پزشکی و سلامت

ارتباط و ارتباط برای سلامت

ertebat_va_ertebat_baraye_salamat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط و ارتباط برای سلامت”

ارتباط و ارتباط برای سلامت

اسلاید 1: ارتباط و ارتباط برای سلامت (Communication & Health Communication)برنامه کشوریهمسان سازی آموزش دوره های آموزش و ارتقای سلامتمجری: انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت به سفارش: دفتر آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 2: ارتباط در زندگی روزانه با صدای زنگ ساعت يا صدای اطرافيانمان بيدار می شويمبه ديگران سلام می کنيموضو می گيريم و نماز صبح را می خوانيمبه راديو گوش می کنيم يا برنامه تلويزيونی تماشا می کنيملباس مناسب می پوشيم و بيرون می رويمدر حال رانندگی به علائم راهنما و دستورات پليس توجه می کنيمدر محل کارمان با همکارانمان يا مراجعه کنندگان صحبت می کنيم، نامه می نويسيم، امضا می کنيم، می گوييم و می خنديم!...برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت2

اسلاید 3: ارتباط Communicationفرآيند انتقال يک پيام از فرستنده به گيرنده، که با هدف اشتراک فکری با گيرنده پيام در يک موضوع خاصفرآيند انتقال پيام از فرستنده به گيرنده، به شرطی که در گيرنده معنايي مشابه آنچه مورد نظر فرستنده بوده است، ايجاد شود.3برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 4: انتقال معنا در ارتباطهدف يک ارتباط، دريافت معنای مورد نظر آغازگر ارتباط است. در يک فرآيند ارتباطی، معنای مورد نظر شروع کننده ارتباط به صورت کلمات، نشانه ها و رفتارهای مشخصی در می آيد و رمزگذاری می شود.انتظار می رود مخاطب با دريافت اين نشانه ها و رمزگشايي از آنها، به معنای مورد نظر منبع ارتباط پی ببرد. 4برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 5: مراحل يک ارتباطدريافت پيام ارتباطی از طريق حواس پنجگانه جلب توجه گيرنده پيام ارتباطیدرک محتوای پيام توسط گيرنده، که روندی کاملاً ذهني است و می تواند از فردی به فرد ديگر متفاوت باشد. پذيرش محتوای پيام توسط گيرندهايجاد تغيير مورد نظر در گيرنده پيام5برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 6: اجزای يک ارتباطمنبع پيام يا فرستنده: فرد يا گروهی که با هدف مشخصی برای برقراری ارتباط اقدام می کنند و مقاصد خود را رمزگذاری می کند. پيام: آنچه قرار است در يک برنامه ارتباطی توسط گيرنده دريافت شود. مقصد يا گيرنده پيام: فرد يا گروهی که با دريافت و رمزگشايي پيام، محتوای پيام را دريافت و درک مي كند. کانال ارتباطی: مجراي انتقال پيام که وسيله ارتباطی و محيط ارتباط را شامل شود. بازخورد يا فيدبک: واکنش يا پاسخ گيرنده پيام برای فرستنده که باعث افزايش کيفيت درک متقابل شود. 6برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 7: شرايط موفقيت فرستنده پياممهارت هاي ارتباطي (مهارت خواندن، مشاهده کردن، گوش کردن و صحبت کردن)تسلط به موضوع و محتوای پيام به ويژه برخورداری از نگرش و باور درست نسبت به آنپذيرش مخاطب و همدلی با او (نداشتن پيش داوری يا قضاوت درباره مخاطب) 7برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 8: عوامل موثر در انتخاب کانال ارتباطینوع پيام هدف فرستنده پيام گيرنده يا مخاطب پيامموقعيت انتقال پياممنابع در اختيار 8برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 9: ويژگی های يک بازخورد مناسب اطمينان از توجه مخاطبان بازخورد ايجاد آمادگی و اشتياق برای دريافت بازخورداختصاصي و واضح بودن بازخورداطمينان از وجود توان درک بازخورد در فردوجود امکان واکنش نشان دادن به بازخوردفراهم آوردن امکان بحث درباره بازخوردايجاد حس اعتماد در دريافت کننده بازخوردبازخوردهای توصيفي در مقابل بازخوردهای ارزيابي کننده9برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 10: انواع ارتباط ارتباط بين فرد: ارتباط بين دو نفر به صورت چهره به چهره که در آن انواع پيام های کلامی و غيرکلامی منتقل خواهد شد.ارتباط گروهی: ارتباط يک نفر با چند نفر و انتقال پيام خود به آنها. سخنرانی برای يک گروه نمونه ای از آن است. ارتباط جمعی: انتقال پيام به تعداد زيادی از افراد در يک زمان که معمولا از طريق رسانه های جمعی مکتوب و غيرمکتوب انجام می شود. 10برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 11: ويژگی های يک ارتباط جمعی مخاطبان نسبتا زياد، نامتجانس و ناشناسسرعت بالای انتشار پيامهمزمانی رسيدن پيام های ارتباطی به اکثر مخاطبانايجاد نوعی تکثير پيامپايين بودن هزينه دريافت هر پيام برای مخاطب11برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 12: مهارت های گوش کردندر زمان گوش کردن، آرامش خود را حفظ کنيم. با توجه کامل گوش کنيم و حواسمان به آنچه می شنويم باشد.در هنگام گوش کردن، وضعيت بدنی مناسب به خود بگيريم. فاصله مناسب با کسی که حرف می زند را رعايت کنيم.در حين گوش کردن، با طرف مقابل ارتباط چشمی برقرار کنيم.حرف طرف مقابل را قطع نکنيم و منتظر بمانيم تا سخن او تمام شود. درباره آنچه می شنويم گارد نگيريم و به کسی که حرف می زند برچسب نزنيم.در هنگام گوش کردن، به طرف مقابل احترام بگذاريم. همزمان با گوش کردن، با ارسال بازخورد، طرف مقابل را برای انتقال درست محتوای پيام خود ياری کنيم. 12برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 13: مهارت های مشاهده کردنبه تمام حرکات و رفتارهای او که ممکن است معانی خاص باشد، توجه کنيم. ارتباط غيرکلامی با حالات چهره و بدن فرد برقرار می شود. با حضور ذهن کامل مشاهده کنيم و حواسمان به آنچه می بينيم باشد.با مشاهده اوليه فرد، درباره او پيش داوری نکنيم.با مخاطب خود همدلی کنيم و ابتدا خودمان را جای او بگذاريم و بعد قضاوت کنيم. 13برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 14: مهارت های سخن گفتناز زبان ساده و قابل فهم برای مخاطب استفاده کنيم.دقيق و کامل سخن بگوييم و منظورمان را واضح بيان کنيم. از به کار بردن عبارات و واژه های اعتراضی اجتناب کنيم. هرگز در سخن گفتن خود از زبان تهديد استفاده نکنيم.کلمات و جملاتی به کار ببريم که مخاطب ما تمايل دارد بشنود.ملاحظه مخاطب را بکنيم و متناسب با وضعيت او سخن بگوييم.14برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 15: ارتباط برای سلامت Health Communicationمطالعه و استفاده از راهبردهای ارتباطی برای اطلاع رسانی و تاثيرگذاری بر تصميمات فردی و اجتماعی در حوزه سلامتهنر و فن اطلاع رسانی، تاثيرگذاری، و انگيزه بخشی به مخاطبان فردی، سازمانی و عمومی درباره موضوعات مهم سلامت15برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 16: ارتباط برای سلامت Health Communicationرويکردی برای دستيابی به مخاطبان و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با آنها تا با تاثيرگذاری، تشويق، و حمايت از افراد، اجتماع ها، ارائه دهندگان خدمات سلامت، تصميم گيرندگان، گروه های اختصاصی و عموم مردم، رفتار يا سياستی که پيامدهای سلامت را ارتقا بخشد، ترويج شود.16برنامه کشوری هدا همسان سازی دوره های آموزش و ارتقای سلامت

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید