ارزیابی عملکرد مسئولین بهداشت دامپزشکی
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- ارتکاب جرم
- پاورپوينت ارزیابی عملکرد مسئولین بهداشت دامپزشکی
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- دامپزشکی
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- سازمان دامپزشکی کشور
- عناصر تشكيل دهنده جرم
- عنصر قانونی
- قانون مجازات اسلامی
- قوانین و مقررات
- مسئولیت اداری
- مسئولیت کیفری
- مسئولیت مدنی
- وظايف سازمان دامپزشكی
امتیاز
ارزیابی عملکرد مسئولین بهداشت دامپزشکی
اسلاید 1: مقدمه:آموزش نيروي انساني يكي از راهكارهاي اصلي براي تامين سلامت نظام اداري و مقابله با جرائم و تخلفات است.نظام اداري سالم و عاري از جرائم از يك سو توسعه و اعتلاي كشور و از يك سوي ديگر اعتماد و رضايتمندي مردم را به دنبال دارد.هرچند در سالهاي اخير تلاشهاي زيادي در اين زمينه صورت گرفته است اما هنوز هم مشاهده مي شود كه مديران و كاركنان دستگاههاي اجرايي در برخي موارد به دليل عدم آشنايي با حيطه وظايف و اختيارات خود و چه بسا بر اساس خيرخواهي
اسلاید 2: تصميماتي اتخاذ مي كنند يا اقداماتي را انجام مي دهند كه در معرض سوء ظن يا اتهام قرار مي گيرند .اين تصميمات و اقدامات علاوه بر انكه به سلامت نظام اداري و اجرايي اسيب مي رساند چالشهايي نيز بين مراجع اداري و اجرايي و دستگاههاي نظارتي كشور ايجاد مي كند در مجموع تبعات منفي براي نظام اداري به دنبال دارد و چه بسا حيثيت فردي اشخاص را مخدوش نمايد.
اسلاید 3: مسوليت هايي كه در نتيجه نقض قوانين و مقررات ايجاد مي شود مسئوليت كيفريمسئوليت مدني مسئوليت اداري
اسلاید 4: مسئوليت كيفريالف) ارتكاب جرم :هر فعل يا ترك فعلي كه در قانون براي آن مجازات تعيين شده جرم محسوب مي شود .
اسلاید 5: عناصر تشكيل دهنده جرم1- عنصر قانوني :2- عنصر مادي :3- عنصر معنوي :
اسلاید 6: عنصر قانونياصل قانوني بودن جرم و مجازات نتايج اصل قانوني بودن جرم و مجازات -لزوم تفسير مضيق قوانين كيفري- عدم جواز عطف به ماسبق شدن قوانين
اسلاید 7: علل موجهه جرم- دفاع مشروع- اضطرار- حكم قانون - امر آمر قانوني- رضايت مجني عليه
اسلاید 8: امر آمر قانونيميزان اطاعت و تبعيت مذكور تا چه اندازه است آيا كارمند در هر حال ملزم به تبعيت از اوامر روساي مافوق خود مي باشد ؟1- شرايط امر2- شرايط آمر
اسلاید 9: شرايط امر1- دستور يا امر بايد از موضوعاتي باشد كه به لحاظ قانوني در صلاحيت دستور دهنده باشد.2- امر( دستور صادرشده)در شكل مقرر قانوني صادر شده باشد .3- امر خلاف شرع نباشد.
اسلاید 10: شرايط آمر1- امر بايد از آمر قانوني صادر شده باشد.2- آمر، امر خود را خطاب به ماموريني صادر كند كه به موجب قانون و سلسله مراتب اداري مكلف به اطاعت از اوامر او باشند .
اسلاید 11: سئوالاگر آمر قانوني دستوري بر خلاف قانون صادر كند تكليف چيست؟چنانچه ماموري امر آمر را به علت اشتباه قابل قبول به تصور اينكه قانوني است اجرا كرده باشد چه مسئوليتي دارد؟ چنانچه امر آمر متضمن جرم باشد تكليف مامور چيست؟
اسلاید 12: ارتكاب هر جرمي اصولا از سه مرحله :1- فكر مجرمانه 2- فراهم آوردن مقدمات ارتكاب جرم3- انجام فعل مجرمانه
اسلاید 13: عنصر مادي جرمعنصر مادي جرم به دو شكل قابل تصور است 1-ارتكاب فعل :مثل تصرف در اموال دولتي،قتل ،ضرب ،جرح سرقت، كلاهبرداري، خيانت در امانت، ارتشاء2- ترك فعل : عدم گزارش جرائم
اسلاید 14: جرائم به لحاظ نياز يا عدم نياز به نتيجه مشخص به دو دسته تقسيم مي شوند .1- مطلق : مثل جعل2- مقيد: مثل كلاهبرداري
اسلاید 15: عنصر روانيبراي تحقق يك جرم علاوه بر دو عنصر قانوني و مادي عنصر رواني نيز ضرورت دارد ممكن است عمل مجرمانه اي صورت پذيرد ولي مرتكب آن به دليل فقدان قصد مجرمانه يا عنصر رواني قابل مجازات نباشد.آزادي اراده وجود علم و آگاهي
اسلاید 16: بي احتياطي: خطاي انساني است كه نتيجه كار خود را پيش بيني نمي كند.بي مبالاتي: همان بي احتياتي به صورت ترك فعل است .
اسلاید 17: مسئوليت مدنيبراي تحقق مسئوليت مدني سه شرط لازم است .1- وجود خسارت 2- تقصير يا فعل زيانبار3- رابطه سببيت
اسلاید 18: مسئوليت اداريزماني كه مستخدم مرتكب خطا يا تخلف اداري شده باشد ايجاد مي گردد.عناوين تخلفاتنوع مجازات
اسلاید 19: وظايف سازمان دامپزشكي سازمان دامپزشكي در تاريخ 1350/3/23 به منظور تامين بهداشت دام و فراورده هاي مربوط به آن تصويب گرديد .ماده 1 - به منظور تأمین بهداشت دام کشور و فرآوردههای مربوط به آن و پیشگیری ومبارزه با بیماریهای دامی به موجب این قانون سازماندامپزشکی کشور وابسته به وزارت کشاورزی تأسیس و جایگزین اداره کل دامپزشکی میگردد. سازمان دامپزشکی کشور که در این قانون سازمان نامیده میشود دارای شخصیت حقوقی است و وسیله یک نفر رییس از بین دامپزشکانی که دارایدرجه دکتری باشند به انتخاب وزیر کشاورزی اداره خواهد شد. تبصره - سازمان دارای ذیحسابی است که طبق مقررات قانون محاسبات عمومی تعیین خواهدشد.
اسلاید 20: - دام : حيوانات اهلي،طيور،ماهي،زنبورعسل،كرم ابريشم،حيوانات آزمايشگاهي و حيوانات باغ وحشدارو: داروهاي دامپزشكي،مواد بيولوژيكي،موادضدعفوني كننده و سموم دامپزشكيداروهاي دامپزشكي:فرآورده هاي ساده و مركبي كه به منظور تشخيص،پيشگيري،كنترل و درمان بيماري هاي دام و حيات وحش، به كار مي روند و كليه فرآورده هاي تقويتي،تحريك كننده ،ويتامين ها و مانند آن كه فهرست آنها از سوي سازمان اعلام ميشود.
اسلاید 21: مواد بيولوژيكي:فرآورده هايي مانند سرم،واكسن،آنتي ژن وكيت آزمايشگاهي كه براي پيشگيري ،كنترل،تشخيص و درمان بيماريهاي دام و حيات وحش به كار مي رود.واكسن:شامل تمام فرآورده هايي است كه براي تحريك ايمني زايي فعال در دام،عليه بيماري ساخته مي شودتامين كننده:شخص حقوقي است كه با اخذ مجوزهاي لازم اقدام به توليديا واردات يك يا چند نوع دارو و مواد مصرفي در امور دامپزشكي مي نمايد
اسلاید 22: مقررات بين المللي و قوانين جاري كشور جهت ثبت،واردات و فروش دارو در كشور جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي نمايدتبصره1:نمايندگي رسمي:شخصي حقوقي است كه با اخذ نمايندگي از سوي يك شركت داروسازي خارجي برابر مقررات بين المللي و قوانين جاري كشور جهت ثبت،واردات و فروش دارو در كشور جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي نمايد.
اسلاید 23: تبصره 2:واردكننده:شخصي است حقوقي كه داراي مجوز معتبر از مراجع ذيصلاح در امور واردات دارو و مواد مصرفي در امور دامپزشكي بوده و براساس ضوابط سازمان اقدام به واردات مي نمايدتبصره 3: توليدكننده:شخصي است حقوقي كه داراي مجوز معتبر از مراجع ذيصلاح در توليد دارو و مواد مصرفي در امور دامپزشكي مي باشدپروانه پخش:سندي است كه توسط دفتر/اداره كل به منظور نگهداري و توزيع دارو ومواد مصرفي در امور دامپزشكي براي فعاليت شركت يا واحد پخش در مدت معين صادر مي شود.
اسلاید 24: شركت پخش:شخص حقوقي است كه با بهره گيري از امكانات و تجهيزات مورد نياز بر اساس مجوز اخذ شده مطابق مفاد اين شيوه نامه نسبت به خريد،نگهداري،حمل و فروش دارو مواد مصرفي در امور دامپزشكي از تامين كنندگان(مبادي توليد و يا واردات) تا تحويل آن به واحدهاي خرده فروشي درمحل اين واحدها،مبادرت مي نمايد.واحد پخش : واحدزيرمجموعه يك تامين كننده ميباشد كه با بهره گيري از امكانات و تجهيزات موردنياز،توزيع و حمل دارو و مواد مصرفي در امور دامپزشكي همان تامين كننده را به عهده داشته و آن را واحدهاي مجاز فروش درمحل اين واحدها تحويل مي دهد.
اسلاید 25: شركت/واحدپخش سراسري:حوزه فعاليت اين شركت ها در سطح كشوربوده و علاوه بر تهيه تجهيزات و امكانات كافي نسبت به تاسيس شعب و نمايندگي حداقل در 20 استان(حداقل) در 6 استان با نظر سازمان و 14 استان با نظر شركت/واحدپخش)مبادرت نمايند.شعبه:بخشي از ساختار سازماني شركت/واحد پخش سراسري است كه تحت مديريت و با استفاده از تجهيزات و امكانات آن شركت/واحد به امر توزيع در گستره جغرافيايي تحت مسئوليت خود مبادرت مي نمايند.
اسلاید 26: مايندگي :شخص حقيقي يا حقوقي است كه در قالب يك قرارداد يا نمايندگي شركت اصلي(سراسري يا استاني)وبا استفاده از امكانات خود وظايف پخش در گستره جغرافيايي مربوط را بر عهده داردمسئوليت عملكرد كليه شعب و نمايندگي ها در هر شرايطي بعهده شركت اصلي مي باشد و مسئوليت صدور،تمديدو ابطال پروانه و نظارت برعملكرد اين شركت ها بعهده دفتر است.شركت پخش استاني:شركتهايي هستند كه محدوده فعاليت آنها حداقل يك استان بوده و داروو مواد مصرفي در امور دامپزشكي را به تمام نقاط استان مربوطه تحويل مي نمايند.
اسلاید 27: شركت هاي پخش استاني مي توانند با توجه به وسعت جغرافيايي استان محل فعاليت ، اقدام به ايجاد شعبه يا نمايندگي در شهرستان هاي تابعه نماينددرصورت پوشش تمام نقاط استان مربوطه شركت هاي پخش استاني ميتوانند مشروط به رعايت درصدهاي سود تعيين شده استاني و كسب موافقت دفتر در مورد استان هاي مقصد به پخش دارو و مواد مصرفي در امور دامپزشكي در حداكثر دو استان همجوار مبادرت نمايند.
اسلاید 28: شرکت های پخش استانی می توانند مستقیما دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی را از تامین کنندگان خریداری و در اختیار مراکز فروش مجاز قرار دهندمسئولیت عملکرد کلیه شعب و نمایندگی ها در هر شرایطی به عهده شرکت اصلی می باشد و مسئولیت صدور،تمدید و ابطال پروانه و نظارت بر عملکرد این شرکت ها بعهده اداره کل است.خرده فروشی: شخصی است حقیقی یا حقوقی که با اخذ مجوزها/پروانه های لازم دارو ومواد مصرفی در امور دامپزشکی را از شرکت ها و یا واحدهای پخش مجاز تهیه و براساس شیوه نامه فروش دارو به کد شمارهIVO جهت فروش به بهره بردار عرضه می نماید.
اسلاید 29: مراکز مجاز فروش(فروشندگان مجاز): مراکز زیر می توانند با اخذ پروانه فروش از سازمان در زمینه فروش دارو،با شرایط زیر فعالیت نمایند.1: داروخانه های دامپزشکی از طریق نسخه پیچی برای بهره بردارانبیمارستان های دامپزشکی از طریق نسخه نویسی،نسخه پیچی،تجویز و مصرف دارو برای بهره بردارانسیستم یکپارچه زنجیره ای تولید مشروط به داشتن واحد دامپزشکی مجاز و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برابر با ضوابط مربوطه برای جمعیت دامی تحت پوشش
اسلاید 30: مکان ذخیره سازی دارو: فضاهای مناسب از قبیل انبار دارویی،سردخانه و ..... منطبق با مقررات ،ضوابط و شیوه نامه های سازمان که برای نگهداری دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی ، استفاده می شودمسئول فنی:دامپزشک واجد شرایط که با اخذ مجوز از سازمان مسئولیت اجرای مقررات ،ضوابط،دستورالعمل ها و شیوه نامه های سازمان را در فعالیت های موضوع این شیوه نامه بر عهده دارد
اسلاید 31: کمیته مرکزی داروئی: تشکیلاتی متشکل از معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان بعنوان رئیس و مدیرکل دفتر بعنوان نایب رئیس،معاونین و روسای گروههای تولید،واردات و توزیع دفتر بعنوان عضو و رئیس گروه توزیع بعنوان دبیر می باشد.دبیرخانه کمیته در سازمان مستقر می باشدتبصره:نمایندگان شورای نظام،مسئول حقوقی وقراردادهای اداره کل و انجمن های صنفی استانی مرتبط با عنوان اعضای مدعو حسب مورد بنا بر دعوت رئیس کارگروه بدون حق رای می توانند در جلسه حضور یابند.
اسلاید 32: قوانین مرتبط:1-قانون سازمان دامپزشکی کشور،مصوب خرداد1350 مجلسقانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی،مصوب خرداد 1334،مجلس با اصلاحات و الحاقات بعدیقانون تعزیرات حکومتی،مصوب اسفند 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظامقانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز،مصوب دی ماه 1392 مجلس شورای اسلامی
اسلاید 33: آئین نامه اجرایی ماده 10 قانون مصوب سازمان مصوب دی ماه 1373 هیئت وزیرانآئین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه دامپزشکی مصوب اردیبهشت ماهآئین نامه اجرایی بند ز ماده 3 و مواد 7،8،9 قانون سازمان مصوب آذرماه 1391 هیئت وزیران
اسلاید 34: ماده 5 :ماده 5 - سازمان مکلف است به منظور مبارزه با بیماریهای دامی و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها با موافقت وزارت کشاورزی اقدامات زیر را بهعمل آورد: الف - در هر نقطه از کشور که لازم بداند به تلقیحات و معالجات دامی و انجام عملیات بهداشتی و قرنطینهای اقدام نماید. ب - برای جلوگیری از سرایت و انتشار بیماریهای دامی در نقاط مورد لزوم از عبور و مرور نقل و انتقال دام و فرآوردههای خام دامی ممانعت بهعمل آورد و مراتب را قبلاً به نحوی که مقتضی بداند به اطلاع صاحبان دام و در صورت لزوم به اطلاع عموم برساند. ج - دام بیمار یا مظنون به ابتلاء بیماری یا ناقل عامل بیماری را معدوم کند و اگرقابل مصرف تشخیص شد برای ذبح به کشتارگاه اعزام دارد و طبقضوابطی که در آییننامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد غرامت بپردازد. در صورتی که تمام یا هر قسمت از دام ذبح شده قابل مصرف تشخیص داده شود بهای آن از میزان غرامت مزبور کسر خواهد شد. د - اماکن و اشیاء و لوازم و مواد آلوده را در صورت لزوم ضد عفونی نموده و در صورتی که غیر قابل ضد عفونی تشخیص گردید به نحوی که درآییننامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد با تأدیه غرامت خراب یا معدوم نماید.
اسلاید 35: وظايف سازمان از باب صدور مجوزماده 7 - ورود و صدور هر نوع دام زنده - تخم مرغ نطفهدار - اسپرم دام - فرآوردههای خام دامی - داروها و واکسنها و سرمها و مواد بیولوژیکی ومواد ضد عفونی و سموم دامپزشکی و مواد غذایی متراکم و مکملهای غذای دام و داروهایی که برای ساختن مواد نامبرده مورد نیاز است باید باموافقت وزارت کشاورزی صورت گیرد.
اسلاید 36: آيين نامه اجرايي بند ز :آییننامه اجرایی بند (ز) ماده (3) و مواد (7)، (8) و (9) قانون سازمان دامپزشکی کشور ـ مصوب 1350 ـ ماده 1 ـ اصلاحات و واژههای زیر در معانی مشروح مربوط به کار میروند: الف ـ وزارت: وزارت جهاد کشاورزی. ب ـ سازمان: سازمان دامپزشکی کشور. ج ـ دام: حیوانات اهلی، طیور، ماهی، زنبور عسل، کرم ابریشم، حیوانات آزمایشگاهی و حیوانات باغوحش. د ـ دارو: داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، مواد ضدعفونیکننده و سموم دامپزشکی. هـ ـ داروهای دامپزشکی: فرآوردههای ساده و یا مرکبی که به منظور تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان بیماریهای دام و حیاتوحش، به کار میروند و کلیه فرآوردههای تقویتی، تحریککننده، ویتامینها و مانند آن که فهرست آنها از سوی سازمان اعلام و منتشر میشود. و ـ مواد بیولوژیک: فرآوردههایی مانند سرم، واکسن، آنتیژن و کیت آزمایشگاهی که برای پیشگیری، کنترل، تشخیص و درمان بیماریهای دام و حیاتوحش به کار میرود. ز ـ مواد مصرفی: اقلامی بجز دارو، که به اشکال مختلف در دامپزشکی مورد استفاده قرار میگیرند مانند مواد اولیه اصلی یا جانبی ساخت دارو. ح ـ مواد ضدعفونی کننده: مواد گندزدا و پلشتبر که از رشد و تزاید میکروبها جلوگیری و یا باعث از بین رفتن آنها میشوند. ط ـ سموم دامپزشکی: موادی با منشأ بیولوژیک یا شیمیایی (معدنی یا آلی) که برای مبارزه با انواع جانوران موذی و آفات دامی از جمله انگلهای خارجی و داخلی دام استفاده میشوند. ی ـ مکملهای غذای دام: خوراک مرکب تکمیلی دام که به تنهایی قادر به تأمین احتیاجات دام و یا حیاتوحش نیستند، ولی برای کامل کردن جیره غذایی به کار برده میشوند. ک ـ مواد غذایی متراکم: خوراک متراکم (کنسانتره) یا کم حجم دام که میزان آب آنها، کم و میزان سلولز آنها، کمتر از (15) درصد ماده خشک و شامل مقدار زیادی عناصر غذایی با قابلیت هضم زیاد هستند. ل ـ پروانه ساخت: مجوزی که توسط سازمان برای ساخت