آموزشعلوم انسانی و علوم اجتماعیکودک و نوجوانادبیات و زبانسایر

ارزیابی پیشرفت زبانی دانش آموزان

صفحه 1:
ee Cte ie Deh Seat ie ae Ted

صفحه 2:
: تمرکز و گوش فرادادن تعریف و بازگویی * فراگیری نوشتاری ۴ یادگیری حروف و صداهاء ویژگی ساختار کلمه و اتصال حروف ۴ جهان واژه ها ۴ جمله نویسی * شعرها و آواهای کوتاه کودکانه نوروز "1 شناخت اعداد

صفحه 3:
۶ درک مفهوم واژه هاء گفتار و دستورالعمل های آموزگار ۴ واكنش دانش أموز در كفتكو يه نشانه د رک مطلب و حتی تشخیص هدف ينهان درمتن اخت كليه حروف زبان فارسى و استفاده صحيح از آنها در كويش و ‎Is‏ شناخت حروف و صداها در روخوانی موز توانایی تعریف ‏ بازگویی ۰ پرسش. ابراز نظر و بیا ‎ote!‏ ی را دارد ارتباط موضوعی را حفظ مى” کند و كفتار او قابل اک * نوشتار: دانش آموز تونایی نوشتن جمله ومتن کوتاه در دو یا سه خط در ارتباط با موضوع را دارد. متن باید قابل درک بوده و ارتباط موضوعي در محئوای آن برقرار باشد. ساختار جمله از نظر دستور زبانی تا حد امکان ضحیح باشد, ‎ ‎

صفحه 4:
* خواندن متن های کوتاه ؛ داستان های کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان ۶ درک مطلب و بیان آن از طريق توصيف و توضيح ۴ خواندن و درک مفهوم متن شعر (مناسب برای سن و توانایی فکری) تمرین نگارش و ویژگی متن های گوناگون. نوشتن خاطرات . نامه نویسی . خلاصه نویسی » تهیه روزنامه... # آموزش نکته های علمی و اجتماعی تا حد امکان همگام با مطالب آموزشی در کلاس های معمول مدارس بطور مثال: گیاهان و جانوران - روابط اجتماعی " وظایف و مستولیت ها در خانه و مدرسه- آشنایی با شخصیت های علمی و ادبی 7 بهداشت و ورزش * در باه ایران:آگاهی اولیه در باره سرزمین ایرآن و تاریخ آن - جشن ها - آداب و رسوم

صفحه 5:
فراگیری های دانش آموز درپایان دوره سه سال توانایی گفتار و بیان یک مطلب به شکل قابل درک برای شنونده و حفظ ارتباط موضوع بهره گیری از کلمات توصیفی و تعریفی در گفتار و نوشتار شرکت در گفتگوی گروهی ۰ پرسش و بیان احساس و اندیشه توانایی روخوانی و بهره گیری از تکنیک روخوانی .. تونایی در نوشتن خلاصه در ارتباط با داستان و یا نکته های مهم در یک ‎uo‏ آموزشی توانایی نوشتن متن در ارتباط با قصوير يا يف موضوع تعيين شده الستقادة صحیح از کلمات. تنوع در انتخاب واژه ها. حفظ ارتباط موضوعی » حفظ ساختار زبانی ونقطه گذاری روخوانی شعر(شعرهای کودکان). توضیح مفهوم و پیام شعر توانایی ترجمه متون کوتاه در زمینه موضوع های آموزشی مدارس

صفحه 6:
۴ خواندن .درک وبازگویی مطالب کتاب های آموزشی ‏ کتاب های کودکان و نوجوانان شامل داستان و آگاهی های دانشی "" خواندن روزنامه نوجوانان "" درک خبرها ومطالب ارائه شده دررسانه های عمومی "" شرکت در بحث و گفتگو وبیان افکار ودلایل به نحوی قابل درک و در ارتباط با موضوع فراگیری گفتاری: تعریف . توصیف . بحث و بیان استدلال هم چنین بیان یک دستور العمل یا روش کار

