ارگونومی دانش آموزان دبستانی
اسلاید 1: موضوع:ارگونومی دانش آموزان دبستانی
اسلاید 2: واژه ارگونومی آمیزه ای از دو واژه ارگو (به معنای کار) و نوموس (به معنای قانون) است.. به عبارت ساده تر ارگونومی به معنای قاعده و قانون کار کردن و یا «متناسب کردن کار با انسان» می باشد. ارگونومی علم راحت کردن کارهاست! در عین حال همه چیز را کارآمد میکند. اگر خوب فکر کنید به این نتیجه میرسید که هرچه کارها راحتتر انجام شوند در واقع بهرهوری بیشتر میشود. پس ارگونومی یعنی ایجاد راحتی و بهرهوری بیشتر.ارگونومی
اسلاید 3: ارگونومی یا «مهندسی فاکتورهای انسانی»فواید: افزایش راندمان کاری و ارتقای بهره وری کاهش خستگی، افزایش میزان رضایت مندی شغلی افزایش رفاه و آسایش کمک به پیشگیری از حوادث پیشگیری از اختلالات اسکلتی-عضلانی (مانند کمردرد، سندرم تونل کارپال یا درد شدید در مچ دست و ناحیه گردن، درد ناحیه زانو یا آرنج و …) در محیط کار
اسلاید 4: وضعیت میز و نیمکت هاصندلی یا نیمکت باید به شکلی باشد که دانش آموز بتواند صندلی را به میز نزدیک کند تا بتواند دست های خود را به میز تکیه داده و تنه او با پشتی صندلی مماس باشد.ارتفاع میز باید به اندازه ای باشد که کف پا به راحتی با زمین مماس شود وقتی کف پا روی زمین قرار میگیرد، زاویهای که ران با تنه میسازد حدود ۹۰ درجه است و در این صورت گودی کمر حفظ میشود. امکان جابجایی و حرکت آزادانه پا با توجه به فاصله بین ران و سطح زیرین میز موجود باشد.بهتر است سطح میزها نسبت به سطح تراز دارای زاویه ۱۵ درجه بوده و به سمت دانش آموز شیب داشته باشد. -میز و نیمکتها باید با ابعاد بدنی دانش آموزان متناسب باشد .-ارتفاع میز طوری باشد که آرنجها تقریبا همسطح با لبه جلویی میز باشد .- فضایی به اندازه 3 تا 4 سانت بین پشت پاها و لبه جلویی نشیمنگاه وجود داشته باشد. - هیچ گونه فشاری از طرف قسمت جلویی سطح نشیمنگاه به سطح خلفی ران وارد نیاید
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.