هریک از اقلام دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی صادر میشود. م ـ پروانه پخش: مجوزی که توسط سازمان، به منظور پخش و نگهداری دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، برای مدت معین صادر میشود. ن ـ پروانه فروش: مجوزی که توسط سازمان، به منظور فروش دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، برای مدت معین صادر میشود. س ـ مسؤول فنی: فردی واجد شرایط که با اخذ مجوز از سازمان، مسؤولیت اجرای ضوابط و مقررات اعلامی از سوی سازمان را در فعالیتهای موضوع این آییننامه برعهده دارد. ع ـ فرآوردههای خام دامی: موادی که در زمان حیات دام، از آن به دست میآید مانند پشم، کرک، مو، شیر، عسل، تخم پرندگان، اسپرم، تخم آبزیان و نوغان یا بعد از کشتار یا صید به دست میآید، مانند گوشت، پوست، استخوان و آلایش. تبصره ـ فرآوردههای دامی که برای حفظ، نگهداری و مصرف با روشهای صنعتی یا غیرصنعتی تغییر شکل داده و از حالت خام درآمده باشند، مشمول تعریف فرآوردههای خام دامی نیستند. ف ـ گواهی ثبت: تأییدیه ثبت دارو در فهرست داروهای مجاز دامپزشکی که توسط سازمان صادر میشود. ص ـ آزمایشگاه مرجع: آزمایشگاه سازمان (حسب مورد) که به عنوان مرجع نهایی تشخیص، آزمایشات نمونههای رسمی را انجام میدهد. ق ـ نمونه رسمی: نمونهای که توسط نماینده سازمان برای انجام آزمایشهای مربوط اخذ میشود. ماده 2 ـ تأسیس و بهرهبرداری واحدهای تولیدکننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی مستلزم اخذ پروانه مربوط از سازمان، در هریک از مراحل تأسیس و بهرهبرداری، با رعایت کلیه دستورالعملها و ضوابط فنی سازمان است. تبصره 1 ـ کلیه دستگاههای صادرکننده پروانه های تأسیس و بهرهبرداری واحدهای تولیدی موضوع این آییننامه موظفند قبل از صدور هرگونه مجوز، پروانه تأسیس و بهرهبرداری صادره از سوی سازمان را از اشخاص متقاضی مطالبه نمایند. تبصره 2 ـ صدور پروانه در مرحله بهرهبرداری، منوط به معرفی مسؤول فنی میباشد. تبصره 3 ـ واحدهای تولیدی باید علاوهبر اخذ پروانه در مرحله بهرهبرداری، برای هر قلم دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، پروانه ساخت مربوط را از سازمان اخذ نمایند. تبصره 4 ـ کلیه صاحبان و متصدیان واحدهای تولیدی موضوع این آییننامه، حسب مورد مکلف به همکاری و ارائه اطلاعات لازم به سازمان میباشند. همچنین موظفند جهت بهبود تولید در واحد مربوط، هرگونه تغییرات لازم را مطابق دستورالعمل و زمانبندی ابلاغی از سوی سازمان انجام دهند. مأمورین انتظامی مکلفند به تقاضای سازمان از ادامه کار واحدهایی که مقررات مزبور را رعایت نمیکنند، جلوگیری نمایند. ماده 3 ـ تولیدکننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی موظف است برای اخذ پروانه ساخت هر قلم از موارد یادشده با رعایت ضوابط و مقررات فنی ابلاغی از سوی سازمان، به شرح زیر اقدام نماید: الف ـ اخذ موافقت اولیه سازمان برای ایجاد خط تولید از طریق بازدید و تأیید کارخانه مورد نظر توسط سازمان؛ ب ـ ارائه پرونده کامل اطلاعات فرآورده نهایی و معرفی مواد اولیه مورد نظر، به همراه فرمول ساخت و سایر اطلاعات مورد نیاز به سازمان؛ ج ـ تولید آزمایشی محصول مورد نظر تحت نظارت سازمان، انجام بررسیهای آزمایشگاهی و مطالعات صحرایی مورد نیاز و تأیید نتایج از سوی سازمان. تبصره ـ پروانه ساخت صرفاً در مورد دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی که قبلاً در فهرست داروهای مجاز دامپزشکی کشور ثبت شده است، صادر میشود. ماده 4 ـ دارنده پروانه ساخت دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، موظف است: الف ـ به منظور حفظ و تضمین کیفیت، سلامت و اثربخشی، کلیه اصول، ضوابط و مقررات فنی مرتبط با تولید دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی را که از سوی سازمان ابلاغ میشود، رعایت کند؛ ب ـ شماره پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، سریال ساخت و دیگر اطلاعات مورد نیاز از جمله، شکل و ترکیبات، روش نگهداری، موارد، مقدار و راههای مصرف، مکانیسم اثر، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و عوارض جانبی را که از سوی سازمان ابلاغ میشود، در برچسب (شناسه) روی بستهبندی خارجی و داخلی دارو و نیز برگه راهنمای همراه دارو (بروشور) درج نماید. ماده 5 ـ فرایند صدور گواهی ثبت هر قلم دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، مواد غذایی متراکم و مکملهای غذایی دام به شرح زیر است: الف ـ کسب موافقت سازمان با ثبت اقلام مورد نظر؛ ب ـ تأیید اعتبار گواهی تولید، گواهی فروش آزاد و ثبت محصول از مرجع ذیصلاح دولتی از کشورهای تولیدکننده مورد تأیید سازمان؛ ج ـ تأیید پرونده جامع اطلاعات مواد اولیه یا فرآورده نهایی، مربوط به همراه فرمول و سایر اطلاعات مورد نیاز از قبیل فرمول دارویی، درجه خلوص و ناخالصی، کمیت، کیفیت و سمیت توسط سازمان؛ د ـ تأیید نتایج بررسیهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرجع؛ هـ ـ تأیید نتایج مطالعات صحرایی توسط مراکز مورد تأیید سازمان با هدف تعیین میزان اثربخشی، کمیت، کیفیت و بیخطری. تبصره 1 ـ برای ثبت اسامی و علائم تجاری و صنعتی هریک از اقلام موضوع این ماده، علاوهبر رعایت مقررات قانون ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری ـ مصوب 1386 ـ و آییننامه اجرایی مربوط، اخذ موافقت قبلی سازمان الزامی میباشد. تبصره 2 ـ فهرست داروهای مجاز دامپزشکی، هر سال بهطور مشترک توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام میگردد. تبصره 3 ـ در صورتی که به دلایل علمی و حسب تشخیص سازمان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا اعلام مراجع معتبر بین المللی (FAO، WHO،OIE)، مورد یا مواردی از فهرست داروهای موضوع تبصره (2) مسبب آثار زیانبار باشند، سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند با فوریت داروی مذکور را از فهرست یادشده حذف نمایند. ماده 6 ـ به