پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

استاندارد سازی آموزش جامعه

standard_sazie_amoozeshe_jamee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد سازی آموزش جامعه”

استاندارد سازی آموزش جامعه

اسلاید 1: ای همه هستی ، ز تو پیدا شده جان ضعیف ، از تو، توانا شدهآنکه تغیّر نپذیرد ، توییوانکه نمرده است و نمیرد ، تویی

اسلاید 2: نشست هم اندیشیکارشناسان آموزش سلامت استان مازندراندربارهاستاندارد سازی آموزش جامعه

اسلاید 3: نكات كليدي دراستفاده عملي از ديدگاه های مشارکت گروههای هدف در آموزش سلامت

اسلاید 4: تغییر رویکرد آموزش سلامت برای ارتقاء سلامت

اسلاید 5: ارتقاي سلامت يعني مردم قادر باشند اذهان و بدن هايشان را تا زماني كه ممكن باشد در شرايط ايده آل حفظ كنند .

اسلاید 6: ارتقاي سلامت يعني : مردم، بدانند چگونه سلامتشان را حفظ كنند؛ يعني : مردم، تحت شرايطي زندگي كنند كه رعايت شيوه زندگي سالم عملي باشد ؛ يعني : مردم، قدرت تصميم گيري در خانه ، جامعه و در كشورشان و نيز در سطح بين المللي را داشته باشند .

اسلاید 7: فرمول ساده ارتقاي سلامت سياست هاي همگاني و اقدامات محيطي خدمات بهداشتي مناسب آموزش سلامت ××

اسلاید 8: رسيدن به چنين مشاركتي نيازمند اتخاذ رويكرد توانمندسازي در آموزش سلامت است

اسلاید 9: مقدمههمه بنگاهها ، اشخاص حقیقی و حقوقی برای رسیدن به سطح معینی از خواسته ها ، منافع ، چه فردی چه جمعی تلاش می کنند تا با جلب نظر گروههای هدف ، در پیشبرد کار ، بیش از پیش موفق باشند.علوم مربوط به بازاریابی و تبلیغات برای جلب نظر مخاطب ، امروزه در بسیاری از دانشکده های علوم ارتباطات با گرایشهای اقتصادی در سطح جهان ، تدریس می شود.

اسلاید 10: امروزه کلیه نظامهایی که با جمعیت های هدف بعنوان مخاطب یا مشتری روبرو هستند از علوم حوزه بازاریابی نهایت استفاده را می برند.نظام ارایه خدمات حوزه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست و تلاش می کند با نگرشی علمی به مقوله تبلیغات ، از آن در آموزش مفاهیم سلامت درگروههای هدف بهره ببرد.

اسلاید 11: درکشورهای منطقه UERO (پیمان شینگن )کلیه فروشگاههای عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی ، موظفند اطلاعات کاملی از اجناس عرضه شده در فروشگاه به مشتریان خود ارایه دهند مثل : عوارض ، اثرات جانبی ، گروههایی از جامعه که این مواد خوراکی برای آنها مضر است و ...در ایتالیا کلیه فروشگاههای فست فود موظفند به خانواده ها و افراد چاق ، مضرات استفاده از فست فود ها را در معرض دید و اطلاع آنان قرار دهند

اسلاید 12: در امریکا ، عرضه فست فود ها در بوفه ها و سلف سرویس های مدارس ممنوع شده است .

اسلاید 13: تبلیغات شهری و آموزش سلامتچرا ؟وچگونه ؟

اسلاید 14: تبلیغات شهری باید بتواند : ارتباط های‌ اجتماعی‌ مردم‌ را تسهیل‌ کند .ـ به‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ سرعت‌ بخشد .ـ ایمنی‌ و جریان‌ ترافیک‌ را بهبود بخشد .ـ مردم‌ را از امکاناتی‌ که‌ شهر در اختیارشان‌ می‌گذارد آگاه‌ کند ـ جرائم‌ حاصل‌ از تشنجات‌ عصبی‌ مردم‌ را کاهش‌ دهد .ـ به‌ رفع‌ نیازهای‌ اجتماعی‌ مردم‌ با ایجاد ارتباط با محیط اطراف‌ بوسیله‌ مشخص‌ کردن‌، راهنمایی و اطلاع ‌رسانی‌کمک‌ کند .ـ با ایجاد مناظر زیبای‌ بصری‌ در محیط، به‌ سلامت‌ ذهنی‌ مردم‌ یاری‌ رساند .