صفحه 7:
۴ فراگیری های نوشتاری : توانایی نوشتار با استفاده از روش های گوناگون درنگارش (تعریف ۰ توصیف. توجیه و استدلال) هم چنین ساختار واصول زبانی ۴ فراگیری روش های خلاصه نویسی و نقد متن ۰ گزارش . نامه و شرح خاطرات, انشاً و ترجمه متن های کوتاه 2 ادبیات شعری وداستانی .شخصیت های علمی و ادبی ۴ فراگیری های فرهنگی در باره آداب و رسوم و جشن ها و مقایسه با فرهنگ کشورهای دیگر . تاریخ . جغرافیا و مسائل اجتماعی

صفحه 8:
توانايى در كوش كردن ‎٠‏ خواندن متن . درک مطلب و بازگویی. خواندن داستان کوتاه و شعر و توانایی دربیان هدف . پیام شاعریا نویسنده و اظهار نظریه و برداشت شخصی.. * توانایی شرکت درگفتگوهاء بهره گیری از نظریات دیگران » توضیح و پرسش استدلال » جلب نظرشنوندگان وادامه كيو در ارتباط با موضوع تونایی در نوشتن متن با رعایت قوانین دستورزبان . گستردگی در استفاده از وازه ها و مفهوم آنهاء استفاده از کلمه های ربط وترکیب های کامل تر در جمله سازی :نهاد و گزاره؛ حفظ ارتباط موضوعی و ارتباط با خواننده * توانایی در نوشتار با بهره گیری از روش های گوناگون نگارش (تعریفی . توصیفی. استدلالی...) . رعایت علامت گذاری هم چنین ساختار متن شامل مقدمه . هدف.

صفحه 9:
۴ توانايى در نوشتن خلاصه. نقد . پرسش وارائه نظریه . نتيجه گیری, نوشتن داستان کوتاه و شخصیت سازی» ترجمه متن های ساده در ارتباط با مطالب آموزشی ۴ بهره گیری از منابع آموزشی, تحقیق و کسب آگاهی ها در باره تاريخ » جغرافیا » مسائل اجتماعی . آداب ورسوم و جشن ها . شخصیت های تاریخی . ادبی و علمی...

صفحه 10:

توانایی روخوانی وگفتار -توانایی در نوشتار -توانایی های فکری و دانشی تمرکز و گوش فرادادن تعریف و بازگویی فراگیری نوشتاری یادگیری حروف و صداها ،ویژگی ساختار کلمه و اتصال حروف جهان واژه ها جمله نویسی شعرها و آواهای کوتاه کودکانه نوروز شناخت اعداد درک مفهوم واژه ها ،گفتار و دستورالعمل های آموزگار واکنش دانش آموز در گفتگو به نشانه درک مطلب و حتی تشخیص هدف پنهان درمتن شناخت کلیه حروف زبان فارسی و استفاده صحیح از آنها در گویش و نوشتار بهره گیری از شناخت حروف و صداها در روخوانی گفتار :دانش آموز توانایی تعریف ،بازگویی ،پرسش ،ابراز نظر و بیان احساس را دارد .ارتباط موضوعی را حفظ می کند و گفتار او قابل درک است. نوشتار :دانش آموز توانایی نوشتن جمله و متن کوتاه در دو یا سه خط در ارتباط با موضوع را دارد .متن باید قابل درک بوده و ارتباط موضوعی در محتوای آن برقرار باشد .ساختار جمله از نظر دستور زبانی تا حد امکان صحیح باشد. خواندن متن های کوتاه ،داستان های کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان درک مطلب و بیان آن از طریق توصیف و توضیح خواندن و درک مفهوم متن شعر (مناسب برای سن و توانایی فکری) تمرین نگارش و ویژگی متن های گوناگون ،نوشتن خاطرات ،نامه نویسی ، خالصه نویسی ،تهیه روزنامه... آموزش نکته های علمی و اجتماعی تا حد امکان همگام با مطالب آموزشی در کالس های معمول مدارس بطور مثال: گیاهان و جانوران – روابط اجتماعی – وظایف و مسئولیت ها در خانه و مدرسه -آشنایی با شخصیت های علمی و ادبی – بهداشت و ورزش در باره ایران :آگاهی اولیه در باره سرزمین ایران و تاریخ آن – جشن ها - آداب و رسوم توانایی گفتار و بیان یک مطلب به شکل قابل درک برای شنونده و حفظ ارتباط موضوع بهره گیری از کلمات توصیفی و تعریفی در گفتار و نوشتار شرکت در گفتگوی گروهی ،پرسش و بیان احساس و اندیشه توانایی روخوانی و بهره گیری از تکنیک روخوانی .... توانایی در نوشتن خالصه در ارتباط با داستان و یا نکته های مهم در یک متن آموزشی توانایی نوشتن متن در ارتباط با تصویر یا یک موضوع تعیین شده ،استفاده صحیح از کلمات ،تنوع در انتخاب واژه ها ،حفظ ارتباط موضوعی ،حفظ ساختار زبانی ونقطه گذاری روخوانی شعر(شعرهای کودکان) ،توضیح مفهوم و پیام شعر توانایی ترجمه متون کوتاه در زمینه موضوع های آموزشی مدارس خواندن ،درک وبازگویی مطالب کتاب های آموزشی ،کتاب های کودکان و نوجوانان شامل داستان و آگاهی های دانشی خواندن روزنامه نوجوانان درک خبرها ومطالب ارائه شده دررسانه های عمومی شرکت در بحث و گفتگو وبیان افکار ودالیل به نحوی قابل درک و در ارتباط با موضوع فراگیری گفتاری :تعریف ،توصیف ،بحث و بیان استدالل هم چنین بیان یک دستور العمل یا روش کار فراگیری های نوشتاری :توانایی نوشتار با استفاده از روش های گوناگون درنگارش (تعریف ،توصیف ،توجیه و استدالل) هم چنین ساختار واصول زبانی فراگیری روش های خالصه نویسی و نقد متن ،گزارش ،نامه و شرح خاطرات ،انشأ و ترجمه متن های کوتاه ادبیات شعری وداستانی ،شخصیت های علمی و ادبی فراگیری های فرهنگی در باره آداب و رسوم و جشن ها و مقایسه با فرهنگ کشورهای دیگر ،تاریخ ،جغرافیا و مسائل اجتماعی  ‏ ‏ ‏ توانایی در گوش کردن ،خواندن متن ،درک مطلب و بازگویی ،خواندن داستان کوتاه و شعر و توانایی دربیان هدف ،پیام شاعریا نویسنده و اظهار نظریه و برداشت شخصی... توانایی شرکت درگفتگوها ،بهره گیری از نظریات دیگران ،توضیح و پرسش،استدالل ،جلب نظرشنوندگان وادامه گفتگو در ارتباط با موضوع توانایی در نوشتن متن با رعایت قوانین دستورزبان ،گستردگی در استفاده از واژه ها و مفهوم آنها ،استفاده از کلمه های ربط وترکیب های کامل تر در جمله سازی ،نهاد و گزاره ،حفظ ارتباط موضوعی و ارتباط با خواننده توانایی در نوشتار با بهره گیری از روش های گوناگون نگارش (تعریفی ،توصیفی، استداللی ، )....رعایت عالمت گذاری هم چنین ساختار متن شامل مقدمه ،هدف، نتیجه و.... توانایی در نوشتن خالصه ،نقد ،پرسش وارائه نظریه ،نتیجه گیری ،نوشتن داستان کوتاه و شخصیت سازی ،ترجمه متن های ساده در ارتباط با مطالب آموزشی بهره گیری از منابع آموزشی ،تحقیق و کسب آگاهی ها در باره تاریخ ،جغرافیا ،مسائل اجتماعی ،آداب ورسوم و جشن ها ، شخصیت های تاریخی ،ادبی و علمی...

62,000 تومان