نگاه دقیق به انواع روابط انسانی و مقایسه آنها از دید دکتر صفاری در این تحقیق سعی شده سطوح روابط انسانی را به صورت موشکافانه بررسی شود

Reza.sri1447

صفحه 1:

صفحه 2:
.ارتباطات انسانی (یا بستگی انسانی) زمینه‌ای برای درک چگونگی ارتباط انسان است انسان‌ها توانایی‌های ارتباطی پیچیده‌ای دارند که دیگر موجودات زنده از آن‌ها بی‌بهره‌اند. دلیل ارتباطات انسانی ۵ ۰ مثال, می‌تواند کمک, رساندن اطلاعات, اشتراک‌گذاری *

صفحه 3:
ارتباط عبارتیست از جریان پویایی که در آن تبادل اس ,= می‌گیرد. این جریان می‌تواند چهره به چهره یا رودررو باشد که به آن ار تباط مستفيم يا ميان فرد مى كوييند و یا ازطریق رسانه ها و محتوا باشد که به آن ارتباط غیر مستقیم می گوبیند OTHERS Connection

صفحه 4:
9 Lig J ارتبط فرایندنتقال پیام از فرستنده به گیرنده به شرط همسان بودن معانی ین آن‌هاست. معا در عم ارتباط شامل مفاهیم ذهنی و احساسات می‌شود ارتباطات فرایندی است که در آن معنابین میجودات زنده تعزیف و به اشتراک گذاشته می‌شود که بسیاری بر این باورند که ريشه أن از بونان نشات میگیرد ارتباط به یک فرستنده؛ پا . رسانه و كيرئده نياز دارد. هرجند كيرنده نياز ندارد حضور داشته بشد يا از منظور فرستنده براى برقرارى ارتباط در .زمان ارتباط أكاه باشد؛ بنابراين ارتباطات مرتوائد در سراسر مسافتهاى .كستردة زمانی و مکاتی رخ دهد

صفحه 5:
اسان پا اسان ردب رم ین رد اه ات

صفحه 6:
‎y —‏ فهرست محتوا : = ‏۳3 تفیر انتظارات انسان‌ ‎ese AIS TD‏ از ارتباط ‏0 بر گدر زبان ۳ اس یی ارتباطات ‏دا انواع ارتباط ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏+ کلامی مربوطبه مات ین شده و یر اصوتی هت که ‏ااطلاعات و معنى را مى رسائقة 27 انواع ارتباطات انسانى مره ‏مريوط به حركات سير و بدن هستتد كه قسمت از لت را تسیل می هن

صفحه 7:
ارتباط غیرکلامی هر پیامی که به کمک ابزاری غیر از کلمات برای طرف مقابل ارسال می‌شود» یک پیام غیرکلامی است و دانشی که مجموعه پیامهای غیرکلامی و شیوه ارسال و نحوه تاثير آنها بر مخاطب را بررسی و تحلیل می‌کند» دانش ارتباط غیرکلامی نامیده می‌شود vette ‏ده رت‎

صفحه 8:
زبان بدن: پیام‌های ارسال شده توسط بدن a 3 oa ‏و‎ ‎3 1 4 3 a 4 4 3 | 3 4 5 3 4 ‏دع‎ 5 5 2 1 5 5 2 > i 2 3 1 3 1 ‏هع‎ ‎6 ‏جما‎ ‏حو‎ ‎a= 1 5 5 5 ‏ع‎ ‎6 ‏ك‎ ‎so! ‎Ovi

صفحه 9:
پیمهای ارسال شده از طریق فاصنه» ابعاد فیزیکی؛ شیاه و چیسان سيد (فعضا) جز كه باك اق كار خود لتاب یقت زر دق کمن راد ریس که دزن یود پیب هر = 8 مهن له موی ها تن در یک چم و مه نيت به سير الرد حاضن در جا لقاب سرك يزه حمل هی بای یرفن .ميزان تراك فيزيكى در يك جمع هی مانب رای که بان اعضایآن جمعشکل م‌گید ده اد حضور ده تقر در ويلايى که بای ۵۰ نقر طراهی شه در مه با حضور همان ده قر دز ويلايى كه يرا 3 نر طراهی ده است» مود رات مصوسی روی تمام بيلوعاى رد و بدل شده در يأك مسافرت داشته باد ادر جلسدى كارى؛ من كنار جه كسى مر نشيم؟ وقتى مهمان به خانه مئني؛ ارا كجا مرنشام؟ مالم را در يك كتاكو در كها قرار مردهر؟ كيف را وک مين مركلازم يا صندلى ‎Wi‏ ‎lie‏ خودم را در كجاى لتاق قزار مردهم؟ بزركئرين تصوير از لوكوى شركت را كجا صب كردهام؟ در راهروى شركت؟ بشت ميؤ منشي؟ يا در تاق ۹ ‎ ‏یکی از خش‌های گت نش ارتبطات غر کلم میکوشد ها مربوط بهفسله؛ مرو فضای فزکی ر چنا محیط را بررسی و تحثيل كن ‏:از جلهى مباحث ابن بغش مرئوان به سرفصلهاى زير ا ‎ ‏لمرو فيزيكى و فاصله. جينمان اراد و اشياء نسبت به يكنيكر ‏موم که يبن خود و طرف طقال أقرار سرهم ‏التغاب مدل و رنگ و طرح يوشش و لئس ‏اعطر و يوبى كه در محيط وجود دارد يا فرد استقاه مركلا ‎whe BRE oi, al

صفحه 10:
نگاه به زمان و نحوه انتخاب زمان قضاوت شما درباره‌ی کسی که دير وارد یک جلسه می‌شود چیست؟ آیا پیش آمده که جایی, عمداً دیر در محل قرار حاضر شوید؟ بالعکس؛ آیا شرایطی بوده كه تاكيد داشته باشید زودتر از زمان توافق شده به محل قرار برسید؟ اعتراض خود را نسبت به حرف طرف مقابل در جه زمانی اعلام می‌کنید: در میانه‌ی صحبت‌هایش؟ یا وقتی ‎plas‏ حرف‌هایش را مطرح کرد؟ ‎UT‏ گلایه‌ی خود را 1 رفتار دوست‌تان در یک مهمانی, در ‏همان مهمانی به او می‌گویید یا ترجیج مي‌دهید پس از ‏ترک مهمانی با او صحبت کنید؟ آیا پیش آمده که ترجیح ‏بدهید صبر کنید و وقتی چند ماه از آن مهمانی گذشت: ‏گلایه‌ی خود را مطرح کنید؟ ‏این‌ها نمونه‌هایی از نقش زمان در برقراری ارتباط ‏.هستند ‎

صفحه 11:
ما با باز کردن‌دستهای‌خود؛ به طرفمقابل‌نشان. .مزاديم که سااحینداريم. دستلیمانرا به کمر من‌دیم تا قدرتمان‌را نشان‌دهيم . و به طرف‌قابلبگوييم که بزرگتر از آنی‌ستم که .تو مهندارى دستهایمانرا مشتمی ردیم تا برلی‌حمله کردنیه . .طرفعقابللمادم باش قلبمان‌هب در مسیر زندگیو تکاملبر رویزمین لموختٍ که در لین‌شرلیط سریم‌تر کار کند و خون‌را با فشار بیشترویه مغز و صورتو دستها بفرستده کا .در نبرد با طرف‌قابل‌شانس‌پیروزیمانب یشتر باشد چهره برافروخته و مشعایگره کردی از قدیم‌رین. .علائم غيركلامىدر ارتباط ما لنسازهاست RAB eras ty Ad a es ‏از مادهرشکلی بط‎ pie يدك بامهاى قبكلاى مزلت ا ای یا ای درک سر بای هی کی فاد موكيم.

