پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

استرس و احساسات stress and emotion

stress-and-emotion

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استرس و احساسات stress and emotion”

استرس و احساسات stress and emotion

اسلاید 1: استرس و احساساتstress and emotion

اسلاید 2: استرستجربه هر رویدادی که برای رفاه جسمی و روانی فرد خطرناک تلقی شود، استرس نامیده می شود.استرس انواع مثبت و منفی دارد. هولمز و راهه مرگ همسر را به عنوان استرس آمیزترین رویداد زندگی و قانون شکنی های جزئی را به عنوان کم استرس ترین رویدادهای منفی زندگی طبقه بندی کرد.رویدادهای منفی تاثیر بیشتری روی سلامت جسمی و روانی فرد دارند و در ضمن، بین مردم تفاوت عمده ای به لحاظ میزان تاثیرپذیری وجود دارد.

اسلاید 3: عوامل موثر بر شدت استرس1- کنترل ناپذیری رویداد: مرگ فرد مورد علاقه، از کار برکنار شدن و بیماری جدیاین رویدادها باعث درماندگی آموخته شده می شوند (برآمده از کارهای پژوهشی سلیگمن است): افراد در این شرایط به این باور می رسند که از انجام هر اقدامی برای موفقیت خود ناتوان هستند و تلاشی برای فرار نیز نمی کنند.2- پیش بینی پذیری زمان و طول مدت استرس3- طول مدت رویداد منفی

اسلاید 4: واکنش های فیزیولوژیک به استرسپاسخ ستیز و گریز: به تحرک آمدن بدن برای حمله یا فرار از موقعیتی خطرناکدو سیستم فعال می شود:سیستم سمپاتیک: مستقیما روی عضلات و دستگاه های بدن برای بالا بردن ضربان قلب و فشار خون اثر می کند. آزاد شدن نوراپی نفرین و اپی نفرین را تحریک می کند. نواپی نفرین از طریق تاثیر روی غده هیپوفیز مسئول آزاد شدن قند اضافی از کبد است.هیپوتالاموس از طریق هشدار به هیپوفیز هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک را ترشح می کند و این هورمون باعث ترشح کورتیزول از قشر غده فوق کلیوی می شودکه تنظیم کننده قند و مواد معدنی در خون است.

اسلاید 5: سندروم انطباق عمومیهشدار: افزایش فعالیت سیستم سمپاتیک برای مقابله با تهدیدمقاومت: پاسخ ستیز و گریزخستگی: فرد قادر به ستیز و گریز نیست و منابع فرد تحلیل می رود.

اسلاید 6: استرس و سلامت جسمیبار ناثابت یا آلواستاتیک: فرسودگی جسمی که از بیش فعالی پاسخ فیزیولوژیکی به استرس ناشی می شود، مثل زخم های گوارشی، فشار خون و بیماری قلبی و بیماری های دستگاه ایمنی بدن.اختلالات روانی فیزیولوژیک اختلالاتی جسمی هستند که تصور می شود هیجان بخش مرکزی آنهاست.آسم، فشار خون (دنیا پر از تهدید است و فرد نیازمند دفاع است)، زخم های گوارشی، کولیت (این افراد خشمگین هستند) و رماتیسم مفصلی به طور خاص مورد بررسی قرار گرفته اند.

اسلاید 7: بیماری کرونری قلبشایع ترین علت مرگ و میر در سراسر دنیاترکیب توقع بالا، کنترل پایین، تلاش زیاد و پاداش کم (استرس آمیز بودن محیط) پیش بینی کننده نخستین حمله قلبی بود.با آشفته کردن محیط اجتماعی می توان بیماری شبیه بیماری عروق کرونری ایجاد کرد.افزایش فشار خون پاسخ طبیعی بدن به افزایش استرس است. افراد طبقه محروم به خاطر آموزش ضعیف، اشکال در یافتن شغل و منطقه زیست خشن احتمال بیشتری وجود دارد که مبتلا به فشار خون شوند.

اسلاید 8: 13/02/2021 11:40 ق،ظClinical Psychologist : SARICHLOO8

4,800 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید