاع مسلط شوند و معمولا بلند صحبت می کنند. درون گراها: در ذهنشان مسائل را حلاجی می کنند. وقتی برونگراها فکر عی کنند معمولا گفته هایشان را تغییر می دهند. در مواجهه‌با اینگونه افراد متوقف نشوید. البته نبلید ن ها رابه سرعت و شدت ساکت کنید. اجازه بدهید صحبت کنند و سپس حرف خودتان را ادامه بدهید. گاهی اوقات افراد درونگرا نسبت به برونگراها هراس داشته و ساکت می شوند. نگذارید چنین اتفاقی

صفحه 23:
50 ۲ معرفی نکردن افراد تکان ندادن به خود برای حرف زدن با تلفن * بحث کردن سر یک صورتحساب " دير رسيدن " تقديم نكردن محل نشستن " برخورد ضعيف با پرستل خدمات " اينكه فقط در مورد خودتان حرف بزنيد. " رعايت نكردن آداب باشكاه هاى ورزشی غذا خوردن با دهان باز

صفحه 24:
کلام آخر دنیای امروز با گذشته تفاوت های بسیار زیادی کرده است؛ مشکل اساسی این است که دنیا عوض شده و ما عوض نشده ایم. عقاب باشید. تمام

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
12,000 تومان