صفحه 12:
NF ‏...ری‎ Ie ‎٠‏ اهنك صدا (داشتن احساس و هیجان. دلنشین و آرام بخش بودن) ۰ لحن کلام ردوستانه. ملایم. صمیمانه. «تهدید آمیز. خشن) ‎ ‏+ ترتيب بيان مطالب إزمان بندى . نظم ‏ رعايت نوبت - سرعت گفتار. مکث . کشیدن. جمع بندی | ‏حالت بیان مطالب ‏( لهچه تکیه کلم تناسب با درک و دریافت شنونده. ملاحظات ‎(cals‏ ‎ ‎™~ ۲ ۱ fa

صفحه 13:
۳ ey. ‏ی‎ روان شناسان ومتخصصان ارتباطات معتقدند: افرادی که دارای ویژگی شخصیتی تهاجمی هستند با بلندای صدای بیشتری نسبت به کسی که درنقطه مقابل با صدایی آرام سخن می گوید. و درویژگی شخصیتی .خجالتی قرار میگیرد

صفحه 14:
_ ریتم صدا (زیرو بمی صدا) . ارتفاع صدا حالت زیرو بمی صدای فرد است. هر قدر امواج صدا بیشتر و تندتر مرتعش شوند حالت زیر بودن آن بیشتر است و هر .جه كمتر ارتعاش داشته باشد حالت بم ترى دارد هنگام سخنرانی زیر و بم صدا بر معانی کلمات اثر می‌گذارد. زیر بودن از ويزكىهاى صداى زنائه ى بم بودن از مشخصههاى صداى مردانه است. ميزان زير ببيدن يا بم بودن صداى افراد از روحيه أنها نشان مىأورد. مثلا به خانمهايى كه صدايى بم تر دارند دقت كنيد معمولا در نظر اول أنها را .واجد روحيهاى مردائه و مقتدرانه برداشت می‌کنيم ل فكاتسهاى زير

صفحه 15:
- دلنشین و ارام بخش بودن) د ار 2 آهنگ صدا (داشتن احساس و هیجان- دلنشین فراز است. تغییر در زیر و آهنگ صدا یکی از عناصر فرازبانی است. تغییر آهنگ صدا» ‎ges‏ ۱ ‎ene‏ خشد. این آهنگ صدای شنم شور و رنگ به کاقان ‎Baty‏ ۳ ‎en‏ ن ‎crs pay boa Ul aS‏ شماست که مشخص می‌کند آبا ج ارب طرح می‌کنید. آهنگ صدا همچنین غم و شاد با خبری مطرح ۰

صفحه 16:
لحن کلام (دوستانه- ملایم- صمیمانه- تهدید آمیز - خشن ) أحن صدا موتوائد به معناهاى مختلف باشد اما معمولا به عنيان نكرش بیان موشود- يعنى كيفيت يا احساس بيانشده توسط كلماتى كه شما استفاده .مىكنيده در وباقع تفاوتهايى ميان صدا و لحن كفتار وجود دارد ببه اين نكته دقت كنيد: شما هميشه در هر زمائى صداى يكسائى دا لحن صدای شما مدام در حال تخیر است. ب‌طور مال شما ممکن است با انواده با يك نوع لحن و با رئيس خود با لحنی متفاوت از مشتريان(فرقئنمع ند كه بير يا جولزباشد) تلرجيح مود 963 كاركنازي شتيبانيدر محتواىة عامليكلمحنغير رسميو عادوداشته باشند fa

صفحه 17:
کم 20 ترتیب بیان مطالب (زمان بندی ‏ نظم - رعایت نوبت - سرعت گفتار- مکث - کشیدن. جمع بندی ] بهترین میزان سرعت سخن وابسته به چند عامل است. ویژگی‌های صوتی و آوایی سخنگو, متناسب با وضع و حالت شنوندگان و مخاطبانش و شرایطی که در آن قرار دارد تغییر ,طرح مطالبی که برای مخاطب زمینهقبلیدارد نیازمند سرعت است. میم مجمه

صفحه 18:
06 ۰ حالت بیان مطالب ( لهچه. تکیه کلام - تناسب با درك و دريافت شنونده. ملاحظات موفعیتی! دقت در تلفظ اقراد می‌تواند شما را به تحلیل درستی از سطح دانش و پایگاه اجتماعی او برساند. معمولا اقرادی که اهل مطالعه و تحصیل کرده باشند سعی می‌کنند که تلفظ صحیح هر واژه را به کار ببرند. خوردن حروف وتضفه كارة تلفظ كردن كلمات معمولا دلالت 6 بر بی مبالاتی و سهل انگاری شخصیتی او است. هر چه در رعایت شکل صحیح تلفظ واژگان بکوشید در ایجاد یک چهره متشخص از .خود موفق‌تر خواهید بود fa

صفحه 19:
استفاده درست از عناصر فرازبانی چه فوایدی دارد؟ چپ مره از أنجايى كه اغلب افراذ هنكامى كه قرار است شنونده باشنده با بی‌حوصلگی و حواس پرتی معمولا گوش می‌دهند. فرازبان مىتواند به كاهش و رفع اين = ,مشكل كمك كند و باعث جلب توجه افراد شود ماندگاری اطلاعات در ذهن عدم استفاده درست از فرازبان باعث خواهد شد که هنگام صحبت با فراد دیگره أنها صحبتهاى ما را خيلى زود فراموش كنند و نتوانند أنجه را كه گفته شده در ذهن خود ماندكار كنئد متقاعد کردن گاهی ایکات کلاش زیادی مىكنيد اما بازهم نموتوائيد فرد مقابل خود را برای انجام كارى يا ترك أن متقاعد كنيد. مسلما يكى از دلايل أن عدم استفاده .درست از فرازبان است

صفحه 20:
۳ نواع و اجزا ۳" ‎yp olla‏ 1 يمزكذار. 2 بازخورد.6 ‎if‏ 6-۰ ‎are‏ ‏یعون ع پیام.3 Wigs

صفحه 21:
(source) axnio—) رمز درآوردن يا به علايم تبديلكردن (کدگذاری) و یا مجموعه نمادها می‌باشد . اگر وسیل؛ ارتباطى يك گزارش کتبی باشد نمادها به صورت کلمات مکتوب ,جداول نمودارها و تصاویز میباشد و آکر هدف: سخترانی باشد. شامل کلمات و استفاده از وسایل کمک آموزشی (اسلاید پروژکتور - آورهد پروزکتور - طلق شفاف و اوراق جاپی) یهت و (message) ely - ¥

صفحه 22:
مجرا یا کانال. مهمترین رکن ارتباط مئياشد زيرا امنبع پیام را به گیرنده ‎the‏ ‎haley 7‏ ادر اين مرحله دريافت کننده پم ‏0 ى يا كشف رمز ميكند و پیم را ‏پیام» دریافت آن توسط گيرنده یا مخاطب ‎jue‏ تين وميد إن ‎alk‏ ‏حسلس ترین مراحل ارتباطی مباشد ازيرا ارتباط أن زمان موفقيت أميز است كه همان اطلاع عقيده يا نظری را که ‏5 فرستنه قصد آرسال أن را داشته بدون ‏خور ‎Feedback)‏ كم كاست كيرئده بيام دريافت كند ‏آخرین مرحله بازخور می‌باشد که ‏عل ىآ كيرئده با ياسع يا واككش عنوه مع ‏ام راز دو نكته مطلع مىسازد: اول آنكه ‎cil gy UT‏ شدهاست؟ و دوم اینآی ‎ ‏۵ -رمزخوان (سس0( ‎ ‎ ‎ ‏پیام یه درستی درک و تفهیم شده ات یا خسير. أكر كيرئده. هيام را كاملا صحیح دریافت کرده باشد. خود به یک مبع پبام ‏تبدیل می‌شود و می‌توند پیام اب دگری ‎oe a> ©‏ ‎ ‎

صفحه 23:

صفحه 24:
۱-موانع فردی موانعی كه برای دریافت پیام از عوى زد جرد دزد به مساق فرنگوم خانش و اطسلاعات و مسهارتهای وی برمی‌گردد چننچه شخحص گيرنده پا از قوه ادراک خوب برخوردر باشد می‌تواند یم را به خوبى جذب و خود به ‎Ope‏ فرستنده بيام عمل نمايد .مشكل بسيارى از سازمانها ار ارتباطات همين موانع قردى و تقاوتهاى ‎abl‏ می‌باشد. ۲ -موانعمیان فردی چنانچه در سازمالی روابط ریس با کارکان در جر امساعدباشد این اسر به ‎WN ae‏ مه وارد می‌کند. مدیر سعی دارد اطلاعات دست اول و ‎eS‏ ‏دی را برای خود حفظ نماید و ببرخی اطلاعات كم اهميثتر زا به ديكران متقل سازد و يا در نوع ارتباطى که با زرد يتف توج عم امد مک که این امر در فرآبتد ارتباط اشر كذاشته و تهايئاً اريافت كنندكان بيام ين مدير. اصولاً اعتبار

صفحه 25:
۳-موانع ساختاری عقام و موقعيت افرد در تحوه ارقياط آنا بسبار موثر است. ببعقاً مقامات بالاتر ترجيح مىدهند اطلاعات دريا ان خود متقل تمایند و از سوی چنانچه اقا الای سازمان بخواهند با اراد پاین‌تر سازمان گفتگونند. گاهی جنه له رنه واه بتوعبی: موافع حلت نخنتین و تمجيد و یا يا آنها را بروز مىدهيد. از فیگیر مواتع این گروه عنم تحوهارتباط سازمائها بعمل آمده. تتايج ملد شامل استقافه او وسابل ارتباطی ال یام می‌باشد. اینکه پیای به صورت کی شقامی: بوبيله شقن وب ‎geen SAS) Ly‏ وه یکسا كابير جوض عل مودي تاره الركتارى بام ناثير مصليت و :يامتقق

صفحه 26:
ارتباط افقی ارتباط عمودی ارتباط کلامی و غیر کلامی انواع ارتباطات در سازمان 20%

صفحه 27:
So ‏ارتباط افقی‎ در اين نوع ارتباط ؛ يبام از یک سطح سازمان به بقیه سطوح و کارکنان جریان می بيام اوليله درك بيام توسط معاوثين 1۶۳ درک پیمتوسط مدیان 10۶ دركييام توسطاسربرستان 76 00 ‎OE‏ درك ام عرص ركرك ؟! 0 اس پیام‌نهایی ۱

صفحه 28:
ارتباط عمودی 1111 titi ۶ ۷۷ ‏ال‎ 1

صفحه 29:
ارتباط کلامی ‎pt a‏ ع يكى از ويذكيهاى مهم اين ارتباط اين ارتباط در خالى صورت مىكيرد یموس سار سای می‌خواهد. پیامی را به آنان منتقل‌نماید. انسان تمایل دارد یی یپرد ‎Lent‏ پشتودو با ‎ang‏ این ارتباط پخویین ‎ ‏تأثیر کلام سختران را در حضار تشان می‌دهد ‏ا ‎

صفحه 30:
9 ai 1 ارتباطات انساني از علی اکبر فرهتگي. 0 عوری های سارمان و میت ار هرت ی ‎CD‏ ازعودى مسسيللن 8 لتقام لتقل عر قال ینز ا مهارت هاى ارتباطى از على فردوسي

39,000 تومان