اسلاید 15: درکشورهای منطقه UEROدر تمام میادین نصب بیش از 4 بیل بورد تبلیغاتی مجاز نیست .اگر در این تابلوها ، محصولات مضر به حال سلامت همچون سیگار و یا مشروبات الکلی تبلیغ گردند ، هزینه اجاره آنها 60% گرانتر از سایر تابلوهاست که 45 % آن صرف توسعه مراکز ارایه خدمات سلامت و 15 % آن صرف توسعه اماکن ورزشی می شود.

اسلاید 16: در آمریکا ، بزرگترین موسسات تحقیقات سرطان ، از هزینه و مالیات 3 شرکت بزرگ تولید کننده سیگار یعنی : MARLBORO ،WINESTONE و KENT تامین مالی می شونددر این کشور با توجه به توسعه علوم مربوط به علل سرطانها و ارتباط آن با دخانیات ، در صورت ارایه شکایات قضایی از سوی خسارت دیدگان ، پشتیبانی بسیار قاطعی از مصرف کنندگان در برابر شرکت های مولد دخانیات انجام می شود .مثال : محکومیت شرکت مارلبورو به 340 میلیون دلار غرامت به یک پیرمرد 73 ساله در اثر ابتلا به سرطان ریه

اسلاید 17: در EURO و آمریکا :مجازات فروش سیگار و مواد مخدر به افراد زیر 18 سال بسیار سنگین تر از بالای 18 سال است .

اسلاید 18: امروزه‌ در سراسر دنیا واژه‌ تبلیغات‌ فرهنگی‌ معانی‌ خاصی‌ پیدا کرده‌ و آن‌ هم‌ براساس‌ تعریف‌ فرهنگ‌ و تبلیغ‌ از دید آن‌ جامعه‌ خاص‌ می‌باشد.

اسلاید 19: در کشور ما نیز این‌ تبلیغ‌ حول‌ محورهای‌ خاصی‌ دور می‌زند که‌ مربوط به‌ باورها ودیده‌ها و فرهنگ‌ جامعه‌ ماست‌ و در اینجاست‌ که‌ دوباره‌ صحبت‌ از هنر به‌ میان‌ خواهد آمد، هنری‌ که‌ باید خادم‌ جامعه‌باشد و اندیشه‌ها و آرمان‌های‌ والای‌ بشری‌ را که‌ سبب‌ رشد انسان‌ می‌شوند، جاودان‌ و ماندنی‌ کند به‌ گونه‌ای‌ که‌ بر همه‌اقشار جامعه‌ تاثیرگذار گردد.

اسلاید 20:

اسلاید 21: هنرهای‌ تجسمی‌، تجلیات‌ عالی‌ زبان‌ بصری‌ هستند و بنابراین‌ ابزارهای‌ آموزشی‌اند که‌ قیمتی‌ بر آنها متصورنیست‌. اکنون‌ وظیفه‌ گرافیک‌ محیطی‌ این‌ است‌ که‌ از نظر اجتماعی‌ پیام‌ مفیدی‌ برساند و هم‌ چشم‌ را به‌ واسطه‌ آن‌ ، ذهن‌ را جلب‌ کند و در نتیجه‌ نظم‌ لازم‌ را برای‌ دیدن‌ آن‌ سوی‌ سطوح‌ چیزهای‌ قابل‌ رویت‌ به‌ ذهن‌ بدهد و در شناخت‌ارزش‌های‌ لازم‌ برای‌ یک‌ زندگی‌ کامل‌ و لذت‌ بردن‌ از آن‌ راهنماییش‌ کند.

اسلاید 22: اگر شرایط اجتماعی‌، گرافیک‌ محیطی‌ را به‌ عرصه‌ پیام‌های‌ موجه‌، در وسیع‌ترین‌ و عمیق‌ترین‌ مفهوم‌ اجتماعی‌ آن‌ملزم‌ سازند، این‌ هنر می‌تواند بطور موثر به‌ آماده‌سازی‌ راه‌ برای‌ هنری‌ موثر و مثبت‌ یاری‌ رساند. هنری‌ که‌ بتواند‌ پیام‌خویش‌ را به‌ مردم‌ برساند و از طرف‌ آنها درک‌ شود.