منظور تضمین بیخطری و اثربخشی دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، ورود و صدور این اقلام، علاوهبر رعایت الزامات مراجع بینالمللی ذیربط، مستلزم اخذ مجوزهای مربوط از سازمان میباشد که برای مدت معین صادر میشوند. تبصره 1 ـ صدور مجوز ورود اقلام موضوع این ماده باید براساس ارزیابی مخاطرات مربوط و به شرح زیر انجام گیرد: الف ـ در مورد اقلامی که قبلاً در فهرست داروهای مجاز دامپزشکی ثبت نشده است، اخذ گواهی ثبت و بازدید سازمان از کارخانه تولیدکننده در کشور مجاز؛ ب ـ در مورد اقلامی که قبلاً در فهرست داروهای مجاز دامپزشکی ثبت شده است: 1 ـ تأیید اعتبار گواهی تولید، ثبت محصول و گواهی فروش آزاد از مرجع ذیصلاح دولتی کشور تولیدکننده مجاز و گواهی فروش آزاد از دو کشور مورد تأیید سازمان، توسط متقاضی؛ 2 ـ در صورت لزوم، بازدید سازمان از کارخانه تولیدکننده در کشور مجاز به تشخیص رئیس سازمان؛ 3 ـ تأیید پرونده جامع اطلاعات مواداولیه یا فرآورده نهایی مربوط به همراه فرمول و سایر اطلاعات مربوط شامل فرمول دارویی، درجه خلوص و ناخالصی، کمیّت، کیفیت و سمیت توسط سازمان؛ 4 ـ تأیید نتایج بررسیهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرجع از سوی سازمان؛ 5 ـ تأیید نتایج مطالعات صحرایی توسط مراکز مورد تأیید سازمان، با هدف تعیین میزان اثربخشی، کمیّت، کیفیت و بیخطری. تبصره 2 ـ مواد اولیهای که با تأیید و به میزان مشخصشده مورد نظر سازمان، برای ساخت نمونه دارو یا جهت انجام آزمایشات لازم برای اخذ گواهی ثبت یا مجوز ساخت وارد میشوند، از شمول این ماده مستثنا هستند. ماده 7 ـ به منظور تضمین سلامت هر نوع دام زنده، تخممرغ نطفهدار، اسپرم دام، فرآوردههای خام دامی، مواد غذایی متراکم و مکملهای غذایی وارداتی و یا صادراتی، ورود و صدور این اقلام، ضمن رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، مستلزم موافقت وزارت جهاد کشاورزی و اخذ مجوز مربوط از سازمان میباشد. تبصره 1 ـ صدور مجوز ورود این اقلام باید براساس ارزیابی مخاطرات مربوط و طی مراحل زیر انجام گیرد: الف ـ تأیید وضعیت بهداشتی ـ قرنطینهای کشور مبدأ و واحد تولیدکننده براساس ضوابط و مقررات سازمان جهانی بهداشت دام و سایر مراجع بینالمللی ذیربط از طریق مطالعه کتابخانهای؛ ب ـ بازدید و مطالعه میدانی و تأیید نظارت بهداشتی ـ قرنطینهای دامپزشکی دولتی کشور مبدأ و واحد تولیدکننده مورد نظر از سوی سازمان؛ ج ـ انعقاد تفاهمنامه بهداشتی با دامپزشکی دولتی کشور مربوط درباره اقلام موضوع این ماده. تبصره 2 ـ سازمان موظف است بر اجرای مفاد تفاهمنامههای بهداشتی منعقده فوقالاشاره، نظارت نماید. ماده 8 ـ سازمان موظف است هر ساله ضوابط، شرایط و شیوهنامههای مورد نیاز برای ورود و صدور اقلام موضوع مواد (6) و (7) را به روز رسانی و اعلام نماید. تبصره 1 ـ تعرفههای واردات دارو موضوع این آییننامه توسط کمیسیون ماده (1) آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین خواهد شد. تبصره 2 ـ صدور مجوز صادرات اقلام موضوع این ماده، مستلزم رعایت ضوابط و مقررات مراجع بینالمللی ذیربط و الزامات دامپزشکی دولتی کشورهای مبدأ میباشد. تبصره 3 ـ واردات و صادرات اقلام موضوع این ماده، مستلزم ثبت شرکت با حوزه فعالیت اختصاصی و معرفی مسؤول فنی است. ماده 9 ـ سازمان موظف است در کلیه مبادی ورودی رسمی کشور، اقلام موضوع مواد (6) و (7) این آییننامه را که با رعایت مقررات قانونی به کشور وارد میشوند، قبل از صدور مجوز ترخیص، مورد بازرسی و نمونهبرداریهای لازم قرار دهد. تبصره ـ دستگاهها و سازمانهای اجرایی ذیربط و انتظامی موظف به همکاری با سازمان در انجام بازرسیهای لازم به منظور تأیید ورود و ترخیص اقلام مجاز و جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز موضوع این ماده میباشند. ماده 10 ـ چنانچه سازمان تولید یا واردات دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی را دارای اثرات زیانباری برای سلامت انسان، حیوان و گیاه تشخیص دهد مجاز است پروانه ساخت یا مجوز ورود مربوط را برای زمان مشخصی که اعلام مینماید، لغو نماید. درج مفاد این تبصره در ظهر پروانه یا مجوز مربوط توسط سازمان الزامی است. تبصره ـ هرگونه تغییر در مشخصات دارو و مواد مصرفی مندرج در پروانه ساخت از جمله فرمول، مقدار، ترکیب و منابع تأمین مواد اولیه، شکل، برگه راهنما و یا بستهبندی اقلام موضوع این آییننامه منوط به کسب موافقت سازمان میباشد. ماده 11 ـ در شرایط افزایش میزان بروز و شیوع بیماریهای بومی و رخداد بیماریهای غیربومی، بازپدید و نوپدید دامی و مشترک بین انسان و دام، بنا به تشخیص سازمان، برنامه و میزان تولید و یا واردات دارو براساس نیاز کشور و متناسب با امکانات تولیدکننده و یا واردکننده دارو توسط سازمان، تهیه و به تولیدکننده و یا واردکننده ابلاغ میشود. تبصره 1 ـ چنانچه واحدهای تولیدکننده و یا واردکننده به هر دلیل قادر به انجام تعهدات تولیدی خود نباشند، موظفند بلافاصله موضوع را با ذکر دلایل و مستندات لازم به سازمان اعلام نمایند. سازمان ظرف دو هفته، موضوع را بررسی و اعلام نظر مینماید. تبصره 2 ـ چنانچه در اجرای این ماده، تولیدکننده یا مصرفکننده به تشخیص سازمان، متحمل ضرر و زیان ناخواسته شود، دولت موظف است خسارات وارده را از محل اعتبارات ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1380 ـ جبران نماید. ماده 12 ـ اشخاص متقاضی دریافت پروانه اشتغال به عنوان مسؤول فنی واحدهای مشمول این آیین نامه، باید دارای شرایط زیر باشند: الف ـ دانشنامه معتبر دکتری عمومی یا تخصصی دامپزشکی (حسب نیاز، بنا به تشخیص سازمان)؛ ب ـ عضویت در سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران؛ ج ـ عدم سوء پیشینه کیفری؛ د ـ نداشتن هیچگونه پروانه یا مجوز اشتغال مشابه دیگر از سازمان و سایر مراجع؛ هـ ـ عدم اشتغال در دستگاهها و سازمانهای دولتی اعم از لشگری و کشوری و مؤسسات آموزش عالی؛ و ـ کسب امتیاز آموزشی و سابقه کار لازم برای اشتغال در موقعیت شغلی مورد نظر برابر ضوابط اعلامی سازمان و با معرفی سازمان نظام دامپزشکی. تبصره 1 ـ وظایف و مسؤولیتهای مسؤول فنی در حوزههای موضوع این آییننامه توسط سازمان و شیوهنامه امتیازبندی موضوع بند (6) بهطور مشترک توسط سازمان و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ میشود. تبصره 2 ـ تعرفههای اشتغال به کار مسؤولین فنی به پیشنهاد مشترک سازمان و سازمان نظام دامپزشکی ایران تعیین و به تصویب وزیر جهاد کشاورزی میرسد. ماده 13 ـ واحدهای تولید یا پخش دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی موظفند شخص حقیقی دارای دانشنامه معتبر دکتری عمومی یا تخصصی دامپزشکی، داروسازی یا شیمی (حسب مورد، بنا به تشخیص سازمان) را برای مدیریت تولید یا پخش در واحد مربوط به سازمان معرفی نمایند. ماده 14 ـ شیوهنامه، ضوابط و مقررات مربوط به صدور و تمدید پروانههای تأسیس، بهرهبرداری، ساخت، پخش، فروش، ورود و صدور، ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب، توسط سازمان تهیه و ابلاغ میشود. ماده 15 ـ سازمان موظف است با انجام بازدید و بازرسیهای لازم در کلیه مراحل تولید، پخش، نگهداری، فروش، واردات و صادرات اقلام دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی و نیز ورود و صدور دام زنده، تخممرغ نطفهدار، اسپرم دام، فرآوردههای خام دامی، مواد غذایی متراکم و مکملهای غذایی دام و نیز از طریق صدور و تمدید پروانهها و مجوزهای مربوط به موارد فوقالذکر بر اجرای مقررات موضوع این آییننامه نظارت نموده و در صورت برخورد با موارد تخلف، به تناسب نوع و میزان آنها با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط به ترتیب زیر با متخلفین برخورد نماید: الف ـ اخطار کتبی و ابلاغ موارد تخلف به متخلف و درخواست رفع آنها؛ ب ـ جلوگیری از ادامه تخلف از طریق نیروی انتظامی؛ ج ـ در صورت لزوم جلوگیری موقت از فعالیت واحد به تشخیص مدیرکل استان از طریق نیروی انتظامی تا رفع مورد تخلف یا صدور حکم از سوی مرجع ذیصلاح مربوط؛ د ـ معرفی به مراجع ذیصلاح و درخواست صدور حکم تعلیق و یا ابطال مجوزها و پروانههای مربوط. تبصره 1 ـ برخورد با تخلف حرفهای شاغلان حرفه دامپزشکی تابع قوانین مقرر در مواد (19) تا (26) قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1376 ـ میباشد. تبصره 2 ـ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع فعالیتهای این ماده مکلف به همکاری کامل با سازمان در خصوص موارد زیر میباشند: 1 ـ ارائه اطلاعات و اسناد مربوط؛ 2 ـ رفع نواقص اعلامی در اخطار کتبی سازمان و اعلام نتیجه در مهلت مقرر در اخطار یادشده؛ 3 ـ تسهیل شرایط نمونهبرداری در موارد مورد نیاز به تشخیص سازمان. تبصره 3 ـ هرگاه تخلف اشخاص موضوع این ماده عنوان یکی از جرایم مندرج در قوانین جزایی را داشته باشد، سازمان موظف به ارسال پرونده مربوط به مراجع قضایی ذیصلاح میباشد. معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا رحیمی
اسلاید 37: نقش سازمان در ترخيص كالاماده 8 - هر گاه دام و فرآوردههای خام دامی و مواد ذکر شده در ماده 7 به علت آلودگی به بیماریها یا فساد قابل ترخیص نباشد در صورتی که بهتشخیص سازمان بتوان آلودگی را از بین برد اقدامات لازم به هزینه صاحبان آنها انجام و اجازه ترخیص از طرف مأموران قرنطینه دامپزشکی داده خواهدشد و در غیر این صورت دام یا فرآورده یا مواد مورد بحث به وسیله صاحب آنها باید برگشت داده شود و الا نسبت به اعدام یا امحاء آنها از طرفمأمورین سازمان اقدام خواهد شد.ماده 5 آيين نامه اجراي بند ز به شرح ذيل اشعار مي دارد :ماده 5 ـ فرایند صدور گواهی ثبت هر قلم دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، مواد غذایی متراکم و مکملهای غذایی دام به شرح زیر است: الف ـ کسب موافقت سازمان با ثبت اقلام مورد نظر؛ ب ـ تأیید اعتبار گواهی تولید، گواهی فروش آزاد و ثبت محصول از مرجع ذیصلاح دولتی از کشورهای تولیدکننده مورد تأیید سازمان؛ ج ـ تأیید پرونده جامع اطلاعات مواد اولیه یا فرآورده نهایی، مربوط به همراه فرمول و سایر اطلاعات مورد نیاز از قبیل فرمول دارویی، درجه خلوص و ناخالصی، کمیت، کیفیت و سمیت توسط سازمان؛ د ـ تأیید نتایج بررسیهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرجع؛ هـ ـ تأیید نتایج مطالعات صحرایی توسط مراکز مورد تأیید سازمان با هدف تعیین میزان اثربخشی، کمیت، کیفیت و بیخطری. تبصره 1 ـ برای ثبت اسامی و علائم تجاری و صنعتی هریک از اقلام موضوع این ماده، علاوهبر رعایت مقررات قانون ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری ـ مصوب 1386 ـ و آییننامه اجرایی مربوط، اخذ موافقت قبلی سازمان الزامی میباشد. تبصره 2 ـ فهرست داروهای مجاز دامپزشکی، هر سال بهطور مشترک توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام میگردد. تبصره 3 ـ در صورتی که به دلایل علمی و حسب تشخیص سازمان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا اعلام مراجع معتبر بین المللی (FAO، WHO،OIE)، مورد یا مواردی از فهرست داروهای موضوع تبصره (2) مسبب آثار زیانبار باشند، سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند با فوریت داروی مذکور را از فهرست یادشده حذف نمایند.ماده 8 آيين نامه اجرايي بند ز ماده 3 و مواد 7 و8 و9 : ماده 8 ـ سازمان موظف است هر ساله ضوابط، شرایط و شیوهنامههای مورد نیاز برای ورود وصدور اقلام موضوع مواد (6) و (7) را به روز رسانی واعلام نماید. تبصره 1 ـ تعرفههای واردات دارو موضوع این آییننامه توسط کمیسیون ماده (1) آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین خواهدشد. تبصره 2 ـ صدور مجوز صادرات اقلام موضوع این ماده، مستلزم رعایت ضوابط و مقررات مراجع بینالمللی ذیربط و الزامات دامپزشکی دولتی کشورهای مبدأ میباشد. تبصره 3 ـ واردات و صادرات اقلام موضوع این ماده، مستلزم ثبت شرکت با حوزه فعالیت اختصاصی و معرفی مسؤول فنی است.
اسلاید 38: ضمانت اجراي عدم رعايت مقررات سازمان ماده 11 - در صورتی که اشخاص بدون اخذ پروانه از سازمان به مایهکوبی و درمان دام اشتغال ورزند به تقاضای سازمان مورد تعقیب قرار گرفته و بهسه تا شش ماه حبس تأدیبی محکوم خواهند شد. ماده 12 - در صورتی که اشخاصی اعم از حقیقی یا حقوقی وظایف تعیین شده در مواد 4 و 6 و 8 و 9 و 10 این قانون را رعایت ننمایند مأموران انتظامی مکلفند به تقاضای سازمان به منظور اجرای مقررات مواد مذکور اقدام لازم معمول دارند و در صورت تقاضای سازمان از ادامه کار آنها جلوگیریکنند.
اسلاید 39: تهديد عليه بهداشت عموميماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامي : هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسمومکننده در رودخانهها، زباله در خیابانها و کشتار غیرمجاز دام، استفادهی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیهی خانههای فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع میباشد و مرتکبین چنان چه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد. تبصره ۱: تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته میشود و نیز غیرمجاز بودن کشتار دام و دفع فضولات دامی و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد بر عهدهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی خواهد بود. تبصره ۲: منظور از آلودگی محیط زیست عبارت است از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک آن را به طوری که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار یا ابنیه مضر باشد تغییر دهد.
اسلاید 40: قاچاق كالا و ارزالف- قاچاق کالا و ارز: هر فعل یا ترک فعلی است که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون و یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه آن در بازار داخلی کشف شود.ت- تشریفات قانونی: اقداماتی از قبیل تشریفات گمرکی و بانکی، أخذ مجوزهای لازم و ارائه به مراجع ذیربط است که اشخاص موظفند طبق قوانین و مقررات به منظور وارد یا خارجکردن کالا یا ارز، انجام دهند.ث- کالای ممنوع: کالایی که صدور یا ورود آن به موجب قانون ممنوع است.ج- کالای مجاز مشروط: کالایی که صدور یا ورود آن علاوه بر انجام تشریفات گمرکی حسب قانون نیازمند به کسب مجوز قبلی از یک یا چند مرجع ذیربط قانونی است.چ- کالای مجاز: کالایی است که صدور یا ورود آن با رعایت تشریفات گمرکی و بانکی، نیاز به کسب مجوز ندارد.
اسلاید 41: مراجع قضايي و شبه قضايي دادسرادادگاه عمومي و انقلابتعزيرات حكومتي هياتهاي انتظامي شوراي حل اختلاف
اسلاید 42: آثار اظهارات خلاف واقع ماده 25 قانون سلامت نظام اداري : ماده 25ـ دستگاههاي مذكور در بندهاي (الف) ، (ب) و (ج) ماده (2) اين قانون موظفند به بازنگـري و مهندسي مجدد سامانه پاسخگويي به شكايات و مكانيزه نمودن آن به نحوي اقدام نمايند كه دريافت شكايات به طور غيرحضوري توسط واحدهايي كه مسؤوليت پاسخگويي و رسيدگي به شكايات مردم را دارند به واحد مربوطه در دستگاه منعكس گردد.واحد مزبور موظف است براساس زمانبندي تعيين شده به ارائه پاسخ به متقاضي يا شاكي اقدام نمايد و درصورت عدم پاسخگويي در مهلت معين، موضوع در سلسله مراتب اداري تا بالاترين مقام دستگاه منعكس شود. واحدهاي مزبور موظفند در صورت وارد نبودن شكايت، موضوع را به صورت مكتوب و با ذكر علت به شاكي اعلام نمايند.كليه مراحل فوق بايد حداكثر ظرف يك ماه از تاريخ وصول شكايت خاتمه يابد. عدم رسيدگي به شكايت يا عدم انـعكاس موضوع به مراجع ذيصلاح يا عدم پاسـخ مكتوب به شاكي در مهلت مذكور، تخلف محسوب و با مرتكبين طبق قوانين مربوطه برخورد ميشود.تبصره1ـ سازمان بازرسي كل كشور مسؤول نظارت بر حسن اجراء اين ماده است.تبصره2ـ دستگاههاي تحت نظر مقام رهبري و نيز دستگاههايي كه در قانون اساسي براي آنان حكم خاص وجود دارد از شمول اين ماده مستثني ميباشند.ماده24ـ هرگونه اظهار خلاف واقع و نيز ارائه اسناد و مدارك غيرواقعي به دستگاههاي مشـمول اين قانون كه موجب تضـييع حقوق قانوني دولت يا شـخص ثالث و يا فرار از پرداخت عوارض يا كسب امتياز ناروا گردد، جرم محسوب ميشود. چنانچه براي عمل ارتكابي در ساير قوانين مجازاتي تعيين شده باشد به همان مجازات محكوم ميشود. در غير اين صورت علاوه بر لغو امتياز، مرتكب به جزاي نقدي معادل حقوق تضييعشده و نيز جبران زيان وارده با مطالبه ذينفع محكوم ميگردد.هر يك از كاركنان دستگاهها كه حسب وظيفه با موارد مذكور مواجه شوند مكلفند موضوع را به مقام بالاتر گزارش نمايند، مقام مسؤول درصورتي كه گزارش را مقرون به صحت تشخيص دهد مراتب را به مرجع قضائي اعلام مينمايد. متخلفين از اين تكليف به مجازات يك تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتي و عمومي محكوم ميشوند.
اسلاید 43: وصول حقوق دولت طبق مقررات ماده 600 قانون مجازات اسلامي :هر یک از مسئولین دولتی و مستخدمین و مأمورینی که مأمور تشخیص یا تعیین یا محاسبه یا وصول وجه یا مالی به نفع دولت است بر خلاف قانون یا زیاده بر مقررات قانونی اقدام و وجه یا مالی اخذ یا امر به اخذ آن نماید به حبس از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. مجازات مذکور در این ماده در مورد مسئولین و مأمورین شهرداری نیز مجری است و در هر حال آن چه برخلاف قانون و مقررات اخذ نموده است به ذیحق مستردمیگردد.ماده 4 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت به شرح ذيل اعلام مي دارد :ماده4ـ کلیه شرکتهای دولتی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانکها که در بودجه کل کشور برای آنها سود ویژه پیشبینی میشود موظف به واریز مالیات علی الحساب و سود سهام علی الحساب بودجه مصوب بهصورت یک دوازدهم در هر ماه میباشند. به خزانهداری کل کشور اجازه داده میشود در صورت عدم واریز مالیات و سود سهام دولت بهصورت علیالحساب و یک دوازدهم، عوارض و مالیات برارزش افزوده (براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور) توسط هریک از شرکتهای دولتی و بانکها، از موجودی حساب آنها نزد خزانهداری کل کشور برداشت و مالیات و سود سهام را به حساب درآمدهای عمومی کشور و عوارض را به حسابهای شهرداریها و حساب تمرکز وجوه به نام وزارت کشور حسب مورد واریز نماید. تسویه حساب قطعی دولت برمبنای صورتهای مالی حسابرسیشده و مصوب مجمع عمومی انجام خواهد شد. شرکتهای دولتی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیردولتی است، به تناسب میزان سهام بخش غیردولتی، مشمول پرداخت وجوه موضوع این ماده نمیباشند. وصول مبالغ یادشده تابع احکام مربوط و مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال 1366 و اصلاحات بعدی آن است.
اسلاید 44: نحوه اقدام در خصوص كالاي توقيف شده ماده 663 قانون مجازات اسلامي مقرر مي دارد :هر کس عالماً در اشیا و اموالی که توسط مقامات ذیصلاح توقیف شده است و بدون اجازه، دخالت یا تصرفی نماید که منافی با توقیف باشد ولو مداخلهکننده یا متصرف مالک آن باشد به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
اسلاید 45: مجازات جعل و استفاده از سند مجعولماده 33 قانون مبارزه با قاچاق مقرر مي دارد :ماده 33- هرکس در اسناد مثبته گمرکی اعم از کتبی یا رقومی (دیجیتالی)، مهر و موم یا پلمب گمرکی و سایر اسناد از قبیل اسناد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، مؤسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ثبت سفارش و سایر مجوزهای مورد نیاز صادرات و واردات، شناسه کالا و رهگیری، مرتکب جعل گردد و یا با علم به جعلی بودن، آنها را مورد استفاده قرار دهد، حسب مورد علاوه بر مجازات حبس مذکور در قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر ارزش کالای موضوع اسناد مجعول محکوم میشود. تبصره- خرید و فروش اسناد اصیل گمرکی که قبلاً در ترخیص کالا استفاده شده است و همچنین استفاده مکرر از آن اسناد، جرم محسوب و مرتکب به مجازات فوق محکوم میشود.ماده 536 قانون مجازات اسلامي : هر کس در اسناد یا نوشتههای غیررسمی جعل یا تزویر کند یا با علم به جعل و تزویر آنها را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا دوسال یا به سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.
اسلاید 46: مسئول فني و شرح وظايف آن تعريف مسؤول فنی: فردی واجد شرایط که با اخذ مجوز از سازمان، مسؤولیت اجرای ضوابط و مقررات اعلامی از سوی سازمان را در فعالیتهای موضوع این آییننامه برعهده دارد.
اسلاید 47: وظایف و تعهدات مسئول فنی- نظارت بر کلیه امور فنی مربوط به دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی توزیعی شرکتحضور فعال در ساعات کاری شرکتنظارت مستمر بر نحوه نگهداری دارو ومواد مصرفی در امور دامپزشکی و رعایت و حفظ شرایط انبار و سردخانه از قبیل دما،رطوبت و تهویه و اعلام نواقص مشاهده شده به مسئولین شرکت و پیگیری جهت رفع نواقص موجود تا برطرف شدن آنها
اسلاید 48: نظارت بر امور کیفی دارو و مواد مصرفی دامپزشکی از قبیل تغییرات فیزیکی،شیمیایی،میکروبی و ارسال گزارشات لازم به دفتر/اداره کل و مدیریت شرکت درصورت مشاهده هرگونه تغییراتنظارت بر امور کمی دارو وموادا مصرفی در امور دامپزشکی و ارسال گزارش ماهیانه توزیع به دفترنظارت بر عملکرد نمایندگی ها و مراکز فروش مجاز و انجام بازدیدهای ادواری در حیطه وظایف محوله و ارائه گزارشات لازم به دفتر
اسلاید 49: اجرای مقررات ،ضوابط و شیوه نامه ها و دستورالعمل های مرتبط صادره از سوی سازماننظارت بر نحوه توزیع دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی سهمیه بندی شده از طرف سازمانشرکت فعال در همایش ها،کارگاهها و دوره های آموزشی مرتبطهمکاری و نظارت بر نگهداری تعداد مناسب از دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی تولید داخل و حداقل 3 واحد از داروهای وارداتی در سیستم بایگانی شرکت حداقل تا یکسال پس از تاریخ انقضا مصرف
اسلاید 50: نظارت بر ناوگان حمل و نقل دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی و انطباق آنها با استانداردهای مربوطهنظارت بر رعایت بهداشت در محیط کارنظارت بر جمع آوری و عودت دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی مشکل دار از مراکز فروش و تحویل به انبار مرکزی تا تعیین تکلیف محموله همکاری در اجرای طرح PMS مراقبت پس از فروش و ارسال گزارش به دفتر/اداره کل یا شرکت
اسلاید 51: با تشکردفتر بازرسی ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.