اسلاید 23: اولین کلمه یا جمله ای که از این تصویر برداشت می کنید چیست ؟

اسلاید 24: مشخصه‌های‌ سنتی‌ و فرهنگی‌ می‌تواند در برقراری‌ ارتباط بهتر و سریع‌تر نقش‌ مهمی‌ داشته‌ باشند زیرا افرادی‌که‌ در یک‌ جامعه‌ زندگی‌ می‌کنند دارای‌ فرهنگ‌ خاص‌ آن‌ اجتماع‌ نیز می‌باشند. بنابراین‌ بهتر است‌ ارسال‌ پیام‌ برای‌آنان‌ به‌ زبان‌ و شیوه‌ای‌ آشنا و سنت‌های‌ خودشان‌ طراحی‌ شود که‌ برایشان‌ ملموس‌تر و گویاتر باشد تا در قالب‌های ‌فرهنگی‌ و سنتی‌ بیگانه‌.

اسلاید 25: 1)شناسايي مشتريان در جامعه و سخن گفتن با آنها مراحل کسب توفیق در بازاریابی عرصه سلامت

اسلاید 26: 2) دسته بندي مخاطبين

اسلاید 27: 3) مكان يابي براي محصول (ايجاد پايگاه )

اسلاید 28: 4) شناخت عرصه رقابت

اسلاید 29: 5) حضور در محلي كه مخاطب هست(شناخت موقعیت ها برای آموزش سلامت )

اسلاید 30: 6)استفاده از مسير هاي مختلف براي رساندن پيام به مخاطب

اسلاید 31: 7) به كار بردن مدل هاي آموزشي

اسلاید 32: 8)آزمودن، آزمودن و باز هم آزمودن

اسلاید 33: 9) شراكت با گروه ها و افراد كليدي

اسلاید 34: 10) برنامه براي آينده

اسلاید 35:

اسلاید 36: نمونه هايي از كاربردهاي ديدگاه تبلیغات و آموزش در عرصه سلامت1) تنظيم خانواده و ترويج روش هاي پيشگيري در کشورهاي جهان سوم2) تغذيه با هدف ارتقاي آموزش رفتار هاي تغذيه اي و تغذيه با شير مادر3) کنترل بيماري هاي اسهالي و ترويج مايع درماني خوراکي4) پيشگيري و کنترل بيماري ايدز در غياب واکسن يا داروي موثر عليه آن5) کاهش استعمال دخانيات6) کاهش سطح کلسترول خون 7) تهيه مواد آموزشي بهداشتي8) توسعه نيروي انساني(از طريق ترکيب آن با برنامه هاي آموزشي و بازآموزي پزشکان، دانشجويان پزشکي و نيز استفاده از آن براي پيشبرد عملکرد پرسنلي)

اسلاید 37: اما يک مشکل بزرگ پيش روي تبلیغات سلامت!كانال هاي دستيابي به گروه مخاطب براي پيام هاي بهداشتي به سختي در دسترس مبلغین سلامتی قرار مي گيرد ، چون :

اسلاید 38: 1 - بسیاری از کانالهای ذهنی در خصوص اجرای دستورات نظام سلامت مسدود است

اسلاید 39: و2 - با تبلیغ بسیاری از کالاها در تناقض است و رقیبان نظام سلامت بسیار پرتلاشند و خوب خرج می کنند !!!!

اسلاید 40: Media analysis تحليل رسانه اياستراتژي کانال ها Channels strategyانتخاب کانال هاي مناسب براي تبلیغ و آموزش مفاهیم سلامت، استفاده مستقيم از اين کانال هااستراتژي ارتباطي Communication strategyطراحي، اجرا و ارزشيابي برنامه های تبلیغی و آموزشی در حوزه سلامت ، نياز به استراتژي ارتباطي مناسب دارد.

اسلاید 41: Effective Messages پيام هاي اثربخش پيا م هاي روشن و واضح Clear سازگار Consistent باورکردني Credible ترغيب کننده Persuasive جلب توجه کننده Attention-Getting پيشنهاد کننده قدم بعدي Suggest A Next Step مرتبط با فرد Personally Relevant

اسلاید 42: Effective Messages پيام هاي اثربخش جالب توجه Appealing متناسب با فرهنگCulturally Relevant تنوع شکلVariety of Formats پيش آزمون شدهPretested انتقال داده شده با کانال هاي مناسب Conveyed Through Appropriate Channels

اسلاید 43: Message in Health Education اجزاي پيام در آموزش سلامتمحتواي پيام Contentطراحي پيام Designترغيب کنندگي Persuasionماندگاري در ذهن Memorability

اسلاید 44: بحث 2

اسلاید 45: آموزش و ارتقای سلامت

اسلاید 46: شناخت موقعیت هابرای فعالیت های مربوط بهآموزش سلامت

اسلاید 47: آموزش سلامت مبتني بر جامعه در چهار موقعيت عمده مداخله مي کند : 1 – موقعيت مدارس : به عنوان معبري مهم براي دسترسي به کل جمعيت جامعه بويژه براي آموزش کودکان و نوجوانان 2 – موقعيت محيط کار : به عنوان فرصت مناسبي براي اجراي برنامه ها و سياست هاي آموزش سلامت و اقدامات محيطي حامي سلامت

اسلاید 48: 3 – موقعيت مراکز ارايه خدمات بهداشتي درماني : با هدف استفاده بهينه از “ لحظه مناسب براي تعليم “ 4 – موقعيت جامعه : براي پوشش باقيمانده جمعيت که در سه موقعيت فوق تحت پوشش برنامه هاي آموزش سلامت نبوده اند .

اسلاید 49: موقعیت های فرعیحوزه های علمیهپایگاههای بسیج مقاومتپایگاههای صنفی ، انجمن های اسلامیو...

اسلاید 50:

اسلاید 51: موقعیت مدارس چرا هفته جهانی بهداشت را هفته بهداشت مدارس هم می نامند ؟

اسلاید 52: موقعيت مدارس از پيش دبستان تا دانشگاه ، معبري مهم براي دسترسي به كل جمعيت بويژه براي آموزش كودكان و نوجوانان است .

اسلاید 53: مدارس نسبت به ساير نهادهاي اجتماعي بجز خانواده ، تأثير بيشتري بر زندگي نوجوانان دارند و فرصت مناسبي براي توسعه و تقويت ارتباطات دوستانه ، پديده اجتماعي شدن و هنجارهاي حاكم بر رفتار فراهم مي آورند .

اسلاید 54: در ايام باز بودن مدارس ، هر روز ميليون ها دانش آموز حدود شش ساعت در كلاس درس حضور دارند .

اسلاید 55: مدرسه در بين موقعيت ها ، پس از خانه دومين موقعيتي است كه كودكان وقت خود را در آن مي گذرانند و به اين ترتيب يكي از اماكن مهمي است كه كودكان ممكن است در آن بطور بالقوه در معرض شرايط مضر محيطي قرار بگيرند .

اسلاید 56: آموزش سلامت در مدارس اگرچه نمي توان از مدارس به تنهايي انتظار داشت كه با مشكلات بهداشتي و اجتماعي جوانان مبارزه نمايند اما با توجه به محيط مدرسه و برنامه درسي مدارس مي توان از مدارس به عنوان كانون مناسب براي كاهش رفتارهاي مخاطره آميز و بهبود وضعيت سلامت نوجوانان استفاده نمود . 5

اسلاید 57: حيطه هاي اصلي كوريكولوم درسي آموزش سلامت در مدارس آسيب هاي عمدي و غير عمدي ( تروما ، سوانح و حوادث) مصرف دخانيات مصرف الكل و داروهاي غير مجاز رفتارهاي جنسي پرخطرالگوهاي غذايي مولد بيماري و الگوهای تغذیه ای سالم تحرك فيزيكي ناكافي و عوارض آن سلامت رواني و عاطفي سلامت و بهداشت فردي

اسلاید 58: آموزش سلامت به دانشجويان سالانه هزاران نفر از دانش آموزان فارغ التحصيل از مدارس در دانشگاه ثبت نام مي كنند . بنابراين دانشكده ها و دانشگاه ها نيز موقعيت مهمي براي كاهش رفتارهاي مخاطره آميز در بين بسياري از جوانان مي باشد .

اسلاید 59: آموزش سلامت به دانشجويان مراكز بهداشت دانشجويي مي توانند به توانمندسازي دانشجويان براي پذيرش مسووليت سلامتشان از طريق آموزش ، پيشگيري تشخيص زود هنگام بيماري و درمان كمك كنند .

اسلاید 60: كاهش ترك تحصيل در دوران دبيرستان در دوران دبيرستان درصد ترك مدرسه در سطح ملي افزايش مي يابد . قبل از دوران دبيرستان ، ترك مدرسه كمتر است .

اسلاید 61: ترك تحصيل موجب تأخير در فرصت هاي شغلي فقر و ضعف سلامت مي شود

اسلاید 62: در طول دوران نوجواني :ترك تحصيل در مدرسه با معضلات چندگانه اجتماعي و بهداشتي نظير سوء مصرف مواد ، بزهكاري ، آسيب هاي عمدي و غير عمدي و رفتارهای پرخطر جنسی در هردوجنس همراه مي شود .

اسلاید 63: پیش زمینه ها ، علل و عوارض ترک تحصیل موفقيت تحصيلي پايين دلبستگي پايين به مدرسه نفوذ نامطلوب همسالان ضعف مديريت خانواده و نظارت والدين اعتياد والدين رفتارهاي هيجاني و توانايي هاي فردي تحقير شده و كاهش يافته

اسلاید 64: كودكاني كه به عنوان دانش آموزان ضعيف شناخته مي شوند و بيش از يكسال پشت مقطعي كه بايد بگذرانند ، توقف مي كنند و به صورت مزمن از مدرسه مي گريزند ، با احتمال بيشتري دچار رفتارهاي مخاطره آميز شده و بسياري از معضلات جدي دوران نوجواني را تجربه مي كنند

اسلاید 65: اگر با ميزان ترك تحصيل در دوران دبيرستان به عنوان بخشي از برنامه ملي ارتقاي سلامت و پيشگيري از بيماري روبرو شويم ، ممكن است خطر غير ضروري و قابل اجتناب ابتلاي به مشكلات رفتاري كاهش يافته و سلامت جوانان بهبود يابد .

اسلاید 66:

اسلاید 67: آموزش سلامت در محل كار افزايش هزينه مراقبت بهداشتي همراه با افزايش بيماري هاي حاد و مزمن قابل پيشگيري در محل كار، بيانگر ضرورت اجراي برنامه جامع ارتقاي سلامت در محيط كار مي باشد .

اسلاید 68: موقعيت محل كار فرصت مناسبي براي اجراي برنامه ها و سياست هاي آموزش سلامت و اقدامات محيطي حامي سلامت مي باشد كه مديران ، كاركنان و نيز كل جامعه از آن منتفع مي شوند .

اسلاید 69: برنامه هاي ارتقاي سلامت در محل كار مجموعه فعاليت هاي مشتركي است كه براي كاهش هزينه مراقبت هاي بهداشتي ، بهبود روحيه كاركنان، كاهش غيبت از محل كار و بهبود رفتار همراه با افزايش كارايي كاركنان صورت مي گيرد

اسلاید 70: آموزش سلامت در :موقعیت مراکز بهداشتی درمانی

اسلاید 71: لحظه مناسب براي تعليم ( 1 ) در مراكز ارايه خدمات بهداشتي درماني مانند بيمارستان ها ، كلينيك هاي پزشكي و دندانپزشكي و مطب ها ، در اغلب اوقات ارايه كنندگان خدمات بيماران را در لحظه مناسب براي تعليم مي بينند .

اسلاید 72: لحظه مناسب براي تعليم ( 2 ) شواهد نشان مي دهد كه آموزش فردي و مشاوره ارايه شده توسط كاركنان بهداشتي در چنين لحظاتي و در مراكز بهداشتي درماني مثبت بوده و از نظر باليني تأثير بسيار خوبي بر رفتار افرادي دارد كه با شرايط حاد و مزمن روبرويند .

اسلاید 73: لحظه مناسب براي تعليم ( 3 ) ارايه دهندگان خدمات بهداشتي درماني بايد چنين فرصتي را به رسميت شناخته و براي ارايه آموزش مقتضي به بيماران آماده شوند . براي اين كار ، آنها نيازمند فراگيري مهارت هاي ارتباطات و آموزش سلامت هستند .

اسلاید 74: لحظه مناسب براي تعليم ( 4 ) مؤسساتي كه ارايه دهندگان خدمات بهداشتي درماني را بكار مي گيرند بايد چنين فرصتي را به رسميت شناخته و اجازه دهند كه زمان كافي و آموزش لازم براي آموزش بيماران و مشاوره با آنان در نظر گرفته شود .

اسلاید 75: بر اساس مطالعات متعدد درباره ارتباط بيمار – ارايه دهنده خدمت ( 1 ) كيفيت تعامل بيمار – ارايه دهنده خدمت رفتار بيمار و نتايج درمان 21

اسلاید 76: مردم خواهان كسب اطلاعات سلامت از يك متخصص سلامت هستند

اسلاید 77: از برقراري ارتباطات گسترده به جاي تبادل اطلاعات محدود احساس ناراحتي مي كنندمتخصصان سلامت

اسلاید 78: اين در حالي است كه زمان ويزيت باليني كاهش يافته استآموزش سلامت و ارتباطات اثربخش با بيماران نيازمند زمان كافي است

اسلاید 79: آموزش سلامت به بيمار توسط ارايه دهنده خدمت يك ضرورت استهيچ آموزشي نمي تواند جايگزين آموزش سلامت توسط ارايه دهنده خدمت به بيمار گردد

اسلاید 80: همزمان با افزايش نياز بيماران به ارتباط با متخصصان سلامت متخصصان سلامت بايد از سطوح بالايي از مهارت هاي ارتباطي براي تعامل با جمعيت هاي گوناگون و بيماران برخوردار از سوابق فرهنگي ، گويشي ، آموزشي و اقتصادي و اجتماعي متفاوت برخوردار شوند 25

اسلاید 81: همزمان با افزايش آگاهي بيماران و مشتريان درباره اطلاعات سلامت ، خدمات و فناوري هاي ارتباطي متخصصان سلامت نيز بايد برقرار كننده ارتباط بهتر و مصرف كننده فناوري هاي اطلاعاتي بهتري شوند

اسلاید 82: نمونه هاي استفاده از تبلیغات و آموزش در حوزه سلامت

اسلاید 83: Health Education and Road Traffic Accidents1- بستن کمربند ايمني در خودرو حين رانندگي2- ترويج استفاده از کلاه ايمني در موتور سواران 3- دوري از سرعت و سبقت غير مجاز در حين رانندگي

اسلاید 84: ترويج تغذيه با شير مادراستفاده از ميوه و سبزي در ژيم غذايي روزانهاستفاده از منابع داراي ويتامين A در مناطق درگير کمبود اين ويتاميناستفاده ازغذاهاي داراي کلسيم بيشتر در زنان در معرض پوک استخواني ناشي از منوپوزنوآوري تغذيه اي در کودکان پيش دبستانيHealth Education and Nutrition

اسلاید 85: کاهش مصرف الکل و ماري جوانا در دانش آموزان دبيرستان هاي امريکااستفاده از روش هاي مختلف درمان اعتيادکاهش مصرف الکل در دانشجويان سال هاي اول ورود به دانشگاهHealth Education and Addiction

اسلاید 86: آموزش پزشکيتهيه مواد آموزشي چاپي در آموزش سلامت به جامعهتشخيص زودهنگام سرطان کولونترويج روش Breast Self Exam براي تشخيص توده هاي پستانيترويج مداخلات فرهنگي در درمان ديابت در اقليت هاي ساکن امريکا استفاده از چادرهاي آغشته به حشره کش در مناطق اندميک بيماري مالاريا به ويژه افغانستان و تانزانيابالابردن سطح سلامت کشاورزان فلوريدا در زمينه تماس با آفت کش هاارتقاي سلامت در محيط کار با استفاده از اصل دسته بندي مخاطبينHealth Education and Other Fields

اسلاید 87:

اسلاید 88: با آرزوی سلامتی برای شما همکاران محترم

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید